Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
13241/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tänään vihdoin kiertoon hameen joka on pieni, ollut jo vuosia, mutta oli mulla päällä kun olin hoikimmillani ja matkustin paljon. Semmoinen rakas luottoreissuhame. Kaunis se on edelleen mutta niin pieni ja tyylikään ei sovi 50+ mammalle.

Tosiaan vuosia se on pyörinyt mukana mutta ny se saa mennä kiertoon. Olen karsinut paljon viime vuosina. Tämä on sitä karsimisen kerroksellisuutta joka tekee luopumisesta helpompaa. Reippaalla kädelläen vieläkään karsi mutta minä etenen !

Vierailija
13242/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tänään vihdoin kiertoon hameen joka on pieni, ollut jo vuosia, mutta oli mulla päällä kun olin hoikimmillani ja matkustin paljon. Semmoinen rakas luottoreissuhame. Kaunis se on edelleen mutta niin pieni ja tyylikään ei sovi 50+ mammalle.

Tosiaan vuosia se on pyörinyt mukana mutta ny se saa mennä kiertoon. Olen karsinut paljon viime vuosina. Tämä on sitä karsimisen kerroksellisuutta joka tekee luopumisesta helpompaa. Reippaalla kädelläen vieläkään karsi mutta minä etenen !

Mä en ole laittanut mun bilehousuja vielä kiertoon. Tuskin laitankaan. Ei ne niin paljoa tilaa kaapista vie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13243/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työmatkan varrella on kirppis, jolla on täyden palvelun palvelu. Onpa hassusti kirjoitettu.

Teen ma-pe työaikaa, aamuvuoro, iltavuoro ja kerran kk on 11-19 työaika. Nämä kiertää, eli kun nyt on ma, seuraavassa kk on ti jne.

Yritän käydä joka viikko jonkun hyllyn, kaapin jne läpi ja ylimääräiset laitan yhteen nurkkaan.

Kun kaappi alkaa olemaan täynnä, varaan kirppispaikan. Sinne on 6 vkon jonot.

Otan n 2 kk aikaisemmin yhteyttä voinko tuoda tavarat tänä tiettynä päivänä

Vien ne matkalla töihin, kirppis aukeaa klo 10.

Vien tonne autollisen n 3 krt kk. Saan vanhemmiltani, kummeilta, appivanhemmilta, parilta ystävältäni tarpeetonta tavaraa.

Ei siitä hirveesti rahaa tule, mutta ostan rahalla aina jotain kotiin. Esim meidän keittiön kello jätättää, nyt on tarkoituksena viedä vanha kirppikselle ja ostetaan uusi. Kun vaan löytäisin mieleisen

Eli sinulla on rikkinäinen kello, joka ei käy oikeassa ajassa, vaikka toivottavasti olet patterit vaihtanut, ja tämän sysipskan aiot myydä kirpparilla eteenpäin? Mikä sinua oikein vaivaa? Huonoa kevättä ja kaikkea pahaa sinulle.

Kello on retro, varmaan 70 luvulta.

Tietenkin laitan lapun jätättää.

Olkoot vaikka Jeesuksen vanha mutta ei kukaan osta kelloa joka jätättää. Ihan turhaa työtä teet.

Jos nämä ihmiset saisivat päättää, kaikki kaunis, kunnolla tehty ja esteettinen olisi tuhottu.

Jos sinulla on siis jotain tällaista vanhaa ja vaikka rikkikin, älä ensisijaisesti heitä sitä pois. Kelloja voi tosiaan korjauttaa ja itse olen ostanut retrokellon koristeeksi, vaikka se ei edes käy. Yhtenä esimerkkinä heitän vielä vaikkapa teatteri-ja tv-lavastukset, joihin jatkuvasti kaivataan vanhaa tavaraa.

Se, että omaan kokemusmaailmaan ei mahdu vanha tavara koristeena tai se, että joku korjaa vanhoja villasukkia mielellään, ei tarkoita sitä, ettei tällaisia ihmisiä olisi. Jotenkin todella takapajuista boomerajattelua. Luulin, että jo kaikki ovat tietoisia esim. visible fixing -ilmiöstä.

Hei, tämä ketju on kirjaimellisesti vertaistukiketju ihmisille jotka ovat ongelmissa tavaramääränsä kanssa juurikin siksi että haluamme epätoivoisesti SÄILYTTÄÄ tai hamstrata kotiinsa kaiken mahdollisen, oli siinä järkeä tai ei. Jos haluat saarnata ihmisille siitä kuinka rikkinäiset villasukat ja kellot ja tiesmitkä kannattaa säilöä koska joku teatteri jossain voi niitä haluta, niin olet aivan väärässä ketjussa. 

Samaa mieltä 100%. Oikeasti kaikki ei ymmärrä sitä mielentilaa, mikä hamstraajalla on. Eikä edes tarvitse olla hamstraaja. Minulla on siisti koti, mutta paljon tavaraa (kaapeissa ja kellarissa), josta pitäisi luopua. Luopuminen on vaikeaa, koska minulla on tunneside niihin tai ajattelen, että tarvitsen niitä tai "joku" voisi tarvita/ottaa varaosia jne. Ei auta yhtään lukea sellaisia kommentteja, joissa neuvotaan kierrättämään kaikki maailman napit, vetoketjut, nukkaantuneet vaatteet sun muut. Tai vaikka rikkinäiset mukit, koska joku voi haluta istuttaa just siihen sun rikkinäiseen mukiin jonkun viherkasvin.

Päin vastoin kun alkaa lajittelemaan nappeja, helmiä, tarroja yms yms niin siinä meneekin yhtäkkiä kuukausia ja sillä aikaa on tullut uutta tavaraa. Moni on siinä tilanteessa, että tarvitsee vauhtia. Oikeasti pitäisi vain laittaa epämääräiset tavarat roskiin, siis siihen isoon harmaaseen sekajäte laatikkoon.

Suoraan sanottuna on tämän ongelman kanssa kamppailevien ihmisten kiusaamista alkaa saarnaamaan, että kaikki pitää kierrättää jonnekin uffeihin, konttiin, FB roskalavaryhmään tai soitella teatterit ja turvakodit läpi. IKINÄ ei tule valmista jos tuolle tielle lähtee.

Ei tule IKINÄ valmista, mutta syy ei ole se kiertättäminen vaan sekaisin oleva pää, jonka takia sillä aikaa TULEE lisää tavaraa. Ei. Tavaraa ei tule lisää vaan sinä ostat, hankit, otat vastaan jne. lisää tavaraa.

Lisäksi asenteesi on todella itsekeskeinen, kun väität tavaraa hankkivien ihmisten vaatimista vastaamaan tavarastaan kiusaamiseksi. Jos ihminen on niin tahdoton vätys, että hänen on äkkiä kipattava rojunsa sekaroskikseen sen tieltä, kun tavaraa tuler toisesta ovesta sisään, osoite on hänelle ja rahoille on psykologi tai terapeutti.

Sen teen vielä selväksi, että minulla on aika lailla tavaraa, mutta nimenomaan joka ikisen meiltä pois lähtevän tavaran kanssa mietin, mitä niille teen. Oikein huolella käyn pääni sisällä keskustelua, haluanko hankkia enää yhtään tavaraa, koska ei kerta kaikkiaan ole kestävää heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin. Siksi myyn, lahjoitan, muokkaan, käytän loppuun ja uudella tavalla (ja jos en itse keksi, kysyn muilta). Tasan minä olen vastuussa haluistani ja tavarastani, eivät muut ihmiset saati luonto, joka ei ota vastaan mitään jätettä ilman seurauksia.

Vierailija
13244/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin aikoinaan tyytyväinen kotiini, laskin tavarat, tuli n 1000 kpl.

Tästä on iso osa lähtenyt muutossa pois ja tilalle ei tule juurikaan.

Oltiin Siivouspäivää viettämässä ja ostin huivin. Tänään ostin kirppikseltä toisen. Nopeasti lähtee, jos ei pidä ohjaksista kiinni

Vierailija
13245/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mekon, joka ostaessa ja kotonakin sovittaessa tuntui oikein hyvältä idealta. Sitten eka kertaa käyttäessä se oli epämukava ja näytti säkiltä. Ennen olisin laittanut sen kaappiin, yrittänyt käyttää uudelleen, löytää sille kaveriksi jonkun jakun, tai ainakin varastoida sitä viisi vuotta, odottaen kirppispöytää, jota en koskaan jaksa ottaa.

Nyt laitoin sen roskiin saman tien.

Vierailija
13246/20783 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin mekon, joka ostaessa ja kotonakin sovittaessa tuntui oikein hyvältä idealta. Sitten eka kertaa käyttäessä se oli epämukava ja näytti säkiltä. Ennen olisin laittanut sen kaappiin, yrittänyt käyttää uudelleen, löytää sille kaveriksi jonkun jakun, tai ainakin varastoida sitä viisi vuotta, odottaen kirppispöytää, jota en koskaan jaksa ottaa.

Nyt laitoin sen roskiin saman tien.

Toivottavasti "roskiin" tarkoittaa tässä yhteydessä "kiertoon". Ehjä vaate ei ole jätettä.

Vierailija
13247/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää vaatteet kirpparilla

Vierailija
13248/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin la myymässä. Ei juuri kauppa käyny. Harmittaa. Hyvät tuotteet. Edullisesti. Miks ihmiset ei tule ostoksille, ei ollu juuri katselijoitakaan. Netistäkö ne kaikki vaatteensa ostaa?

Vierailija
13249/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin la myymässä. Ei juuri kauppa käyny. Harmittaa. Hyvät tuotteet. Edullisesti. Miks ihmiset ei tule ostoksille, ei ollu juuri katselijoitakaan. Netistäkö ne kaikki vaatteensa ostaa?

Kaikilla on kaikkea, kaapit täynnä. Rahat tiukilla kun kaikki kallistunut, siis pakolliset perusasiat; ruoka, asuminen, kulkeminen ym. Vaatetta ostetaan jos rahaa jää. Monilla ei jää säästöön enää mitään. Minullakin on torissa paljon hyviä tavaroita myynnissä, kukaan ei osta enää mitään. Vuosia sitten myin kevyesti 200-300€/kk. Nyt hyvä jos tulee puolessa vuodessa tuo summa. Ilmaiseksi varmaan menisi mutta haluan niistä edes vähän rahaa.

Vierailija
13250/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kirppistelijöillä tällaista. Tätini vei tarpeetonta tavaraa kirppispöytäänsä. Pääsin siellä käymään, asutaan eri kaupungeissa, ja halusin ostaa jotain hänen pöydästään. Ei antanut, suuttui. Nyt kertoi että vei uffin laatikkoon monta kassillista vaatetta ja heitti roskiin paljon tavaraa. Ei tarjonnut minulle mitään ja olisin maksanut kaikesta sen mitä muiltakin pyysi. Siis kateudesta kyse koska tietää että minä saan myytyä netissä aina joskus jotain ja todellakin sen euron tai kaksi tarvitsen. Työssä käyvä hyvätuloinen on kateellinen köyhälle, ei edes samalla hinnalla minulle myisi mitä muille ventovieraille. Olen joskus tarjoutunut maksamaan enemmän mutta ei myy. Joskus jotain huonekaluja myös yrittänyt myydä minulle uuden hinnalla mutta sitten antanut sen ilmaiseksi ventovieraalle.

Minua suututtaa ihmiset jotka heittävät roskiin käyttökelpoisia tavaroita vain siksi ettei joku toinen pääse hyötymään rahallisesti (muutamia euroja, ei edes kymppejä). Karsin itsekin tavaroita mutta vain myymällä.

Tämä tuntuu olevan erikoisen yleinen ilmiö että mielummin tuhotaan tavaraa, kuin annetaan jonkun muun saada taloudellista hyötyä tavarasta. Varsinkin kun kyse on muutaman euron kirpparitavarasta, jonka myynnissä on sen verran vaivaa että raha tulee enemmän myynnin eteen tehdystä työstä kuin varsinaisesti tavarasta. 

Itse olen ketjun innoittamana lahjoittanut kirpparitavarani Facebookin roskalavalla ihan "kirpparitavaraa" ilmoituksella, tiedostaen että joku minua aktiivisempi kirppistelijä ne tulee myymään ja (toivoakseni) tienaamaan jonkun kympin tai satasen. Itselläni ei ole nykyisessä elämäntilanteessa aikaa eikä voimia kirppistouhuun, joten miksi ihmeessä en antaisi jonkun toisen hyötyä siitä jos jaksaa nähdä vaivan? Hyödynpä siinä itsekin kun tavarat haetaan pois kotiovelta. 

Vierailija
13251/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin äsken uuden työpaikan saamisen kunniaksi (parin vuoden työttömyyden ja köyhyyden jälkeen) nettikaupoista josko löytäisin vaikka jonkun kivan kesämekon. Mutta viimevuotisen karsimisprojektin tuloksena minusta on tullut niin vaativa etten tilannut mitään kun nykyään vain täydellinen kelpaa. Alan välittömästi jo vaatteita katsellessa miettiä pitääköhän tuostakin sitten vain hankkiutua hankalasti eroon :D Hyvä, näin säästyy rahat ja luonto, onhan minulla kuitenkin sen verran vaatteita etten joudu alasti värjöttelemään.

Vierailija
13252/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä periaate tuo että vain täydellinen kelpaa. Heti jos hankkii jonkun melkein hyvän, tulee tehtyä virheostos ja kaduttaa.

Vierailija
13253/20783 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi taas pitää vaatehaasteen. Olen joskus vuosia sitten pitänyt tämän, alkoi kun pesukone oli rikki, mutta jatkoin, kunnes kaappi oli tyhjä:

1. Varmista, että kaikki vaatteet on kaapissa, eikä varastossa tms. Poislukien ne täysin väärän kauden tavarat, esimerkiksi talvitakit ja toppahousut. Ne voit käydä läpi tavallisesti viime talvea ajatellen.

2. Saat pestä pyykkiä vasta, kun kaikki vaatteeet ovat olleet käytössä ja tarvitsevat pesua. Tähän poikkeus alusvaatteet joita voit pestä, kun kaikki on käytetty kerran läpi. Samoin jos on joku harrastus, niin kun harrastusvaatteet on kierrätetty läpi, niin voit niitä pestä ja pitää uusiksi. Ulkovaatteet ja kengät saa käyttää useammin, mutta pyri niitäkin kaikkia käyttämään, sekä huoltaa ja pestä nekin.

3. Luovu vaateista, joita et voi pitää: liian isot, liian pienet, epämukavat päällä, et saa asua aikaiseksi tai et halua muuten enää koskaan pitää, vaikka yhden päivän kestit.

4. Jos tapanasi on valikoida mitä vaatteita peset, mieti voitko luopua niistä jotka eivät sitten meinaa millään päätyä pestyiksi. Eikä muuten huvita sen pyykkivuoren kanssa pestä jotain epämukavia housuja, vaikka olivat miten kalliit.

Voin kertoa, että alkoi töissä tulemaan asuista kommenttia muutaman viikon päästä :D osa oli positiivisia ja loputkin hymyilytti ainakin työkavereita.

Itse laitoin poikkeukseksi vain erikoishienon juhlamekon, jota olen muutaman kerran kokeilun jälkeen kyllä käyttänyt. Kaikki muutkin juhlavaatteet joutui kiertoon. Olin lähibaarissa aikas hienoissa vaatteissa, kun muilla oli verkkarit ja tuulitakit.

Samalla voisi ottaa kuvan jokaisesta asusta, niitähän on jotain appejakin tähän? Niin on jatkossa helpompi nähdä miltä ne vaatteet oikeasti näyttää sinun päällä.

Kiva haaste. Tosin itselläni vaatekaappi niin täynnä, että en tähän rupea paitsi pikkareiden osalta voisin ruveta. Osa vaatteistahan olisi liian kuumia tietyillä ilmoilla.

Ongelmaksi tulee lähinnä mihin ne likaiset vaatteet saa järkevästi säilöön, kun vaatetta on niin paljon. Toki tuossa kohtaa voi miettiä miksi sitä vaatetta on niin paljon. Ainahan voi jättää liian kuumat vaatteet vielä haasteen ulkopuolelle ja tehdä minihaasteen kesän jälkeen.

Minulla on ongelmana, kun olen siirtynyt etätöihin, että on ihan liikaa noita vaatteita, jotka on hyviä päällä ja sopivia, mutta kotitoimistolla on vaan verkkareissa ja kivassa paidassa. Sitten on kaapissa ja välillä myös ostelee, kuitenkin erilaisia mekkoja ja vastaavia, jotka ei kulu loppuun ikinä, kun niitä käyttää sen kerran viikossa. En käyttänyt useinkaan samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, niin laitoin ne aina vaan tuulettumaan työpäivän jälkeen ja 3-5käytön jälkeen pesuun, jos en siis tahrinut tms vaatteita. Samalla kaavalla siis menisi koko kuukauden lähityöpäivät yhdellä mekolla ilman pesua, niin eihän se kulu ikinä loppuun. Kai se vaan pitäisi niitä karsia rankalla kädellä, vaikeaa se on. Niitä tavallaan tarvitsee ja käyttää, ne on kivoja ja sopivia, mutta niitä on vaan liikaa.

Ei taitaisi haaste paljoa auttaa. Kaikkia vaatteita voisin käyttää, mutta kotiverkkarit on vaan kivoimmat kotona.

Jos idea on, että tulee testattua kaikki vaatteensa ja ne jättää pesemättä siksi, että ei menisi sekaisin mitä on käyttänyt ja mitä ei, niin tämän voi toteuttaa vaikka pesisikin käytetyt. Olen kuullut sellaisia vinkkejä, että henkarissa olevista vaatteista pesun jälkeen käännetään henkari toisin päin ja kaapissa olevat jätetään tai käännetään pesun jälkeen nurinpäin. Sitten pyrkii ottamaan aina niitä vielä pitämättömiä. Käyhän se näinkin. (mutta voi myös tarpeen vaatiessa käyttää uudestaan jotain vaatetta, jota oli jo kokeillut)

Vierailija
13254/20783 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13255/20783 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa aueta jotain tunnelukkoja kunnolla. Olen pistänyt pois paljon vauvatavaraa. Ennen on liittynyt haikeus ja luopumisen vaikeus niihin, joten ovat saaneet olla. Nyt vihdoin olen niitä romppeita myynyt ja kun niitä haetaan tai nakkaan postiin, niin haikeuden sijaan mielen valtaa helpotuksen tunne kun saan ne poos nurkista.

Olen niin onnellinen. Tuntuu, että on jotenkin uusi aika alkamassa vihdoin. 😊

Vierailija
13256/20783 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudesta poistunut viikon sisällä 3 kpl elektroniikkaa, yksi huonekalu, kaksi banaanilaatikollista äänitteitä. Tilalla ihana tyhjä tila. 

Vierailija
13257/20783 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voisi kierrättää ehjiä VHS-kasetteja?

Tampereella on Nextiili, jonne voi lahjoittaa vaatteita ja tekstiilejä sekä käsityö- ja askartelutarvikkeita: https://www.nextiili.fi/

"Otamme vastaan: 

kaikenkuntoiset

puhtaat ja hajuttomat

• vaatteet

käyttämättömät, vähänkäytetyt ja paljon rakastetut. Reiät ja pesussa lähtemättömät tahrat eivät haittaa

• kengät, laukut ja asusteet

ehjät ja siistit

• kodin tekstiilit

vuodevaatteet, pyyhkeet, verhot, pöytäliinat jne.

• kankaat ja A4-kokoa suuremmat kangastilkut

• langat

• nahka ja turkis

• käsityömateriaalit

ja -tarvikkeet

mukaanlukien keskeneräiset käsityöt

• askartelumateriaalit 

ja -tarvikkeet

• ompelukoneet

iällä ja kunnolla ei väliä"

Vierailija
13258/20783 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin aikoinaan tyytyväinen kotiini, laskin tavarat, tuli n 1000 kpl.

Tästä on iso osa lähtenyt muutossa pois ja tilalle ei tule juurikaan.

Oltiin Siivouspäivää viettämässä ja ostin huivin. Tänään ostin kirppikseltä toisen. Nopeasti lähtee, jos ei pidä ohjaksista kiinni

Niin totta, ja olen huomannut että joku ihme fiksaatio tulee että pitää saada saman kategorian tavaraa jostain syystä vaan koko ajan lisää. Mulla oli kausi, jolloin keräsin kaiken maailman sisustuskoreja ja nyt niitä pursuaa joka paikasta. En edes tykkää siitä jos joka paikassa (kaapeissa, pöydillä, lattioilla) on jotain ylimääräisiä säilytyskalusteita. En tajua mikä mielenhäiriö ja päähänpinttymä niistä koreista yhtä-äkkiä tuli.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
13259/20783 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onnittelut sinulle 1000 tavaraa! On upea suoritus!

Vierailija
13260/20783 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi taas pitää vaatehaasteen. Olen joskus vuosia sitten pitänyt tämän, alkoi kun pesukone oli rikki, mutta jatkoin, kunnes kaappi oli tyhjä:

1. Varmista, että kaikki vaatteet on kaapissa, eikä varastossa tms. Poislukien ne täysin väärän kauden tavarat, esimerkiksi talvitakit ja toppahousut. Ne voit käydä läpi tavallisesti viime talvea ajatellen.

2. Saat pestä pyykkiä vasta, kun kaikki vaatteeet ovat olleet käytössä ja tarvitsevat pesua. Tähän poikkeus alusvaatteet joita voit pestä, kun kaikki on käytetty kerran läpi. Samoin jos on joku harrastus, niin kun harrastusvaatteet on kierrätetty läpi, niin voit niitä pestä ja pitää uusiksi. Ulkovaatteet ja kengät saa käyttää useammin, mutta pyri niitäkin kaikkia käyttämään, sekä huoltaa ja pestä nekin.

3. Luovu vaateista, joita et voi pitää: liian isot, liian pienet, epämukavat päällä, et saa asua aikaiseksi tai et halua muuten enää koskaan pitää, vaikka yhden päivän kestit.

4. Jos tapanasi on valikoida mitä vaatteita peset, mieti voitko luopua niistä jotka eivät sitten meinaa millään päätyä pestyiksi. Eikä muuten huvita sen pyykkivuoren kanssa pestä jotain epämukavia housuja, vaikka olivat miten kalliit.

Voin kertoa, että alkoi töissä tulemaan asuista kommenttia muutaman viikon päästä :D osa oli positiivisia ja loputkin hymyilytti ainakin työkavereita.

Itse laitoin poikkeukseksi vain erikoishienon juhlamekon, jota olen muutaman kerran kokeilun jälkeen kyllä käyttänyt. Kaikki muutkin juhlavaatteet joutui kiertoon. Olin lähibaarissa aikas hienoissa vaatteissa, kun muilla oli verkkarit ja tuulitakit.

Samalla voisi ottaa kuvan jokaisesta asusta, niitähän on jotain appejakin tähän? Niin on jatkossa helpompi nähdä miltä ne vaatteet oikeasti näyttää sinun päällä.

Kiva haaste. Tosin itselläni vaatekaappi niin täynnä, että en tähän rupea paitsi pikkareiden osalta voisin ruveta. Osa vaatteistahan olisi liian kuumia tietyillä ilmoilla.

Ongelmaksi tulee lähinnä mihin ne likaiset vaatteet saa järkevästi säilöön, kun vaatetta on niin paljon. Toki tuossa kohtaa voi miettiä miksi sitä vaatetta on niin paljon. Ainahan voi jättää liian kuumat vaatteet vielä haasteen ulkopuolelle ja tehdä minihaasteen kesän jälkeen.

Minulla on ongelmana, kun olen siirtynyt etätöihin, että on ihan liikaa noita vaatteita, jotka on hyviä päällä ja sopivia, mutta kotitoimistolla on vaan verkkareissa ja kivassa paidassa. Sitten on kaapissa ja välillä myös ostelee, kuitenkin erilaisia mekkoja ja vastaavia, jotka ei kulu loppuun ikinä, kun niitä käyttää sen kerran viikossa. En käyttänyt useinkaan samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, niin laitoin ne aina vaan tuulettumaan työpäivän jälkeen ja 3-5käytön jälkeen pesuun, jos en siis tahrinut tms vaatteita. Samalla kaavalla siis menisi koko kuukauden lähityöpäivät yhdellä mekolla ilman pesua, niin eihän se kulu ikinä loppuun. Kai se vaan pitäisi niitä karsia rankalla kädellä, vaikeaa se on. Niitä tavallaan tarvitsee ja käyttää, ne on kivoja ja sopivia, mutta niitä on vaan liikaa.

Ei taitaisi haaste paljoa auttaa. Kaikkia vaatteita voisin käyttää, mutta kotiverkkarit on vaan kivoimmat kotona.

Jos idea on, että tulee testattua kaikki vaatteensa ja ne jättää pesemättä siksi, että ei menisi sekaisin mitä on käyttänyt ja mitä ei, niin tämän voi toteuttaa vaikka pesisikin käytetyt. Olen kuullut sellaisia vinkkejä, että henkarissa olevista vaatteista pesun jälkeen käännetään henkari toisin päin ja kaapissa olevat jätetään tai käännetään pesun jälkeen nurinpäin. Sitten pyrkii ottamaan aina niitä vielä pitämättömiä. Käyhän se näinkin. (mutta voi myös tarpeen vaatiessa käyttää uudestaan jotain vaatetta, jota oli jo kokeillut)

Tämä henkarivinkki on tosi hyvä, kiitos! Tai jos ovat kaapissa niin sitten vaikka laittaa aina pienon alimmaiseksi ne, joita on jo pidetty. Tuo että käyttää kaikki vaatteet ja vasta sitten pesee tuntuu ehkä itselleni vähän vieraalta, kun pyykkikorii täyttyy liikaa ja toisaalta mieluummin pyrin pesemään pyykkiä suht usein ettei pyykit loju korissa viikkokaupalla. Mutta sekin voi toimia jollekin ja esim. alushousujen tai sukkien kohdalla tuota voisi kokeillla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän