Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

========2009 vauvatoiveet ke 16.1=======

16.01.2008 |

[color=red]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08

[color=orange]Doodii, esikoisen ya 04/08

[color=purple]Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. [color=red][size=4]♥ [/size][color=purple]Muru 25v.

J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[/quote]

[color=purple] Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[/quote]

[color=purple] Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[/quote]

[color=red]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[/quote]

No, ma nyt koitin tuota listaa, saapa nahda miten se tulee :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten kuulumisia. Kauhea kun tuli vanaha olo kun te muut ootte niin nuoria :) No, ei vaiskaan, onhan meille jo ehtinyt syntya 2 lasta :)

Taalla edelleen kipristelen itseni kanssa, etta mita tehdaan tuon vauva-asian kanssa. Mulla on viela 15 pilleria nykyisessa pilleriliuskassa jaljella ja saapa sitten nahda saanko itseni ostamaan niita enaa lisaa vai en?!? Jos en osta niin sitten ma voisin raskautua jo helmikuussa tai maaliskuussa ja silloin vaavi tulis jo tan vuoden puolella. Toisaalta, viimeksi pillereitten jalkeen meni 3kk ennenkuin tarppas (kierukan jalkeen tarppas heti) joten se voi hyvinkin menna joka tapauksessa sinne huhtikuulle. Mita ehkaisya te muut kaytatte nyt?

Ja sekin viela etten tieda edes etta oonko ihan idiootti jos laitan itseni taas niin lujille just kun alkaa poikien kanssa helpottaa? Tieten tahtoen ja kun tulevaisuudesta ei ole mitaan tietoa... Argh, voi kun joku sanois mita mun pitaa tehda :D No, itseni tuntien teen paatoksen tunteella kuitenkin eli jooooooo! :) Mies on samoilla linjoilla, tosin luulen etta kuumeilee enemman kuin mina, luulen etta olisi helpottunut jos olisin lasten kanssa kotona viela pari kolme vuotta. Ja itsekkin kaipaan sita, ei voisi vahempaa kiinnostaa mun nykyinen tyo.

Ihan kauheeta, sitten ei olis edes loppua talle univelalle, ma oon varmaan viim. 2kk nukkunut pitkin ja poikin lattioita (lastenhuoneessa, olkkarissa, sohvalla jne), kun korvatulehduskierre jyllaa, isompi nakee painajaisia ja sitten viidelta ylos nuorimman kanssa. Yrita siina sitten olla taysjarkisena toissa kun on sangyssa nukkunut yhteensa 3-4 tuntia ja loput jossain hereilla/lattialla torkkuen.

Taalla muuten on ihan jarkyttavaa kun aitiysloma on 8 VIIKKOA! Siis taalla USA:ssa. Ja toissakin yks odottava aiti sanoi ihan helpottuneella aanensavylla etta ihanaa kun on sentaan 8 viikkoa kotona! :O Sitten ne vaan vie ne vauvat paivakotiin tai tulee hoitaja kotiin. Sitten toissa lypsavat. Tai ei se imetys kai kovin suosittua ole taalla muutenkaan. Aivan kauheaa. Sehan se vauva leimaantuu siihen hoitajaan ja luulee sita aidikseen. Ma kuolisin jos joutuisin tekemaan niin. Mua niin saalitti se nainen toissa etta melkein itketti :( Mita siina toistakaan muka tulee kun on ihan hormonipollyissa ja rinnat vuotaa ja meet jonnekkin vessaan pumppaamaan... Ma jaan kylla kotiin jo varmaan kesakuussa (olin sitten raskaana tai en) kun taalla on niin sikakalliit paivahoitomaksut ettei meilla oo varmaan niihin varaa enempaa kuin nyt tulevat 5kk, pojat menee sinne helmikuun alussa kun meidan ihana aupair lahtee. No, meni aiheesta ohi :)

Taalla aika matelee ja mina naan unia etta oon K-supermarketissa suomessa ostoksilla :) Ah, leipaosastoa, maustettuja kanapaloja, jogurtteja ja mehutiivisteita!!!! Kauhea koti-ikava vaivaa... Eika sita auta etta meidan ihanassa omakotitalossa asuu jotkut muut jotka saa vauvan ensi kuussa ja paasee sen kanssa sitten sinne meidan kotiin :( Ja me vitsit taalla kituutetaan etta riittaako rahat vai ei jne. eika tiedeta mihin meidat lahetetaan seuraavaksi :# No, itse me tata haluttiin ja ehka se tulevaisuudessa osoittautuu kannattavaksi. Nyt ei tunnu silta kylla. Onneksi sentaan saan suomesta aitiysrahan ja loman.

Joo, tuntuu etta huhtikuuhun on ikuisuus!!!! :) Taalla viela hamaa se, etta ei ole lunta, on aika lamminta (+6) ja aurinko paistaa niinkuin vappuna :) huhtikuussa taalla on jo varmaan yli 20C. Hui, kesa voikin sitten olla aika kauhea jos on kovat pahoinvoinnit ja taalla on 40C ja kosteusprosentti 80%...... ork. Viime kesakin oli kamala enka edes ollut raskaana. Ei joskus edes jaksanut menna pihalle kun lapset olis palanut sekunnissa eika siella jaksanut edes leikkia kun oli niin kuuma.

Heh, mahan oon kohta selostanut koko elamantarinani tahan viestiin! Kamala romaani.... Sori! ;)

Mutta jospa tuo pino-asia menisi vaan niin etta se joka laittaa uuden viestiketjun kopsaa tuon listan. Jos joku viela puuttuu niiin taytyy sitten lisata :)

p.s. Ma oon ihan pihalla mika viikko on, siis vko 3 vai 4 kun taalla kalentereissa ei niita kayteta, siksi piti laittaa paivamaara tuohon otsikkoon :)

T:Moonagirl ja pojat

Vierailija
2/19 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut sais lisätä jonon jatkoksi :)

Eli meillä on tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28v ja mies 27v.

Rhanna

p.s. moonagirl, samoja ajatuksia minullakin, onko mitään järkeä kuumeilla kolmatta nyt jo.. :) mutta ois se niiin ihana alkaa odottaa vauvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08

[color=purple]Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[/b][/color]Helou jälleen!

Kokeilin tehä tollasen hauskan värilistan :D Tai emmätiä kuin monest se niin hauska on, mut kuitenkin :D Juuri heräilin tähän ihanaan itseopiskelupäivään, joka hyvin usein kuitenkin muotoutuu suorastaan vapaapäiväksi... heh. Ja suoraan vaan koneelle ja vauvasivuille, huh huh. Mä oon huomannu sellasen asian, et nykyään kun ostelen vaatteita, ni mietin, et sopisko ne mulle mahdollisesti myös raskausaikana... Tai että kannattaako mun nyt ostaa sitä tai tätä, koska pian ne ei kuitenkaan mahdu enää päälle!! Hitto!! Ja ihankun se olis sanottu, et raskautuminen onnistuu :O Tiän sen hyvin itekkin, mut tollasta kaikkee päässä sitten liikkuu... Ehanaa. Muutenkin tulee kauheesti mietittyy koko vauva-asiaa, ei aina niin fanaattisesti, mutta joka päivä ja paljon, erilaisissa yhteyksissä... :)

Tua aikasemmin joku muistaakseni jutteli, että se on ennemminkin mies, joka kuumeilee. Meilllä toi miesosapuoli on jotenkin aina kaikissa asioissa jalat maassa, et se ei varsinaisesti kuumeile, tai ainakaan en oo huomannu :) Toki siis HALUAA lapsen, mutta ei mitenkään kuumeile... :D Mutta oli kyllä kivaa, kun yks päivä jotain juttelin, ja sanoin tyyliin " ..pälä pälä... sit jos me nyt aletaan sitä vauvaa yrittään täs keväällä...." ni se katkas mun puheen sanomalla aika kovaan ääneen " KUN!" :) Hihi. Se oli mainijota :) Mutta sitten taas toisella kertaa, kun höpötin jotain, et sit kun oon raskaana jne. Ni siihen se tokas, et JOS, että ku ei se oo koskaan varmaa, ni turha siitä viä intoilla :D Heh. Mä oon muutenkin meijän suhteessa se intoilija, aina innostun, ja usein myös sit tipun korkeelta. Ja mies pitää omat ja siinä sivussa yrittää pitää myös mun jalat tukevasti maassa :)

Niin, vaihtoehtojensa kanssa painiva Moonagirl kyseli meijän ehkäisyistä.. Mulla on tosiaan ollu kokeilussa ties mitkä e-pillerit ja minipillerit ja ehkäsyrenkaat jne., mutta noi hormonaaliset ehkäsymenetelmät ei sovi mulle YHTÄÄN. Moon ihan kauhee niiden kaa: suutun kaikesta, kinaan, itken, oon haluton kaiken suhteen, ylipäänsä elämän ja etenkin seksisellaisen. Sellanen oikeen tylsistyny... Joten - käytössä on kumit ja ehkäsyvaahto :) Kumit nyt ei oo mitään kivoja välineitä, mut välillä niitäkin tulee käytettyy, kun ei jaksa ootella sitä ehkäsyvaahdon kymmentä minuutti, jollon se alkaa vaikuttaa :D Mutta siis tilanteen mukaan! Ja hyvin on vaahto siittiöt eliminoinu, kertaakaan en oo raskaaks tullu! (pirulauta...)

Moonagirl: On sulla kyllä tilanne!! Ja että USA:ssa oikein! Siellä on kyllä äitien (ja lapsien!) asema tos kohtaa ihan päin honkia... On kyllä onni, että saat noi äitiyssysteemit Suomesta! Sulla on tollanen perinteinen järki vs. tunteet tilanne... Heh. It' s never easy! Ei siin auta ku antaa ajan kulkee viä ja kattoo sit liuskan lopussa, et kumpi voittaa ;) Ja talvesta... Täälläkin on ny jonkin aikaa ollu suunnilleen se +6 astet ja vettä vaan satanu, ei lunta lähimaillakaan!! Mut huhtikuus tuskin on odotettavis mitään kahtakymment... :) Vaik mun puolest sais ollakin! Mä oon kans miettiny tota kesän pahoinvointia... Toivon todella, ettei sellasta olis missään järjettömissä mitoissa, kun mulle kesät muutenkin on pirun vaikeita. Siis kun on niin kuuma :D Tykkään enemmän sellasesta syksyn viidestätoista asteesta ja auringosta, sillon voi hengittääkin :) hih. Että en osaa (enkä halua!) edes kuvitella millanen olis tosiaan kesä + pahoinvointi + työ. Hyj! Nooh, aika näyttää...

Mut nyt lopetan tarinoinnin :D Kuulemme jälleen!

Vierailija
4/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[/b][/color]

Aliina., esikoinen ya 04/08

Hellou!

Yritin ohjeiden mukaan lisätä itseni listaan mutta en kyllä osannut noita väri jutskuja lainkaan kun ei täällä koneen ja tuolin välissä oleva tyyppi ole mikään tekniikan ihmelapsi...

Oletteko kertoneet kavereille että teillä on aikomus aloittaa yrittämään perheenlisäystä? Mun tekisi kauheesti mieli jutella jollekin mut en uskalla. Jotenkin pelkään että entäs jos tää onkin vuosien projekti?? Toisaalta jos sen kertois asiasta tulisi jotenkin konkreettisempi. Äh, en tiedä. Vielä ei kukaan tiiä yhtikäs mittään ja voi olla että niin tulee olemaankin. Toisaalta jos tästä tulee vuosien projekti niin silloin on varmaan pakko jutella kavereille ettei pää hajoo. Mä olen tosi huono pitään omia salaisuuksia, muiden kyllä pysyy salassa mut omat jutut kun " saa" kertoa omalla luvalla aina lipsahtaa ulos. Aina kun olen ostanut miehelle lahjan niin kerron sen sisällön just ennen kun lahja on auki kun mua jännittää eli voipi käydä niin että tämäkin salaisuus lipsahtaa jollekin luottokaverille.

Aliina.

Vierailija
5/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliina.:

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[/b][/color]

Heipsan kaikille

Yritin ainakin laittaa itseni ja Aliinan noilla väreillä, saa nähdä jos onnistui, eipä ole tullut noilla väreillä ennen leikittyä.

Eli toista lapsukaista kovasti meille toivottaisiin. Tuo tyllerö on jo 5v ja iso kuin mikä. Kuumetta on ollut varmaan siitä asti kun tuo oli 1v mutta eipä ole oikeata tilannetta ollut. Vaikkei se tilanne sitä pelkästään katso. Opiskelijoita oltiin kun tyttö syntyi, mutta nyt valmistuttu ja töissä molemmat, elämä rauhoittunut ja nyt tuntuu että ehtisi kahta lasta huomioimaan.

Tarkoitus oli aloittaa yritys jo syksyllä ja olinkin tuolla 08haaveilijoiden pinossa aiemmin, vaan sitten lääkäri oli sitä mieltä että meidän on parempi ootella vähän aikaa ja selvitellä jos jonkinmoisia terveydellisiä asioita. No tässä sitä ollaan optimisteina oottelemassa tuota lupaa, asia selvinnee kuukauden kuluessa. Jos sitä ei tule vielä tässä keväällä niin toivottavasti tänä vuonna kuitenkin.

Pikku hiljaa alkaa nuo nyytit kaihertaa unia taas, kun syksyn jälkeen sain moiset unet häivytettyä mielestäni. Mielessä on myös että miten nopeasti sitä mahtaakaan enää raskaaksi tulla, kun on ikää jo enemmän kuin viimeksi, mitä jos ei tulekaan? Miten ihmeessä osaisi asennoitua moiseen jo valmiiksi, kun viimeksi ei tarvinnut kuin ajatella yrityksen aloittamista, niin olin jo raskaana.

Eli näissä mietteissä äityliina palailee kuivioihin

Vierailija
6/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonagirlille aluksi: mulla on pillerit käytössä, tätä liuskaa jäljellä vielä jotain viikko ja sitten yks täysi liuska.

Kysymys teille joilla on jo lapsi(a): oletteko käyneet tarkastuksessa ennen kuin olette alkaneet yrittämään raskautta?

Ajattelin, että itse haluaisin käydä, ihan vaikka vaan työterveyslääkärillä ja että otettas papa-koe, mut mitä mä sanon siellä?? " Terve, yritellään vauvaa, voisikko tarkastaa, että värkit on kunnossa" :D

Yleesä oon käyny tarkastuksessa, jos on täytyny uusia pilleriresepti.

Mutta juu, eipäs meikäläisen viikkoon kummempia :)

Vierailija
7/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä tarvii sen kummempia selitellä kuin että tuli tarkistuttamaan kaiken olevan kunnossa. Käyhän nekin jotka eivät pillereitä syö tarkastuttamassa että kaikki on kohdillaan. Siellä papassa kannattaa ehdottomasti käydä. onneksi itse menin ihan gynelle papan jälkeen (vaikka se setä mut sitten pistikin oottelemaantulevaa). Mielummin hoidan ikävät alapäävaivat pois alta enne kuin olen raskaana (tosin toivon ettei kenenkään muun kohdalle osuis moista odottelua). Paras kuitenkin varmistaa.

Toisaalta tuskin ne lääkärit sitä ihmettelee vaikka kertoisi miksi sinne lääkäriin on tullut, ovat varmasti tottuneet tarkistamaan paikkoja ihan sitä vauvanyritystä varten.

Ehkäisystä sen verra että kumia ja ehkäisyjotainvaahtosysteemiä käytellyt vaikkakin ollaan joskus leikitty ilmankin osan aikaa useamman vuoden. Kait sitä ollaan jossain takaraivossa toivoiltu että tulisin raskaaksi ns. vahingossa tai siis ilman suunnitelmia. Tässä sitä ollaan ilman nyyttiä eli tuurilla (?) leikitty. Tosin raskaus olisi aina ollut tervetullut tähän kotiin, joten sen puoleen ihan sama.

Vierailija
8/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, elikkä kyllä kannattaa käydä tarkistuttamassa paikat ennen yritystä. Se on sitä viimesen päälle pelaamista ja oman lapsensa parhaan ajattelemista! Ja vieläpä kertoisin syynkin, ei ne mitään siitä ajattele! Korkeintaan, että no jopa on valveutunut äiti :) Ja meille on kolussa sanottu sellasta, että perhesuunnitteluneuvolaan tms. olis hyvä ottaa yhteyttä jo tosiaan suunnitteluvaiheessa, ni ne on sit kärryillä tapahtumista. Mun mielest se kuulostaa vähän hassulta, ku ei vissiin kukaan oikeen niin tee, mut silleen ajatuksen tasolla se kuulostaa oikeinkin järkevältä!

Mä henk. koht. käyn tarkastuttamassa systeemit täs alkukeväästä, ens kuus on papa. Tosin viime kerrast alkaa olla se 2v, ni syytäkin on. Aion siinä yhteydessä sitten kertoa (terkkarille varmaankin), että mitä tuleman pitää. Mä oon nuoruudessani (heh heh, vähän yli 3v sitten) onnistunu hankkiin pari jokseenkin rasittavaa vaivaa ittelleni, jotka saattaa jotenkin päin haitata raskaushommaa jossain vaiheessa. Siispä ajattelin, etton hyvä kertoo ajoissa, ni jos jotain tarvii tiätää tai tehä, niin ehtii sitten :)

Ja mä en nyt muista kuka sitä kyseli, mutta vastaan silti, että kyl mä oon kertonu muutamille ihmisille, että huhtikuussa/joskus sit keväällä olis tarkotus yritellä. Riippuu ihmisestä, et kuin tarkkaan ;) Kuten jo aiemmin sanoin, olen innostuja, ja sillon on kauheen vaikeeta pitää suutaan kii ;) hih. Nyt kaupungille, heido!

Vierailija
9/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tilata ajan lääkärille vaikka sitten kun oon syöny nuo pillerit loppuun, on kroppa vähän " luonnollisemmassa" tilassa.

Kyseltiin siitä kelle kertonu, että aletaan yrittämään. Minä oon parille kaverille kertonu ja töissä myös parille työkaverille, en oo kauheen tarkasti kertonu ajankohtaa millon aletaan yrittään, kun en oikein tiedä sitä 100% varmuudella itsekkään :D.

Vierailija
10/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Joo, mulla on pillereista sama vaikutus kuin sulla Kissaelain ja ekan lapsen jalkeen vannoin etten enaa niihin koske, mutta mutta tassa sita taas ollaan... Mulla oli kuparikierukka kuopuksen jalkeen (mika oli ihana!), mutta jouduin poistattamaan sen taalla kun mun piti menna magneettikuvaan, eivat suostuneet kuvaamaan kun se ei ollut _amerikkalainen_kierukka. Uskomatonta, niinkuin Suomi olis joku Ambomaa. No,anyways laakari oli aika ulalla etta mita vaihtoehtoa mulle tarjota ehkaisyksi, koska pillereista ma oon aina tullut kauhean kiukkuiseksi ja haluttomaksi, muovinen hormonikierukka ei sovi koska mulla on kamalat pms-oireet joita se pahentaa kuulemma. No, sitten ajattelin koittaa taalla olevia uusia (onkohan suomessa?) Yaz-pillereita, jotka poistaa turvotusta ja auttaa pms-oireisiin jne. No, ihanaa sinansa pms-oireet lieveni toooosi paljon, mutta siina sivussa lahti halut :( Eli en kylla halua syoda joka tapauksessa pillereitakaan enaa koskaan tan jalkeen, ne on taalla viela sikakalliitakin 95$/kk. Ei oo kelaa ei... No, hyva sinansa etten laittanut uutta kierukkaa kun se olis ollut monta sataa ja sitten olisin heti ottanut sen pois :D

Aliina: Me ei olla kerrottu kenellekkaan, viimeksi kun kakkosta yritettiin kerroin lahimmalle kaverilleni. Se oli tosin surullista kun hekin yrittivat samaan aikaan esikoista ja heilla oli paljon ongelmia. Ja mina tietty raskauduin valittomasti kun otin kierukan pois. Mutta sitten he tekivat keinohedelmoityksen ja tulivat raskaaksi (hehee, tai siis kaverini tuli) kun mina olin viimeisillani :) Mutta mun mielesta oli kuitenkin positiivista etta me pystyttiin keskustelemaan kaikesta, ja kaverini sitten aina manaili mulle etta voi minka teit kun heti tarppas ;) Yritin vaan valaa uskoa etta kylla se onnistuu ja onneksi onnistui, nyt heilla on 1,5v poika. Ja varmaankin toista yrittavat kokoajan. Mutta me ei kerrota kenellekkaan nyt, kun kaikki oikeesti pitaa meita varmaan ihan hulluina. Ainakin mun aiti ;) Tosin ma oon huono pitamaan salaisuuksia ja sitten kun/jos raskaudun niin ma en malttaisi sitten millaan olla kertomatta uutisia! Ekassa raskaudessa piti kertoa jo viikolla 6 ja seuraavassa maltoin viikolle 8 :D No ehka nyt menee pitempaan kun ollaan taalla ' nakymattomissa' ... Koska te muut kerroitte ed. raskauksista?

Aityliina: Sahan oot nuori, ala nyt ajattele etta oot vanha kun minakin oon mielestani viela nuori :D Taalla kuulkaa vasta nakeekin vanhoja aiteja, ma oon niin ' nuori' jenkkilan mittapuulla ettei ne meinaa uskoa etta oon edes naimisissa ja kun kerron etta mulla on jopa kaksikin lasta niin ne on ihan etta mutta sa oot niiiiiin nuori viela. Niin, taalla ihmiset hankkii sitten vasta 40v paniikissa esikoisen jonka paapovat pilalle Guccin lastenvaatteilla ja joista tulee karmeita teineja joille ei mikaan riita :/ (niin ja sanoinko etta taalla on ihan yleista etta 4 vuotiailla on tutit ja juovat rattaissa tuttipullosta mehua!). Mullekkin sanottiin neuvolassa kun jatin kuopukselta pullon pois 1v1kk ikaisena, etta no aika aikaisinpa sen jatit pois... Uskomatonta miten erilainen nakokanta taalla lapsiin on muutenkin, ne on ' vauvoja' viela 4 vuotiainakin :) Ainoastaan Hm, sori, mulla nayttaa lipsuvan aina jutut naitten ihme amerikkalaisten ihmettelyyn :D :D Sanokaa niin lopetan :D

No, yks juttu pakko viela sanoa ;) Taallapa tulee kokoajan paivalla yhdelta kanavalta pelkastaan synnytyskertomuksia, adoptiokertomuksia ja vauvatarinoita :D Kylla kuulkaa kuume kasvaa ;) Ma katon niita aina klo 5 kun heraan kuopuksen kanssa. Se hokee sylissa etta vauva vauva ja mina tuijotan sairaalakaytantoja ym jos nyt taalla synnytan :) Ja mietin etta haluanko ma tosiaankin oikeesti taas synnyttamaan :D

Terveystarkistusasiaa sitten :) Mun mielesta on hyva kayda ottamassa papa ennen raskautta, mulla ainakin kyseltiin neuvolassa etta onko otettu vuoden sisaan, muuten ne olis kait ottanut uudestaan? Voikohan sita ottaa jos on raskaana??? Mun taytyy myoskin kayda viela laakarilla pariin kertaan, tosin neurologilla, kun (sanoinkohan ma joskus jo tan?) viime kevaana sairastin punkkiaivokuumeen ja sen takia kaytin koko syksyn epilepsialaakkeita (jotka nyt oon lopettanut tan vauva-asian takia). Ja vielakin on jotain pienia oireita (korvat piippaa, vasymysta jne) ja haluaisin viela testata uudelleen ettei minulle tullut samalla borrelioosi ym. bakteeria joka voi tulla punkinpuremasta. Niin ehtisin viela syoda jotain vahvoja antibiootteja ennen raskaaksituloa, koska sitten ei voi enaa mitaan syoda, siis laakkeita.

No, taidan menna huilaamaan, mulla on kaamea poskiontelotulehdus (ja miehella myos), kohta taytyy lahtea laakarille!

T:Moonagirl

Vierailija
11/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

mies 27

Lisäsin tuonne meidän noin-iät. Mä taas arkailen tunnistuksen pelossa :)

Moonagirl: meillä on vasta yksi lapsi ja sekin yli kaksi ja ns. " helppo lapsi" , mutta silti mua hirvittää että miten sitä jaksais toisen lapsen kanssa. Et nää vauvahaaveet on yhtä kuin kerjäis verta nenästä... No, mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus joten kai se on luonnollista että vähän pelottaa. Vaikka tiedän että tokan kanssa olisi helpompaa kun kaikki olisi jo tuttua eikä olisi enää niin epärealistisia kuvitelmia mitä on olla vauvan kanssa.

Ehkäisystä: meillä on ollut jo pitkään kumi, koska piltsut ei sovi mulle. Eikä varmaan muutkaan hormonaaliset. Mies odottaa jo innolla että sais heittää kumin jorpakkoon:)

Aliina.: musta olisi kiva kertoa siskolle raskautumisen yrityksestä tai lähimmälle ystävälle, mut en kellekään muulle. Mies tosin varmaan taas toivoisi ettei kerrottais kellekään ennen rv 12:a niinku esikon kanssa. Täytynee kunnioittaa hänen toivettaan. En kyllä mäkään haluaisi siihen tilanteeseen, että joutuis jollekin kertomaan mahdollisesta keskenmenosta. Esikoista odottaessa oli jotenkin paljon naiviimpi ja sinisilmäinen (ja onnellisesti huoleton), nyt miettii kaikkea mahdollista mikä voi mennä pieleen. Esim voitaisko me olla niin onnekkaita että saatais toinen terve, noin ihana lapsi kuin eka?

Kitteni: mä en meinaa mennä enää tarkastukseen ennen yrittämistä, luotan että kaikki on kunnossa ku ei ole ollut ennen mitään ongelmia. Kävin syksyllä rutiinigynellä+papa.

Mulla on tällä hetkellä hirveesti muita asioita pinnalla, joten kuumeilu ei pääse kauheen pahaksi. Saas nähdä miten sitten ku muut asiat helpottaa/selviää. Mistä päin muuten ootte? Mä olen pääkaupunkiseudulta. Ei ole tosiaan lunta, +4 näyttää... :/ Yhden kerran ollaan päästy esikon kanssa pulkkamäkeen.

Nyt katsotaan miten noi värit kopsautuu, oonko poistellu liikaa. Ilmeisesti jos poistaa alusta nuo että keneltä on lainattu niin lainattu teksti ei tule kursiivilla? Katsotaan...

p.s. tällä kertaa vain YKSI viesti, wuhuu!! :D

Vierailija
12/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitä listan perästä pitää poistaa se yksi hassu rivi jossa on b ja color ja hakasulkeita, jos haluaa että oma teksti tulee normaali mustalla. Aina oppii uutta! Kiitos Kissaeläin kun teit noin hienonvärisen listan!!

Vierailija
13/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 27

[/b][color=darkgrey]Moikkis, mä kokeilen toimiiko tää näin, ja jos toimii, ni vinkkaan teille muillekin :D Mutta toisaalta, tuli vaan mieleen, että pitäskö vaan pitää ihan " harmaata listaa" täällä kun kirjotellaan, ettei mee liian vaikeeks? :) Vaiks sit, jos ja kun se tulis joskus valmiiks, ni sit vois laittaa sen kirjavaks, tai jotain :D

Vierailija
14/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n.25v.

mies 27

Minä myös Aina-Unelman tapaan käytän tuollaista noin ikää. Hassua, kun sitä pelkää, että tulee tunnistetuksi täällä. :)

Olen kertonut ympäripyöreästi joillekin ystävilleni, että ensi vuonna vauva olisi tervetullut. Tarkemmasta ajankohdasta tietää minun ja mieheni lisäksi yksi luottohenkilö.

Itse kävin gynellä joulun alla papa-kokeessa ja mainitsin samalla, että vauva olisi tervetullut suht lähiaikoina. Gyne teki perustarkistuksen + ultrasi ja totesi, että kaiken pitäisi olla kunnossa, joten siitä vaan yrittämään!

Huhtikuun alkuun ei ole enää kun kaksi ja puoli kuukautta!! Jaiks!

Vierailija
15/19 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n.25v.

mies 27

[/quote]

Moi, minä taas en kerro kahdesta lapsestani enempää :)

Kyllä moni jo utelee, että " tehdäänkö" vielä kolmas. Eli en usko sen sokki olevan lähipiiriin.

Moonagirl, vanhako(?) siis häh, minä taidan olla vanhin tässä porukassa. Hassua, kun esikoistani kuumeilin olin aina nuorimmasta päästä ja muutenkin olen ollut usein joka paikassa nuorimpia. Pakko myöntää, että ikää tulee lisää. Siksi se kolmas olis ihan kiva saada lähivuosina, jos on tullakseen. Mulla on ollut sellainen haave, että kun olen 50 v niin ei enää ole huollettavia. Sehän toteutuisi suurin piirtein, jos tässä nyt lähiaikoina raskautuis. Kolmas olis meille kyllä sitten se viimeinenkin, olkoonkin että olis samaa sukupuolta kun nämä edelliset.

Mä myös kävin siis gynellä tarkastuttamassa " paikat" ja mitään estettä ei raskaudelle noin rakenteellisessa mielessä ole.

Yes, mutta päivät sen kun pitenee ja tammikuu kääntyy loppupuolelle eli ei se triplaajan aika enää kovin pitkä ole :)

ps. Mä en ihan tajunnu, että onko näitä " listoja" tarkoitus raahata mukana joka viestissä vai miten?

T.Jaffa

Vierailija
16/19 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meille tullu piristävän värikäs pinkka:D ilo lueskella!

Täällä on ollu jos jonkinlaista vastoinkäymistä perhepiirissä, niin en oo jaksanu/ennättäny koneelle vähään aikaan. Nyt alkaa tasaantua..

Kissaeläin: Kylläpä on kaikinpuolin todella samankaltaisia tunnelmia sulla kuin itselläni! Ja elämäntilanne kuulostaa muutenkin melko vastaavalta. Meilläkin mies haluaa lapsen, mutta ei varsinaisesti kuumeile kuten mä. On se realistisempi jalat maassa -tyyppi:) ja mä intoilen minkä kerkiän. Ja ei ole mullakaan tullut paljoa vaatteita ostettua. Oon kanssa (ihan hassuna) katsellut lähinnä tunikamaisia trikoo- ym puseroita, ja miettinyt että mitkähän mahtuis sitten jos ja (toivottavasti) kun oon raskaana:) Että täysin omassa maailmassani elelen, mies aivan ihmeissään mun intoilusta ja asioiden edellä elämisestä. Miksiköhän se on niin vaikeaa nauttia tästä hetkestä... Syytäk kun olis: opiskelut hyvällä mallilla, ollaan terveitä ja onnellisia, häät kesällä ja viimeiset kuukaudet ennen raskautumisen yrityksen alkua menossa. Pakko tehdä elämä itselleni hankalaksi:)

Ehkäisystä moonagirl kyseli, niin kumi täälläkin käytössä. Jo viime kesän lopulla päätettiin yhdessä miehen kanssa, että kun vauva olis lähitulevaisuuden toiveissa ja suunnitelmissa, niin vaihdetaan pillerit ei-hormonaaliseen ehkäisyyn. Jostain olen joskus lukenut että pillereiden jälkeen saattaa joillakin raskautuminen kestää... Joten suljettiinpa nyt sekin riski pois:) Samalla sitä oppii taas tuntemaan kiertonsa, ja ovikset ja muut löytää paikkansa. On muuten tullut laadittua tuonne Yourdays.com:iin aika tarkka kalenteri:) se on aika kiva systeemi sitten kun se yritys todella oikeesti alkaa.

Niin ja moonagirlille vielä: ei se ole yhtään pitkästyttyvää kuunnella sun kertomuksia jenkkilästä:) On vaan kiinnostavaa kuulla miten todella eri lailla siellä ajatellaan lapsia! Ihan uskomatonsta, miten vähän siellä ajatellaan esim. lapsen ja vanhempien suhteen tärkeyttä, kun vauvat annetaan hoitajalle noin pienenä. Onhan se täysin luonnotonta äidin olla töissä, kun maito vielä puskee rinnoista ja hormonit jyllää synnytyksen jäljiltä! Vaikka mitäpä tuosta kaikesta tiedän kun vasta esikoista toivon... :)

Huomenna taas uuteen viikkoon! Ja yhtä viikkoa lähemmäs toukokuuta (eli meidän yrityksen alkua) :)

Vierailija
17/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Taidettiin sitten ottaa varaslahto vauvantekoon :) Ma lopetin pillerit kolme paivaa sitten ja ostin apteekista spermisideja ja niin vaan ei sitten niita eilen kokeiltukaan :) Kauhean jannaa, en meinannut saada koko yona nukuttua :D Mutta eipa tassa lahipaivina oo mitaan tarppipaivia meille, ootan etta varmaan pian tulee menkat, selkaa on sarkenyt kokoajan. Lopetin nimittain pillerit kesken liuskan (loppupaasta tosin) joten ne menkat sitten pitais ensin tulla etta olis mahiksia. Ihan hyva toisaalta etta jo lopetin ne, viimeksi meni n.2kk etta normalisoitui oma kierto ja kolmannesta sitten tarppas. On tama jannaa!!!! :OToisaalta hirvittaa mutta toisaalta taa tuntuu niin oikealta ratkaisulta! :) Hip hurraa!!!!!!!! Toivon mukaan mies ei nyt sitten peru puheitaan... Mutta luulen etta sekin kuumeilee yhta lailla :) Sais viela tan keuhkoputkentulehduksen aisoihin :/ Olo on ollut niinkuin mummelilla kun hikoilee pienestakin jutusta ja heikottaa. Nyt sitten sita paassansa miettii vaunuja, turvakaukaloa (mita meilla ei ole jaanyt pojilta....) ja mun keskeneraisia toita jotka jaa sitten taas kerran kesken, miten neuvolajutut taalla menee jne jne. Mutta JIPPIIIIIII vahanko jannittavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

T:Moonagirl -taallakin on pakkasta tanaan! Vau!-

Vierailija
18/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!! Paljon onnea Moonagirlille hienosta päätöksestä!! :) On varmaan kyllä jännät paikat nyt, kivaa :D Kyllä se kannattaa tehä silleen miltä tuntuu, ja jos molemmat vilkuttaa noin vahvasti vihreetä valoo vauvalle, ni mikäs siinä sitten on kuule :) Käytännön asiat järjestyy AINA jotenkin, sen mäkin oon hurjan 23 vuoden aikana oppinu ;) Siis nyt ei muutaku massoittain plussatuulia USAan!!! Niin, ja mua kiinnostaa kans USA-jutut, on oikeinkin mielenkiintosta kuulla miten siellä äitiyshuolto jne. toimii! :)

Tikru. oli tuolla aiemmassa pinossa kyselly opiskelujen vaihetta. Mulla tosiaan on nyt menossa kolmas vuosi ja n. kaks ja puol on jäljellä... Eli kesken jää mulla, noin vuos siis jää vielä jäljelle, jos pieni kulta vain tulis meille tollon tammikuussa :) Mä koen sen jotenkin turvalliseks, että on koulua - ja lähinnä siis harjoittelua - vielä jäljellä, kun on pitäny äippäloman. Mua jotenkin hirvittäis valmistua ja heti siitä pitää sitten mammaloma, ja vuoden jälkeen hakea töitä, kun kaikki muistikuvat ja harjoitteluissa saatu " tatsi" olis pyyhkiytyny taivaan tuuliin. Ja sit taas en todellakaan jaksa (eikä mieskään) ootella niin kauaa, että valmistuisin ja sitten viä olisin vuoden-pari siinä töissä hakemassa tuntumaa.... Joten tää on ja olis meille paras väli ikinä! :)

Ainiin! Mun mies on jotenkin kummassa (??!!?!?) huomannu, että kohtuu usein pyörin tällä sivustolla, ja nykysin aina kiusottelee mua siitä (hyväntahtosesti) :D Tyyliin " mitäs kissaeläin nyt on kirjotellu sinne??" ja naureskelee " partaansa" :D heh heh...

Vierailija
19/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee kun on pakko tulla tanne purkamaan itseaan kun tuntuu etta pakahtuu kun haluais kaikkea hopottaa ja hossottaa tasta vauva-asiasta! :D Ihan huvittavaa tama kuumeilu, kun sentaan kolmatta ollaan tekemassa :) Toisella kerralla ei ehditty kuumeilla kun se oli tarppi samantein enka kauheasti edes miettinyt etta koska jatetaan ehkaisy pois jne. Mies sai ylipuhuttua silloin ja ajattelin etta no, otetaan sitten kierukka pois ja katotaan kauanko kestaa niin eipa kestanyt kauaa ei :D Nyt tuntuu tosi mukavalta taas kuumeilla taysilla :) Vaikka paljon sellaista on mika hirvittaa niin silti tuntuu etta miksi odottaa hamaan tulevaisuuteen, kun nyt tiedan etta varmasti saan samat aipparahat, muutkin lapset on viela sen ikaisia etta on kiva olla kotona kaikkien kanssa jne.

Eniten huolestuttaa talla hetkella se, etta mun vaitoskirja jaa luultavasti taas kesken, ellen ota pikavauhtia sen tekemisessa ja vaanna sita valmiiksi ennen aippalomaa (taytyy kai yrittaa, huoh...) eli makin oon tavallaan opiskelija, kun oon jatko-opiskelija. Ja se etta mun taytyy ajaa taalla ajokortti ja jos tarppaa pian niin oon sitten pahoinvoivana autonratissa harjoittelemassa = ei hyva. No, taytyy menna illalla sitten tunneille eika aamulla. Ja mulla aina oli sita kovempi oksetus, jos oli jotain jannitettavaa tiedossa. Viimeksi oli yks niin kauhea tyomatka lentaen Helsinkiin etta se oli yhta painajaista. En usko etta sellaista sakaa on ettei talla kertaa tulis pahoinvointia, yoks. Niin ja vahan jannittaa mita suku sanoo. Pitavat meita varmaan ihan pohkoina.

Niin ja sitten mun paino, mulla on viela 10kg ed. raskauskiloja :( Olisin halunnut kylla laihduttaa ne pois, mutten ehtinyt sitten... Ja molemmissa raskauksissa on tullut 26kg lisaa etta hohhoijaa, nyt ei saa sitten tulla kuin 10 kg max! Jaiks... no, taytyy syoda paljon kasviksia ja yrittaa liikkua kokoajan raskauden aikanakin. Kuitenkin joudun sen tehda jossain vaiheessa kun raskausdiabetes iskee (mulla oli se molemmissa raskauksissa, mutten tarvinnut insuliinia ja vauvat oli normaalikokoisia eika mitaan komplikaatioita tullut sen takia).

Talla kertaa aion kysya sukupuolen ultrassa :) Kovasti me tyttoa toivottaisiin poikien rinnalle :) Mutta olispa se kolmas poikakin aika komeaa :) Talla kertaa haluan ostaa just oikeat vaatteet yms. jos tama on viimeinen kerta kun oon raskaana. Hehee, nyt taitaa menna asioiden edelle nama mun hopotykset muttei voi mitaan :D Paasis edes ostamaan testeja jo!!!!! :D Taalla on pilvin pimein erilaisia... mutta olihan niita suomessakin kylla. Ja onpa ihanaa jos saa olla kesalla massun kanssa uima-altaalla ja piitsilla :D Molemmilla kerroilla kun oon odottanut oon raskautunut syksylla ja sitten kesa-heinakuun taitteessa synnyttanyt. Enka siina vaiheessa oo paljon enaa nauttinut helteista ja oon ollut itse kuin rantautunut valas ;) Niin, jos sita tarppaa sitten. Kauhea kun ei osaa sita ajatellakkaan etta entas jos se ei niin vaan kaykkaan nyt talla kertaa?!? :O Taytyy kai siihenkin varautua.

Noniin, kauheaa jaarittelua laidasta laitaan!!!! :D Tulis jo ne typerat menkat!!!!!! niin paasis tositoimiin :D

T:Moonagirl