Muita joita ahdistaa asua kerrostalossa vuokralla kun tietää ettei ole ainut jolla avain
ahdistaa ihan hirveästi kun tiedän että tänne voi tulla joku muukin, taloyhtiö harvemmin tulee käymään mutta olen asunut monissa vuokrakämpissä missä yksityinen vuoktaisäntä on käynyt asunnossa minun tietämättäni
yksi pimpotti ovikelloa ja kun ei heti tultu avaamaan niin tuli omilla avaimilla sisälle, yksi tuli katsomaan kun en vastannut puhelimeen, tämä sama oli esitellyt asuntoa jollekkin minun tietämättäni, olin sanonut vuokrasopimuksen irti, mutta on hnellä silti velvollisuus minulta kysyä lupa kun siellä vielä asuin
Kommentit (6)
Sitä nyt ainakin luulisi häiritsevän se ajatus että avaimia voi olla ties kenellä. Sen omaisuudestahan on kyse.
varsinkaan jos hänelle ei anneta avainta.
nykyisestä vuokranantajasta ei onneksi ole ollut harmia, mutta niin paljon huonoja kokemuksia, vuokraisännät pitävät kämppiä omanaan (kun maksan vuokraa, se on minun käytössäni) ja tulevat sisään miten sattuu, silloin kun maksan vuokraa, niin se on kotirauhan häirintää ja harmittaa aivan tosi paljon etten aiemmin ole tehnyt ilmoitusta
välioven saa lukkoon avaimella, mutta pelkään että se jää lukkoon kun yhdessä asunnossa makuuhuoneen ovi jäi lukkoon eikä sillä isolla avaimella saanutkaan sitä enää auki. Meillä ei ole edes sellaista turvaketjua. Tämä vuokraisäntä ei ole täällä kyllä käynyt eikä vaikuta sellaiselta että kävisikään (ei kyllä ole vaikuttanut ne muutkaan)
makasin krapulassa sängyssäni, ja taispa mulla olla mies seuraakin. No vuokraisäntä tuli sisälle, mitä lie oli asiaa en muista enää, mutta tympäs kyllä ihan älyttömästi.
Jos tarve vierailulle tulee, niin hänen tulee ilmoittaa siitä hyvissä ajoin ja se on myös pyrittävä sopimaan niin, että voit olla (halutessasi) itse paikalla. Toki jos vuokralainen äityy hankalaksi eikä mikään päivä muka sovi, niin omistaja voi tulla tarkastamaan omaisuutensa ilman erillistä sopimustakin. Mutta vuokralaisella on jokatapauksessa hallintaoikeus asuntoon, ja siellä ei ilmoittelematta saa käydä kukaan ulkopuolinen, oli sitten asunnon omistaja tai taloyhtiön edustaja.
Itse olen ollut töissä huoltoyhtiössä ja monasti oli vastassa asuntoja joissa oli kielto tai ovi takalukossa/turvalukossa. Pidä turvalukko päällä ainakin kun olet kotona.
Kerrostaloissa on se paha puoli ettet kuitenkaan pysty kokonaisuudessaan laittamaan sellaisia lukkoja ettei kukaan sinne pääse. On yleisavaimia millä mennään lukosta kuin lukosta.
Ihan siitä syystä ettei asuntosi ole ainoa kerrostalossa. jos asunnossasi sattuu tulipalo tai vesivahinko jolloin alakertaan sataa vettä niin jonkun isännöitsijän tai huoltomiehen on päästävä sisälle.
Tulipalon sattuessa brankkarit menevät vaikka saranapuolelta jos tilanne sen vaatii.
"Muutenvaan" käynteihin niin ihmeessä homma kielto.
sen voi sulkea sisältäkin