tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20638)
Vierailija kirjoitti:
Muutossa sen huomaa miten paljon tavaraa, turhaakin, on kertynyt kaappeihin, varsinkin kun olen asunut yli 10 vuotta tässä nykyisessä asunnossa. Esimerkiksi paljon on tullut säilöttyä erinäisiä materiaaleja mahdollisiin askartelu / rakenteluprojekteihin, mutta kun niistä ei näköjään koskaan tullut tehtyä mitään niin heitin roskiin ne. Huonekaluista vanha huonokuntoiseksi mennyt sohva meni jo kaatopaikalle, ja yhden huonekalun (vanha tietokonepöytä) kohtalo taitaa olla sama. Möin pois jopa yhden retropelikonsolinkin. Harkitsen myyväni vielä joitain muitakin tavaroita pois.
Omat askarteluvarastot tulivat käyttöön kun sain lapsenlapsen. Lähin päiväkoti voisi olla kiitollinen näistä!
Vierailija kirjoitti:
Haluan muistuttaa kaikkia joilla rahat on tiukassa että kierrätetty lahja on aivan yhtä hyvä kuin suoraan kaupan hyllyltä ostettu. Olen intohimoinen kirppistelijä, sekä ostan että myyn ja vähän kun näkee vaivaa niin tekee hyviä löytöjä, todella siistiä tavaraa. Esim. uudenveroisia lastenkirjoja 0,50e...2e. Aikuisten kirjat ovat hieman kalliimpia mutta verrattuna siihen että kaupassa hinta on 24e...32e niin säästö on huima. (Joo, pokkarit on halvempia). Kirjailijoita tämä valitettavasti ei palvele mutta jos joku tykkää kirjoista niin on kyllä hyvä vaihtoehto. Itse ostan suuren osan lahjoista kierrätettynä, mm. astioita ja keräilytavaraa, suomalaista lasia jne. Eikä kukaan ole valittanut. Ainakaan päin naamaa. 😅
Jos haluaa hyödyttää kirjailijaa lukemisellaan, niin kannattaa lainata kirja kirjastosta, jokaisesta lainasta maksetaan tekijänoikeuskorvausta kirjailijalle. Eikä jää kirjat nurkkiin pyörimään.
Ot luin joskus jostain nuukailuketjusta, että jonkun sukulaisella oli tapana paketoida kirjaston kirjoja lahjoiksi, toki ne sitten piti palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä BF aiheuttaa itsessäni ahdistusta ja ristiriitaisia tuntemuksia. Jotenkin tuntuu, että pitäisi ostaa jotain tarjouksista, vaikka en jaksa, en halua ja muutenkin pitäisi karsia ja välttää turhaa rahan käyttöä. En siis kuitenkaan ajatellut ostaa mitään erityistä. Taidan lähteä Prismaan, mutta ostan vain ruokaa ja pitää tarkistaa kotoa, että onko joku kodintarvike lopussa, mutta ei nyt taida edes olla tarvetta muulle kuin ruoalle.
Älä harmittele! Me käytiin miehen kanssa eikä kumpikaan ostanut mitään vaikka jotain oltaisi tarvittukin. Kun ei löytynyt sitä 100% mieleistä, niin ei sitten ostettu. Käytiin kuitenkin syömässä. Eilen vielä illalla "shoppailin" netissä, mutta jätin kaikki ostoskoriin enkä ostanut mitään. Sitä on tullut karsimisen myötä tosi krantuksi, kun ei kelpaa kuin se just oikeanlainen. Ja olen iloinen, että mieskin alkaa olla tarkempi ostoksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä BF aiheuttaa itsessäni ahdistusta ja ristiriitaisia tuntemuksia. Jotenkin tuntuu, että pitäisi ostaa jotain tarjouksista, vaikka en jaksa, en halua ja muutenkin pitäisi karsia ja välttää turhaa rahan käyttöä. En siis kuitenkaan ajatellut ostaa mitään erityistä. Taidan lähteä Prismaan, mutta ostan vain ruokaa ja pitää tarkistaa kotoa, että onko joku kodintarvike lopussa, mutta ei nyt taida edes olla tarvetta muulle kuin ruoalle.
Mua ahdistaa nykyisin myös. Ahdistaa myös kaikki se Halloween, joulu, pääsiöis yms krääsä, jota kaupoissa on ihan julmetusti. Joka vuosi uudet krääsät myyntiin. Milloin tähän herätään ihan ylemmältä taholta, että tämä ei voi jatkua näin. En itsekään ole täydellinen, mutta vihdoin olen alkanut oppia vähentämään.
Päätimme lasten kanssa, että ensi vuoden jouluna emme edes osta enää joululahjoja v
Sitä vaan miettii, että mihin ihmiset säilövät kaikki halloween-, pääsiäis- ja joulukoristeet ja muun krääsän. Miten ihmisillä riittää tilat näihin? Joku ne kaikki kuuset ja matot ja verhot sieltä kaupoista ostaa. Ja kuitenkaan suomen väkiluku ei kasva, niin heittääkö joku nämä roskiin ja ostaa uudet joka vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa nykyisin myös. Ahdistaa myös kaikki se Halloween, joulu, pääsiöis yms krääsä, jota kaupoissa on ihan julmetusti. Joka vuosi uudet krääsät myyntiin. Milloin tähän herätään ihan ylemmältä taholta, että tämä ei voi jatkua näin. En itsekään ole täydellinen, mutta vihdoin olen alkanut oppia vähentämään.
Päätimme lasten kanssa, että ensi
Monella tavarapaljous syntyy siitä että ostetaan ja ostetaan ja ostetaan, kaikki kiva mikä silmiin osuu ja mieli tekee, osa kirpparilta, vintedistä, torista ja osa uutena kaupoista tai temusta ym. Sitten jossain vaiheessa havahdutaan että tavarat ei mahdu kaappeihin ja varasto tursuaa. Hyvin harva varmaan heittää koristeita roskiin sesongin jälkeen, sen sijaan ostetaan uutta koska vanhaa ei jaksa etsiä tavarapaljoudesta tai halutaan jotain uutta kivaa koristetta. Joka vuosi myös tulee uusia kuluttajia koristeille(kin) kun nuoriso muuttaa omiin koteihin ja aloittaa omat jouluperinteet.
Missä säilytätte tulitikkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa nykyisin myös. Ahdistaa myös kaikki se Halloween, joulu, pääsiöis yms krääsä, jota kaupoissa on ihan julmetusti. Joka vuosi uudet krääsät myyntiin. Milloin tähän herätään ihan ylemmältä taholta, että tämä ei voi jatkua näin.
Muuta johonkin diktaattorivaltioon, jossa YLEMMÄLTÄ TAHOLTA määrätään elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kysymys tässä muun paasauksen lomassa, kiitos :). Minulla ne on yhdessä keittiön vetolaatikoista, siinä missä normaalisti säilytettäisiin aterimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joululahjat mietitty ja osa ostettu. Rahoitin pelikonsolin oston Torissa myydyillä varoilla. Seurasin tarjouksia ja tänään tartuin. Hyvä mieli saada toivottu lahja "edullisesti" ja tavallaan vaihtamalla turhaan tavaraan. Hyvää sekin että pelit nykyään digitaalisia. Ei tarvitse hankkia perinteisiä pelejä-joita entisten konsolien jäljiltä meillä useita kymmeniä...
Aikuiset saavat viinipullot ja/tai kukkia. Ystävälle herkkukori.
Ilokseni huomaan että tarpeetonta tavaraa ei saa minulta nyt kukaan. Nuorelle konsolin kylkeen vain suklaata ja sukkia !
Tämä on minulle se suurin ilo! Kun tietää että ei ole ostanut kenellekään mitään turhuuksia kaappeihin pyörimään.
Muistuttaisin, että aina voi antaa lahjansaajan lempikaramellejä vanhoissa astioissa (esim. mariskooleissa), joita ei enää itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joululahjat mietitty ja osa ostettu. Rahoitin pelikonsolin oston Torissa myydyillä varoilla. Seurasin tarjouksia ja tänään tartuin. Hyvä mieli saada toivottu lahja "edullisesti" ja tavallaan vaihtamalla turhaan tavaraan. Hyvää sekin että pelit nykyään digitaalisia. Ei tarvitse hankkia perinteisiä pelejä-joita entisten konsolien jäljiltä meillä useita kymmeniä...
Aikuiset saavat viinipullot ja/tai kukkia. Ystävälle herkkukori.
Ilokseni huomaan että tarpeetonta tavaraa ei saa minulta nyt kukaan. Nuorelle konsolin kylkeen vain suklaata ja sukkia !
Tämä on minulle se suurin ilo! Kun tietää että ei ole ostanut kenellekään mitään turhuuksia kaappeihin pyörimään.
Muistuttaisin, että aina voi antaa lahjansaajan lempikaramellejä vanhoissa astioissa (esim. mariskoole
Mariskooleissa?? Hauska vitsi. Onpa kyllä rikasta porukkaa, kun on mariskooleja semmoinen paljous, että ne ovat "vanhoja astioita", joita voi antaa pois noin vain. Teillä kaikilla on varmaan kodit täynnä Muumimukeja, Iittalaa ja Marimekkoa :D Aika epämukavan tuntuista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee ihan mieleen facebookin moderni ja skandinaavinen sisustus -ryhmä, jossa on kyselty missä säilytetään hammasharjoja tai millaisia leipäkoreja ihmisillä on? Ihanaa viikonloppua kaikille sisustajille!
Omat tulitikut ovat keittiön laatikossa siinä samassa lokerossa missä on kauhoja ja muita härveleitä. Yhdet tikut ovat aina trangian sisällä ettei unohdu metsäreissulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska kysymys tässä muun paasauksen lomassa, kiitos :). Minulla ne on yhdessä keittiön vetolaatikoista, siinä missä normaalisti säilytettäisiin aterimia.
Meillä tulitikut on siivouskomeron hyllyssä. Siinä lyhtykynttilöiden vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä säilytän kylppärin peilikaapissa, koska käytän niitä eniten p a skan hajun peittämiseen. Toki on aitoja kynttilöitäkin, mut yleensä palaa ledit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan muistuttaa kaikkia joilla rahat on tiukassa että kierrätetty lahja on aivan yhtä hyvä kuin suoraan kaupan hyllyltä ostettu. Olen intohimoinen kirppistelijä, sekä ostan että myyn ja vähän kun näkee vaivaa niin tekee hyviä löytöjä, todella siistiä tavaraa. Esim. uudenveroisia lastenkirjoja 0,50e...2e. Aikuisten kirjat ovat hieman kalliimpia mutta verrattuna siihen että kaupassa hinta on 24e...32e niin säästö on huima. (Joo, pokkarit on halvempia). Kirjailijoita tämä valitettavasti ei palvele mutta jos joku tykkää kirjoista niin on kyllä hyvä vaihtoehto. Itse ostan suuren osan lahjoista kierrätettynä, mm. astioita ja keräilytavaraa, suomalaista lasia jne. Eikä kukaan ole valittanut. Ainakaan päin naamaa. 😅
Jos haluaa hyödyttää kirjailijaa lukemisellaan, niin kannattaa lainata kirja kirjastosta, jokaisesta lainasta maksetaan tekijänoikeuskorvausta kirjail
Me saatiin myös tällaiset lahjat. Meidän ystäväporukassa on supernuuka ihminen ja tästä on aikaa yli 5 vuotta. The juttu oli siinä, että oli ostanut kirjat oman kunnan kirjastosta. Ja lahjoissa luki ne pitää postittaa. Mä en ollut edes kotona, kun toi lahjan ja aattona se jäi kuusen alle lähes viimeisempien joukkoon.
Kirja siis hävisi. Luult meni muiden kirjojen mukaan meidän kunnan kirjastoon ja antaja hermostui, kun muistutusmaksuja tuli ja tuli.
Ehdotti minä maksan kulut, jolloin ilmoitin hän voisi miettiä ennen kuin antaa tällaisiä jouluna.
Me puhuttiin tästä joidenkin kanssa. 1 oli postittanut kirjastoon, mutta 1 oli postittanut lähettäjälle, ilman postimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneen sivupöydä laatikossa, siinä jossa on myös kynttilöitä. Jostain syystä niitä on aina myös pakastimen päällä, älä kysy miksi.
Vierailija kirjoitti:
Takanreunalla on yksi rasia, eteisen kaapissa taitaa olla toinen ja loppu puntista on kynttilä- ja lahjapaperikaapissa mikron yläpuolella.
Mä taas olen täysin eri mieltä. Jokainen näyttäköön omilla teoillaan esimerkkiä muille. Suomessa on muutenkin ihan tarpeeksi sääntöjä. Toivon, että krääsää kukaan ei osta yhtään mistään. Jos on todella tarvetta, niin sitten hyvää ja kestävää.
Edellinen oli kommentti siihen, että EU:n ja Suomen päättäjien pitäisi kieltää kuluttajien suoraan ostaminen Kiinan nettikaupoista. Kommentin lainaaminen ei jotenkin onnistunut.
Kun täällä on käyty nyt tuota kommentointia että laitteiden ohjekirjat kannattaa hävittää kun sen saa netistä. Itse etsin kokeeksi muutamaan ohjekirjaa netistä niin jonkin aikaa etsittynä onnistuinkin löytämään mutta ei suomenkielellä joka on ongelma ja toinen on tietenkin se että netti voi katketa milloin vain niin sitten sitä on ihmeissään kun tarvitsisi ohjeita ja nettiohteys on poikki. Ihmisten luottavaisuus nettiin on edennyt aivan sairaalle tasolle. Kenelläkään valmistajalla ei ole volvollisuutta huolehtiä että ohjeet löytyvät ikuisesti netistä
Professori ei yllättynyt kaapelirikosta: "Yhteen ja samaan tekijäänhän se viittaa"