Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20646)

Vierailija
16821/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin niiltä (minimalisteilta?) joilla on tyyliin 6 lautasta, 6 lasia, 6 mukia että tiskaatteko käsin vai raatsitteko käynnistää ap.koneen puolityhjänä? Itse pyrin pesemään täysiä koneellisia ja siinä yksi syy että tarvitsen enemmän astioita.

Meneehän sinne koneeseen säilytysrasiat, raastimet, leikkuulaudat, kattilat, kulhot ja paistinpannutkin, joten tulee kyllä täyteen.

Minkälaisen paistinpannun voi pestä astianpesukoneessa?

Vierailija
16822/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä on parasta vessapaperia. Huono vessapaperikin jää helposti nurkkiin pyörimään ja aiheuttaa näin osaltaan tavarapaljoutta.

Meidän perhe on todennut S- marketin Rainbow WC- paperin parhaaksi hinta-laatusuhteeltaan. Ei ole mitään liian höttöä. Ei ollut tyhmä kysymys mitenkään, kysymys siinä missä muutkin, mutta tottakai kaikki huonotkin paperit kannattaa käyttää pois ennen uuden ostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16823/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin niiltä (minimalisteilta?) joilla on tyyliin 6 lautasta, 6 lasia, 6 mukia että tiskaatteko käsin vai raatsitteko käynnistää ap.koneen puolityhjänä? Itse pyrin pesemään täysiä koneellisia ja siinä yksi syy että tarvitsen enemmän astioita.

Meneehän sinne koneeseen säilytysrasiat, raastimet, leikkuulaudat, kattilat, kulhot ja paistinpannutkin, joten tulee kyllä täyteen.

Kyllä meillä pestään kaikki muut pannut, paitsi valurautaiset, mutta niitä en ole enää käyttänytkään vuosiin, paitsi mökillä jossa on vielä vanhanaikainen hella.

Vierailija
16824/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä on parasta vessapaperia. Huono vessapaperikin jää helposti nurkkiin pyörimään ja aiheuttaa näin osaltaan tavarapaljoutta.

"Kotimaista" S-kaupoista; en nyt tiedä onko absoluuttisesti parasta, mutta näin autottomalle yksineläjälle helppo ostettava ruokaostosten yhteydessä, mielestäni sopivan pehmeä ja tarpeeksi kestävä.

Vierailija
16825/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tein valitettavasti hukkahankinnan ja ostin appelsiinilta tuoksuvaa Fairya, joka olikin kaikilla tavoin hirveää. Hirveää oli yhä ja tuli jotenkin läpi vaikka sekoitin sen vanhan tiskiaineen rippeiden joukkoon. Vanhan tiskiaineen rippeet jäivät auttaneet yhtään hävittämään tuota hirvitystä. Tuon hajun peseminen pois astioista on ilmeisesti mahdotonta. Huomenna pitää varmaan ostaa vihreää Fairy power maxia ja tiskata tänään tiskaamani astiat uudelleen sekä ujuttaa tuohon joukkoon pieni tippa tuota hirvitystä niin saan tuon käytettyä. 

Käytä se wc-pöntön putsaamiseen. 

Vierailija
16826/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka mahtuvat

Vierailija
16827/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin pari päivää sitte varastosta ja kaapeista kaiken mahdollisen turhan pois roskiin, kierrätykseen ja kierrätyskeskukseen. No nyt ne ovat jälleen täynnä, kun tyhjensin asunnosta kaiken mahdollisen pois silmistä. No nyt on kämppä melkein tyhjä. Mitään poisannettavaa niissä kyllä ei enää ole, mutta kyllä sitä jo lähtikin. Tai ehkä pian repäisen nämäkin veks.

Ihailen teitä jotka olette tuollaisia tornadoja. Oma luopuminen on hidasta ja semmoista kerroksellisuutta. Joskus tulee vimma luopua esineestä joka sai jatkoaikaa edellisellä poisto kierroksella..Sitä ikään kuin kasvaa karsimaan. Minulla ei toimi "pois kertarytinällä".

Olen se jolla on/oli 19 käsipyyhettä yhden hengen taloudessa (avasin asiaa aiemmin). Nyt lahjoitin 3, vielä jäljellä 16.  Heh. Mietinnän alla on vielä 3..lahjoitan ne jos joku haluaa ottaa. Eli kyllä tämä tästä. Pyyhe kerral

Mulla ongelma pyyhkeiden kanssa on se että ne on jotain miesten lannevaatekokoa suurin osa, eikä siksi oikein kelpoja muuhun kuin hoikille miesvieraille tai hiuksiin turbaaniksi pesun jälkeen. Itse käytän kolmea kylpypyyhettä ja kahta hiuspyyhettä. Kolmea siksi kun yksi on aina pihasaunalla.

mies käyttää vain kylpytakkia, ja kuivaa siihen itsensä. Vieraille ei oikein tahdo löytyä kuin kaksi isompaa kylpypyyhettä, ja se ei aina riitä, loput saavat sitten niitä lannevaatteita. Pitäisi hävittää lannevaatteet joita on varmaan 10 ja ostaa tilalle muutama isompi kunnon kylpypyyhe jotka menevät ympäri asti ja pituuskin on sellainen ettei huulet vilku. 

Vierailija
16828/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei koskaan ole ollut taipumusta hamstrata mitään toisin kuin Isä vainaalla:) itse olen minimalisti.

En siis omista juuri mitään tavaraa kuin perus huonekalut, perus keittiövälineet, vinyylit, kasetit, cd levyt, soittimet musiikin harrastukseen ja olemattoman vaatekaapin. Muistot menneestä, edesmenneistä ja nykyisistä ihmisistä pidän kolmessa kenkälaatikossa. 

Minulla ei lapsia ole, enkä askartele nykyisin, mutta ennen tein kaikkia koruja yms omia kangasmerkkejä ja t-paitoja. Nykyisin säilytän ompelu kamoja kenkälaatikossa. Kenkälaatikko on kompakti ratkaisu ja kaikki samassa paikassa. 

Pyrin aina pääsemään eroon tavaroista, vaatteista ja muista jutuista joita en koe tarvitsevani. Ensin kysyn kavereilta tarviiko kukaan, jos ei niin kysyn hyväntekeväisyys paikoista. Jos ei kelpaa nii jätän roskakatokseen lattialle jos uskon tavaroiden joillekkin kelpaavaan. Joskus jos kaverit varannu kirpparin nii antanu sinne esim levyjä myyntiin mistä en niin välitä ja antanu pittää rahat. Ikinä en myy mitään vaan annan poies.   

Neuvoni on että kylmästi vaan kaikki mitä et käytä/tarvi nii menemään vaan. Muuten tuppaa pakkautumaan.

M37

Vierailija
16829/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään astianpesukone noin joka 5. päivä, sen verran iso kone ja tietysti astioita sen mukaisesti. 2 aikuista ja syödään 1-2 kert/viikko kodin ulkopuolella, muuten aina kotona. Käytän lähes ainoastaan valurautapaistinpannua jonka tiskaan käsin. En edes jaksaisi joka päivä pyörittää astianpesukonetta kun ohjelmat on aika pitkiä ja jonkun pitäisi olla kotona kun se on päällä, muuten vakuutus ei korvaa jos tulee vesivahinko. Jos vieraita käy niin sitten joutuu pesemään tiheämmin. 

Vierailija
16830/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että hamstraukseno on siirtynyt pihakasveihin. Voi kettu! 

Vierailija
16831/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että hamstraukseni on siirtynyt pihakasveihin. Voi kettu! 

Vierailija
16832/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lotus smart. Ei tule myöskään turhaa jätettä hylsyistä ja rullat mahtuu pienempään tilaan.

Vierailija
16833/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viestit tuplaantuu ihan itsekseen 🤭

Vierailija
16834/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pestään teflonpannut koneessa kyllä. Olen laittanut lähes kaiken käsinpestävän pois, koska sekä minä että puolisoni inhoamme käsin tiskaamista, ja tiskipöydällä lojui samat astiat viikosta toiseen. Joku voi tuhista että laiskuutta, ja myönnän iloisesti että kyllä, sitäpä sitä, mutta ei saatu asiaan muutosta, joten nyt tehdään sitten näin. Reippaillaan muissa asioissa sitten. Nykyään keittiövälineille ja astioille ensimmäinen kriteeri on se, onko ne tiskikonekelpoisia muotonsa, materiaalinsa ja lämpötilan kestävyytensä puolesta. 

Vierailija
16835/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pestään teflonpannut koneessa kyllä. Olen laittanut lähes kaiken käsinpestävän pois, koska sekä minä että puolisoni inhoamme käsin tiskaamista, ja tiskipöydällä lojui samat astiat viikosta toiseen. Joku voi tuhista että laiskuutta, ja myönnän iloisesti että kyllä, si

Itselläni tulee paha mieli tällaisista viesteistä. Itsekin inhoan käsin tiskaamista ja se on pilannut käteni, mutta silti joudun aina vaan tiskaamaan käsin kun täällä ei ole tiskikonetta, vaikka olen sellaista vuosia toivonut ja näen jatkuvasti siitä unta. Joudun asumaan sukulaiseni kanssa, joka likaa hirveästi astioita, eikä koskaan tiskaa. Tietää varsin hyvin, kuinka paljon vihaan tiskaamista ja kuinka suurta tuskaa se itselleni on. Kunpa vaan voisin itsekin luistaa tiskaamisesta. Muualla asuvalla sisarellani toki sitten on tietysti tiskikone ja pyykinkuivausrumpu ja sisarenikaan mielestä en edes ansaitse kumpaakaan noista. 

Vierailija
16836/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pestään teflonpannut koneessa kyllä. Olen laittanut lähes kaiken käsinpestävän pois, koska sekä minä että puolisoni inhoamme käsin tiskaamista, ja tiskipöydällä lojui samat astiat viikosta toiseen. Joku voi tuhista että

Öm eli toiset ei saa kertoa miten heillä tiskataan koneella, koska sulla tulee paha mieli siitä ettei ole tiskikonetta? Tiedätkö, että elämä ei toimi niin. Ei minullakaan auta murehtia sitä että muut käy etelänlomilla ja minulla ei ole siihen varaa. Elämä on. Ehkä sinäkin saat jossain vaiheessa muutettua pois sieltä ja voit lopettaa jatkuvan valittamisen täällä. 

Vierailija
16837/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pestään teflonpannut koneessa kyllä. Olen laittanut lähes kaiken käsinpestävän pois, koska sekä minä että puolisoni inhoamme käsin tiskaamista, ja tiskipöydällä lojui samat astiat viikosta toiseen. Joku voi tuhista että

Niinku sanottu on jo monta kertaa, niin muuta pois sieltä! Kerroppas meille muille mikä on se syy, että et mukamas pysty muuttaa sieltä pois. Ei sellaista syytä olekkaan. Ihan omalla suostumuksellasi siellä asut. Mä huomaan oikeasti etten enää viitsi lukea sun viestejäsi, vaan sivuutan ne täältä saadun hyvän toimivan ohjeen mukaisesti. Minkä kyllä ihan itsekin osasin toteuttaa..

Vierailija
16838/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on moniongelmaista haukkua lisää. Olen köyhä työtön. Säästöjä tai omaisuutta ei ole. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 595 euroa, jolla ei vuokria maksella. Olen saanut autismikirjon diagnoosin ja kärsin mielenterveysongelmista ja muista vaikeuksista mm. ahdistus, paniikki, masennus, traumat, aistiyliherkkyydet, kuormittuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, joista en kuitenkaan ole saanut dignooseja. Sukulaiseni on vanha, sairas ja vihainen, eikä pärjää itse, vaan tarvitsee apua suunnilleen kaikessa. Ei esim. pääsee liikkumaan kodista. Olen tehnyt huoli-ilmoituksen, mutta se ei johtanut mihinkään, eikä mitään apua mihinkään ei ole tulossa, vaan kaikki jää hoidettavakseni. Olen myös itse käynyt useita kertoa sossussa ja joutunut asioimaan sosiaalityöntekijän kanssa ja yrittänyt hakea apua, mutta mitään apua mihinkään en ole saanut. Tässä on nyt useita syitä, miksi en vaan voi muuttaa pois. Ei ole rahaa, ei paikkaa, mihin mennä, eikä apua yhtään mihinkään ole saatavilla. Olen neljäkymppinen ja suorittanut AMK-tutkinnon. Itselläni ei ole ketään, jolle puhua, joten saan kai tänne kirjoittaa. Älkää haukkuko yhtään enempää.

Vierailija
16839/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutossa on tuli just hävitettyä pienen asunnon verran tavaraa, ja silti on käytävät ja kellari täynnä sälälaatikoita. Alkaa iskeä uupumus. Olen nyt kymmenen vuotta käynyt taistoa ryönää vastaan, välillä pääsin melko minimalistiselle tasolle, mutta sitten perhesuhteet muuttuivat. Tuntuu ettei tästä tule ikinä loppua.

Vierailija
16840/20646 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sukulaisen nurkissa asuva valittaa kuitenkin vaikka johonkin muuhunkin ketjuun välillä, tai anna meidän muiden kertoa esimerkiksi tiskikonetottumuksistamme syyllistämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi