Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22031)

Vierailija
22021/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toivottavasti päiväkirjat ovat olleet hauskaa luettavaa jollekin.. "

Mielestäni tässä on kuitenkin ivallista ja epäkunnioittavaa sävyä edesmennyttä kohtaan.

No se nyt oli vain toteamus, kun ei voitu sitä jälkeenpäin enää estääkään. Ei meillä ollut tätiä kohtaan mitään erityisiä tunteita. Ei kyllä mitenkään inhottu tätiämme, niinkuin sinä nyt haluat jostain syystä uskoa. 

Kirjoituksesi oli todella ilkeä ja ylimielinen, turha loiventaa jälkikäteen.

No itse itseäsi siedät.

Huvittavaa seurata tätä keskustelua. Sinähän se tässä ilkeä ihminen olet, eikä tämä tädin sukulainen..;D

Vierailija
22022/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä on kuitenkin ivallista ja epäkunnioittavaa sävyä edesmennyttä kohtaan.

Ajattelin ihan samaa. Ilkeähän täällä on tämä vastaaja. Osuiko omaan nilkkaan, vai mistä tämmöinen tulistuminen konkun kuolleen tädin takia? Menepäs nyt kiltisti vain raivaamaan roiniasi, ettei sulle käy vielä samoin kuin tälle tädille.. päiväkirjasi ja salaisuutesi leviävät koko pikku kaupunkiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22023/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voit opetella olemaan vähän ystävällisempi meitä eläviä kohtaan.

Vierailija
22024/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta itse itseäsi siedät. Tai en ole siitä kyllä ihan varma.

Vierailija
22025/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt oli vain toteamus, kun ei voitu sitä jälkeenpäin enää estääkään. Ei meillä ollut tätiä kohtaan mitään erityisiä tunteita. Ei kyllä mitenkään inhottu tätiämme, niinkuin sinä nyt haluat jostain syystä uskoa. 

"Ei voitu estää". Aika turha kommentti, koska ette edes yrittäneet, vaan halusitte jonkun toisen hoitavan koko tavarakasan. Olisit vaan ihan suoraan sanonut "ei haluttu estää ketään pääsemästä tädin henkilökohtaisiin asioihin käsiksi". 

Vierailija
22026/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana inspiroiva kirjoitus edellisellä ! Olem jo 5-kymppinen ja alkanut miettimään mitä jälkeeni jää. Ainoa lapseni ei erota mikä esineissäni on oikeasti arvokasta ja muistoesineet, valokuvat ovat muistoja oikeastaan vain minulle.

Okei. Minulle tuo ei ole mikään syy poistaa tavaroita, jotka ovat itselleni tärkeitä. 

Toivottavasti et ole hamsteriluonne, lapsesi vielä kiroavat..

Kiitos kommentista. Älä kuvittele tietäväsi, miten minun teoreettiset lapseni asiaan suhtautuisivat. Ehkä he itsekin olisivat hamstereita. 

Vierailija
22027/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana inspiroiva kirjoitus edellisellä ! Olem jo 5-kymppinen ja alkanut miettimään mitä jälkeeni jää. Ainoa lapseni ei erota mikä esineissäni on oikeasti arvokasta ja muistoesineet, valokuvat ovat muistoja oikeastaan vain minulle.

Okei. Minulle tuo ei ole mikään syy poistaa tavaroita, jotka ovat itselleni tärkeitä. 

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen myöskin viisikymppinen tavaroideni karsija. Eivät kai useimmat karsikaan itselle tärkeitä tavaroita (ellei ole esim. säilytystilojen tai muun syyn takia pakko), mutta monesti sitä säästää kaikenlaista jotain epämääräisellä ajatuksella, että jälkipolville "kuuluu" säästää tavaroita tai että kaikki (omat) valokuvat "kuuluu" säästää, tms. Kun sitten tajuaa, että ketään muuta eivät minun roinani

Ei minua kukaan ole käskenyt toimimaan "kuten kuuluu". Kyllä minä ihan itse haluan säästää omat tavarani riippumatta muiden mielipiteistä. 

Vierailija
22028/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samaa mieltä. Nykyaikainen ihminen ei kerää tavaraa. Minä asun miniyksiössä ja omistan vain tarvittavan. Ennen minullakin oli kaikkea mitä vanhempieni mielestä muka piti olla. Nyt elän ja asun niinkuin itse haluan, vailla turhuuksia.

Nykyajan ihmisillä nimenomaan on enemmän tavara kuin koskaan historian aikana. 

Minäkin muuten elän kuten haluan ja siihen kuuluu iso asunto tavaroineen. 

Vierailija
22029/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei voitu estää". Aika turha kommentti, koska ette edes yrittäneet, vaan halusitte jonkun toisen hoitavan koko tavarakasan. Olisit vaan ihan suoraan sanonut "ei haluttu estää ketään pääsemästä tädin henkilökohtaisiin asioihin käsiksi". 

Kaikki sanoivat tädille että vähentää tavaramääräänsä, että kukaan sukulaisista ei käy hänen tavaroitaan läpi hänen poismenonsa jälkeen. Ei kiinnostanut, eikä halunnut. Hänelle aivan sama, koska häntä ei silloin enää olisi. Miksi meidän olisi pitänyt estää jotain random ihmisiä pääsemästä tädin tavaroihin käsiksi, eihän se tätiäkään hetkauttanut. Miksi tämä tuntuu olevan sinulle niin iso asia? Luuletko vieraita ihmisiä oikeasti kiinnostavan jonkun vanhan täti-ihmisen henk.koht.tavarat?

Vierailija
22030/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista. Älä kuvittele tietäväsi, miten minun teoreettiset lapseni asiaan suhtautuisivat. Ehkä he itsekin olisivat hamstereita. 

Voin kuvitella juuri niin.

Vierailija
22031/22030 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No well well.. siinähän se paljastui..;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi