Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20709)

Vierailija
7141/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso haluaisi siisteyttä ja selkeyttä, mutta ei pysty karsimaan mitään. Kun raivataan kaappia, hän keskittyy roinan järjestämiseen ja minä yritän heittää tavaraa pois.

Tämä alkaa aiheuttaa minulle katkeruutta. Sen lisäksi, että pakasterasiat yms. kätevät rasiat päätyvät roinalaatikoiden kuoriksi, kaikki vapauttamani tila täyttyy heti jollain roinalla.

Voisin varmaan salaa muuttaa täältä pois, eikä sitä huomaisi.

Vierailija
7142/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Keväällä kun tosiaan karsin raakalla kädellä tavaraa pois niin mies ei ollut kauhean innoissaan. Karsin sitten omaa ja selkeästi ylimääräistä kuten huonoja henkareita yms. Oon kertonu tästä keskustelusta ja ajatuksista täällä. No eilen kun katsottiin juhlavaatteet valmiiksi ens viikon synttäreitä varten niin mies tajusi kuinka rippipuvut ja muut on edelleen tallessa. Eikä ne tietysti enää istu kun on laihtunut nuoruusvuosistaan. Mietti että pitäiskö yks iso kauluspaita säästää (kuosi minusta ihan kamala!) jos sattuu lihomaan niin sanoin että mä ostan vaikka 2 tilalle jos niin jostain syystä käy. Sitten ihmetteli että mitä meidän yläkaapeissa on. Kerroin että jotain sen ala-asteen puukäsitöitä niin totes että pois vaan. Ihanaa kun se itse tajus tämän tilanteen ku se osaa olla aika jäärä toiminnanmuutosten suhteen. Ei tarvinnu alkaa suostuttelemaan karsintahommiin :D

Hienoa!

Meillä tuntuu, että sen minkä karsin omistani, niin miehen tavarat leviää sillekin alueelle. Vaatteita sillä on varmaan jo neljä kertaa enemmän kuin minulla. En ole vielä huomautellut.

Ehkä joku päivä herää huomaamaan että iso osa niistä on ihan turhia kun ei ole käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7143/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän postinumeroalueella on torissa muutama, jolla on ihan tajuton määrä ilmoja. Toinen myy taidelasia ja astioita ja toinen koruja. Joskus tekisi mieli kysyä tältä koruihmiseltä että mistä näitä oikein poikii.

Vierailija
7144/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän postinumeroalueella on torissa muutama, jolla on ihan tajuton määrä ilmoja. Toinen myy taidelasia ja astioita ja toinen koruja. Joskus tekisi mieli kysyä tältä koruihmiseltä että mistä näitä oikein poikii.

Perintöä, kirppistreidausta, oma keräilyharrastus loppunut, tai sitten jotain hämärää. Kyllä ne omaisuusrikoksissa osaavat Toria seurata, älä huoli.

Vierailija
7145/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut keräävät näitä kirpparilta, kuolinpesistä ym. Se on heille bisnestä ja työtä.

Vierailija
7146/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on myynnissä tavaraa, niin missä säilötte sitä, paljonko sitä on ja kauanko pidätte myynnissä ennen kuin laitatte kiertoon.

Mulla alkaa nyt olla laatikoita ja kaappeja, joissa ei ole muuta kuin myynnissä olevaa tavaraa ja mietin että kauanko näitä enää jaksaa hillitä kun liikkuu niin hitaasti.

Onko jotain perussääntöjä, minkä mukaan toimitte?

Jos jotain isoa niin viikon jaksan säilöä. Lasken hintaa vielä tässä välissä. Jos ei menisi siinä ajassa niin veisin itse pois, tähän asti kaikki mennyt, hinta ei niinkään ole se juttu vaan kunhan pääsee eroon (mutta onhan se kivaa jokunen eurokin saada).

Pienet jutut voi olla pidempään myynnissä, mutta usein nekin aika nopeasti menee koska tosiaan myyn kaiken aika halvalla.

Vierailija
7147/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on myynnissä tavaraa, niin missä säilötte sitä, paljonko sitä on ja kauanko pidätte myynnissä ennen kuin laitatte kiertoon.

Mulla alkaa nyt olla laatikoita ja kaappeja, joissa ei ole muuta kuin myynnissä olevaa tavaraa ja mietin että kauanko näitä enää jaksaa hillitä kun liikkuu niin hitaasti.

Minulla ei ole mitään ajallista sääntöä. Kerään yleensä yhden laatikollisen täyteen, sitten vien hyväntekeväisyyskirpparille tai lahjoitan fb:n roskalavalla kirpputorimyyjälle. Arvostan aikaani ja tilaa enemmän joten en halua lähteä työläisiin myyntiprosesseihin enkä vaikeuttaa arkeani säilömällä isoa määrää tavaraa kotonani.

Vierailija
7148/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin karsiessa puolison usein mukaan ja hänen tavaroista kysyin loogisia kysymyksiä, ilman mitään asennetta:

Koska olet viimeksi käyttänyt? mihin tarvitaan? onko kallis tai vaikea korvata? Onko tämä hyvä tai sopiva? Missä tätä säilytetään? se hylly on jo täynnä siellä on asiat x, y ja z, onko tämä tarpeellisempi? Jos loogisiin kysymyksiin tulee järkeviä vastauksia on minunkin helppo hyväksyä sen tarpeellisuus ja jos ei tule on miehen helpompi luopua.

Iso osa hänen tavaroista menee ullakolle muistolaatikkoon, joita sitten on monta. Välillä aina raahaan miehen ullakolle käymään läpi muistojaan, se on hidasta ja täysin epäloogista, mutta yleensä saadaan 25-50% laatikosta tyhjäksi.

Näin on aika hyvin saatu tavarat niin, ettei kaapeissa ole mitään turhaa ja ovat sen verran väljästi, että niitä voi käyttää. Onneksi meistä kumpikaan ei ostele turhuuksia, minä vähän liikaa vaatteita ja mies yksittäisiä isompia juttuja, mutta usein on jo suunnitelma mitä tekee vaikka vanhalle tv:lle tai grillille.

Vierailija
7149/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöä, kirppistreidausta, oma keräilyharrastus loppunut, tai sitten jotain hämärää. Kyllä ne omaisuusrikoksissa osaavat Toria seurata, älä huoli.

Rikosta en tässä epäillytkään, lähinnä mietityttää miltä näiden koti näyttää kun on satoja myynti-ilmoituksia.

Vierailija
7150/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, tämä saa olla viimeinen kerta kun ryhdyn tori.fi-kauppiaaksi! Nyt jo ärsyttäviä ostajaehdokkaita, joille pitäisi tavarat kiikuttaa työpaikalle vaikka ilmoituksessa lukee nouto, tai pitäisi päästä sovittamaan kenkiä jonain tiettynä ajankohtana ja vielä alentaa hintaa ennestään edullisesta... Tekisi mieli jo poistaa kaikki ilmoitukset ja nakata kamat suoraan vaikka roskiin, hemmetti sentään! Ei ole ollenkaan minulle sopivaa puuhaa tällainen.

En toki suostu noihin venkoilijoiden vaatimuksiin, mutta tulen pahalle tuulelle niistä ja vievät aikaani... Mutta ovat tietenkin ainoita tai lähes ainoita ostajaehdokkaita.

Vierailija
7151/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vähän ohi, kun en myy, mutta minulle se olisi epämieluista hommaa ja rahasta ei ole tiukkaa. Lahjoitan mieluummin hyväntekeväisyyteen. ”tuntipalkan” pitäisi olla sama kuin minkä saan töistä, että maksaisi vaivan.

Vierailija
7152/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jaksanut jo varmaan kaks kuukautta säilöä myymättä jääneitä vaatteita/roinia sellaisessa pahvilaatikossa, jonka olen kaiken lisäksi laittanut keittiön tilavaan nurkkaukseen kun en saanut tungettua sitä minnekään muualle... :D Nyt oon tässä muutamana päivänä katsonut sitä turhautuneena, että pitäisköhän ne viedä vaan jonnekin pelastusarmeijalle tai muualle ilmaiseksi. Tori.fissä ei mene oikeen enää mikään kauheen hyvin ja helposti kaupan vaikka olis hyväkuntoista vaatetta/tavaraa. Ihmiset vaan varailee ja sitten ei käy hakemassa.

Annan samalla kaikille tylsistyneille karsimishaasteen! Katsokaa läpi kaikki hajuvedet ym. tuoksut. Olisko niissä jotain mistä voisi luopua? Itse suosin nykyään melko hajusteettomia tuotteita (ihan jo senkin takia, että ystäväpiirissä hajusteyliherkkyyttä) ja löysin kodin kätköistä vielä muutamat hajuvedet. Täytyy varmaan laittaa nekin jonnekin eteenpäin, jos vaan ovat pysyneet kunnossa ja kelpaavat jollekin.

Vierailija
7153/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää myy kirpparilla kuin ne jotka tiedän varmasti menevän kaupaksi. Kaikki muut lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Kirpparin pidän parin vuoden välein ja saan siitä noin 200 euroa. Minulla siis kaksi lasta, joten pääasiassa lasten vaatteita. Kun kasvavat isommiksi, saattavat vaatteiden käyttöikä olla parikin vuotta ja silloin vaatteet ovat jo sen verran käytettyjä, etteivät mene kaupaksi. Silloin suuntana vaatekeräys, esim H&M.

Vierailija
7154/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jaksanut jo varmaan kaks kuukautta säilöä myymättä jääneitä vaatteita/roinia sellaisessa pahvilaatikossa, jonka olen kaiken lisäksi laittanut keittiön tilavaan nurkkaukseen kun en saanut tungettua sitä minnekään muualle... :D Nyt oon tässä muutamana päivänä katsonut sitä turhautuneena, että pitäisköhän ne viedä vaan jonnekin pelastusarmeijalle tai muualle ilmaiseksi. Tori.fissä ei mene oikeen enää mikään kauheen hyvin ja helposti kaupan vaikka olis hyväkuntoista vaatetta/tavaraa. Ihmiset vaan varailee ja sitten ei käy hakemassa.

Annan samalla kaikille tylsistyneille karsimishaasteen! Katsokaa läpi kaikki hajuvedet ym. tuoksut. Olisko niissä jotain mistä voisi luopua? Itse suosin nykyään melko hajusteettomia tuotteita (ihan jo senkin takia, että ystäväpiirissä hajusteyliherkkyyttä) ja löysin kodin kätköistä vielä muutamat hajuvedet. Täytyy varmaan laittaa nekin jonnekin eteenpäin, jos vaan ovat pysyneet kunnossa ja kelpaavat jollekin.

Tämä on tehty jo, mutta mietin juuri, että meikit pitäisi käydä läpi. Useimmat tuotteet ovat vain lojuneet pölyä keräämässä viimeiset puolitoista vuotta ja nyt niistä on roskiskamaa moni.

Vierailija
7155/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, tämä saa olla viimeinen kerta kun ryhdyn tori.fi-kauppiaaksi! Nyt jo ärsyttäviä ostajaehdokkaita, joille pitäisi tavarat kiikuttaa työpaikalle vaikka ilmoituksessa lukee nouto, tai pitäisi päästä sovittamaan kenkiä jonain tiettynä ajankohtana ja vielä alentaa hintaa ennestään edullisesta... Tekisi mieli jo poistaa kaikki ilmoitukset ja nakata kamat suoraan vaikka roskiin, hemmetti sentään! Ei ole ollenkaan minulle sopivaa puuhaa tällainen.

En toki suostu noihin venkoilijoiden vaatimuksiin, mutta tulen pahalle tuulelle niistä ja vievät aikaani... Mutta ovat tietenkin ainoita tai lähes ainoita ostajaehdokkaita.

Älä vastaa heille tai kopioi kaikille sama vstaus, jossa olet lihavoinut ilmoituksesta sen kohdan missä kerrot sääntösi.

Vierailija
7156/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skippaan tämän haasteen :) Olen hajuvesien ystävä ja minulla on niitä kymmeniä. Myös tyhjiä pulloja. Eteerisiä öljyjä. Tuoksuvoiteita.. Olen kuitenkin onnistunut tunkemaan ne kaikki yhteen kaappiin, ja jos jonain päivänä se on täynnä, en voi ostaa lisää.

Vierailija
7157/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei miehen kanssa toimi tuo, että esittäisin kysymyksiä ja mies pohtisi niitä. Molemmilla menee hermot ja raivaus päättyy siihen että heittelemme tavaroita, huudamme ja menemme murjottamaan eri puolille taloa. Sitten parin tunnin päästä tehdään jotain muuta sulassa sovussa - mutta ei sitä raivausta.

Se mikä toimii on tämä: minä tiedän mihin kaappeihin en koske ikinä (vaatteet) ja mihin voin koskea (sälä, kama, roina eli esim. työkalut, johdot, tilpehööri). Otan jonkun romulaatikon, käyn sen nopeasti läpi. Kaikki mitä en tunnista laitan pussiin ja kysyn mieheltä "mitä nämä ovat? ovatko nämä roskia" ja yleensä suurin osa menee roskiin.

Teen siin jonkinlaisen esipesun roinalle.  Miehelle ei tuota vaikeuksia laittaa valmiiksi tutkitusta pienestä kasasta tavaraa roskiin. Näin siivoan esim. työkalulaatikoita säännöllisesti, koska mies myllää ne aina uudestaan. Hän on nopea, hakee tavaran, jättää sen muualle tai tunkee uutta tavaraa myllättyyn laatikkoon. Siedän sitä ainakin niin kauan kun sotku pysyy siellä laatikon SISÄLLÄ.

Hänellä on myös kummallinen tapa jättää vaikkapa sulakepakkauksen pahvi sinne laatikkoon. Siis tyhjä pahvikääre. Tai paristojen pakkas, muovia ja pahvia. Joskus jääkaapissa on esim. kääretortun muovikääre. Kääretorttu on syöty. Tämä on varmaan sitä iän ja pitkän suhteen tuomaa kärsivällisyyttä, etten poksahda näistä löydöistä. Siivoan niitä roskiin. Joskus saatan vähän puhista, tai hieman räjähtää.

Vierailija
7158/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei miehen kanssa toimi tuo, että esittäisin kysymyksiä ja mies pohtisi niitä. Molemmilla menee hermot ja raivaus päättyy siihen että heittelemme tavaroita, huudamme ja menemme murjottamaan eri puolille taloa. Sitten parin tunnin päästä tehdään jotain muuta sulassa sovussa - mutta ei sitä raivausta.

Se mikä toimii on tämä: minä tiedän mihin kaappeihin en koske ikinä (vaatteet) ja mihin voin koskea (sälä, kama, roina eli esim. työkalut, johdot, tilpehööri). Otan jonkun romulaatikon, käyn sen nopeasti läpi. Kaikki mitä en tunnista laitan pussiin ja kysyn mieheltä "mitä nämä ovat? ovatko nämä roskia" ja yleensä suurin osa menee roskiin.

Teen siin jonkinlaisen esipesun roinalle.  Miehelle ei tuota vaikeuksia laittaa valmiiksi tutkitusta pienestä kasasta tavaraa roskiin. Näin siivoan esim. työkalulaatikoita säännöllisesti, koska mies myllää ne aina uudestaan. Hän on nopea, hakee tavaran, jättää sen muualle tai tunkee uutta tavaraa myllättyyn laatikkoon. Siedän sitä ainakin niin kauan kun sotku pysyy siellä laatikon SISÄLLÄ.

Hänellä on myös kummallinen tapa jättää vaikkapa sulakepakkauksen pahvi sinne laatikkoon. Siis tyhjä pahvikääre. Tai paristojen pakkas, muovia ja pahvia. Joskus jääkaapissa on esim. kääretortun muovikääre. Kääretorttu on syöty. Tämä on varmaan sitä iän ja pitkän suhteen tuomaa kärsivällisyyttä, etten poksahda näistä löydöistä. Siivoan niitä roskiin. Joskus saatan vähän puhista, tai hieman räjähtää.

Meillä sama ongelma, jääkaapista saattaa löytyä vaikka tyhjä nakki paketti tai kermapurkki. Samoin tyhjät pullot ei kyllä kulkeudu kauppaan ilman marmatusta. Joskus kasaa jopa varastoon takaisin jo o autossa olleita pullokasseja.

Joku antoi täällä hyvän vinkin, että älä siivoa niitä, vaan ja jos mahdollista niin korosta ja ehkä vaikka lisää vähän. Aloitin juuri oman empiirisen tutkimuksen, että kauan kestää että tietyt jutut liikkuu kun siivoan ja järjestelen vain ympäriltä ja mutta en koske miehen jättämään sotkuun.

Välillä se kiukku kasvaa niin isoksi ja että on kokeiltava ihan mitä tahansa. Jos ei muuten niin ihan itsensä huvittamiseksi.

Esm mies imuroi ekan kerran tänä vuonna, imurin letku jäi keskelle lattiaa kaksi viikkoa sitten, oli pakko jo sanoa että jäikö jotain kesken.

Vierailija
7159/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa heille tai kopioi kaikille sama vstaus, jossa olet lihavoinut ilmoituksesta sen kohdan missä kerrot sääntösi.

Enpä tajunnut erikseen kirjoittaa kaikkia ehtoja, kuten että pyydetty hinta on se millä myyn eikä tinkimisiä... No, taidan jättää vastaamatta. Se lukee kyllä selvästi että vain nouto.

Vierailija
7160/20709 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät tuli ongelmaksi. Kenkiä on enemmän kuin tulee käytettyä.

Kaikki hyväkuntoiset laitoin jo hyväntekeväisyyskirpparille, mutta paljon jäi puolikuntoisia joista en tiedä mitä niille tekisi. Kunto on sellainen että voisin itse hyvin käyttää vielä pitkään, mutta sen verran vikoja että tuskin saa myytyä tai lahjoitettua. Siis naarmua pinnassa ja muuta pientä kauneusvirhettä joka ei näy kuin läheltä katsoessa, mutta todennäköisesti kukaan ei halua vaivoikseen. Itselläni on tyyli ja tarpeet muuttunut sen verran etten usko näitä elinaikanani enää käyttävän loppuun.

Roskiin vai hilloanko varastossa seuraavatkin 10 vuotta?