Onko teidän mielestä oikein, että vanhempainraha on ansioon sidottu?
Kommentit (9)
Olen tottunut tiettyyn tulotasoon ja äitiyspäiväraha romahdutti sitä ihan tarpeeksi, vaikka olikin ansioihin sidottu.
Jos vanhempainrahanmäärä ei olisi sidottu tuloihin hyvä tuloiset eivät voisi koskaan hankkia lapsia, koska vanhempainvapaan ajalta tulot putoaisivat siinä määrin, että asunto, auto ja kesämökki olisi myytävä pois.
Sitä mieltä olen kuitenkin, että vanhempainrahan määrä voisi olla korkeampi kaikille. Ehkä porrastettuna niin, että pienempituloisille enemmän.
Helkkari soikoon jos minä painan vuosia töitä, saavuttaakseni tietyn tulotason niin ei ole kyllä oikein että joku joka vaan tehtailee lapsia saa saman summan.
Itsepä olen verottajalleni ne jo palkastani maksanut jotem olen oikeutettu hyvään korvaukseen.
Mielestäni vanhempainpäivärahan tarkoitus on kompensoida vanhempainvapaasta johtuvaa ansiotulon menetystä ja silloin se on oltava suhteessa normaalitilanteen tuloihin.
Jos tulotaso ei laske dramaattisesti, on mahdollista olla pois työstä niinkin pitkään kuin Suomessa ollaan.
että kun maksaa veroa, niin ne verorahat ovat tarkoitettu johonkin tiettyyn menoon. Jos maksaa paljon veroja, niin onko silloin oikeutettu saamaan enemmän palveluja ja enemmän kelan etuuksia???
2vuotta maksoi. Ihan vaan verotusjuttujen takia.
Nyt saan tulevan lapsen synnyttyä ihan kivan äp-rahan.
Mun puolesta saa maksaa sen verran mitä nykyään kuuluukin. vaikka 3000e.
Mutta ainut minkä haluaisin nostettavan on kotihoidontuki peruspäivärahan tasolle.
Lähtee sinunkin palkastasi joka kerta veroa niin noin periaatteessa sinä olte oman ä-korvauksesi maksanut tälle yhteiskunnalle aika monta kertaa. Älä ajattele kirjaimellisesti.
Minimi voisi olla korkeampi, isompi ainakin kuin työttömillä.
Eli varmistetaan ettei työssäkäyvä ihminen jätä lapsia tekemättä sen vuoksi että tulot romahtaa äitiys/vanhempainvapaan ajaksi, jolloin se monelle nousisi ylitsepääsemättömäksi kynnykseksi. Sitä en osaa sanoa, onko se oikein vai ei.