tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20534)
Heitin jo vuosikausia sitten jätelavalle useita pelejä. Useat niistä olivat jo huonossa kunnossa, mutta oli siinä joku kallis ja hyväkuntoinenkin. Ainoa, jota kaipaan on sellainen peli, jonka nimi taisi olla ihan vaan Myyräpeli, ihan lapsille tarkoitettu peli, jossa piti heittää noppaa saada myyriä koloihin ja seuraavalle tasolle. Voittaja oli sitten se, jonka myyrä pääsi viimeiselle tasolle kotiin. En tiedä, valmistetaanko tuota peliä enää. Jos valmistetaan niin ostan tuon pelin ja haluan pelata tuota sukulaislasten kanssa. Olen yrittänyt pelikaupasta ja ihan Prismasta tuota peliä etsiä, mutta eipä ole silmiini osunut. Tuo peli oli aikoinaan jonkun vuoden Vuoden pelikin, siis jo joskus 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Heitin jo vuosikausia sitten jätelavalle useita pelejä. Useat niistä olivat jo huonossa kunnossa, mutta oli siinä joku kallis ja hyväkuntoinenkin. Ainoa, jota kaipaan on sellainen peli, jonka nimi taisi olla ihan vaan Myyräpeli, ihan lapsille tarkoitettu peli, jossa piti heittää noppaa saada myyriä koloihin ja seuraavalle tasolle. Voittaja oli sitten se, jonka myyrä pääsi viimeiselle tasolle kotiin. En tiedä, valmistetaanko tuota peliä enää. Jos valmistetaan niin ostan tuon pelin ja haluan pelata tuota sukulaislasten kanssa. Olen yrittänyt pelikaupasta ja ihan Prismasta tuota peliä etsiä, mutta eipä ole silmiini osunut. Tuo peli oli aikoinaan jonkun vuoden Vuoden pelikin, siis jo joskus 1990-luvulla.
Katsoppa tuolla nimellä Torista. Onko sama peli? Aika kovia hintoja pyytävät!
Vierailija kirjoitti:
Taidan jatkaa tavaroiden karsimista, jotta mahtuvat siististi jo olemassa oleviin kaappeihin. Mitään säilytysjärjestelmiä en halua lisää. Korit ym. ovat epäsiistejä nekin jos niitä on esim. laskutasoilla.
Karsiminenhan ei sinällään ratkaise puolipitoisten vaatteiden ongelmaa, niitä syntyy oli tavaraa vähän tai paljon. Mulla on makkarissa seinänaulakko johon ripustan henkarissa ne vaatteet mitä aion vielä pitää ennen pesuun heittämistä, yleensä joku pusero tai mekko. Jos mulla olisi kodinhoitohuone, varmaan järjestäisin sinne vastaavan paikan.
Olen alkanut kiinnostumaan asketismista. Lapsilla saa olla omat tavaransa omissa huoneissaan, mutta omat henkilökohtiaset tavarat alkavat tuntua merkityksettömiltä. Tuntuu, että en oikein tarvitse mitään näistä. Olenkin nyt myynyt ja lahjoittanut pois todella paljon sellaista "en raaski, mutta en myöskään käytä" -tavaraa. Alkuun ovat tuntuneet niin supertärkeille, mutta kun laitan myyntiin, niin ne samat tavarat vain turhauttavat ja ärsyttävät kaapin pohjalla. Niistä haluaakin yhtäkkiä nopeasti eroon ja myytyä pois. Hassu tunne, mutta tuntuu, että nyt on helppoa alkaa ahkeroimaan nopeammalla tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut kiinnostumaan asketismista. Lapsilla saa olla omat tavaransa omissa huoneissaan, mutta omat henkilökohtiaset tavarat alkavat tuntua merkityksettömiltä. Tuntuu, että en oikein tarvitse mitään näistä. Olenkin nyt myynyt ja lahjoittanut pois todella paljon sellaista "en raaski, mutta en myöskään käytä" -tavaraa. Alkuun ovat tuntuneet niin supertärkeille, mutta kun laitan myyntiin, niin ne samat tavarat vain turhauttavat ja ärsyttävät kaapin pohjalla. Niistä haluaakin yhtäkkiä nopeasti eroon ja myytyä pois. Hassu tunne, mutta tuntuu, että nyt on helppoa alkaa ahkeroimaan nopeammalla tahdilla.
Kun aloitin karsimisen, oli lähtötilanne valtava.
Vuosia karsin ja 3 v sitten kun muutin, mahtui tavarat henkilöautoon.
Sain viime kesänä n 30 mekkoa. Kaikki ovat kauniita, käyttökelpoisia, mutta tuntuu haluanko säilyttää kaikki. Toistaiseksi kyllä.
Nyt on sadonkorjuuaika ja enemmän pöydillä on juuri juuri poimittuja perunoita, vihanneksiä ja päärynöitä pöydillä. Iso kangaskassi odottaa tekijäänsä. Sain satiinikankaan paloja. Ne on nyt värjätty ja ovat kuivuneet. Ensi viikolla olen yksin 3 pv. Silitän nämä ja teen niistä kanoja pääsiäiskoristeihin, jotka keväällä myyn.
Eli nämä kaikki ovat täällä vain hetken
Vierailija kirjoitti:
Luopukaa turhista tavaroista ennenkuin niistä tulee tunnetavaroita. Veljeni teki näin pienenä ja tekee vieläkin. Hän lahjoitti kavereilleen aina kaikki lelut ja tavarat, joilla oli leikkinyt tarpeeksi, mutta jotka eivät olleet niin tärkeitä. Hänen lapsuudestaan jäi mukana raahattavaa vain lippupalapeli ja yksi satukirja. Minä taas säästin kaiken ja kaikki ovat nyt olevinaan tunnetavaroita. Mistään en raaskisi oikein luopua. Tuntuu hölmöltä raahata mukanaan muutoissa vanhoja omia juttujaan täyden huoneellisen verran. On nukkekotia ja jopa hiekkalelua. Jospa olisinkin aikanani osannut luopua niistä. Nykyään en uskalla hankkia oikein mitään, ettei käy näin. Minulla oli kiva lapsuus ja saan tosi paljon asioita mieleen tavaroistani. Yhden lelun kun laitoin kierrätykseen monta vuotta sitten ahdistaa se vieläkin. Voi kun oisin niinkuin veljeni.
Minä tuskailen saman asian kanssa, olen tuskaillut jo vuosia. Tuntuu aivan hirveältä heittää roskiin ehjää tavaraa tai vaatetta. Niissä on muistoja jotka muistan kun näen tavaran tai vaatteen. Myydä voisin suurimman osan mutta kun ei kukaan osta enää mitään. Rutiköyhä kun olen, rahalle olisi käyttöä. Nyt vaan kaikki hyvätuloiset lahjoittaa ilmaiseksi niin sitä hankalampaa on myydä mitään. Ostajat etsii ja kyttää ilmaista tavaraa. Täällä ei ole edes mitään paikkaa mihin lahjoittaa.
Sama juttu. Ja mietin jo kauhulla sitä kun pitää tyhjätä joskus omien vanhempien ja appivanhempien talot. Olen kiintynyt niissäkin moniin tavaroihin eikä meille mahdu mitään. Yritänkin nyt kovasti luopua tavaroista/vaatteista joihin minulla ei ole mitään tunnesidettä...
Vierailija kirjoitti:
Siivousräteiksi?
eihän niillä mikään lika irtoa. Kunnolliset mikrokuituliinat maksavat pari euroa viiden pakkaus.
En osta mikrokuituliinoja jos rättitarpeita löytyy kotoa. Sitäpaitsi mikrokuituliinat tuntuu omaan käteen inhottavilta. Fairyvettä kun suihkii keittiön tasoille ja pyyhkii kankaan palalla, ajaa hyvin asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ja mietin jo kauhulla sitä kun pitää tyhjätä joskus omien vanhempien ja appivanhempien talot. Olen kiintynyt niissäkin moniin tavaroihin eikä meille mahdu mitään. Yritänkin nyt kovasti luopua tavaroista/vaatteista joihin minulla ei ole mitään tunnesidettä...
Kaikki mihin ei ole tunnesidettä, eikä tarvitse itse, niin ne kannattaakin karsia vaikka samantien. Vaikka nyt!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä paha. Oma vanhempani kuoli täysin yllättäen ja hänellä ei ollut mitenkään vähän tavaraa. Toin kotiini monta lava-autollista tavaraa sieltä, en vain halunnut laittaa juuri mitään pois. Vuosi meno rojun keskellä ja aloin karsia juurikin näitä vähiten kivoja/turhia tavaroita. Alkoi kertyä inho jo siihen kaikkeen, jota en alunperin itse ollut valinnut meille.
Nyt on lähtenyt jo paljon tunnetavaraakin eteenpäin. Ei vain itsellä tullut ikinä käyttöön ne tavarat, joten olen antanut ne pois.
Olen joutunut pakon edessä muuttamaan lyhyen ajan sisään kaksi kertaa. Ei ole muuttofirman lisäksi ollut juuri mitään apua. Kun itse olen huonossa kunnossa niin on vienyt hapet. Mutta huomaan että tässä alkaa kaikki siteet tavaroihin purkautua ihmeellisellä tavalla. Vielä on kirpparille vietävää monta laatikollista. Olen myös todennut että mitään ei kannata ostaa uutena. Maailmassa on tavaraa ihan liikaa ja jos jotain ei löydy käytettynä, en sitä silloin välttämättä tarvitse.Henkistä lastia tämä kaikki on kyllä aiheuttanut ja siinä suhteessa olo on kuin olisi tiiliskivi kaulassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole varaa ostaa uutta sohvaa. Entinen monesti korjattu lähti roskalavalle pari kuukautta sitten. Ei uskalla hankkia käytettyäkään öttiäisten pelossa. Kaikki edulliset joita ollaan käyty katsomassa ovat liian heppoisia lapsiperheeseen. Ollaan oikeastaan jo totuttu olemaan ilman. Istuskellaan vain pehmeällä matolla. Tilantunne on kyllä mieletön. Nuoriso sanoo sohvan olevankin ihan vanhanaikaista, että ei haittaa olla ilman. Ehkä ollaankin.
Ostimme vastaavassa tilanteessa olohuoneeseen säkkituoleja. Niillä koko jengi nyt löhöilee telkkaa katsellessa. :)
Pesin vessat ja sain käytettyä kaksi siivousainetta loppuun.
Myös useampi kosmetiikkatuote alkaa olla loppumaisillaan.
Eilen lähti yksi muovikassillinen turhaa tavaraa pois.
Tänään poistin omasta vaatekaapista kolme huonoa toppia.
Kierrätysroskaakin oli ehtinyt kerääntyä aivan liikaa ja ne vietiin pois.
Nyt alkaa olla tavaratkin taas omilla paikoillaan. Pesukoneet pyörii ja robotti-imuri tekee työtään.
Illalla saan pujahtaa puhtaisiin lakanoihin.
Meillä laitettiin kaikki mahdolliset tyynyt kaapeista tehokäyttöön. Nyt kun ne tuosta kulahtavat ei meille hankita enää jatkossa kuin kaikille se oma tyyny vuoteeseen. Ei olla näitä koristetyynyjä kyllä ennenkään ostettu. Ovat tulleet lahjoina ja muutama on joskus itse tehty. Niin turhia. No onneksi kuluvat monilapsisen perheemme sohvilla nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole varaa ostaa uutta sohvaa. Entinen monesti korjattu lähti roskalavalle pari kuukautta sitten. Ei uskalla hankkia käytettyäkään öttiäisten pelossa. Kaikki edulliset joita ollaan käyty katsomassa ovat liian heppoisia lapsiperheeseen. Ollaan oikeastaan jo totuttu olemaan ilman. Istuskellaan vain pehmeällä matolla. Tilantunne on kyllä mieletön. Nuoriso sanoo sohvan olevankin ihan vanhanaikaista, että ei haittaa olla ilman. Ehkä ollaankin.
Ostimme vastaavassa tilanteessa olohuoneeseen säkkituoleja. Niillä koko jengi nyt löhöilee telkkaa katsellessa. :)
Mielipidekysymys toki, mutta en kuunaan ottaisi neljää, viittä säkkituomia olohuoneeseeni pyörimään. Hirveä homma nostella imuroidessa ja mopatessa. Jalallinen sohva on hyvä, sellainen jonka alta mahtuu imuroimaan.
Myyn Torissa n.2-4 tavaraa/kk -vauhdilla. Hyvä sekin. Olen aina pitänyt kirjoista ja se että kirjoja ei mene kaupaksi kyllä surettaa. Olen saanut niitä paljon lahjaksi, ostanut itse sekä normaalihinnalla että alesta. Eli rahaa näihin on kulunut ja jos hinnaksi laittaa yli 2€ niin eipä mene, jos menee silläkään hinnalla. Harmittaa että kirjan arvo on tippunut pohjiin (myös kirjailijoiden puolesta harmittaa), ehkä siihen on syynä se että niitä tosiaan myydään eurolla ja sen lisäksi on paljon paikkoja joista kirjoja saa jopa ilmaiseksi. Uutuuskirjat menee vielä, jotkut Hildur-sarjat tai muut vastaavat. Kirjastoon on sen verran matkaa etten ole vielä siirtynyt sinne asiakkaaksi vaikka täytyy kyllä sitäkin harkita vakavasti. Äänikirjoja tai E-kirjoja en ole oppinut lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Siivousräteiksi?
eihän niillä mikään lika irtoa. Kunnolliset mikrokuituliinat maksavat pari euroa viiden pakkaus.
Mulla nämä mikrot kuivattaa käsiä. Rätti parempia, vai siivoanko liikaa..
Vierailija kirjoitti:
Myyn Torissa n.2-4 tavaraa/kk -vauhdilla. Hyvä sekin. Olen aina pitänyt kirjoista ja se että kirjoja ei mene kaupaksi kyllä surettaa. Olen saanut niitä paljon lahjaksi, ostanut itse sekä normaalihinnalla että alesta. Eli rahaa näihin on kulunut ja jos hinnaksi laittaa yli 2€ niin eipä mene, jos menee silläkään hinnalla. Harmittaa että kirjan arvo on tippunut pohjiin (myös kirjailijoiden puolesta harmittaa), ehkä siihen on syynä se että niitä tosiaan myydään eurolla ja sen lisäksi on paljon paikkoja joista kirjoja saa jopa ilmaiseksi. Uutuuskirjat menee vielä, jotkut Hildur-sarjat tai muut vastaavat. Kirjastoon on sen verran matkaa etten ole vielä siirtynyt sinne asiakkaaksi vaikka täytyy kyllä sitäkin harkita vakavasti. Äänikirjoja tai E-kirjoja en ole oppinut lukemaan.
Olen joskus laittanut kirjoja Toriin eivätkä menneet siellä kaupaksi edes 1-2 eurolla. Kirpparilla sen sijaan kirjat menevät noilla hinnoilla, mutta en aina jaksa säilyttää niitä odottamassa kirpparia vaan vien kirjaston vaihtohyllyyn.
Mun mielestä tori on todella passiivista myyntiä ja tavaran poistoa. Laitat ilmoituksen ja siltikin istut niiden romujen keskellä. Kierrätyskeskus on nopein varsinkin jos kyseessä on joku parin euron tuote.
Hyvä te kaikki :)