Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20646)

Vierailija
16801/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataanko pliis aiheeseen

Vierailija
16802/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin pari päivää sitte varastosta ja kaapeista kaiken mahdollisen turhan pois roskiin, kierrätykseen ja kierrätyskeskukseen. No nyt ne ovat jälleen täynnä, kun tyhjensin asunnosta kaiken mahdollisen pois silmistä. No nyt on kämppä melkein tyhjä. Mitään poisannettavaa niissä kyllä ei enää ole, mutta kyllä sitä jo lähtikin. Tai ehkä pian repäisen nämäkin veks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16803/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua

Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.  Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon. 

Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen haaroista.

Juuri näin saat itsellesi aikaan palstalla puhutun tavarapaljouden.. ei kannata, makukin muuttuu

Minä saan normi T-paidat töistä eikä firman logo haittaa kun ilmaiseksi on saanut paidat jo 20 vuotta.

Vierailija
16804/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin niiltä (minimalisteilta?) joilla on tyyliin 6 lautasta, 6 lasia, 6 mukia että tiskaatteko käsin vai raatsitteko käynnistää ap.koneen puolityhjänä? Itse pyrin pesemään täysiä koneellisia ja siinä yksi syy että tarvitsen enemmän astioita.

Vierailija
16805/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin niiltä (minimalisteilta?) joilla on tyyliin 6 lautasta, 6 lasia, 6 mukia että tiskaatteko käsin vai raatsitteko käynnistää ap.koneen puolityhjänä? Itse pyrin pesemään täysiä koneellisia ja siinä yksi syy että tarvitsen enemmän astioita.

Välillä koneellakin tulee pestyä. Tulee kone suurinpiirtein täyteen kun on niin pieni kone.

Vierailija
16806/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse pintaremonttia talossa ja olen saanut kuitattua naulanreiät umpeen ja maalattua lähes kaikkien huoneiden seinät. Siistin näköistä!  Minulla on ollut paljon grafiikkaa ja kehystettyjä julisteita seinillä, mutta nyt en kyllä raaski tehdä seiniin uusia ruuvinreikiä. Muutenkin olisi tarve vähentää visuaalista hälyä seinillä. Ongelmana on nyt tauluista irti päästäminen, mitä jättää ja mistä luopua. Kattelin torista millaisia tauluja ihmiset siellä myyvät. Apua, niitä oli siellä pilvin pimein, mahtavatko mennä kaupaksi? Mitä maksaisit itse esin kehystetystä julisteesta tai grafiikanlehdestä ( ja millainen miellyttää)? Uusissa asunnoissa on aika vähän seinätilaa taiteelle ja mahtaako se enää miellyttääkään?

Vierailija
16807/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen taululistoja, ei tarvitse tehdä monia reikiä ja voi helposti vaihtaa taulujen paikkaa.

Vierailija
16808/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on niin pieni astiapesukone, ettei siihen mahdukkaan kuin vähän astioita. Pesen ne iltaisin ja aamjlla on taas puhtaat valmiina. Meillä on 8 kpl kaikkia eli laseja, syviä ja matalia lautasia, aterimia ja mukeja. Meitä on 4 perheenjäsentä ja usein pari sukulaista tässä. 

Vierailija
16809/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin pari päivää sitte varastosta ja kaapeista kaiken mahdollisen turhan pois roskiin, kierrätykseen ja kierrätyskeskukseen. No nyt ne ovat jälleen täynnä, kun tyhjensin asunnosta kaiken mahdollisen pois silmistä. No nyt on kämppä melkein tyhjä. Mitään poisannettavaa niissä kyllä ei enää ole, mutta kyllä sitä jo lähtikin. Tai ehkä pian repäisen nämäkin veks.

Ihailen teitä jotka olette tuollaisia tornadoja. Oma luopuminen on hidasta ja semmoista kerroksellisuutta. Joskus tulee vimma luopua esineestä joka sai jatkoaikaa edellisellä poisto kierroksella..Sitä ikään kuin kasvaa karsimaan. Minulla ei toimi "pois kertarytinällä".

Olen se jolla on/oli 19 käsipyyhettä yhden hengen taloudessa (avasin asiaa aiemmin). Nyt lahjoitin 3, vielä jäljellä 16.  Heh. Mietinnän alla on vielä 3..lahjoitan ne jos joku haluaa ottaa. Eli kyllä tämä tästä. Pyyhe kerrallaan (tai tässä tapauksessa aina 3 samaa kuosia) Etenee !

Ja se tärkein: en haali lisää !!

Vierailija
16810/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sinne koneeseen säilytysrasiat, raastimet, leikkuulaudat, kattilat, kulhot ja paistinpannutkin, joten tulee kyllä täyteen.

Vierailija
16811/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alle 500 tavaraa, mutta ylin100 tavaraa kuuluu keittiöön. Tiskikone pyörii vain täytenä

Vierailija
16812/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näkyy kyllä se, että monella on liikaa rahaa käytettäväksi. Ei meillä rahattomilla ole ongelmaa siinä, että jotain tulee hamstrattua liikaa yms..

Kaikki eivät ole olleet koko elämäänsä rahattomia, joten nurkat voi olla täynnä tavaraa. Ja nykyään saa ilmaiseksikin tavaraa vaikka kuinka paljon.

Vierailija
16813/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää osta sipuleita tmv. tuotteita verkkopusseissa. Ostan yksittäin. Aiemmin ajattelin, että tulee säästöä, koska kilohinta... mutta - sitten en usein ehtinytkään käyttää niitä kaikkia, koska en laittanut sellaista ruokaa, johon esim. tarvitsi sipulia tai osa sipulipussin sipuleista jo oli alkujaan huonoja ja näin ne sitten mätäni ja jouduin heittämään ne pois.

Lähtökohtaisesti olen todennut, että en säästä noilla verkkopussi- sun muilla tarjouksilla tai alhaisemmilla kilohinnoilla mitään, jos suurin osa tai jokunenkin menee haaskuuseen eli biojätteisiin. Enkä ole ihminen, joka alkaa vääntämään sipulikeittoa tai paistettuja sipuleita, jotta kaikki menisi hyötykäyttöön eli nykyään ostan vain tarpeeseen. Valkkaan mahdollisimman hyvältä vaikuttavan yksilön.

Ja tämä tietysti onnistuu, koska käyn usein kaupassa, eikä tarvitse oikeasti hamstrata varmuuden varalle. 

Hyvä! Sipulia voi myös pakastaa

Vierailija
16814/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näkyy kyllä se, että monella on liikaa rahaa käytettäväksi. Ei meillä rahattomilla ole ongelmaa siinä, että jotain tulee hamstrattua liikaa yms..

Mä ostan mm torino makaronia, tomaattimurskaa jne. Hamstrata voi halpaakin.

Otimme, muistaakseen, alkuvuodesta käyttöön tavan käymme lauantaisin keskustassa ja samalla kaupassa. Viime talvesta ja etenkin edellisestä opin varastot pitää olla kunnossa.

Lauantaina, kun tullaan kaupasta, on jääkaapissa aina kananmunia ja maitoa, kaapissa 20 pussia makaronia, samoin tomaattimurskaa jne. 

Pärjättäisiin kaappien antimilla taatusti muutaman kuukauden

Vierailija
16815/20646 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen teitä jotka olette tuollaisia tornadoja. Oma luopuminen on hidasta ja semmoista kerroksellisuutta. Joskus tulee vimma luopua esineestä joka sai jatkoaikaa edellisellä poisto kierroksella..Sitä ikään kuin kasvaa karsimaan. Minulla ei toimi "pois kertarytinällä".

Olen se jolla on/oli 19 käsipyyhettä yhden hengen taloudessa (avasin asiaa aiemmin). Nyt lahjoitin 3, vielä jäljellä 16.  Heh. Mietinnän alla on vielä 3..lahjoitan ne jos joku haluaa ottaa. Eli kyllä tämä tästä. Pyyhe kerral

Siis kiitokset ihailusta, mutta kyllähän minäkin olin etukäteen mielessäni hävitettäviä tavaroita miettinyt. Joitain kauemminkin. Samoin niitä, jotka sitten laittaisin varastoon ja kaappeihin toisten tilalle. Mulle vain sopii tuollainen, että toteutan homman sitten ripeästi.

Vierailija
16816/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on ollut just se, että opettelen olemaan ostamatta mitään. Ei mitään löytöjä kirppareilta. Ei mitään ahaa-elämyksiä tai ihastuksia kaupoista. Ostan vain tarpeeseen.

Toinen asia on se, että heitän pois asiat, joita ennen säilöin, koska ne voi korjata/paikata/tai käyttää jonkin muuhun... ja oikeasti tiedän, etten tee mitään niistä. Eli näissä asioissa kyse on siitä, että olen myöntänyt itselleni, että säilön p*skaa, jonka toivon vielä jotain kauniina päivänä hyödyntäväni, mutta tunnen itseni, enkä tee niin. Niinpä ne kaikki ovat saaneet lähteä.

Vierailija
16817/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan heittää liian tiukat ja kiristävät toki jo kärsineet ja nukkaantuneet trikoot/caprit pois. En ole tuollaisissa pelkästään kulkenut, vaan pitkien housujen alla olen noita käyttänyt. Valitettavasti jopa av-mammoilla on tällaisia ihan päällyshousuina näkynyt. Olen siis itsekin lihava, mutta en itse voisi tuollaisia päällyshousuina julkisella paikalla käyttää kun on oikeasti näyttää niin hirveälle. Jotkut kuitenkin kehtaavat.

Vierailija
16818/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä on parasta vessapaperia. Huono vessapaperikin jää helposti nurkkiin pyörimään ja aiheuttaa näin osaltaan tavarapaljoutta.

Vierailija
16819/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätysmateriaalista valmistettuja saksia ei sitten kannata ostaa. Saksien kädensija on karhea ja sakset leikkaavat huonosti. Itseltäni löytyi yhdet tuollaiset ja vein ne nyt pienmetallin roskalaatikkoon. Omistan muitakin saksia ja voi olla, että en osta poisheittämieni tilalle uusia tai ostan sitten kun löydän paremmat tarjouksesta. 

Vierailija
16820/20646 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tarkistanut, että sakset pitää laittaa pienmetalliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi