Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käyt papa-kokeessa?ov

Vierailija
16.01.2008 |

Olen käynnyt viimeksi (ainut kerta) 8 vuotta sitten. Tuli kutsu silloin. Sen jälkeen ei ole tullut kutsua. Lähetetäänkö yleensä kutsuja, vai pitääkö itse varata aika?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta.

Vierailija
2/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus käydä 2 vuoden välein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin ihan miellläni käyn papassa " turhaan" ...

Eli kahden vuoden välein oli gynen suositus. Käytännössä on otettu joskus ennen synnytyksiä pariin otteeseen, molemmissa jälkitarkastuksissa laitettu papa-lähete puolen vuoden päähän (ja siis synntysien väli vajaa 2v.), nyt kävin taas kun tuosta 2v. kulunut. Aina olleet näytteet puhtaita, mutta silti taasen 2v. päästä aion mennä.

Vierailija
4/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden välein. Taitaa olla kuitenkin n. 1,5 vuoden välein kun käyn..

Vierailija
5/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin luulin aikoinani ettei ole tarvetta, sairastuin kuitenkin kohdunkaulan syöpään 28-vuotiaana ja olin käynyt papa kokeessa 18-vuotiaana, sen ainoan kerran kun olin.

papillooman voi saada myös synnytyksessä - silloin kun on itse syntynyt, se ei ole aina yhdynnästä hankittu

Vierailija
6/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime keväänä, kun tuli kutsu 30 v:n kunniaksi ;). Ja seuraavan kerran varmaan joskus vuoden kuluttua.

Vierailija
7/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä välissä yksityisesti kun muutenkin käyn gynellä.

Vierailija
8/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositeltiin, että kutsukertojen välissä kävisi kerran, jos ongelmia ei ole.

Vierailija
9/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten papillooman voi saada? kun itse syntyy????

Vierailija
10/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalista? Sattuuko se eli otetaanko jokin näytepala vai vaan " sively" näyte? Nimimerk. hieman jännittää

Vierailija
11/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli, kun olin 30 v., silloin olin raskaana, joten kävin sitten synnytyksen jälkeen neuvolassa papassa. Koska tulee seuraava?

Vierailija
12/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneiden tyttölasten kohdalla tehtiin joukkoseulonta ja noin prosentilla vastasyntyneistä oli papilloomavirus, näiden äideiltä se löytyi myös

Vierailija:

siis miten papillooman voi saada? kun itse syntyy????

Vierailija
13/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa puolen vuoden välein, kun se samperin papilloomavirus aina välillä heräilee.

Multa on otettu koepalojakin raskauden aikana kohdunsuulta eli raskaus ei ole este papa-kokeelle.

Vierailija
14/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin siitä on jo aikaa, ja hurjimpien arvioiden mukaan 40% väestöstä kantaa papillooma virusta (maltillisten arvioiden mukaan 20%). Ongelmana on, että miehillä se on oireeton ja usein naisillakin vuosia.

Vierailija
15/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika meinaan tupsahti postilaatikosta.

Vierailija
16/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku ei tiedä, niin papa koe otetaan lähinnä sen vuoksi, että etsitään papillooma virusta, jottei kehittyisi kohdunkaulan syöpää. Se on solututkimus, jossa nähdään myös jo kehittyneet syövän esiasteet.

Papilloomavirus on kondyloomaviruksiin kuuluva " jaos" , tosi yleinen ja sukupuoliteitse tarttuva. Lähes 100% kohdunkaulan syövistä on papilloomaviruksen aiheuttamia.

Vierailija
17/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse olen ollut 4 miehen kanssa ja aina käyttänyt kondomia joista yksi on mieheni"

Vierailija
18/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sen tiimoilta ole yhtä ainuttakaan verikoetta otettu.

Vierailija
19/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

multakaan ei ole otettu verikokeita

Vierailija
20/30 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten tässä koneella, haen vauvaa jääkaapista vähän väliä, etsin kynää ja yritän ajatella. Ehkä pitäisi pistää läppis kiinni..

25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi