tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20674)
Ei kaikissa asunnoissa ole varastoa. Meidän rivarissa on vaatehuone ja kylmä ulkovarasto. Vaatehuoneen tarvitsen meidän tavaroille eikä kylmässä varastossa voi säilyttää kirjoja, leluja, kangastavaraa ym. reliikkimuistoja. Lasten tavarat vievät tilaa asunnon hyllystöillä, lipastossa, jopa lattioilla, vaatehuoneessa, keittiön kaapeissa.
Ei ole kivaa vanhempien elää jossain romuvarastossa lasten lähdettyä kotoa. Olisi kiva saada aloittaa itsekin uusi elämänvaihe uudessa puhtaassa ja raikkaassa kodissa, eikä kaikenmaailman toisten tavaroiden kuonan keskellä. Sillä kuonaahan ne ovat vain minulle, joka suorastaan syö elämänvoimaani.
Tämä kertoo susta paljon; muiden tavarat on kuonaa joka syö sun elinvoimaa.
Voi luoja miten noloa tekstiä!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa vanhempien elää jossain romuvarastossa lasten lähdettyä kotoa. Olisi kiva saada aloittaa itsekin uusi elämänvaihe uudessa puhtaassa ja raikkaassa kodissa, eikä kaikenmaailman toisten tavaroiden kuonan keskellä. Sillä kuonaahan ne ovat vain minulle, joka suorastaan syö elämänvoimaani.
Mun lapset, kun muuttivat pois kotona, toinen muutti puolison asuntoon ja toinen muutti isänsä uuden vaimon luo.
Jotain huonekaluja jäi, jotka menivät kaatopaikalle, yli 10 v vanhojen lastulevyhuonekalujen myyntiarvo oli 0.
Vuosia oli huoneet siivottu kokonaan 2 x vuodessa ja muistoesineitä kummallakin oli äitiyspakkauksen verran. Nämä vein mukanani uuteen kotiin ja ovat nyt vaatekaapissani. Omistan niin vähän vaatteita, tila minkä laatikot vie, olisi muuten tyhjänä.
Kuopus muutti isoon maalaistaloon ja vapaa-ajalla tyhjensi mm ison navetan tarpeettomasta. Myi siellä tavaraa ja rahalla osti mm betonia. Velipuolensa kanssa laittoivat lattian kuntoon ekana kesänä. Isänsä viimeinen, tähän mennessä, ex vaimo sanoi kuopus sai paljon aikaan siellä ja eron jälkeen ehdotti kuopukselleni hänen ei tarvitse muuttaa, vaikka ei olekaan enää isänsä kanssa hhdessä.
Pääsi syksyllä opiskelemaan ja asuu pienessä yksiössä. Sovittiin säilytän muistolaatikon. Voi olla innostuu muuten karsimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa läheisiänne tänä jouluna tavaralahjojen sisään syötävillä lahjoilla tai lahjakorteille just vaikkapa kampaajalle tai muuhun hemmotteluun.
En koe vierään ihmisen lääpintää hemmotteluksi. Roskiin menee ne hieronta ja kampaamo lahjakortit.
No minä kyllä antaisin sen hierontalahjakortin eteenpäin jollekin muulle, sen sijaan että heittäisin roskiin, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset, kun muuttivat pois kotona, toinen muutti puolison asuntoon ja toinen muutti isänsä uuden vaimon luo.
Jotain huonekaluja jäi, jotka menivät kaatopaikalle, yli 10 v vanhojen lastulevyhuonekalujen myyntiarvo oli 0.Vuosia oli huoneet siivottu kokonaan 2 x vuodessa ja muistoesineitä kummallakin oli äitiyspakkauksen verran. Nämä vein mukanani uuteen kotiin ja ovat nyt vaatek
lattia, minkä laittoivat kuntoon, oli navetta. Tämä äiti kertoi kuopus otti rakennuksen hoitaakseen. Tyhjensi nurkka kerralla, kierrätti kaikki ja myi mitä pystyi. Koko kesä oli mennyt siinä kesätyön ohella.
Lapset ovat oppineen miten kädet laitetaan multaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun miehen lapsi toi tänne jotain ikuisuus säilytettäviä tavaroita. Juuri oltiin saatu tyhjennettyä ylimääräistä tavaraa pois niin eiköhän Opiskelemaan muuttava lapsi tuonut varaston täyteen tavaraa. Noita nyt ei ilmeisesti voi karsia pois kun eivät ole omia tavaroita. Viisi vuotta menee kuitenkin opiskellessa niin se koko aika täällä pitäisi säilöä jotain tauluja ja sängynpeittoja. Mielestäni aivan naurettavaa.
Laittakaa opiskelija myymään ja lahjoittamaan tarpeettomat tavaransa. Ei tule kuitenkaan koskaan hakemaan romujansa pois, uusia ostetaan. Ei toisen koti saa olla toisen romuvarasto.
Mitenpä laitat? Lisäksi tänne tuodut ovat kuulemma niitä jotka halusi pitää kun antoi jo pois kaikki mitä ei halunnut. Mutta minä tiedän ja mu
Kysyi kyllä, tai ehkä ennemmin ilmoitti että olisi tavaraa. En todellakaan heittäisi toisen tavaroita pois. Äitinsä oli sanonut että lapsuudenkotiin ei saa jäädä yhtään mitään, itse en tuollaista henno sanoa omille enkä miehen lapsille.
Sain tänään annettua eteenpäin minulle sopimattomia pyykinpesuaineita, shampoon, suihkusaippuan ja pari hoitoainetta. Kysyin kylään mennessä ystävältä tulisiko hänellä käyttöön tai tietäisikö jonkun joka voisi käyttää. Hän ilahtui paljon ja sain itse iloa kun 6 hutiostosta tulee toiselle käyttöön. Turhaan ne meillä olisi pilaantunut kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon niitä lapsen tavaroita oikein on? Pari laatikkoa luulisi mahtuvan häkkivarastoon tai komeron perälle, jos ne on lapselle tärkeitä tavaroita.
No mahtuuhan ne, siellähän ne tälläkin hetkellä on😁 mutta se tila on nyt täynnä. Kuten varmaan olet huomannutkin niin kukaan ei ole mitään heittämässä pois, ärsyttää vaan kun tuodaan täysin turhaa tavaraa kotiin vuosiksi säilöön. Ja tosiaan just saatiin miehen kanssa tilaa taloon viime kesänä kun laitettiin kiertoon ja hävityskeen paljon kaikkea. Pyöröovien lailla tuli saman verran tavaraa lisää🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun miehen lapsi toi tänne jotain ikuisuus säilytettäviä tavaroita. Juuri oltiin saatu tyhjennettyä ylimääräistä tavaraa pois niin eiköhän Opiskelemaan muuttava lapsi tuonut varaston täyteen tavaraa. Noita nyt ei ilmeisesti voi karsia pois kun eivät ole omia tavaroita. Viisi vuotta menee kuitenkin opiskellessa niin se koko aika täällä pitäisi säilöä jotain tauluja ja sängynpeittoja. Mielestäni aivan naurettavaa
Jos haluat oikein tosissasi tavaroista eroon, niin kysy opiskelijalta tarvitseeko hän rahaa. Sitten kysyt mistä kaikista hän olisi valmis luopumaan ja yrittäkää myydä ne yhdessä. Kerro että ne tavarat saattavat nyt olla säästämisen arvoisia, mutta viiden vuoden päästä ei niitä ehkä enää edes haluaisi. Mulla ainakin oli opintojen jälkeen niin min
Kyllä mäkin laittaisin varastoni vuokralle jos saisin siitä tonnin kuussa!!!
Mulla on kans torikauppa hiljentynyt ja ilmaisiakaan tavaroita ei ole kukaan hakenut. Neljä kyselyä on tullut/viestiä että ostan, postitatko. Mutta sitä tarjousta ei sitten tehdä tai mitään vastausta ei kuulukaan, kun kysyn ostaako toridiilillä vai haluaako maksaa tuotteen ja kulut tilille.
Siinähän luki että varastokopin vuokra oli tonni vuodessa, EI kuukaudessa. Täällä kyllä osa viesteistä on niin sekavasti kirjoitettu ettei niistä ota selvää mutta eipä näytä luetun ymmärtäminenkään olla kovin hyvällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain huonekaluja jäi, jotka menivät kaatopaikalle, yli 10 v vanhojen lastulevyhuonekalujen myyntiarvo oli 0.Vuosia oli huoneet siivottu kokonaan 2 x vuodessa ja muistoesineitä kummallakin oli äitiyspakkauksen verran. Nämä vein mukanani uuteen kotiin ja ovat nyt vaatek
Tästä nyt ei tajunnu yhtään mitään. Kuopus muutti johonkin maalaistaloon teki lattiaa, ja yhtäkkiä isän ex vaimo sanoi että ei tarvitse muuttaa ja sitten lähti opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Siinähän luki että varastokopin vuokra oli tonni vuodessa, EI kuukaudessa. Täällä kyllä osa viesteistä on niin sekavasti kirjoitettu ettei niistä ota selvää mutta eipä näytä luetun ymmärtäminenkään olla kovin hyvällä tasolla.
My bad, vuodessa tietenkin💪 sormet ei aina kirjoita mitä aivot sanoo. Sori siitä.
Tori on hiljentynyt valtavasti mutta huutonet se vasta kuollut onkin.
Vintediä kokeilin kerran mutta ei sielläkään pariin viikkoon kukaan ostanut mitään. Tekisi mieli kokeilla uudelleen mutta onko vaivan väärtti. Kirppiksillä jotkut saa hyvin myytyä mutta meidän pikkukaupungissa on vaan yksi, huonosti liikkuu mikään kun samat ihmiset pyörii joka viikko.