miksi h&m myy koon XXXL vaatteita? :o onko suomalaiset noin läskejä
Kommentit (16)
Ja miksi myyvät myös xs koon vaatteita? Eikö lapset voisi ostaa vaattensa lasten osastolta ja sitten kun kasvavat aikuisten mittoihin niin siirtyisivät sitten aikuistenosastolle!
Itse olen 167 / 63 ja käytän kokoa M. Suhteessahan me ollaan n. samankokoisia.
joku xl on nykyään normaalikokoisen ihmisen vaate!
Nykyää on vaatekoot eri mittapuusta ennen kuin oli S koko niin se oli S nyt se on jokin xxxxxxxxxxxxs ja samaten jos on xxxl niin se vastaa jotain l kokoa, minusta suomalaiset ei ole sen läskimpiä kuin ennenkään vaan ne koot on muuttuneet, Itse ostin aina S kokoa nyt en löydä enkä ole lihonnut yhtään mutta ne koot on muuttuneet.
Eiköhän tässä laihdu entisestään kun kaupassa ruoka kallistuu, maailma muuttuu ihan pöljäksi;(
Eli vaate joka ennen oli kokoa M on nyt S.
Ja vain siksi koska ihmiset haluavat ostaa mielummin tuon paidan koska se on kokoa S kun sen naapurikaupan paidan joka oli kokoa M vaikka molemmat olisivat todellisuudessa samaa kokoa.
Tästä tuli hiljakkoin tv:ssä.
toki olen itsekin lihonut vuosien varrella, mutta minulla on vielä tallessa ihan sopivia s-koon vaatteita, jotka ovat jopa väljempiä kuin uuden L tai 42/44 koon vaatteet!
Kun ostan muualta M-kokoisia housuja, niin henkalta on otettava kokoa L. Pienempiä ei saa kiskottua edes jalkaan, puhumattakaan, että saisi vetoketjun kiinni!
Vierailija:
Ja vain siksi koska ihmiset haluavat ostaa mielummin tuon paidan koska se on kokoa S kun sen naapurikaupan paidan joka oli kokoa M vaikka molemmat olisivat todellisuudessa samaa kokoa.
ja minulla on L-koon farkkuja. Ovat kaiken lisäksi ihan sopivat, melkein jopa tiukat.
ja H&M:n housukoko 34 ei purista mistään vaan sujahtaa päälle. Mitat 158 cm ja 59 kg.
Suuret vaateketjut suurensivat kokonsa eurostandardin mukaisiksi v. 2001 - 2002. Esimerkiksi koko M oli ennen tuota 38/40, uudistuksen jälkeen 40/42. Eteläeurooppalaiset ketjut eivät tiettävästi olleet mukana, mutta kokoluokitus poikkeaa näissä maissa muutenkin keskieutooppalaisesta, johon standardi perustuu.
Vierailija:
ovat minulle sopivia, jos ovat kokoa M. Iso ero siis ainakin mun kohdalla.
Tulen hulluksi etsiessäni itselle suoria mustia housuja! Henkka Maukan koko 34 tippuu jalasta. Mistä te oikein pienet löydätte vaatteita??? Lastenosastolta?
Jos ostaja siis on normaali, hoikka nainen. Uskoisin, että noin psykologisesti ajatellen kannattaisi H&M ajatella tätä asiaa.
Kun joutuu sovittamaan entistä suurempaa kokoa ilman että kiloja tai senttejä on tullut lisää, ei se ainakaan lisää shoppailuintoa.
Luuletko, että kaupassa olisi suurempi valikoiva sinulle itsellesi sopivia vaatteita, jos isoja kokoja ei olisi tarjolla?
Vaihda kauppaa jos häiritsevät!