Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20687)

Vierailija
6621/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen jo vuosien ajan käynyt tavaroitani läpi ja hävittänyt paljon turhaa, niin huomaan tiettyjen juttujen pyörivän kaapeissa aina vain. Yksi tällainen murheenkryyni on kynsilakat. Aikoinaan olen ostanut niitä aika paljon, mutta nykyisin en jaksa lakata kynsiäni juuri koskaan, koska lakkaus menee niin nopeasti huonoksi ja tuntuu, että lakka on vähän turhaa myrkkyä. Välillä mietin, että jos yrittäisin tehokäyttää lakat pois, mutta en jaksa sitä jatkuvaa lutrausta ja kestäisi varmaan vuosia, ennen kuin pullot oikeasti olisivat tyhjiä. En oikein tiedä mitä noiden kanssa tekisi, kun ovat ongelmajätettäkin. Voisin tietysti vain joskus roudata ne jäteasemalle, mutta osassa pulloista on lakkaa niin vähän, etten tiedä viitsiikö sellaisia asemalle edes viedä. Toisaalta noissa kuitenkin on sen verran lakkaa, ettei voi roskiinkaan laittaa. Jo on vaikeaa. :D Miten olette toimineet vanhojen ja tarpeettomien kynsilakkojen kanssa?

Vienyt ongelmajätekeräykseen vanhat kynsilakat.

Jos on pieni kuivakka jämä niin voi jättää korkin auki pariksi päiväksi. Kuiva kynsilakka on sekajätettä.

-eri

Vierailija
6622/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen jo vuosien ajan käynyt tavaroitani läpi ja hävittänyt paljon turhaa, niin huomaan tiettyjen juttujen pyörivän kaapeissa aina vain. Yksi tällainen murheenkryyni on kynsilakat. Aikoinaan olen ostanut niitä aika paljon, mutta nykyisin en jaksa lakata kynsiäni juuri koskaan, koska lakkaus menee niin nopeasti huonoksi ja tuntuu, että lakka on vähän turhaa myrkkyä. Välillä mietin, että jos yrittäisin tehokäyttää lakat pois, mutta en jaksa sitä jatkuvaa lutrausta ja kestäisi varmaan vuosia, ennen kuin pullot oikeasti olisivat tyhjiä. En oikein tiedä mitä noiden kanssa tekisi, kun ovat ongelmajätettäkin. Voisin tietysti vain joskus roudata ne jäteasemalle, mutta osassa pulloista on lakkaa niin vähän, etten tiedä viitsiikö sellaisia asemalle edes viedä. Toisaalta noissa kuitenkin on sen verran lakkaa, ettei voi roskiinkaan laittaa. Jo on vaikeaa. :D Miten olette toimineet vanhojen ja tarpeettomien kynsilakkojen kanssa?

Vienyt ongelmajätekeräykseen vanhat kynsilakat.

Jos on pieni kuivakka jämä niin voi jättää korkin auki pariksi päiväksi. Kuiva kynsilakka on sekajätettä.

-eri

Lakkajämät voi myös kaataa paperilautasella tai muulle alustalle. Kun liuottimet ovat haihtuneet, kuivunut lakka on tosiaan sekajätettä. Hajut vaan ovat stydit eli haihdutus kannattaa tehdä esimerkiksi ulkona tai muuten huolehtia tuuletuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6623/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen muuttamaan 5 v sisällä.

Olen hankkinut vaihtokaupoilla uuteen kotiin uudet aterimet ja kohta on uusi astiasto koossa.

Koti on lähes minimalisti, näille on löytynyt oma säilytyspaikka, jossa ei ole tiellä eikä näkyvillä.

Aion ostaa uudet huonekalut asuntoon, nykyisiä en vaihda.

Asunnossa on hyvät säilytystilat, sinne mahtuu lasten muistolaatikot hyvin.

Muuton aion tehdä henkilöautolla.

Olen vuosia kerännyt Oiva Toikan kuutioita. Ne taitaa olla ainoa rehellinen sisustukseen liittyvä.

Vielä tarvitsen rahaa mm tulevaan remonttiin ja uusiin huonekaluihin.

Siksi työsarkaa on. On myös aikaa

Unelmat ja suunnitelmat kannattelee.

Vierailija
6624/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisinkö vapaa-ajallani tekemään töitä jos minulle tarjottaisiin 5,56€/h? En todellakaan, nauraisin ehdotukselle.

Kaikilla ei ole varaa nauraa tuollekaan tuntipalkalle. Huomaa, että olet niin äveriäs, että voit kohauttaa olkaasi rahalle. 

Vierailija
6625/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen myös niin, että minulla on vastuu hankkimistani tavaroista, ja se ulottuu myös niiden kiertoon laittamiseen.  En siis myy kirpparilla ansaintamielessä, vaan siksi, että se on yksi tapa päästä vastuullisesti eroon minulle tarpeettomasta. Jos myynti on kovin työlästä eikä myynnistä saatava raha tunnu riittävältä korvaukselta vaivasta, annan tavarat ilmaiseksi joko suoraan tai jonkin hyväntekeväisyysorganisaation kautta. Roskiskuntoisen tavaran sitten vastaavasti kierrätän mahdollisimman fiksusti ja vasta viimeisenä vaihtoehtona laitan poltettavaksi menevään jätteeseen.

Vierailija
6626/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi pitkään se, että otin kaikki vaatteet pois kaapista lattialla olevan lakanan päälle. Ne vaatteet, joita en ollut käyttänyt vuoteen saivat lähteä Ikean kassissa Uffiin. Sovitin myös muka ”näitähän voi vielä pitää” vaatteita ja kaikki olivat roskiin kelpaavia. Parempi tyhjät kaapit, joista sentään löytyy ne vaatteet, joita voi pitää.

Astiolla sama juttu. Heitin kaikki astiat pois, mitä en ollut käyttänyt toviin. Kulhoja ei tarvita kuin yksi. Lautasia riittää muutama mieleinen. Erilaisia kippoja kertyy nurkat täyteen.

Tällä hetkellä minulla ei ole ollenkaan siistiä. En jaksa yksin raivata tavaroita, kun ei ole mitään lavaa, mihin ne voisi kantaa. Kahdestaan kaikki oli helppoa ja hauskaa.

Vierailija
6627/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka laiantai laitan 10 ilmoitusta toriin. 3-4 menee, max 5.

Vuodessa hyvä määrä

Olen niin poikki töistä, etten jaksa käyttää viikonloppuani vieraiden ihmisten kanssa viestimiseen ja säätämiseen ja kellon vahtimiseen

Mutta hyvä idea sellaiselle, joka jaksaa paremmin.

Vierailija
6628/20687 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisinkö vapaa-ajallani tekemään töitä jos minulle tarjottaisiin 5,56€/h? En todellakaan, nauraisin ehdotukselle.

Kaikilla ei ole varaa nauraa tuollekaan tuntipalkalle. Huomaa, että olet niin äveriäs, että voit kohauttaa olkaasi rahalle. 

Voi kun olisinkin äveriäs, olisin osannut varmasti laittaa jo paljon aiemmin nuo tavarat pois enkä säilönyt niitä vuosikausia siinä toivossa että vielä muutaman euron saisi. Köyhän identiteetti taitaa seurata loppuelämän vaikka vuosia jo ollut ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen.

Oivalluksen ideana olikin että pienipalkkainen siivoojakin tienaa jo tuplaten tuon työstään, joten työssäkäyvän on järkevämpää tehdä sitä päivätyötä ja antaa tavarat myytäväksi sellaiselle jolle se 5€/h on iso raha.

Toivotan sinullekin parempaa tulevaisuutta ja lämpöä elämään.

Vierailija
6629/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämäkin on yksi tapa vähentää tavaraa: siivosin kynsilakkavarastoni (myin toimivat) aivan minimalistiseksi ja käyn laitattamassa lakkauksen ammattilaisella hoitolassa. Tiedän, että moinen on ihan turhuutta joidenkin mielestä, mutta itse tykkään kun kynnet ovat kauniit ja laitetun näköiset.

Minulla säästyy aikaa, hermoja ja rahaakin kun en tee tätä itse. Ja muutama lakkapullo riittää esim. kesävarpaisiin tai rikkimenevien sukkahousujen pelastamiseen.

Vierailija
6630/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämäkin on yksi tapa vähentää tavaraa: siivosin kynsilakkavarastoni (myin toimivat) aivan minimalistiseksi ja käyn laitattamassa lakkauksen ammattilaisella hoitolassa. Tiedän, että moinen on ihan turhuutta joidenkin mielestä, mutta itse tykkään kun kynnet ovat kauniit ja laitetun näköiset.

Minulla säästyy aikaa, hermoja ja rahaakin kun en tee tätä itse. Ja muutama lakkapullo riittää esim. kesävarpaisiin tai rikkimenevien sukkahousujen pelastamiseen.

Tämähän on fiksua. Siinä pääsit eroon sinulle turhasta, joku sai edullisesti haluamiaan lakkoja ja työllistät yrittäjää.

Vierailija
6631/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 44, mutta kuratoin jo jälkipolvia varten muistolaatikkoa. En säästä krääsää vaan esim. suvussa kulkevan arvokorun sekä niin sanotun aineettoman kulttuuriperinnön, jota ei saa mistää muualta, jos se kerran katoaa: tärkeiden aikojen kirjeenvaihdot, tietyt suvun historiaa valottavat dokumentit, mennyttä elämää kuvaaat valokuvat yms.

Lähes kaikissa Suomen kunnissa on jonkinlainen kotiseutuarkisto, ja lisäksi arkistoja on eri ammattialoilla ja eri aihepiireistä. Lisäksi on Kansallisarkisto ja SKS:n perinnearkisto. Suosittelen kysymään ensin näistä, jos olette silppuroimassa omia suvun papereita, kirjeitä, päiväkirjoja yms. Vaikka ne ovat teidän yksityisaineistoa, ne ovat myös osa tämän maan kulttuuriperintöä ja ihmistietoa. Moni arkisto voi ottaa aineistonne vastaan, ja sieltä sitten lapsenlapset pääsevät niitä lukemaan, kun aikanaan esipolviensa elämästä kiinnostuvat. Myös minun lapseni voivat toimittaa muistolaatikkoni tällaiseen arkistoon, jos eivät sitä itse halua säilyttää.

Vierailija
6632/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "konmarittanut" viime talvena vanhat huonot kesäkenkäni, mulla on enää yhdet siistit lenkkarit, yhdet metsälenkkarit, ohuet rantakroks-sandaalit ja pistokas-sandaalit. Ei mitään esim. juhliin (jos nyt mihinkään juhliin kutsutaankaan :D 

Bikineitä ei ole yhtään. Pitääkin ostaa  bikinit niin pääsee uiskentelemaan :) Vanhat olivat ikäloppuja ja eriparisia  hajakappaleita :D 

Mulla on kyllä tosi vähän vaatteita muutenkin. Onneksi! 

Vierailija
6633/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan järjestelyjä, minulla ei ole ikinä laatikon sisällöt järjestyksessä koska hyvin pian se muuttuu taas sellaiseksi tavarankeräyslaatikoksi. Uskokaa tai älkää, yritän järjestää mutta kun tavarat eivät vain pysy järjestyksessä. Pitäisi heittää pois kaikkea ylimääräistä mutta helposti joku roska jää sinne pohjalle kuukausiksi (ellei jopa vuosiksi) jököttämään. Minun päästäni varmaan puuttuu joku älynystyrä joka käskisi heittämään ylimääräiset tavarat pois. Pidän siisteydestä (taloni onkin ihan siistin näköinen) mutta jos kurkkaa laatikkoihin, siellä on kaaos. Jotenkin sitä myös aina tunkee kaikki tavarat silmän ulottumattomiin jonnekin ja unohtaa sinne. Miten tästä tavasta pääsisi eroon? Minulla on kyllä vaativa työ ja pääsen vasta aika myöhään illalla joten siivotakaan ei aina jaksaisi. 

Vierailija
6634/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan järjestelyjä, minulla ei ole ikinä laatikon sisällöt järjestyksessä koska hyvin pian se muuttuu taas sellaiseksi tavarankeräyslaatikoksi. Uskokaa tai älkää, yritän järjestää mutta kun tavarat eivät vain pysy järjestyksessä. Pitäisi heittää pois kaikkea ylimääräistä mutta helposti joku roska jää sinne pohjalle kuukausiksi (ellei jopa vuosiksi) jököttämään. Minun päästäni varmaan puuttuu joku älynystyrä joka käskisi heittämään ylimääräiset tavarat pois. Pidän siisteydestä (taloni onkin ihan siistin näköinen) mutta jos kurkkaa laatikkoihin, siellä on kaaos. Jotenkin sitä myös aina tunkee kaikki tavarat silmän ulottumattomiin jonnekin ja unohtaa sinne. Miten tästä tavasta pääsisi eroon? Minulla on kyllä vaativa työ ja pääsen vasta aika myöhään illalla joten siivotakaan ei aina jaksaisi. 

Ei tähän auta oikein muu kuin tavaran karsiminen ja sitten kun se on tehty, ajatuksella miettiä oikeat säilytyspaikat niille. Jos vaikka jokin tavara unohtuu pitkiksi ajoiksi jonnekin hyllyn perälle tai laatikon pohjalle, voi kysyä itseltään, onko se varmasti tarpeellinen. Siihen, mikä oikea paikka jollekin, on vaikea ulkopuolisen sanoa mitään selkeää, koska siihen vaikuttaa niin paljot omat tavat ja tottumukset. Joillekin esimerkiksi sopii lajittelu aika pieniinkin luokkiin, joillekin taas karkeampi systeemi. Toinen haluaa pitää paljon esillä, toinen haluaa laittaa kaiken pois silmistä. Yksi haluaa säilyttää pyyhkeet kodinhoitohuoneessa, toinen kylpyhuoneessa. Toisella toimii henkarikaappi, toisella laatikoihin viikkaaminen.

Karsimista voi tehdä tosi pienissäkin erissä, esimerkiksi laatikko tai hylly kerrallaan. Kannattaa laittaa poismenevät saman tien kiertoon, jotta ne eivät jää turhaan pyörimään jalkoihin ja ennen kaikkea siksi, että tulee tunne, että homma edistyy. Se kannustaa jatkamaan.

Vierailija
6635/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että laatikossa on tavarat rivissä ole ainoa oikea tapa toimia. Toiselle toimii se, että on laatikko "Työkalut", kun toisella on lokerikossa jokainen eri kategoria omanaan. Jos sinua ei haittaa työkalua tarvittaessa, että joudut sen kaivamaan ja työn tehtyäsi koet helpoksi vaan tuupata sen takaisin isoon laatikkoon, niin sillä hyvä!

Sitten voi ottaa vaikka viikottaiseksi tavaksi käydä läpi yhden laatikon/hyllyn, laittaa siihen vaikka tarratulostimella (sisäpuolelle) merkinnän mitä siellä on, niin ei tule heitettyä työkalulaatikkoon haarukoita ja sukkahousuja. Varsinkin ne paikat johon kertyy kaikkea on hyvä merkitä. Kun aivot huomaavat, että tämähän merkitty työkaluiksi, viepä roska roskakoriin, jos taas laatikko on ilman merkintää täynnä kaikkea, niin on "lupa" laittaa sinne lisää kaikkea turhaakin. Mutta ei tosiaan tarvitse olla missään minikategoroissa viivottimen kanssa suorassa tavarat. Jos joku sitten päivittäisessä käytössä on liian laaja kategoria, niin voi jakaa hattuhyllyn pipot/huivit/hanskat, sen sijaan, että olisi vain asusteet.

Vierailija
6636/20687 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisinkin äveriäs, olisin osannut varmasti laittaa jo paljon aiemmin nuo tavarat pois enkä säilönyt niitä vuosikausia siinä toivossa että vielä muutaman euron saisi. Köyhän identiteetti taitaa seurata loppuelämän vaikka vuosia jo ollut ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen.

Oivalluksen ideana olikin että pienipalkkainen siivoojakin tienaa jo tuplaten tuon työstään, joten työssäkäyvän on järkevämpää tehdä sitä päivätyötä ja antaa tavarat myytäväksi sellaiselle jolle se 5€/h on iso raha.

Tavarasta saa juuri sen muutaman euron. Siksi käyn kodin läpi, kaikki tavarat käyvät käsieni läpi 2 x vuodessa. Jokainen tarpeeton tavara, jonka voi muuttaa euroiksi, on iso plussa.

Vähänkäytetty toimii. Aikaa se vie, mutta sitä voi tehdä vähän kerralla

Vierailija
6637/20687 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka laiantai laitan 10 ilmoitusta toriin. 3-4 menee, max 5.

Vuodessa hyvä määrä

Olen niin poikki töistä, etten jaksa käyttää viikonloppuani vieraiden ihmisten kanssa viestimiseen ja säätämiseen ja kellon vahtimiseen

Mutta hyvä idea sellaiselle, joka jaksaa paremmin.

Ilmoituksen tekemisessä ei mene kauaa aikaa ja noudot teen niin, että olisin muutenkin kotona.

Vierailija
6638/20687 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarasta saa juuri sen muutaman euron. Siksi käyn kodin läpi, kaikki tavarat käyvät käsieni läpi 2 x vuodessa. Jokainen tarpeeton tavara, jonka voi muuttaa euroiksi, on iso plussa.

Vähänkäytetty toimii. Aikaa se vie, mutta sitä voi tehdä vähän kerralla

Mulla on vuosia ollut vähänkäytetyn laatikko ollut vuosia. Eteisessä on laatikko ja laitan sinne vaatteen, kun se on ladattu ohjelmaan.

Välillä otan spurtteja ja teen paljon ilmoituksia. Usein teen vain yhden.

Vierailija
6639/20687 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että kirpputoriahoppailu tyydyttää varmaan jotain sisäistä metsästäjä-keräilijääni. Nautin tiettyjen asioiden metsästämisestä livekirppiksiltä ja tori.fin ja fb-ryhmien selaamisesta. Mulla on aina mielessä lista mitä tarvii, ja aikalailla kaiken etsin sitten käytettynä. Jotkut asiat voisin periaatteessa ostaa kaupastakin, mutta kunn mun mielestä on yksinkertaisesti tylsää vaan marssia kauppaan ja ostaa se. Ei saa mitään kiksejä löytämisen ilosta 😂 lisäksi kirppiksillä on paljon isompi "valikoima", tai siis jos etsin esim mekkoa, kaupat tarjoavat vain tiettyjä tyylejä. Kirppiksellä löytyy tyylejä laidasta laitaan ja lopulta se The mekko saattaa aivan yllättää.

Noh. Olen miettinyt tätä, onko ok olla niin rakastunut kirppistelyyn. Tiedän, että tuo tavaran kanssa puljaus taitaa täyttää jotain tyhjiötä mun elämässä. Toisaalta en tiedä, haittaako se oikeastaan juuri nyt. Olen pienten lasten kotiäiti ja olen varmasti säästänyt todella pitkän pennin kirppiksiä koluamalla. Kirppikset ovat tällä hetkellä myös ns harrastukseni, kun reissu onnistuu vauvankin kanssa ja löydöt voivat olla hyvin hyödyllisiä.

Varmasti silti ostan paljon turhaa ja sitten yritän päästä niistä eroon. Olen myös jäänyt kai koukkuun tuohon jonkin kivan tai tarpeellisen jutun löytämisestä tulevaan tunteeseen. Melkoista tasapainottelua tuntuu tämä olevan siis, kun toisaalta kirppistely on niukoilla rahoilla kasvavien lasten kanssa erittäin jees, mutta toisaalta pitäisi yrittää välttää hukkumasta turhaan roinaan, jota myös kotiin kantautuu "kun oli vain pari euroa ja niin kiva"..

Noh, sain nyt varattua itselleni kirppispöydän, ja sinne vaan viemään lasten ja omia pieneksi jääneitä ja epäsopiviksi todettuja sun muita kamoja. Olen innoissani, ihanaa kun saa taas tilaa ja pöydän varaamisesta saan motivaatiota penkoa äkkiä kaapit läpi. Tosin tänäänkin löysin lapsille taas seuraavan koon vaatetta kirpputorilta, joten se tila ei kauan tyhjänä pysy.

Noh, ehkä lapsiperheessä on vain hyväksyttävä se, että kaappeihin pitäisi ihan varata tila kierrätettävälle kamalle. Sitä väistämättä kuitenkin tulee, joten jos ei sitä ole, tavara sitten hilluu epämääräisenä kaaosta luomassa. nyt miettimään siis, mihin varaan pysyvän paikan kiertävälle tavaralle...

Pahoittelut kilometriviestistä 😅

Vierailija
6640/20687 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin harmistua, kun luovuin nuottitelineestä, kun lapsi oli pari vuotta ilman soittoharrastusta, nyt taas aloittamassa. Mutta sitten muistutin itseäni, että olisin jo monta kertaa sen pistänyt tässä parin vuoden aikana eteenpäin kun kaappeja kävin monta kertaa läpi. :D 

Ei se ollut vaihtoehto, että tuollaista sälyttelisin "mitä jos". Uusi tai uusi käytetty ei paljoa maksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä