Auttakaa! Työpaikan vaihdosta mielipiteitä kaipailen.
Eli olen hoitoalalla töissä ja minulla vakituinen työpaikka. Työpaikka on ihan kiva, mutta haasteita ei juurikaan ole. Nyt sain työtarjouksen toisesta paikasta, jossa työ olisi mielekästä ja haasteellista, mutta sopimus olisi määräaikainen aluksi 2 vuoden ajan, jonka jälkeen sen pitäisi muuttua vakituiseksi. Työpaikka kiinnostaisi todella paljon, mutta pelottaa se, että jos sopimus ei muutukaan vakituiseksi määräajan jälkeen. Mitä ihmettä minä teen? Asia pitäisi päättää mahd. pian. Kaikki vuosilomatkin menettäisin, joten sekin ahdistaa....Hirveä ahdistus koko ajan päällä, kun toisaalta haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta toisaalta taas en....Apua!
Kommentit (2)
Mutta muuten, 2 vuoden määräaika on pitkä.
Jos tiedät, että nykyinen työ ei riitä haasteettomuutensa takia loppuelämäksi, niin nythän olisi hyvä tilaisuus! Ja jos siitä uudesta ei koskaan tule vakituista, niin tiedät ainakin milloin se loppuu ja ehdit varmasti hankkia uuden työn ennen loppumista, ainakin sitten samankalatisen kun nykyinen.
Mun mielestä et vaihtamalla ainakaan menetä mitään. (Paitsi ne lomat, mutta eihän siinä ole kun tuleva kesä kurjaa, seuraavana on jo lomaa. )
Olen nyt saanut päätöksen tehtyä ja vaihdan työpaikkaa. Totesin, että ei mulla ole mitään menetettävää ( paitsi ne lomat ) ja ammatillisen kasvun ja työn mielekkyyden takia tarvitsen nyt uusia haasteita. Ja toisaalta työmatka lyhenee puolesta tunnista varttiin ja palkkakin on parempi. Kiitos tuestanne!
ap