Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
13341/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin muutaman merkkivaatteen käytettyjen vaatteiden kauppaan. Ensin harmittelin, kuinka vähän niistä sai rahaa, mutta harmitus väistyi, kun muistutin itseäni, että kauppiaan pitää tienata elantonsa. En mitenkään voi olettaa saavani vaatteista yhtä paljon kuin jos myisin ne itse. Nyt se itse myymisen ja kauppiaalle myymisen erotus on hinta siitä, että pääsin vaatteista nopeasti ja vaivattomasti eroon säästäen viikkojen tai kuukausien nettimyynnin, yhteydenpidon ja lähettämisen vaivan. Omalla ajallani on arvo. Mieluusti myös tuen tuota yrittäjää ja hänen liiketoimintaansa. Tämä maapallo ei kestä nykyistä kulutusta, ja otan ilolla vastaan kaikki yritykset ja yrittäjät, jotka tekevät kierrättämisestä aidon vaihtoehdon uuden ostamiselle.

Vierailija
13342/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju, joten varmaan tätäkin asiaa on puitu jossain vaiheessa, mutta kysyn silti. Onko kellään ollut ongelmana kosmetiikan hamstraaminen? Mulla on aivan valtava määrä shampoita, hoitoaineita, suihkugeelejä, käsisaippuaa...Jostain syystä haluan koko ajan kokeilla uusia, ja nyt on alkanut ahdistaa tuo purkkien määrä ja se ajatus siitä, että kestää vuosia käyttää ne kaikki. Haluaisin eroon melkein kaikista, mutta kun osa on lähes käyttämättömiä, niin tuntuu pahalta heittää pois. Ja oletteko pystyneet lopettamaan ostelun? Jatkuvasti tulee uusia houkutuksia kauppoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13343/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju, joten varmaan tätäkin asiaa on puitu jossain vaiheessa, mutta kysyn silti. Onko kellään ollut ongelmana kosmetiikan hamstraaminen? Mulla on aivan valtava määrä shampoita, hoitoaineita, suihkugeelejä, käsisaippuaa...Jostain syystä haluan koko ajan kokeilla uusia, ja nyt on alkanut ahdistaa tuo purkkien määrä ja se ajatus siitä, että kestää vuosia käyttää ne kaikki. Haluaisin eroon melkein kaikista, mutta kun osa on lähes käyttämättömiä, niin tuntuu pahalta heittää pois. Ja oletteko pystyneet lopettamaan ostelun? Jatkuvasti tulee uusia houkutuksia kauppoihin.

Lahjoita ylimääräiset naisten turvakotien, naisten vankilaan tai asunnottomien majapaikkohin.

Tee säännöt tulevan varalle: uusi tuote ostetaan vasta kun vanha on loppu. Silloin se ostetaan ja iloitaan siitä.

Mitä on nuo houkutukset lopulta? Markkinointi on osaltasi onnistunut ja kaupan kassaan on taas tullut rahaa. Ei sen enempää.

Kaikkeen kulutukseen kannattaa pistää harkintaa.

Vierailija
13344/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut ketjua jo vuosia. Noin puolen vuoden välein minulle tuleekarsimispuuska ja saan komeroita siivottua kovastikin, mutta ongelmana on ollut se, että tavara ei ole poistunut talosta. Torin kautta menee kyllä uudehkot harrastusvälineet nopeasti eteenpäin, kun lapselta jää pieneksi, mutta vaatteet, lelutja omat koriste-esineet ja käyttötavara ei liiku.

Ehjää ja hyvää, en raaski roskiin heittää. Olen koettanut lahjoittaakin, mutta osaa en raaski, kun työttömänä haluaisi siitä kalliilla ostetusta edes muutaman euron. Nyt on tilanne, että yksi huone on ollut yli vuoden ihan käyttämättä, kun se on toiminut väliaikaisena varastona poistuville. Ei ole ollut voimia alkaa kuvaamaan jokaista tuotetta ja väsäämään myynti-ilmoituksia.

Myymisen ongelmista on puhuttu ketjussa moneen kertaan, mielenkiintoinen aihe kyllä. Myyminen voi olla varsin raskasta ja aikaavievää puuhaa.

Itsekin olin pitkään kiinni tuossa että tavarasta on saatava jotain rahaa takaisin, koska siihen on niin paljon laittanut rahaa. Tästä ketjusta sain onneksi tukea ja näkökulmaa siihen kuinka "kallista" myyminen tavallaan on. Jos yhden tavaran myyntiin menee kaikkinensa vaikka 2 tuntia ja saan tavarasta euron, niin olisiko jotain kannattavampaa mitä voisin tehdä tuolla ajalla ja lahjoittaa tavaran? Aloin lahjoittamaan tavarat ja opiskelemaan työllistymistä edistäviä asioita ja se kannatti.

Tämä keskustelu sattui juuri sopivaan kohtaan; loma alkoi ja edessä nurkkien siivous, taas. Kuinkahan paljon aikaa haluan laittaa tälle ikuisuusprojektille/ongelmalle? Olen lomani ansainnut ja mihin sen tuhlaan, kellariin, vaatehuoneeseen, kaappeihin, kirppiksiin? Koska tavaroiden läpikäyminen ja niiden ilmainen hävittäminen tuntuu ahdistavalta voisinkohan sen sijaan tienata ne rahat jotenkin muuten ja heittää vaan tavarat roskiin ja kierrätyskeskukseen?

Vierailija
13345/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on katkaista sisään tulevan tavaran virta, eli löytää keinot millä ostelu loppuu. Toisilla toimii itsekuri, joku muu tarvitsee jotain muuta. Itse esim en lue mainoksia, postilaatikossa on mainoskielto niin ei tule houkutuksia.

Itse ostelen edelleen välillä uutta kosmetiikkaa koska tykkään kokeilla uutta ja tarpeet muuttuu ikääntyessä ja ihon muuttuessa. Joskus tulee ostettua uutta myös matkoilla kun oli arvioinut tarpeen väärin.

Jos huomaan kosmetiikan kertyvän, katkaisen ostelun saman tien ja päätän käyttää kaikki vanhat pois ennen kuin ostan uutta. Ylimääräinen kosmetiikka on kaikki samalla hyllyllä kaapissa, joten näen helposti kun niitä alkaa kertyä.

Välillä tarvitsee myös luovuutta jotta saa kaiken kulutettua, esimerkiksi hutiostos käsivoide voi mennä jalkavoiteena, suihkugeeli käsisaippuana ja jotkut pesuaineet jopa siivouksessa. Osan myös lahjoitan pois tutuille jotka tykkäävät myös kokeilla uusia tuotteita, mutta eivät halua ostaa niitä.

Vierailija
13346/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää laseja, jollaisia minulla oli jo kaapissa, ja laitoin parittomat ja kuluneet lasinkeräykseen. Pieniä saavutuksia mutta tuntui hyvältä.

Muuten ihan ok, mutta juomalasit kuuluvat sekajätteeseen! Lasinkeräykseen vain lasipurkit ja -pullo!. Ei muuta. Ei tasolasia, ei juomalasia, ei lasivuokia. Osaatko lukea kierrätysohjeet siitä kontin kyljestä? Jos et, niin peruskoulun äidinkielen kertausta suosittelen lämpimästi.

kaupat on velvollisia keräämään vain pakkaukset, joten eivät haluaisi sinne muuta

Miksi ihmiset eivät ota selvää asioista vaan luulevat tietävänsä ja levittävät väärää tietoa.

Lasi keräykseen laitetaan vaan pakkauslasi, ikkunalasi, lasiastiat ym. menee sekajätteeseen.

Muovikeräykseen käy vaan määritelty muovi, juurikin oli väärässä keräysastiassa kastelukannu ja muovisanko.

Luulisi osaavan lukea netistä.

Vierailija
13347/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut ketjua jo vuosia. Noin puolen vuoden välein minulle tuleekarsimispuuska ja saan komeroita siivottua kovastikin, mutta ongelmana on ollut se, että tavara ei ole poistunut talosta. Torin kautta menee kyllä uudehkot harrastusvälineet nopeasti eteenpäin, kun lapselta jää pieneksi, mutta vaatteet, lelutja omat koriste-esineet ja käyttötavara ei liiku.

Ehjää ja hyvää, en raaski roskiin heittää. Olen koettanut lahjoittaakin, mutta osaa en raaski, kun työttömänä haluaisi siitä kalliilla ostetusta edes muutaman euron. Nyt on tilanne, että yksi huone on ollut yli vuoden ihan käyttämättä, kun se on toiminut väliaikaisena varastona poistuville. Ei ole ollut voimia alkaa kuvaamaan jokaista tuotetta ja väsäämään myynti-ilmoituksia.

Myymisen ongelmista on puhuttu ketjussa moneen kertaan, mielenkiintoinen aihe kyllä. Myyminen voi olla varsin raskasta ja aikaavievää puuhaa.

Itsekin olin pitkään kiinni tuossa että tavarasta on saatava jotain rahaa takaisin, koska siihen on niin paljon laittanut rahaa. Tästä ketjusta sain onneksi tukea ja näkökulmaa siihen kuinka "kallista" myyminen tavallaan on. Jos yhden tavaran myyntiin menee kaikkinensa vaikka 2 tuntia ja saan tavarasta euron, niin olisiko jotain kannattavampaa mitä voisin tehdä tuolla ajalla ja lahjoittaa tavaran? Aloin lahjoittamaan tavarat ja opiskelemaan työllistymistä edistäviä asioita ja se kannatti.

Tämä keskustelu sattui juuri sopivaan kohtaan; loma alkoi ja edessä nurkkien siivous, taas. Kuinkahan paljon aikaa haluan laittaa tälle ikuisuusprojektille/ongelmalle? Olen lomani ansainnut ja mihin sen tuhlaan, kellariin, vaatehuoneeseen, kaappeihin, kirppiksiin? Koska tavaroiden läpikäyminen ja niiden ilmainen hävittäminen tuntuu ahdistavalta voisinkohan sen sijaan tienata ne rahat jotenkin muuten ja heittää vaan tavarat roskiin ja kierrätyskeskukseen?

Kannattaa työstää asiaa ja luopua siitä ajatuksesta, että tavaroita pitäisi saada rahaa. Raha on jo mennyt kun olet tehnyt aikoinaan ostopäätöksen.

Vierailija
13348/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää laseja, jollaisia minulla oli jo kaapissa, ja laitoin parittomat ja kuluneet lasinkeräykseen. Pieniä saavutuksia mutta tuntui hyvältä.

Muuten ihan ok, mutta juomalasit kuuluvat sekajätteeseen! Lasinkeräykseen vain lasipurkit ja -pullo!. Ei muuta. Ei tasolasia, ei juomalasia, ei lasivuokia. Osaatko lukea kierrätysohjeet siitä kontin kyljestä? Jos et, niin peruskoulun äidinkielen kertausta suosittelen lämpimästi.

kaupat on velvollisia keräämään vain pakkaukset, joten eivät haluaisi sinne muuta

Miksi ihmiset eivät ota selvää asioista vaan luulevat tietävänsä ja levittävät väärää tietoa.

Lasi keräykseen laitetaan vaan pakkauslasi, ikkunalasi, lasiastiat ym. menee sekajätteeseen.

Muovikeräykseen käy vaan määritelty muovi, juurikin oli väärässä keräysastiassa kastelukannu ja muovisanko.

Kuinkakohan moni esimerkiksi pienten lasten työssäkäyvä äiti jaksaa kaiken arjen säädön lisäksi vielä googletella jokaikisen roskan että mihin astiaan mikäkin menee? Kannatan ekologisia arvoja, mutta jotenkin tästä pitäisi saada järkevämpää.

Vierailija
13349/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni esimerkiksi pienten lasten työssäkäyvä äiti jaksaa kaiken arjen säädön lisäksi vielä googletella jokaikisen roskan että mihin astiaan mikäkin menee? Kannatan ekologisia arvoja, mutta jotenkin tästä pitäisi saada järkevämpää.

Keräysastioissa lukee mikä kelpaa ja mikä ei. Ei siihen googletteluja tarvita

Vierailija
13350/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräysastioissa lukee mikä kelpaa ja mikä ei. Ei siihen googletteluja tarvita

Ainakaan meidän taloyhtiön keräysastioissa ei lue kuin "muovi", "kartonki" jne. En ole koskaan nähnyt keräysastiaa jossa olisi ohjeet että ämpäriä tai kastelukannua ei saisi laittaa muovinkeräykseen. Käytännössä tällaiset on pakko selvittää itse netistä jos haluaa olla varma.

Vierailija
13351/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen!! Minulla on mm 6 avaamatonta suihkugeeliä, shampoita, kasvovoiteita, deodorantteja jne jne ainakin vuodeksi mutta mitä teen: ostan innoissani lisää. Olen päättänyt olla ostokiellossa kosmetiikan osalta mutta esim matkalta tuli hankittua erilaista! edullista! ihanaa ! Kosmetiikkaa hyllyyn jossa entisetkin pursuilevat avaamattomina. Olen toivoton tapaus !!! Ehkä ostan kosmetiikkaa siksikin koska sisustustavaraa en enää hanki. Kosmetiikkahan kuluu pois...minulta tosin vuosien kuluttua jos en lopeta tätä hullutusta .

Vierailija
13352/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene minuuttiakaan mutta tokihan sekin aika on pois kännykän selailusta.

Vierailija
13353/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovi, sinne menee leipäpussit ja jugurttipurkit, jotka ovat olleet jonkun asian tai esineen ympärillä. Ämpärit ja kastelukannu menee sekajätteeseen tai sitten vuosittain on ollut kovan muovin keräys maailman ympäristöpäivän tienoilla, kesäkuun alussa. Googlata voi 'muovi kuuluu kiertoon' tai 'ämpäristöpäivä'. Tämä ot.

Vierailija
13354/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän pitää tässä sopivaa tasapainoa. Kun käytän yhden shampoopullon loppuun, mulle riittää tieto siitä että saan ostaa uuden ihanan ja kivan shampoon kun vanha on loppumassa. Itsellä on toki pitkät ja paksut hiukset niin shampoota kuluu paljon. Mutta sama hoitoaineessa, suihkugeeleissä tai vaikka ripsivärissä tms meikeissä. Sitten on niitä tuotteita kuten vaikka kynsilakka tai huulipuna, että olisi tosi tylsää olla vain yksi tai kaksi kappaletta, mutta niissäkin pyrin rajaamaan ne niin että esim. kynsilakkoja säilytän rasiassa, johon mahtuu n. 10 lakkaa ja en osta uutta jos se ei mahdu tuohon rasiaan. Tulee siis todellakin käytettyä kaikkia niitä kynsilakkoja joita omistan ja nautin niistä, mutta saan ja tykkään myös välillä ostaa uusia, kunhan joku toinen on käytetty loppuun.

Vierailija
13355/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän pitää tässä sopivaa tasapainoa. Kun käytän yhden shampoopullon loppuun, mulle riittää tieto siitä että saan ostaa uuden ihanan ja kivan shampoon kun vanha on loppumassa. Itsellä on toki pitkät ja paksut hiukset niin shampoota kuluu paljon. Mutta sama hoitoaineessa, suihkugeeleissä tai vaikka ripsivärissä tms meikeissä. Sitten on niitä tuotteita kuten vaikka kynsilakka tai huulipuna, että olisi tosi tylsää olla vain yksi tai kaksi kappaletta, mutta niissäkin pyrin rajaamaan ne niin että esim. kynsilakkoja säilytän rasiassa, johon mahtuu n. 10 lakkaa ja en osta uutta jos se ei mahdu tuohon rasiaan. Tulee siis todellakin käytettyä kaikkia niitä kynsilakkoja joita omistan ja nautin niistä, mutta saan ja tykkään myös välillä ostaa uusia, kunhan joku toinen on käytetty loppuun.

Lisään vielä, että toki on niitä että ostaa vaikka deodorantteja 3kpl tarjouksesta tai 2 tuubia hammastahnaa tai mitä tahansa alejuttuja, mikä on ihan järkevää ja ymmärrettävää. Tai samalla kun ostaa vaikka sen deodorantin niin ottaa sen suihkugeelin samalla reissulla. Joskus tällainen on kätevää ja järkevää ajan käyttöä. Kuitenkin mulla on yksi laatikko, jossa pidän kaikkea avaamatonta ja huolehdin siitä, että laatikon sisältö säilyy hyvin maltillisena, ettei ole hamstrattuna älytöntä määrää varastoon kaikkea.

Vierailija
13356/20783 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on edelleen heikkous ilmaistavara/kaupan päälle saadut..käydään paljon lastentapahtumissa yms ja aina tarttuu mukaan ties mitä..nyt siivosin kaappeja niin meillä oli 40! erillaista lasten mainoskuppia😅Lapset on olleet kavereitten juhlissa Hoplopissa ja sieltä tullut slush kupit mukaan, laivalla ollut Ville viking rannekkeet taas kuppeja, mäkkäriltä on saanut kuppeja..nyt noita käytetty kesällä pihassa vesikuppeina ja annoin hiekkaleikkeihinkin, mutta ei tuota määrää ikinä saa poissa😅Sitten löytyy noita ns.kylmäkasseja hirvee kasa eri mainoksilla, mainosaurinkolaseja meillä on yli 20:t🙈Lippalakkeja on myös reilu 20 eri mainoksilla..nyt näitä kesällä tarviikin, mutta en tiiä mihin noita antais osan kun ihan on paketeissaankin.

Vierailija
13357/20783 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on edelleen heikkous ilmaistavara/kaupan päälle saadut..käydään paljon lastentapahtumissa yms ja aina tarttuu mukaan ties mitä..nyt siivosin kaappeja niin meillä oli 40! erillaista lasten mainoskuppia😅Lapset on olleet kavereitten juhlissa Hoplopissa ja sieltä tullut slush kupit mukaan, laivalla ollut Ville viking rannekkeet taas kuppeja, mäkkäriltä on saanut kuppeja..nyt noita käytetty kesällä pihassa vesikuppeina ja annoin hiekkaleikkeihinkin, mutta ei tuota määrää ikinä saa poissa😅Sitten löytyy noita ns.kylmäkasseja hirvee kasa eri mainoksilla, mainosaurinkolaseja meillä on yli 20:t🙈Lippalakkeja on myös reilu 20 eri mainoksilla..nyt näitä kesällä tarviikin, mutta en tiiä mihin noita antais osan kun ihan on paketeissaankin.

Vie aurinkolasit ja lippalakit esim. jonnekin kodittomien päiväkeskukseen, jos siinä lähellä on

Vierailija
13358/20783 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka ja lääkkeet

Siinäpä kaksi kategoriaa, joita jostain syystä hamstraan. Sitten aina muutaman vuoden välein heitän monta täyttä kauppakassillista niitä roskiin, kun ovat menneet vanhoiksi. Suurin osa ihan avaamattomia!

Vierailija
13359/20783 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko tienata ne rahat?

Vierailija
13360/20783 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen!! Minulla on mm 6 avaamatonta suihkugeeliä, shampoita, kasvovoiteita, deodorantteja jne jne ainakin vuodeksi mutta mitä teen: ostan innoissani lisää. Olen päättänyt olla ostokiellossa kosmetiikan osalta mutta esim matkalta tuli hankittua erilaista! edullista! ihanaa ! Kosmetiikkaa hyllyyn jossa entisetkin pursuilevat avaamattomina. Olen toivoton tapaus !!! Ehkä ostan kosmetiikkaa siksikin koska sisustustavaraa en enää hanki. Kosmetiikkahan kuluu pois...minulta tosin vuosien kuluttua jos en lopeta tätä hullutusta .

Nyt kun stoppaa ostamisen, käyttää jo aiemmin ostetut pois (mikäli eivät ehdi vanhentua), niin ei enää kerry ainakaan lisää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi