Suomalaisten ohjelmien katselu ulkomailla
Tälläsen löysin eilen. Eli voi katsella suomalaisia kanavia: TV1, TV2, Teema, fst, mtv3, nelonen,, jim ja sub.
tutustumis tarjous on 5 euroa/3 vkoa.
Itse otin samantien vuodeksi eli 10e/kk.
Ohjelmat ei tule suorina vaan nauhotettuina eli näet ne vasta, kun ohjelma on Suomessa loppunut.
Tsekatkaa ihmeessä TVkaista.fi
Kommentit (16)
Me innostuttiin ja ostettiin tutustumispaketti, mut ei saada ohjelmia näkyyn, kun ei puskuroi ollenkaan. Eli näkyy ja tökkii ihan hirveästi. Yhdysvalloissa yritetään katsoa, et euroopassa ehkä näkyy paremmin, vai eikö osata käyttää? Olisi niin ihana katsoa suomi-ohjelmia, lapsille ja aikuisille. Eihän ne muumit ym. yleareenalta näy kuin suomessa, tää olisi ihan loistava...
Voisiko niissä ohjelmissa olla joku " suojauskoodi" , joka estää katselemisen ulkoimailla, samoin kuin YLEn Areenassa useimmissa ohjelmissa? Onko joku onnistunut katselemaan ohjelmia TVkaistalta ulkomailla? Itse en ole vielä kokeillut.
Onnistuu hyvin. Ja mitä olen keskustelupalstoilta lukenut, niin tyytyväisiä katselijoita on paljon. Sellaisia muutaman sekunnin katkoksia on, mutta ei ne mua haittaa.
löytyy seuraa ohje:
YLE Areenan ohjelmien katselu ja kuuntelu ulkomailta
Tekijänoikeusrajoitteiden takia tallennemusiikkia (levymusiikkia) sisältävät radio- ja tv-ohjelmat ovat kuunneltavissa ja katsottavissa vain Suomessa. Rajoituksen takana on tekijänoikeusjärjestö Gramexin kanssa tehty sopimus, joka antaa mahdollisuuden levymusiikin esittämiseen Suomessa.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ulkomailta voi seurata uutisia ja puheohjelmia, joissa ei ole musiikkia sekä konserttitaltiointeja ja lastenohjelmia.
Areenan nettiradiot kuuluvat nyt myös ulkomailla. Nettiradiot löytyvät Suorat lähetykset -välilehdeltä.
Mukavia katseluhetkiä teille ympäri maapallon!
Kiitos radiovinkistä meme-66! Kokeilin äsken ja hyvin kuuluu täällä Keski-Euroopassa.
Hei kaikille!
Radio AALTOA voi kuunella internetistä reaaliajassa, hyvin kuuluu kokeilkaa suosittelen!
http://www.radioaalto.fi/
eli Suomeen minulla eroa -1 tunti.
Olen huomannut , että iltaisin (paikallista aikaa) klo21 aikaa alkaa se pahin pätkiminen ja pätkii aikas paljonkin, mutta nämä ilta-ohjelmathan voi katsoa sitten vaikka seuraavana päivänä parempaan aikaan.
Toivotavasti tämä on tullut jäädäkseen.
En muista edes Suomessa asuessani katselleeni näin paljon telkkaria päivittäin.
Itse kuuntelen http://www.zoice.fi/ siellä soi aika paljon myös suomalaista musaa
mutta en osaa sita kayttaa, enka ohjeitakaan loyda. Pitaako ne ohjelmat ensi " nauhoitaa" , etta ne voi sitten katsoa?
Neuvokaa joku...!
sori. Tais olla vaan joku ohimeneva onkelma.
aina hiukkasen, että ohjelmat rupeavat näkymään.
Näin lyhyesti. Jos maksat vaikka liittymisen klo19 (suomen aikaan) niin et voi samantien katsoa mtv3 seitsemän uutisia vaan vasta sitten, kun ohjelma on loppunut eli noin klo 19.30.
Ja ohjelmat " nauhoittuvat" vaikka tietokoneesi olisi pois päältä.
miten toi ylen areena oikein toimii? Pitääkö siitä maksaa vai miksi en saa ohjelmia näkymään?
takia suurin osa mikä löytyy ylen areenalta ei toimi Suomen rajojen ulkopuolella, siihen ei auta edes raha :(
Meillä ohjelmat eivät näy kunnolla TVkaistalta. Katkoksia tulee noin puolen minuutin välein: ensin menee ääni ja sitten kohta kuva pysähtyy. Onko kellään ollut samaa ongelmaa? Mitenkähän saisi korjattua?
Me päätimme myös kokeilla tuota kaistaa, mutta emme ole saaneet sitä vielä toimimaan. Maksoimme liittymisen noin kolme tuntia sitten, eikä meillä ole vielä yhden yhtä ohjelmaa tallentuneena. Osaisitteko sanoa, että onko normaalia? Miten ohjelmavalintojen pitäisi tulla näkyviin. Nyt meillä näkyy päivämäärät, joita klikkaamalla ei tapahdu mitään. Lisäksi ruudussa näkyy kaikkien ohjelmien logot, ei voi klikata.
-marimekko
Voit aloittaa katselemisen vasta, kun olet maksanut.
Eli jos olet maksanut esim Klo 19 Suomen aikaan ja haluaisit katsoa Seitsemän uutiset maikkarilta, et näe kyseistä ohjelmaa ennenkuin sen esitys on Suomessa päättynyt eli noin klo 19.30, jonkin aikaa menee myös nauhoitukseen.
Näet ohjelmia vain siitä hetkestä, kun olet maksanut. Jos maksoit tänään niin eiliä eikä sitä edeltäviä ohjelmia ei näy.
Nauhoitetut ohjelmat näkyvät valkoisia (teksti), kun taas nauhoittamattomat ovat haalean valkoisia.
Ja olethan klikannut sinne , mitkä kanavat haluat nauhoitettaviksi, voit nauhoittaa vaikka kaikki.
Toivottavasti sepustuksistani oli apua.
Itse huomasin että ohjelmat pätkivät enemmän jos nopeutena on 8mbit/s kuin 1mbit/s
Ainakin osaa Ylen ohjelmia saa katsoa Areenalta ilmaiseksi. Myös hyviä lastenohjelmia.
Pikkukakkonen: http://www.yle.fi/pikkukakkonen/
Muumit: http://areena.yle.fi/toista?id=1005894