Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19691)

Vierailija
19621/19691 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt joutunut ostamaan useastakin syystä johtuen uusia vaatteita. Olen ostanut alusvaatteita, sukkia, pari kauluspaitaa, trikoot, housut ja pyjamahousut. Korkeintaan 2 muovikassiin nuo mahtuvat. Tarvitsen vielä toiset erilaiset housut ja rintaliivit. Mietin tässä, että ostanko kalliit vai halvemmat ja oletettavasti laadultaan huonommat. Mielummin ostaisin laadukkaammat, jotka myös kestäisivät. Kun saan tämän hoidettua en osta vaatteita pitkään aikaan. Ennen tätä urakkaa en edes muista, milloin olisin ostanut jotain muita vaatteita kuin sukkia ja alusvaatteita. Vaatteeni yritän käyttää niin loppuun kuin suinkin mahdollista. En mielelläni ostele vaatteita.

Tämä onkin sitä järkevää kuluttamista. Ostetaan tarpeeseen, eikä shoppailla yliäyräiden. Hienoa!

Itsekin pitkään mietin, että viitsinkö ostaa uudet rintaliivit, vanhat liivit olivat niin kulahtaneet ja löysät jo, siis elastaani pettänyt. Ostin uudet, kahdet sain yksien hinnalla ja tajusin, että toisetkin vanhoista ovat jo aikansa eläneet ja heitin nekin pois. Ilman uusia, en olisi edes tajunnutkaan miltä pitkästä aikaa tuntuu kunnolliset alusvaatteet.

Vierailija
19622/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan edistyneeni tavaratyössä tämän vuoden aikana. Keväällä lahjoitin aika monta laatikollista kirppistavaraa kierrätyskeskukseen tai Torin annetaan-osastolla. Säästin arvokkaammat ja ne, mistä en ollut valmis luopumaan. Elokuussa kävin ex tempore ulkokirppiksellä myymässä ja olipa kiva lyhyellä varoitusajalla lähteä, kun olin pakannut kirppistavarat muutamaan säilytyslaatikkoon, mitkä vain nostin kyytiin. Tokalle kerralle yritin etsimällä etsiä kotoa lisää myytävää, mutta ihan yksittäisiä asioita sieltä täältä poimin mukaan. Edelleen kotona on liikaa kaikkea, mutta ilahdutti huomata että esillä on niitä mieluisia asioita, jotka ennen hukkui tavararöykkiöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19623/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuvasti jotain myynnissä Torissa. Kauppa tuntuu käyvän pyrähdyksissä. Voi mennä pari viikkoa ettei kukaan osta mitään. Sitten tuleekin useampi kauppa parin päivän sisään. Oon miettinyt kovasti kirppispöydän ottamista, mutta se pöytävuokra on niin kova verrattuna myyntiin. Ilmaisella ulkoilmakirppiksellä sain kasaan n.70e ja jos siitä olisi maksanut vielä lähes 40e pöytävuokraa, olisi harmittanut. Tuttu välillä kritisoi, miksi en vaan anna ilmaiseksi pois vaan teen "nappikauppaa". Mutta ollaan näillä kirppismyynneillä rahoitettu mm. remonttitarvikkeita ja tehty pieniä ylimääräisiä lainanlyhennyksiä. Viimeisen vuoden aikana oon saanut kirppismyynneistä yli 1500e. Pienistä puroista (pääasiassa alle 5e myynneistä) on kasvanut iso joki. Tai ainakin mulle toi on iso summa. 

Vierailija
19624/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä ja syksyllä tavaratyötä on tehty puutarhan suhteen. Muun muassa raparperia ja omenaa on tullut runsaasti yli oman tarpeen, mutta olen jakanut niitä naapurustossa eteenpäin. Lisäksi olen tässä vuosien varrella saanut vakkarikävijän, joka aikoinaan roskalavailmoituksen perusteella haki minulta omenoita. Nykyään laitan hänelle suoraan viestiä, vieläkö heillä on käyttöä omenoille. Hän sitten hakee noin joka toinen päivä pussin tai pari ja jakaa sitten osan omille ystävilleen tai lapsilleen/lapsenlapsilleen. Mun ei tartte puljata monen ihmisen kanssa ja hänkin saa halutessaan kieltäytyä, mutta kaikille on kuulemma ollut käyttöä.

Vierailija
19625/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita eteenpäin jakanut jatkaa. Oon kovasti harjoitellut tätä vastikkeetta eteenpäin antamista. Lapsuudenkodissani oli kolme isoa satoisaa omenapuuta ja hirvittävät määrät meni kompostiin, kun itsellä ei mahdollisuutta hyödyntää siinä mittakaavassa kuin omenaa tuli ja toisaalta äiti ei halunnut luopua mistään. Tämä vaikutti pitkään itseeni, että mistään ei voinut luopua ja ainakaan ilmaiseksi. Viime aikoina oon tarkoituksella opetellut luopumista ja jakamista. Tuntuu hyvältä. Mietin, että tavallaan tässä annan ruoka-apua ja autan säästämään ruokarahoja vaikka laskuihin. Itselläkin tiukempaa nyt ja monella vielä tiukempaa. On kiva olla avuksi. Ja kiva kun ei tule hävikkiä.

Vierailija
19626/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin eilen siivouspäivää, imuroin ja pyyhin pinnat ja lattiat kunnolla. Illalla tuli vielä into karsia tavaraa. Ensimmäistä kertaa laskin, kuinka monta tavaraa suunnilleen on lähdössä. Tulos oli 67 kpl. Tuntuu ihan hullulta määrältä jo kaiken tehdyn tavaran vähentämisen jälkeen, mutta kaikkea turhaa ja jopa roskiin menevää ne kaapit oli kuitenkin syöneet. Ei siis ole vielä valmista, on vielä makuuhuoneen kaapisto käymättä ajatuksella läpi. Ja toki pitää karsitut tavarat viedä kiertoon. Syksy on kyllä ihanaa aikaa, tuntuu että virtaa ja inspiraatiota riittää paljon enemmän kesään verrattuna.

Vierailija
19627/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opetellut luottamaan prosessiin. Mulla on tavaroita, jotka mulle ylimääräisiä, mutta mahtuvat kaapeissa olemaan. Pikku hiljaa oon torissa myynyt. Tällä viikolla kaupaksi meni astia, josta oon näköjään 4v sitten ottanut myyntikuvat ja nyt sille löytyi ostaja. Aika kauan meni, mutta ehkä tällekin oli tarkoitus. 

Vierailija
19628/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon opetellut luottamaan prosessiin. Mulla on tavaroita, jotka mulle ylimääräisiä, mutta mahtuvat kaapeissa olemaan. Pikku hiljaa oon torissa myynyt. Tällä viikolla kaupaksi meni astia, josta oon näköjään 4v sitten ottanut myyntikuvat ja nyt sille löytyi ostaja. Aika kauan meni, mutta ehkä tällekin oli tarkoitus. 

Teillä ei varmaan ole kauheasti liikaa tavaraa? Vai oletko vain hyvähermoinen ja jaksat katsella niitä?

Siis kysyn ihan mielenkiinnosta vain. Sillä itse olen juuri päinvastainen. Kaiketi kaikki tämä meillä vaeltava tavaravuori mahtuisi kaappeihin, mutta aina vaan purkautuu pois ja sen vuoksi en jaksa enää pitkiä myyntiaikoja. Vaan lahjoitan suoraan kaikki pois. Jotain yritän ensin myydä ja jos ei mene kaupaksi, niin suoraan vain lahjoitan. Itse en kyllä ikinä, edes pienenä lapsena ole ollut kärsivällinen, joten johtunee jo tästäkin halu poistaa heti turhat.

Vähän tuli haikeus kun luin jonkun kertoneen myyneensä alle 5e juttuja ja tienanneensa kuitenkin hyvin. Itse ennen tein samaa ja niillä rahoitettiin jopa osa ulkomaanreissusta, toinen osa jäi säästöön kun enää ei ostettu mitään turhaa.

Vierailija
19629/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän joka viikko saada jotain poistoja kasaan. 

Tänä viikonloppuna tuli isot poistot: mies siivosi autotallia ja kodistakin saatiin yhteistyöllä aikaan iso läjä poistoja. 

Työkaverin kanssa juuri juteltiin tavaramääristä. Hänellä on rojuhuone ja lisää rojua tulossa läheisen kuoleman vuoksi. Onneksi itsellä ei ole isoja raivauksia tehtävänä. Hänellä on niin mittava projekti edessä, että sen ajatteleminenkin aiheuttaa ahdistusta. 

Vierailija
19630/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei varmaan ole kauheasti liikaa tavaraa? Vai oletko vain hyvähermoinen ja jaksat katsella niitä?

Siis kysyn ihan mielenkiinnosta vain. Sillä itse olen juuri päinvastainen. Kaiketi kaikki tämä meillä vaeltava tavaravuori mahtuisi kaappeihin, mutta aina vaan purkautuu pois ja sen vuoksi en jaksa enää pitkiä myyntiaikoja. Vaan lahjoitan suoraan kaikki pois. Jotain yritän ensin myydä ja jos ei mene kaupaksi, niin suoraan vain lahjoitan. Itse en kyllä ikinä, edes pienenä lapsena ole ollut kärsivällinen, joten johtunee jo tästäkin halu poistaa h

Kyllä meillä on aika paljonkin liikaa/turhaa, mutta oon myös aikamoinen jahkailija. Välillä lähtee reippaalla kädellä surutta eteenpäin ja välillä pohdin ja puntaroin. Melllä ei ole iso talo (80m2) ja haaveilen väljemmästä elämästä, mutta kyllä näille uutta omistajaa odottaville joku paikka löytyy meiltäkin. Mä myös myyn eniten muutaman euron juttuja. Ihmiset mielellään ostaa kirppishintaan. Kalliilla ei kukaan osta käytettyä ja jos antaa ilmaiseksi, alkaa säätäminen. 

Vierailija
19631/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jäänyt vähän koukkuun karsimiseen ja kirppismyyntiin. Tuntuu et skannaan jatkuvasti, mitä voisin laittaa myyntiin tai annetttavaksi. Herkästi nappaan kuvan ja laitan tarjolle. Jos ei mee, ei mee ja jos menee, iloitsen. 

Vierailija
19632/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki/pyyntö teille, joille Torin tai vastaavan käyttö on luontevaa: auttakaa läheisiänne kuvien ottamisessa ja ilmoitusten tekemisessä. Kaikille se ei ole niin luontevaa ja helppoa. Olen itse auttanut nyt muutaman kerran iäkkäitä naapureitani ottamaan kuvat ja laittamaan toriin annetaan -ilmoituksia, kun heillä ei ole siihen taitoja. Muutama iso tavara lähti jo pois muuton alta ja sovittiin, että katsovat taas tavaroita valmiiksi niin, että tulen taas joku ilta kuvaamaan ja tekemään ilmoitukset. Ollaan muutenkin yhdessä nyt netistä katsottu, mihin voi viedä lahjoituksia ja miten mitäkin voi kierrättää. Karsiminen ja muutto on heidän oma projektinsa, mutta autan tosi mielelläni tavaratyössä näin, kun heidän omat lapsensa asuvat kaukana. Tää on tätä vanhan ajan naapuriapua :)

Vierailija
19633/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään apuna tyhjentämässä/poistamassa kuolinpesän tavaroita. Suretti, miten paljon kaikkea hyvää oli säilötty ja varastoitu, mutta vuosikymmenten aikana mennyt huonoksi tai tarpeettomaksi. Paljon meni lajiteltuna kiertoon, esim. erilaisia säästettyjä kalusteista säästettyjä pyöriä, kahvoja, ruuveja ja poranteriä. Kotiin tullessa alkoi ahdistaa, että pitää taas karsia rajummin ettei puoliso joskus joudu käymään vastaavaa mun kamojen kanssa.

Vierailija
19634/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikolle on luvattu pari päivää poutaa, niin ajattelin pestä päiväpeiton, kylppärin pikku matot ja saunapefletit kun ne saisi nopeammin kuivaksi ulkona ja taas käyttöön. Ikkunatkin pitäisi pestä vielä kun on lämmintä, mutta inhoan sitä hommaa. Sitten saisi kyllä vaihdettua verhot ja aloitettua syksyisemmän sisustamisen tekstiileillä. Mutta en usko että ainakaan huomenna jaksan. Yritän nyt kuitenkin pitää mielessä sen, että lähipäivinä pitää kyllä hoitaa. Huomenna otan asiakseni siivota kylppärin laatikot. Kun tavarat on paikoillaan, sujuu arkiaamut helpommin.

Vierailija
19635/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissoja, joille tilaan mm. Zooplussalta viljattomia ruokia säännöllisesti. Välillä tulee tilattua uusia makuja testiin, jotta ruokavalio ei olisi niin ykstoikkoinen. Osa uusista kokeiluista on ollut huteja; ei maistu tai allergisoi. Oon kerännyt nuo ylimääräiset (monipakkauksessa olleet) ruoat nyt kasseihin ja huomenna vien löytöeläintaloon lahjoituksena. Tulee taas tilaa kaappeihin ja samalla tehtyä hyvää. Omat kissat on ostettu samasta löytölästä.

Vierailija
19636/19691 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin romutalle viestin kun niiden sivuilla mainostetaan että piirikorteista maksettaisiin. kun minulla on pari lyijyakkua niin niistä saa niin paljon että siellä kannattaa käydä. laitoin että jos puran pari tietokonetta niin saako niistä piirikorteista jotain senttejä päälle niin eivät viitsineet edes vastata vaikka mainostavat että vastaavat kaikkiin yhteyden ottoihin. Ajatteliko että se oli joku vitsi?

Vierailija
19637/19691 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis tehdä autolle syyssiivous. Vielä kun on kelejä, meinasin imuroida kesän uimarantahiekat ym pois, siivota bensakuitit ym roskat lokeroista, tsekata että pissanestettä löytyy, turvavarusteet kunnossa ym. Takakontissa kulkee aina fleecepeitto mukana, jos jäisikin tien päälle, niin sen voisi pestä. Ulkopuoleltakin pitäisi auto pestä ja vahata, niin selviää talven suolaroiskeista paremmin. Lumiharjankin voisi konttiin etsiä valmiiksi, ettei nyt taas talvi yllättäisi.

Vierailija
19638/19691 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon flunssassa kotona ja pitäisi levätä, mutta mieli ei ole levollinen kun näen ympärilläni tekemättömiä töitä. Laitoin heti aamusta pesukoneen päälle ja hyödynnän kotona olon pyykäten ja kuivattaen. Yritän tänään puuhastella kevyesti ja viedä tavaroita paikoilleen tasoilta ja pyykkitelineiltä. Keittiön altaan reunalle on kertynyt käsin tiskattavia, niin ne meinasin nyt tiskata pois ja samalla höyryhengitellä. 

Vierailija
19639/19691 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka koneellinen pyykkiä pesty ja ripustettu kuivumaan. Seuraava startattu. Tänään pestään lakanat ja pyyhkeet sekä yksi koneellinen tummaa pyykkiä.

Kävin läpi myös tasoille kertyneet mainokset ja keräsin paperikassiin odottamaan kierrätykseen viemistä. Paha tapa kerätä postit vain kasaan odottamaan parempaa hetkeä ja nyt en viitsinyt edes mainoksia katsoa kun tarjoukset menneet jo ohi.

Vierailija
19640/19691 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut niin pitkään ostolakossa ja yrittänyt pärjäillä olemassa olevilla vaatteilla ja kuluttaa niitä loppuun, niin nyt joudun väkisin ostamaan uutta. Kävin tarkkaan läpi tilaamani vaatteet ja jos yhtään epäilytti tuleeko käyttöön, laitoin palautukseen. Olin yllättynyt miten saman valmistajan vaatteiden laatu ja koko vaihteli. Osa ei meinaa mahtua päälle, osassa hihat 15cm liian pitkät ja paidan helma viistää polvia. 

Mutta joku täällä kyseli perussiistejä housuja lihavalle. Itse tilasin Ellokselta Zizzi-merkkiset jegginsit mallia Jtalia. Ihan täydelliset! Kangas ja vyötärö on todella joustava ja lahkeet mulle sopivan kapeat. Lahkeita joudun kyllä lyhentämään, persjalkainen kun olen. Tilasin kahta kokoa ja hämmästyksekseni pienemmät istuivat täydellisesti. Vyötärö on korkea, mutta vyötärön kuminauha on ihanan pehmeä eikä purista kivuliaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi