tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (22181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee pääsiäisenä vieraita. Oöen tyhjentänyt kananmunia ja värjännyt ne.
Sitten olen kerännyt oksia ja etsinyt millä voi koristella.
Pakkasessa on lammasta ja menyy on muutenkin valmis.Kun vieraat ovat mieleiset, veikkaan meille tulee kivaa oli ohjelma mitä tahansa
^ Tuliko vahingossa väärään ketjuun?
Ajattelin samaa, mutta oliko nyt fiksua huomauttaa moisesta.
Sisustustyylini on maksimalistinen, meillä on värejä ja esillä on suht paljon (monen makuun varmaan liikaa) tavaraa. Mutta puoli vuotta kestäneen raivauksen seurauksena kaapeissa on nykyisin puolityhjää! Esillä olevat tavarat onkin nopeaa korjata pois esimerkiksi siivouksen tieltä, kun on niin paljon tilaa mihin korjata. Ja muutenkin jos haluan tavaroita pois vaikka jonkun projektin tieltä, se käy nykyään sutjakasti. Aiemmin inhosin siivoamista, kun tavarat eivät mahtuneet mihinkään, mutta nykyään jopa tykkään siitä.
Useinhan raivausta kritisoidaan sanomalla, että raivausta kodista tulee "kolkko". Mutta raivaus ei ole hyödyllistä pelkästään sisustusminimalisteille ,vaan jos tykkää runsaammasta tyylistä, voi olla kaappiminimalisti :-) Sekin helpottaa elämää huomattavasti.
Lisääntyvä valo on jälleen kerran innostanut karsimaan kotoa turhia tavaroita.
Viime viikolla urakoitiin puolison kanssa meidän pieni (lämmin) ulkovarasto. Yllätyimme itsekin, kuinka paljon tuli tilaa! Ja mikä parasta, poistetut tuotteet löysivät uskomattoman nopeasti uudet kodit roskalavan ja läheisten kautta ja menivät oikeasti käyttöön. Eräskin läheinen sattui juuri tuolloin siivousviikolla mainitsemaan, että haluaisin maalata pari huonekaluaan; eikö vain varastosta löytynyt kalustemaalijämät, jotka värinsä puolesta olivat juuri eikä melkein hänen mieleensä. On ollut kyllä ilo käyttää varastoa, kun kovassa käytössä olevat polkupyörät saa sisään ja pois ilman voimasanoja.
Antakaapa karsijat parhaat vinkit kirppistelyyn Vintedissä, siis myyjänä. Miten kannattaa myydä? Yksitellen joka tavara vai pompseina? Vaatteet yksitellen vai setteinä samaa kokoa? Olen vasta aloittanut ja jo yli 50 tavaraa myynyt mutta nyt näyttää hiipuvan. Ei oikein mikään kelpaa ja heti kun ilmoituksen tekee, joku tarjoaa -50%. Siis tunnin sisällä. Mitä järkeä olisi heti myydä puoleen hintaan? Hinnat on siis todella halvat jo alun alkaen mutta -50% tarjoukset tuntuu ihan silkalta kettuilulta. Kuka oikeasti viitsii paketoida ja kuskata postiin alle euron tavaroita?
Sain nyt päähäni, kun olen lopen kyllästynyt tavaroihini, myydä lähes kaikki pois ja muuttaa yksiöön minimalistiksi. Paljon olisi siis myytävää kun asun täpötäydessä kolmiossa. Mutta tarvitsen rahaa muutokseen. Meillä ei ole kierrätyskeskusta ja kirppikselle ei kannata viedä mitään, sieltä ei saa edes pöytävuokraa takaisin, niin kuollut kylä tämä on. On ihan neuvoton olo.
Vierailija kirjoitti:
Antakaapa karsijat parhaat vinkit kirppistelyyn Vintedissä, siis myyjänä. Miten kannattaa myydä? Yksitellen joka tavara vai pompseina? Vaatteet yksitellen vai setteinä samaa kokoa? Olen vasta aloittanut ja jo yli 50 tavaraa myynyt mutta nyt näyttää hiipuvan. Ei oikein mikään kelpaa ja heti kun ilmoituksen tekee, joku tarjoaa -50%. Siis tunnin sisällä. Mitä järkeä olisi heti myydä puoleen hintaan? Hinnat on siis todella halvat jo alun alkaen mutta -50% tarjoukset tuntuu ihan silkalta kettuilulta. Kuka oikeasti viitsii paketoida ja kuskata postiin alle euron tavaroita?
Sain nyt päähäni, kun olen lopen kyllästynyt tavaroihini, myydä lähes kaikki pois ja muuttaa yksiöön minimalistiksi. Paljon olisi siis myytävää kun asun täpötäydessä kolmiossa. Mutta tarvitsen rahaa muutokseen. Meillä ei ole kierrätyskeskusta ja kirppikselle ei kannata viedä mitään, sieltä ei saa edes pöytävuokraa takaisin, niin kuollut kylä tämä on. On ihan neuvoton olo.
Yksitellen menee paremmin kaupaksi. Jotain pikkuvikaisia lastenvaatteita olen myynyt nimelliseen hintaan könttänä, ne ovat kyllä menneet. Pidän noin 1-2kk myynnissä, jos sittenkään ei mene, niin olen kasannut tavarat kestokassiin tai pahvilaatikkoon ja laittanut roskalavalle tarjolle. Kauden yli varastoin kyllä tavaroita, joista lähes varmasti tiedän saavani kohtuullisen rahan sitten, kun ovat ajankohtaisia (esim. nyt lapsilta pieneksi jääneet talvikamppeet säilön ja myyn syksyllä, nyt niitä ei osta [kunnon hinnalla] kukaan).
Tinkiminen mielestäni kuuluu kaupankäyntiin, enkä siitä osaa pahoittaa mieltäni. Välillä kyllä ihmettelen, kun olen tarjonnut jostain vuodenkin (!) myynnissä olleesta tuotteesta vaikkapa -40%, niin myyjä joko ei reagoi tai hylkää tarjouksen. Itse kokeilisin kyllä esittää vastatarjousta tuossa kohtaa, koska selkeästi pyyntihinnalla kysyntää ei ole. Mutta ehkäpä näillä myyjillä on isommat varastot säilytellä ylimääräistä kuin vaikkapa itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksitellen menee paremmin kaupaksi. Jotain pikkuvikaisia lastenvaatteita olen myynyt nimelliseen hintaan könttänä, ne ovat kyllä menneet. Pidän noin 1-2kk myynnissä, jos sittenkään ei mene, niin olen kasannut tavarat kestokassiin tai pahvilaatikkoon ja laittanut roskalavalle tarjolle. Kauden yli varastoin kyllä tavaroita, joista lähes varmasti tiedän saavani kohtuullisen rahan sitten, kun ovat ajankohtaisia (esim. nyt lapsilta pieneksi jääneet talvikamppeet säilön ja myyn syksyllä, nyt niitä ei osta [kunnon hinnalla] kukaan).
Tinkiminen mielestäni kuuluu kaupankäyntiin, enkä siitä osaa pahoittaa mieltäni. Välillä kyllä ihmettelen, kun olen tarjonnut jostain vuodenkin (!) myynnissä olleesta tuotteesta vaikkapa -40%, niin myyjä joko ei reagoi tai hylkää tarjouksen. Itse kokeilisin kyllä esittää vastatarjousta tuossa kohtaa, koska selkeästi pyyntihinnalla kysyntää ei ole. Mutta ehkäpä näillä myyjillä on isommat varastot säilytellä ylimääräistä kuin vaikkapa itselläni.
Tinkimisessä minua ärsyttää vain tuo että heti halutaan puolet halvasta hinnasta pois. Ymmärrän hyvin että tingitään kuukausia myynnissä olleesta tai jos ostaa useampia kerralla. Mutta että pitäisi heti kaikki myydä alle eurolla ja jaksaa nähdä se älytön vaiva että etsii laatikon, pakkaa, ostaa kallista teippiä ja vielä kuskaa jokaisen yksitellen postiin. Ihan järjetöntä. Tätä ei kyllä näe missään muualla kuin Vintedissä. Välillä sitten kuitenkin tarjouksen tehnyt hylkäyksen jälkeen kuitenkin heti ostaa pyytämälläni hinnalla. Harvemmin kuitenkin noin käy.
Kiitos kuitenkin vinkeistä. Meillä ei tosiaan ole kierrätyskeskusta eikä roskalavaryhmää mutta torissa joskus saa lahjoitettua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasessa on lammasta ja menyy on muutenkin valmis.Kun vieraat ovat mieleiset, veikkaan meille tulee kivaa oli ohjelma mitä tahansa
Ei toki vahingossa.
Tahallaan amikset
lähärivaimoineen vain,
sosiopaatin elkein.
Olipa kiva haave tuo minimalistinen yksiö ! Asun myös kolmiossa yksin mutta haaveilen välillä yksiöstä jossa olisi vain välttämättömyydet. Toisaalta mulla on lapsia joten jos joskus pääsen mummoksi olisi toki kiva jos olisi pikkuväelle tilaa..Mutta tuo unelma takaraivossa voin jo tehdä jotain sitä kohti eli vähentää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva haave tuo minimalistinen yksiö ! Asun myös kolmiossa yksin mutta haaveilen välillä yksiöstä jossa olisi vain välttämättömyydet. Toisaalta mulla on lapsia joten jos joskus pääsen mummoksi olisi toki kiva jos olisi pikkuväelle tilaa..Mutta tuo unelma takaraivossa voin jo tehdä jotain sitä kohti eli vähentää tavaraa.
Mullakin on kolmio, ja mua on myös houkuttanut ajatus reilusta karsimisesta ja pienempään muuttamisesta. Mutta nyt kun olen saanut karsittua reilusti, olen huomannut, että nykyinen kämppä onkin tosi kiva eikä tarvitsekaan välttämättä muuttaa mihinkään! Aiempi pitkäaikainen tyytymättömyyteni johtuikin näköjään vaan liiasta tavaroiden määrästä.
Jos muuttoon ei ole mitään painetta tai muuta erityistä syytä, kannatan siis ajatusta karsia ensin. Sitten näkee, mitä haluaa seuraavaksi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on, kirjoittaja ei ehkä välttämättä huomaa että meni väärään ketjuun, ja sitten ihmettelee oikeassa ketjussa että onko hänen viestinsä poistettu.
Muutan kahden lapsen kanssa isompaan, neliöitä tulee noin 30 lisää. Aion silti karsia turhat, pienet, vääränlaiset, rikkinäiset jne pois. Uuteen kotiin haluan vain asioita, joista tulen hyvälle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jaksavat norkoilla kulmilla ilmaisen tai hyvin halvan tavaran toivossa, siksi käydään tosiaan jopa vuosi katsomassa samaa ilmoitusta odotellen että myyjä kyllästyy ja myy pilkkahintaan. Kyllä porukka tietää että jos vain ei suostu maksamaan mitään, niin jossain kohdassa tavara annetaan ilman. Jos kukaan ei antaisi periksi niin tavara liikkuisi nopeammin.
Aion karsia huonekasveista. Niitä on vaan liikaa. Ehkä 1/4 lähtee.
Lahjoitan tutuille heti kun ulkona on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän toi ollut ihan oikeassa ketjussa. Itse ainakin ymmärsin siten että kyseinen kirjoittaja pärjää ilman pääsiäiskrääsää ja tunnelma tulee pienellä vaivalla luonnon antimista, hyvästä ruoasta ja hyvästä seurasta.
Yritän tehdä elämästäni selkeää karsimalla tavaroita, jotka aiheuttavat stressiä ja vaivaa. Esimerkiksi sellaiset, jotka nähdessäni tulee huono omatunto tyyliin "tuokin käsityö pitäisi joskus aloittaa tai huonekalu kunnostaa". Rehellisesti sanottuna sitä päivää ei koskaan tule. Vain ihanneminä osaa kaikenlaista. Minä osaan vain helppoja juttuja kuten sukkien kutominen.
Vein tänään kirpputorille kaksi isoa roskasäkillistä vaatteita.
Mulla on kans jäänyt karsiminen ja tänne kirjoittaminen useammaksi kuukaudeksi. Helpot poistot tuli tehtyä ja sen jälkeen tyssäsi. Jäljellä olisi runsaasti tunnetavaroita ja unelma minän vaatteita, joihin otin tavoitteeksi mahtua nyt keväällä. No enpä mahdu, kun en saanut itseäni niskasta kiinni. Nyt taistelen itseni kanssa, annanko vielä mahdollisuuden itselleni vai luovutanko. Terveys ja lompakko vaatisi ryhtiliikettä, mutta. Noh, koottuja selityksiä löytyy. Tilasin itselleni uudet lenkkarit, josko ne inspaisi lähtemään kävelyille useammin.
Itselläni ainakin hyvät lenkkarit tekevät lenkille lähdöstä helpompaa. :)
Meillä on nyt huhtikuun aikana pyrkimyksenä tyhjentää varasto ja kaappeja mahdollisimman paljon, jotta saadaan sinne tavaraa alakerran remontin alta piiloon. Olen vaan jotenkin aika huono tässä hommassa. Jos saisi edes hieman vähennettyä epämääräisten sälälaatikoiden määrää. Lastenvaatteiden poistamisessa olen onneksi aika hyvä! Ainoastaan hanskoja ja sukkia jää seikkailemaan vuosikausiksi, yleensä parittomina. Välillä oikein hävettää, kun niitä pienenpieniä vauvasukkia tulee vieläkin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin hyvät lenkkarit tekevät lenkille lähdöstä helpompaa. :)
Meillä on nyt huhtikuun aikana pyrkimyksenä tyhjentää varasto ja kaappeja mahdollisimman paljon, jotta saadaan sinne tavaraa alakerran remontin alta piiloon. Olen vaan jotenkin aika huono tässä hommassa. Jos saisi edes hieman vähennettyä epämääräisten sälälaatikoiden määrää. Lastenvaatteiden poistamisessa olen onneksi aika hyvä! Ainoastaan hanskoja ja sukkia jää seikkailemaan vuosikausiksi, yleensä parittomina. Välillä oikein hävettää, kun niitä pienenpieniä vauvasukkia tulee vieläkin vastaan.
Mä keräilen eriparisukkia yhteen koriin, mistä sitten etsin pareja kun narulta osuu taas pariton käteen. Välillä käy niin, ettei paria vaan enää löydy niin heitän pois parittomat.