Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20643)

Vierailija
16941/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo nuorten kirjat kyllä yleensä liikkuu hyvin kirjaston vaihtohyllyistä, mutta kaikki mikä sieltä katoaa ei lähde kiertoon, vaan kirjaston henkilökunta joutuu siivoamaan sieltä likaiset, homeen hajuiset tai pitkään siellä lojuvat kirjat pois. Joten jos olet vienyt huonokuntoista ja rähjäistä kirjaa vaihtokärriin ja päätellyt että kyllä ne on jollekin kelvannut kun ovat sieltä hävinneet, niin ei, olet vaan lisännyt työntekijöiden taakkaa ja kunnan jätekuluja. Vaihtokärriin vain ehjiä ja suht hyväkuntoisia kirjoja, ei ilmaisjakeluja tai lyhennelmiä.

Jep, näin se on. Olen muutamien viestien kohdalla miettinyt myös tätä samaa kun on kerrottu että on jätetty kerrostalon aulaan tai käytävälle tai kadulle tavaraa ja heti ovat menneet. Niin, voi olla että joku on ne tarpeeseen hakenut. Voi olla myös että joku on vaan heitt

Päiväkotien ja koulujen lähellä oleviin kirjastoihin tietty lasten- ja nuortenkirjoja ja palvelu- tai vanhustentalon lähellä oleviin naistenlehtiä. Näin olen vienyt. Kerran näin kun päiväkodin hoitaja etsi askartelu- ja käsityölehtiä päiväkodin askarteluhuoneeseen. Olen itse tehnyt puutarhalehtien kuvista kortteja kukkien kuvista.

Vierailija
16942/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässä sain joskus perheenjäseniltä tavaraa, jota minun edellytettiin säilövän, koska taloni oli suuri. Sitten vuosien mittaan aina tarkistettiin, että varmasti olen säilyttänyt. Voi olla eräänlaisen vallankäytön muoto, kun tavaralla sidotaan. Näinkin voi tavarapaljouden synty tapahtua.

Koitetaan ymmärtää, että tunne-elämän tarpeet eivät tavaralla täyty. Tätä muistutan itselleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16943/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa elämässä sain joskus perheenjäseniltä tavaraa, jota minun edellytettiin säilövän, koska taloni oli suuri. Sitten vuosien mittaan aina tarkistettiin, että varmasti olen säilyttänyt. Voi olla eräänlaisen vallankäytön muoto, kun tavaralla sidotaan. Näinkin voi tavarapaljouden synty tapahtua.

Koitetaan ymmärtää, että tunne-elämän tarpeet eivät tavaralla täyty. Tätä muistutan itselleni. 

Toivottavasti olet jo päässyt eroon kyseisistä tavaroista etkä enää suostu moiseen.

Vierailija
16944/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavarat kannattaa säästää aina. Kohta tulee kuitenkin jokin suur katastrofi eikä kaupasta saa enää mitään. Jos asunto on liian pieni tavara määrälle, kannattaa välittömästi hankkia isompi lokaalisti, ja mieluiten maalta. Eloonjäämisen mahdollisuudet on suuremmat. 

Vierailija
16945/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT niitä tarpeettomia välikausivaatteita kiertoon, samoin talvivaatteet katsokaa jo valmiiksi!  Jos ei mene nopeasti Torissa kaupaksi, niin suosittelen lahjoittamaan Konttiin tms, kun ovat vielä oikeaa kautta. 

Vanhoja suksia ja luistimia voi jo kallata varastosta valmiiksi myyntiä varten. 

Vierailija
16946/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä myös on pyydetty säilömään sitä sun tätä. Se on käynyt että isompia sähkötyökaluja voi eräs meillä säilyttää, koska saamme käyttää niitä itse, mutta että kaverin autonrenkaat tai sukulaisen kämäinen rumpusetti? Juu ei. Oma aikuinen lapseni saa säilöä  tavaraa laajemminkin, muut ei.

mies kyllä ottaisi vastaan kaiken romun, mutta on opetellut sanomaan että meillä vaimo päättää näistä asioista.

Vierailija
16947/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi eristevilla paketeita varmaan lähemmäs 10 kpl ollut jo yli 10 vuotta tuolla varastossa. Pitäisi niistä päästä eroon että saisi varastointi    tilaa tärkeämmille tavaroille. Mutta en ole onnistunut vielä niitä lahjoittamaan ilmaiseksi ja kaikki niistä paketeistakin  on  mennyt jo rikki kun eläimet ovat repineet ja vieneet pesäänsä eristettä.

Vierailija
16948/20643 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketteja. Ei paketeita.

Vierailija
16949/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi eristevilla paketeita varmaan lähemmäs 10 kpl ollut jo yli 10 vuotta tuolla varastossa. Pitäisi niistä päästä eroon että saisi varastointi    tilaa tärkeämmille tavaroille. Mutta en ole onnistunut vielä niitä lahjoittamaan ilmaiseksi ja kaikki niistä paketeistakin  on  mennyt jo rikki kun eläimet ovat repineet ja vieneet pesäänsä eristettä.

Eikö Torin annetaan-osio ole tuottanut tulosta?

Vierailija
16950/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas tänään yhden myynti-ilmoituksen lisää Toriin. Laskin myös muutaman tuotteen hintaa. Yksi varaus on tehty, toivottavasti kaupat syntyy. 

Muutamia poistoja olen myös kerännyt. Yritän saada kauppakassillisen tavaraa poistoon, jos en tänään niin loppuviikon aikana.

Koti selkiytyy pikkuhiljaa ja tänään mies totesi, että voi vitsi miten siistiä ja raikasta meidän kotona on. 

Olen tehnyt muutamia pikku järkkäilyprojekteja. Karsin ja järjestelin taaperon lelukaapin ja lapsonen on nyt leikkinyt leluilla enemmän. Löysin myös kotoa pienen säilytyslaatikon johon sain nätisti kaikki hiustuotteeni. 

En ole ostellut mitään turhaa. Vain hiussävytteen ja kännykkään suojalasin ruokaostoksien lisäksi. 

Olisi kiva kuulla miten muilla sujuu :) 

Vierailija
16951/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin täynnä olevasta laatikosta pari vanhaa laskua korona-ajalta. Toki vanhat maksetut laskut lensivät revittyinä roskiin, mutta järkytyin hintojen kallistumisesta tosiaan keväällä 2020 kännykkäliittymiä maksoi yli 10 euroa nykyistä vähemmän ja sähkölasku suunnilleen samalla kulutuksella oli 75 euroa, nyt noin 100 euroa. Nopeasti asiat unohtuvat, mutta miten 4 vuodessa ja parissa kuukaudessa hinnat ovat muka noin paljon nousseet. 

Vierailija
16952/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Torin annetaan-osio ole tuottanut tulosta?

se on kyllä täysin käsittämätön ilmiö että jos jotakin antaa ilmaiseksi, niin sillä on vähemmän ottajia, kuin että se maksaisi jonkun mitättömän nimellisen summan, vaikka siis tuotteessa itsessään ei olisi mitään vikaa. yleensä ainoastaan puiset huonekalut kelpaavat ilmaiseksikin

Vierailija
16953/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein taas tänään yhden myynti-ilmoituksen lisää Toriin. Laskin myös muutaman tuotteen hintaa. Yksi varaus on tehty, toivottavasti kaupat syntyy. 

Muutamia poistoja olen myös kerännyt. Yritän saada kauppakassillisen tavaraa poistoon, jos en tänään niin loppuviikon aikana.

Koti selkiytyy pikkuhiljaa ja tänään mies totesi, että voi vitsi miten siistiä ja raikasta meidän kotona on. 

Olen tehnyt muutamia pikku järkkäilyprojekteja. Karsin ja järjestelin taaperon lelukaapin ja lapsonen on nyt leikkinyt leluilla enemmän. Löysin myös kotoa pienen säilytyslaatikon johon sain nätisti kaikki hiustuotteeni. 

En ole ostellut mitään turhaa. Vain hiussävytteen ja kännykkään suojalasin ruokaostoksien lisäksi. 

Olisi kiva kuulla miten muilla sujuu :) 

Itselläni pisti pahasti silmiin tuo miehen kommentti. Toivottavasti mies itsekin on siivoillut ja järjestellyt kotia. Jos ei ole niin tuohan on selkeä kritiikki ja loukkaus, että miehen kotiorja ei ole aikaisemmin hoitanut hommiaan miehen odottamalla tasolla. Mikäli mies itse ei tee mitään ja odottaa vaan sitä hotellitasoa olevaa palvelua niin älyäisi edes pitää turpansa kiinni. Miehiltä puuttuu tilannetaju täysin samalla kun ovat laiskoja komentelijoita, jotka eivät ole itse valmiita mihinkään.

Vierailija
16954/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua

Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.  Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon. 

Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen haaroista.

Juuri näin saat itsellesi aikaan palstalla puhutun tavarapaljouden.

No mitä jos kuitenkin sitten vaan teet, kuten itse haluat ja hyvältä tuntuu, etkä yritä miettiä, mikä toisten tavarapaljouden aiheuttaa. 

Minä ostan monta, kun löytyy hyvä ja mieleinen siksi, että haluan, että vaatekaapin perusosa on aina kunnossa. Ei ole tylsää vaan todella kätevää, varsinkin kun vaatteiden laatu heikkenee. Minulla on monta samaa toppia (silkkiä, viskoosia ja eri väreissä), mustaa pooloa, mustia housuja, pellavapaitoja jne. Näin löytyy aina laadukas peruspuvusto. Se ei tietenkään tarkoita, että käytän koko ajan samoja vaatteita vaan näitä asustan eri tavoin ja tietenkin omistan myös muita vaatteita. Toimii hyvin ja säästää sekä aikaa että rahaa, kun on kerran hyvät löytänyt. Tavarapaljous tulee enemmänkin siitä, ettei tiedä mitä haluaa kuin siitä, että tietää tarkalleen.

Vierailija
16955/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille käynyt koskaan niin, että viestinne on täällä julkaistu, mutta seuraavan kerran kun katsotte ketjua se on hävinnyt? Laitoin tänään tänne viestin ja nyt sitä ei enää ole täällä. Vastasin siinä tuohon toiseksi viimeiseen ja viesti oli täysin asiallinen.

Vierailija
16956/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Minunkin viestini hävisi. 

Vierailija
16957/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin kun joku oli kirjoittanut tähän ketjuun viestin jossa oli tyytyväinen jollain lailla kun ei ole lapsia niin tavarapaljous on jotenkin kurissa ja ostot. Viesti oli hävinnyt aika nopeasti niin päättelin että syy saattoi olla siinä kun hän oli lapsettomana tyytyväinen. Onhan tämä lisääntymiseen kannustava foorumi niin eihän se vältämättä käy sellainen pohdiskelu. Voi käydä niin että emme muuten saa tulevaisuudessa lisää työ orjia tänne jotka maksavat meidän eläkkeet.

Vierailija
16958/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on hävinnyt parikin viestiä, eikä niissä ollut mitään sen kummempaa.

Vierailija
16959/20643 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin kun joku oli kirjoittanut tähän ketjuun viestin jossa oli tyytyväinen jollain lailla kun ei ole lapsia niin tavarapaljous on jotenkin kurissa ja ostot. Viesti oli hävinnyt aika nopeasti niin päättelin että syy saattoi olla siinä kun hän oli lapsettomana tyytyväinen. Onhan tämä lisääntymiseen kannustava foorumi niin eihän se vältämättä käy sellainen pohdiskelu. Voi käydä niin että emme muuten saa tulevaisuudessa lisää työ orjia tänne jotka maksavat meidän eläkkeet.

No kokeillaampas ;) Onneksi ollaan vaan miehen kanssa kahden, niin meille ei kerry lapsiperheen pakollista tavarakaaosta. En kestäisi sitä, että pitäisi yrittää päästä eroon pienistä vaatteista ja liian lapsellisista leluista ja toisaalta pitäisi hamstrata koko ajan seuraavia vaatekokoja ja kehittävämpiä leluja jne. Onneksi ollaan vain kolmisin, minä, mies ja kissa.

Vierailija
16960/20643 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille käynyt koskaan niin, että viestinne on täällä julkaistu, mutta seuraavan kerran kun katsotte ketjua se on hävinnyt? Laitoin tänään tänne viestin ja nyt sitä ei enää ole täällä. Vastasin siinä tuohon toiseksi viimeiseen ja viesti oli täysin asiallinen.

Minunkin kommentti poistettiin vaikka siinä ei tasan tarkkaan ollut mitään loukkaavaa, mutta joku ei tykännyt siitä ja alapeukun sijaan päätti ilmiantaa sen. Varmaan sama henkilö joka poistattaa teidänkin kommentteja. Harmi että hän on pesiytynyt tähänkin ketjuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän