Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20645)

Vierailija
16921/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pois vaan jos ei paitaa ole helppo käyttää.

Vierailija
16922/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla valokuvat auttaa tosi hyvin raivauksen edistymisessä. Välillä tuntuu, että mitään edistymistä ei tapahdu ja tavaraa vaan on liikaa. Kun katselee vaikka edellisen viikon kuvia huomaa, että onhan sitä edistystä tapahtunut ja tavaraa lähtenyt, vaikkei aina siltä tunnukaan.

Kaaokseni ei ole vielä kesytetty, niin että on taas kuvien aika ja sitten hommiin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16923/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pois vaan jos ei paitaa ole helppo käyttää.

Joo, vein tekstiilikeräykseen. Hyvällä mielellä koska käytin sitä aika ahkerasti 5 kesää. Tahroja en saanut pois täällä kerrotuilla kikoillakaan. Mutta parhaani tein ja hyvä mieli nyt. Oikeutettu poisto 🙂

Vierailija
16924/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen suuressa asunnossa jonka asukas siirtyi asumaan palvelukotiin. Voi luoja sitä tavaran määrää jota oli säilötty nurkkiin vuosikymmenien ajan. Ihan silkkaa rihkamaa oli laatikoissa paljon. Laittoi puhtia omaan karsimiseen kyllä kovasti. Ja ennen kaikkea ostamiseen. Olen 55-vuotias eli tavaraa on minullakin. Mutta olen iloinen kun olen jo tehnyt paljon oivalluksia ja erityisesti konkretiaa omien tavaroiden kanssa 

Täytyypä pitää vanhemmillenikin puhuttelu aiheesta ! 

Vierailija
16925/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmasti kuulostaa tosi omituiselta...

Olen ehkä joskus tähän ketjuun - tai johonkin muuhun - kirjoittanut siitä, että äitini kuoltua minun on ollut tosi vaikea siivota. Kaikki on ollut pientä epätoivoista ylläpitosiivousta, mutta se suurempi sotku pohjalla on vain pahentunut pahentumistaan. Tässä kesällä aloitin karsimisprojektia, mutta siitä ei oikein tullut mitään. Pikemminkin se pahensi asiaa, kun kaikki tuntui olevan levällään ja väistelin tavarakasoja.

No, viime yönä näin unta, jossa äitini sanoi, että nyt hei otat itseäsi niskasta kiinni ja alat siivota kunnolla. Unessa hän alkoi järjestellä tavaroita.

Aamulla tuntui ihan erilaiselta. Olen nyt kerännyt viisi kassillista tavaraa kirpputorille, kassillisen roskiin, ja myin Vintedissä kahdeksan arvokkaampaa tavaraa. Noiden tavaroiden jäljiltä olen imuroinut nurkkia, joita ei ole puhdistettu yli vuoteen.

Toivottavasti tämä jatkuu. Kiitos äiti tai alitajunta, kumpi olitkaan.

Vierailija
16926/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Kummassakin tapauksessa äitisi haluaisi, että saat nauttia siististä kodista. 😊

Vierailija
16927/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirppiksellä. Sielllä oli ainakin muutama pöytä, joiden tavarat haisivat niin pahasti, että kävelin suoraan ohi. Hyvää tavaraa, lastenvaatetta olisi ollut. Tässä voi olla yksi syy, miksi joku ihmettelee, kun hyvät tuotteet eivät mene kirppiksellä kaupaksi. Harmi että hometalon asukkaat ei monesti haista itse kotiaan kun ovat tottuneet hajuun.

Vierailija
16928/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee hurjat määrät kirjoja työni takia. Koko ajan pitää vahtia ettei ne keräydy nurkkiin.

Pidän vain ne hyvät ja lopu kerään kellariin laatikoihin jotka yksi tuttu käytettyjen kirjojen kauppias ne hakee kerran vuodessa. Heti jos en pidä prosessia yllä niin alkaa pinot muodostua nurkkiin. Viime vuonna lähti kymmenen isoa lootaa. Meillä on kyllä näinkin ihan liikaa kirjoja, siis tuhansia.  Onneksi koko perhe tykkää lukea. Pitää vaan pysyä skarppina eikä päästää hommaa käsistä. 

Vierailija
16929/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kirppiksellä. Sielllä oli ainakin muutama pöytä, joiden tavarat haisivat niin pahasti, että kävelin suoraan ohi. Hyvää tavaraa, lastenvaatetta olisi ollut. Tässä voi olla yksi syy, miksi joku ihmettelee, kun hyvät tuotteet eivät mene kirppiksellä kaupaksi. Harmi että hometalon asukkaat ei monesti haista itse kotiaan kun ovat tottuneet hajuun.

Mä sivuutan myös huuhteluaineelta haisevat pöydät. Joko niillä on mahdollisesti juuri peitelty homehajua tai sitten en vaan yksinkertaisesti voi seisoa siinä sen hajun takia. Mieluiten katselisin ostomielessä hajuttomia vaatteita.

Vierailija
16930/20645 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä on parasta vessapaperia. Huono vessapaperikin jää helposti nurkkiin pyörimään ja aiheuttaa näin osaltaan tavarapaljoutta.

Serla Hellä WC-paperi liukenee hyvin jätevesisäiliöön eikä tuki matkalla putkia. Mutta jos ei tarvitse miettiä tukkeentumista jne, niin sitten vaihtoehtoja on paljon.

Vierailija
16931/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä joskus tähän ketjuun - tai johonkin muuhun - kirjoittanut siitä, että äitini kuoltua minun on ollut tosi vaikea siivota. Kaikki on ollut pientä epätoivoista ylläpitosiivousta, mutta se suurempi sotku pohjalla on vain pahentunut pahentumistaan. Tässä kesällä aloitin karsimisprojektia, mutta siitä ei oikein tullut mitään. Pikemminkin se pahensi asiaa, kun kaikki tuntui olevan levällään ja väistelin tavarakasoja.

No, viime yönä näin unta, jossa äitini sanoi, että nyt hei otat itseäsi niskasta kiinni ja alat siivota kunnolla. Unessa hän alkoi järjestellä tavaroita.

Aamulla tuntui ihan erilaiselta. Olen nyt kerännyt viisi kassillista tavaraa kirpputorille, kassillisen roskiin, ja myin Vintedissä kahdeksan arvokkaampaa tavaraa. Noiden tavaroiden jäljiltä olen imuroinut nurkkia, joita ei ole puhdistettu yli vuoteen.

Toivottavasti tämä jatkuu. Kiitos äiti tai a

Kuulostaa hyvältä. :-)

Kiinnostaisi kuulla lisää tosta Vintedistä, voitko kertoa kokemuksia? Oletko myynyt vain Suomeen vai myös ulkomaille? Miten varmistat, että postimaksut eivät syö lähetyksen hintaa? Mitä muuta osaat kertoa tuosta? Tarvitsee ainakin olla tulostin, jos kerran pitää tulostaa noita lähetys"tarroja"... mull a ei ole...

Vierailija
16932/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. :-)

Kiinnostaisi kuulla lisää tosta Vintedistä, voitko kertoa kokemuksia? Oletko myynyt vain Suomeen vai myös ulkomaille? Miten varmistat, että postimaksut eivät syö lähetyksen hintaa? Mitä muuta osaat kertoa tuosta? Tarvitsee ainakin olla tulostin, jos kerran pitää tulostaa noita lähetys"tarroja"... mulla ei ole...

Vierailija
16933/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta vastaan. Ei tarvitse itsellä olla tulostinta. Miten siis syödä lähetyksen hintaa? Tuolla ei tarvitse kuin laittaa tuotteelle hinta ja kuvailla tietenkin kunto ja valita valikosta minkä kokoiseen pakettiin mahtuu. Ostaja sitten maksaa ostaessa postit. Sinulle tulee näkyviin postin Helposti-koodi, jonka kirjoitat paketin päälle ja viet postitiskille, josta ottavat paketin ja tulostavat tarrat. Itse ei tarvi tulostella mitään tai kirjoitella mitään muuta kun se koodi jonka oston jälkeen sovelluksesta saat.

Ja toinen mitä jotkut ei tiedä - lähetyksen ei tarvi olla missään virallisessa postin paketissa. Mulle on tullut lähetyksiä puuropaketeissa, marketin muovipusseissa, kestokassista tehdyssä paketissa. Pääasia on että paketti on teipattu hyvin ja sillä lailla suht tiivis paketti, ettei esim pussi "lepattele" eli pääse tarttumaan mihinkään kiinni ja repeämään. Ja hyvä tapa on laittaa vaikka niitä pusseja käytettäessä pari pussia päällekäin.

Vierailija
16934/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiinnostaisi kuulla lisää tosta Vintedistä, voitko kertoa kokemuksia? Oletko myynyt vain Suomeen vai myös ulkomaille? Miten varmistat, että postimaksut eivät syö lähetyksen hintaa? Mitä muuta osaat kertoa tuosta? Tarvitsee ainakin olla tulostin, jos kerran pitää tulostaa noita lähetys"tarroja"... mull a ei ole..."

Kuten edellinen kirjoittaja kertoikin, "lähetystarra" on vähän harhaanjohtava termi siellä, koska se tulostetaan postissa - et tarvitse muuta kuin koodin.

Ostajia ei voi rajata mihinkään tiettyyn maahan, joten olen myynyt Suomeen, Ruotsiin, Tanskaan, Liettuaan ja Puolaan, ja kaikki on sujunut hyvin.

Vinted asettaa postimaksut, ja ostaja maksaa ne. Vinted on siitä hyvä, että sillä on oma sopimus kuljetusliikkeiden kanssa, joten lähetyskulut ovat vain murto-osan siitä mitä maksaisi esimerkiksi itse postittaa kenkälaatikkoa Puolaan tai painavaa villakangastakkia Tanskaan.

Minusta se toimii tosi hyvin, ainakin tähän mennessä. Mutta tuntuu, että siellä täytyy myydä jotain vähän erikoisempaa. Perustavarat hukkuvat tavaramereen.

Vierailija
16935/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä masennuin äitini kuoleman jälkeen. Jäin liian yksin. Suosittelen lääkäriin hakeutumista, jos epänormaali elämä jatkuu.

Vierailija
16936/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo nuorten kirjat kyllä yleensä liikkuu hyvin kirjaston vaihtohyllyistä, mutta kaikki mikä sieltä katoaa ei lähde kiertoon, vaan kirjaston henkilökunta joutuu siivoamaan sieltä likaiset, homeen hajuiset tai pitkään siellä lojuvat kirjat pois. Joten jos olet vienyt huonokuntoista ja rähjäistä kirjaa vaihtokärriin ja päätellyt että kyllä ne on jollekin kelvannut kun ovat sieltä hävinneet, niin ei, olet vaan lisännyt työntekijöiden taakkaa ja kunnan jätekuluja. Vaihtokärriin vain ehjiä ja suht hyväkuntoisia kirjoja, ei ilmaisjakeluja tai lyhennelmiä.

Jep, näin se on. Olen muutamien viestien kohdalla miettinyt myös tätä samaa kun on kerrottu että on jätetty kerrostalon aulaan tai käytävälle tai kadulle tavaraa ja heti ovat menneet. Niin, voi olla että joku on ne tarpeeseen hakenut. Voi olla myös että joku on vaan heittänyt ne roskiin. 

Vierailija
16937/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo nuorten kirjat kyllä yleensä liikkuu hyvin kirjaston vaihtohyllyistä, mutta kaikki mikä sieltä katoaa ei lähde kiertoon, vaan kirjaston henkilökunta joutuu siivoamaan sieltä likaiset, homeen hajuiset tai pitkään siellä lojuvat kirjat pois. Joten jos olet vienyt huonokuntoista ja rähjäistä kirjaa vaihtokärriin ja päätellyt että kyllä ne on jollekin kelvannut kun ovat sieltä hävinneet, niin ei, olet vaan lisännyt työntekijöiden taakkaa ja kunnan jätekuluja. Vaihtokärriin vain ehjiä ja suht hyväkuntoisia kirjoja, ei ilmaisjakeluja tai lyhennelmiä.

Jep, näin se on. Olen muutamien viestien kohdalla miettinyt myös tätä samaa kun on kerrottu että on jätetty kerrostalon aulaan tai käytävälle tai kadulle tavaraa ja heti ovat menneet. Niin, voi olla että joku on ne tarpeeseen hakenut. Voi olla myös että joku on vaan heittänyt ne roskiin. 

Mä oon ainakin ihan nähnyt omia porraskäytävään ja pihakatokseen jättämiäni tavaroita naapureilla heillä käydessäni ja lapset ovat nähneet kavereillaan omalla nimellään varustettuja kirjojaan. Kirjastosta ihan kysyin, niin yleensä kaikki kyllä menee. Jotain ruotsin- ja englanninkielisiä kirjoja ja lehtiä oli kerran jäänyt pidemmäksi aikaa hyllyyn, mutta sitten joku haki nekin korttiaskarteluja varten.

Muuten, jos tietää, että joku on pitämässä kirppistä, niin yleensä ottaa ilomielin lisää tavaraa ainakin vuokrakuluja kattamaan. Meillä saatiin lahjoitetuksi kaikki turhat lelut naapurin kirppispöytään. Piti 3 viikon kirppistä ja otti ihan tosi mielellään ne. En edes tuntenut naapuria entuudestaan, huomasin vaan kun vei tavaraa autolleen.

Vierailija
16938/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitänkö vintistä edellisen asukkaan lautapelit roskiin vai kehtaako niitä antaa lahjoituksena goodwilliin? En yhtään tiedä onko kaikki osat yms tilpehööri tallessa noissa. 

Vierailija
16939/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitänkö vintistä edellisen asukkaan lautapelit roskiin vai kehtaako niitä antaa lahjoituksena goodwilliin? En yhtään tiedä onko kaikki osat yms tilpehööri tallessa noissa.

Lahjoita mutta teippaa päälle lappu että ei tarkistettu onko kaikki osat mukana.

Vierailija
16940/20645 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita mutta teippaa päälle lappu että ei tarkistettu onko kaikki osat mukana.

Hmmm, joo. No pitää vielä vaikka kysyä kun vie että huolivatko. Jos ei niin vien roskiin. Palapelejäkin oli pari, ne pistin roskiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän