Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk:n täti vastaa, jos jollain jotain kysyttävää

Vierailija
17.01.2008 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka nuoren lapsen mielestäsi voi tuoda päiväkotiin?

Vierailija
2/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksensa päiväkodin henkilökunnalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lasten vanhemmista, heidän kasvatustavoistaan lähinnä? Mihin sävyyn? Luulisi, että se olisi ihan luonnollista.

Vierailija
4/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla tutkinnoilla olevia ihmisiä on päiväkotiryhmissä töissä?

Vierailija
5/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haalarin vetoketjua ei voi vetää ylös asti kiinni, vaan se jätetään auki? Sitten kun vanhemmat hakee, niin haalari on suurin piirtein napaan asti jo auki, kun aukeaa koko ajan lisää =O Tai sitten taaperolla hanskat hihojen päällä, siitä ne luistaa pois eikä lapsi voi käyttää käsiään ollenkaan. Tai haalarin lahkeiden lenksuja ei laiteta, vaan lahkeet nousee polviin. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Eikä tuollaisesta kehtaa oikein sanoa, kun luulisi aikuisten naisten, koulutuksen saaneiden ja äitien itsekin tajuavan, miten lapset puetaan: vetoketjut kiinni, pipot korville, hanskat kunnolla, lenksut kenkien alle...

Vierailija
6/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko listalle esim.

- liian löysä kasvatus tai liian tiukka kasvatus

- liian pitkät tarhapäivät lapsilla

Mitä?

Toki kiinnostaa ne " hyvässä" -esimerkitkin, mutta vähemmän :)

Vierailija
7/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neljä vee kertoi tänään, että hoitajat olivat kysyneet, joko äiti on parantunut? (olimme viikon sairaslomalla, sitten lapsi parani ja mies vei lapsen hoitoon, itse olin vielä päivän kotona) Lapsi kertoi sanoneensa että on äiti jo vähän parantunut, mutta on kotona kipeänä mutta se on salaisuus koska äiti toi minut hoitoon kuitenkin.. :)

Yleensä pidän lapsen kotona, jos sairastun itse, mutta nyt olimme olleet jo viikon kotona, ja lapsi oli kuitenkin terve. Enkä todellakaan ollut lapselle puhunut, että " älä kerro hoitotädeille että äiti jäi vielä kotiin sairastamaan, se on salaisuus" :D En ole varma sanoiko lapseni oikeasti noin vaan keksi sen siinä mulle kertoessaan, mutta vähän jäin suu auki, ajattelin, että jos hoitajat uskovat lasta, että äitillä on tällaisia salaisuuksia.. :) Eihän se mikään salaisuus siis ollut! ;)

Vierailija
8/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa esiintyy enemmän; liian tiukkaa vai liian löysää kasvatusta?

Vierailija
9/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä itse pidät liian pitkänä tarhapäivänä? Meidän lapset kohta 3 v ja 4,5 v. Aika tavallinen päivä on n. 8.15 - 16.30, mutta viime aikoina on äidin päivät venähtäneet niin, että olen samasta aloitusajasta huolimatta päässyt luikkimaan häntä koipien välissä lapsia noutamaan vasta klo 17 (työpaikka noin 30 - 45 minuuttia hoitopaikasta).

Vierailija
10/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. perheessä oleva väkivalta yms.

Vierailija
11/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitotäti (siis ryhmis missä 3 tätiä) ei selkeästikään pidä 3-vuotiaastani, vaan puhuu tästä alentavaan tyyliin minulle kun tuon lasta hoitoon, räyhää lapselle yms.

Täti on hyvin " nannymäinen" , eli itsevarma " minäkyllätiedänmikäonparastalapsellesi" -tyyliin. Meillä kuitenkin herttainen, välillä arkakin pieni poika. Itsepäinen ja lujatahtoinen kylläkin...

Mitä hoitajalla voi olla lasta vastaan ja millä oikeudella sen tuo näin selvästi esille? Tuntuu pahalta enkä oikein tiedä miten sen ottaisin esille hänen kanssaan ilman että pikkuinen siitä joutuu sitten kärsimään.

Kiitos vastauksestasi!

Vierailija
12/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun poikasi on siis ilkeä..

ei kukaan pidä semmoisista lapsista.

ehkä se on herttainen kotona sinulle, mutta ilkimys tarhassa.?

Vierailija
13/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaanko hänelle vähän " läheisempiä" aluksi, että tottuu paremiin, varsinkin jos on arka ja pelokas ja itkuinen, joka ei ole tottunut muihin lapsiin tai olemaan hoidossa?

Meillä 3-vuotiaana menossa hoitoon arka ja muihin tottumaton " mammamlapsi" ja pelottaa, että jääkö heti pahasti jalkoihin, vai saako turvaa aluksi joltain hieman enemmän? Onko heti aluksi sellainen asenne että " tottukoot olemaan heti niinkuin muutkin" .

Vierailija
14/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiv' kodissa tai jos lapsi on todella itkuinen?

'

Kuinka herkästi vanhemmille soitetaan, vai sovitaanko se erikseen kaikkien vanhempien kanssa?

Vierailija
15/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista< vanhemmista muille vanhemmille?

Minusta tosi kurjaa kun hoitaja puhelee minulle ja joskus muillekin jostain sellaisesta lapsesta tai vanhemmasta joka ei ole paikalla. Tekee niin varmaan sitten kaikista, enkä tahtoisi että kukaan puhuisi meidän asioita.

Vierailija
16/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitajalla on oikeus nälviä ja räyhätä pojalleni, jos hän on tarhassa jollekin lapselle ilkeä? (mitä en kyllä oikeasti usko).

Ja ehkäpä olisin huomannut ilkeyden kotona kun on sisaruksia täällä.

Vaadin kyllä hoitajilta ammattimaista kohtelua lapselle oli lapsi minkälainen tahansa.

t.20

Vierailija
17/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai?

Vierailija
18/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tasapuolinen ja AIKUINEN kaikille lapsille.

Hoitaja EI SAA nälviä tai väheksyä ketään lasta. Jos sellaista näkee, niin valitus johtajalle tai siitä eteenpäin.

Vierailija
19/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pystyy käyttäytymään kaikissa tilanteissa.

Olen vain pettynyt ja pahoilla mielin poikani puolesta, häntä itkettää mennä hoitoon aamuisin ja sanoo pelkäävänsä siellä. Että semmosta...

t.20

Vierailija
20/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajiin ja lastentarhanopettajiin kuuluu koko naisten kirjo.

Ihmeellistä edes kuvitella, että pelkkä koulutus tai nimike tekee kenestäkään mallikappaletta. Niin monessa eri työpaikassa kun olen ollut niin niin monta erilaista kasvatusvastuullista ihmistä olen kohdannut.

Mutta sen olen erityisesti huomannut, että ulkonäkö pettää..

älkää vanhemmat tekö johtopäätöksiä hoitajan mukavuudesta tai ainakaan pätevyydestä pelkästään haku- ja noutotilanteen mukaan, vaan koittakaa katsoa lasten ja aikuisten suhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi