Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22009)

Vierailija
22001/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas kevään saapuessa tullut raivausinto. Syksyllä ja talvella tuli ostettua joitain juttuja ihan vaan kun oli kaamos ja tylsää... Lähinnä vaatteita ja sisustusjuttuja.

Nyt olen saanut tosi hyvin raivattua ja myös eräs tärkeä, pitkään kadoksissa ollut esine löytyi! Ja tuo onkin juuri yksi syy miksi teen tätä: haluan tietää mitä mulla on ja missä ne on. Jos on liikaa tavaraa, niin asiat on helposti hukassa. 

Vein eilen Uffin laatikkoon kaksi isoa säkkiä vaatteita. Vielä viime hetkellä olis tehnyt mieli ottaa osa takaisin, mutta en ottanut onneksi. Olen lisäksi kerännyt kahteen isoon Ikean kassiin kaikkea sekalaista tavaraa, jotka vien SPR-kirppikselle lahjoituksena, kunhan saan kaikki nurkat käytyä läpi.

Ihan sikahyvä fiilis kun kaapit on siistit ja niissä on tavaraa sen verran, että kaiken näkee pikaisella vilkaisulla. 

Kevättsempit muille raivaajille!

Vierailija
22002/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vanhemmille huomauttaa hamstrauksesta- keskusteluun vielä sen verran että tottakai saa sanoa ja tukea lähimmäisiään jotka hukkuu roiniinsa.

Perijänä joutuu sen homman tekemään jos eivät itse tee. Ja se voi olla kauhea työ. Itse siis olen jo yhden omakotitalon ja mökin tyhjentänyt.

Tottakai voi kieltäytyä tai vaikka polttaa koko talon mutta useimmat haluavat sen mökin tai talon käyttöönsä.

Ja parempi käydä ne roinat läpi rauhassa, vuosien aikana eikä yhdessä rysäyksessä.

Ja kyllä, itse käyn roiniani läpi etteivät jää lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22003/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapakkia nyt tuli. Kävin Uffin Euron päivillä ja ostin ihanan pyöreän pellavalta vaikuttavan  pöytäliinan pyöreälle pöydälleni ja täysvillaisen neuletakin, kumpikin kuusi euroa, pesuun kohta menevät. En olisi tarvinnut näitä välttämättä, mutta käyttöön tulevat.

Vierailija
22004/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen hamstraaja tietää että sitten kun esineitä alkaa heittämään roskikseen niin lasinkierrätykseen eivät kuulu juomalasit, mukit, lasiesineet, ikkunalasi, posliinilautaset ym. ne kaikki kuuluvat sekajätteeseen... Lasinkierrätykseen kuuluu vain ja ainoastaan pakkauksina käytetyt värilliset ja kirkkaat lasipurkit sekä pantittomat lasipullot.

Ei ole totta. Meidän kaupungissa ei sekajätteeseen saa laittaa lasia vaan se kierrätetään erillään lasikierrätyksestä.

No missä näin?

Tuokin on selvempää kuin se että ihmiset eivät tänä päivänä tiedä että kaikki lasi ei kuulu lasinkeräykseen.. tyhmyyden huipentuma.

Vierailija
22005/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti päiväkirjat ovat olleet hauskaa luettavaa jollekin.. "

Mielestäni tässä on kuitenkin ivallista ja epäkunnioittavaa sävyä edesmennyttä kohtaan.

Vierailija
22006/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jösses. Siirräthän sinä vesilasiakin, kun juot siitä. Äly hoi.. 

Ai imuroinnin tieltä? 

Vierailija
22007/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisin arvostanut että äitini olisi säästänyt vanhoja valokuvia. Ne ovat muistoja myös minulle."

Itse ajattelen, että kaikissa tavaroissa kohtuus on parasta. On kiva periä muutama albumillinen muistoja, mutta ei välttämättä viittä pahvilaatikollista sekalaisia paperikuvia ja kolmea kuutiometriä järjestämättömiä dioja. Etenkin jos suurimmassa osassa kuvista on itselle täysin tuntemattomia ihmisiä itselle täysin tuntemattomissa tilanteissa, eikä ole enää mitään keinoa selvittää, keitä nämä ihmiset tai paikat ovat.

Tätä itse ainakin tarkoitan sillä, että kaikkia omia kuvia ei tyypillisesti kannata ainakaan jälkeläisiä varten säästää. Eri asia tietysti, jos tykkää itse niitä ns. loppuun asti katsella.

Vierailija
22008/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei me tiedetty, että siellä oli päiväkirjoja. Katsos kun sanoinhan, ettei meillä ollut aikaa setviä hänen tavaroitaan. Niitä oli sen verran paljon. Laitettiin kaikki kirppikselle, jossa hinnoittelupalvelu ja he olivat hinnoitelleet myös päiväkirjat muiden kirjojen seassa.

Missäs on tällainen hinnoittelupalvelu johon voidaan tuoda iso kuorma josta ei tiedetä yhtään mitä siinä on, ja he perkaavat ilmaiseksi jäämistön? En ole koskaan kuullut mutta kiinnostaisi tietää vastaisuuden varalle. Siellähän voi seassa olla likaisia alusvaatteita tai läjäpäin viilipurkkeja. 

Vierailija
22009/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako vanhemmille huomauttaa hamstrauksesta- keskusteluun vielä sen verran että tottakai saa sanoa ja tukea lähimmäisiään jotka hukkuu roiniinsa.

Perijänä joutuu sen homman tekemään jos eivät itse tee. Ja se voi olla kauhea työ. Itse siis olen jo yhden omakotitalon ja mökin tyhjentänyt.

Tottakai voi kieltäytyä tai vaikka polttaa koko talon mutta useimmat haluavat sen mökin tai talon käyttöönsä.

Ja parempi käydä ne roinat läpi rauhassa, vuosien aikana eikä yhdessä rysäyksessä.

Tästä tuli mieleen että missä vaiheessa elämää pitää hävittää ne omat roinat? Pitääkö se alkaa jo lapsuudesta, teini , parikymppisenä kolmekymppisenä vai vasta kuusikymppisenä? Ihminenhän voi kuolla milloin tahansa.

Vierailija
22010/22009 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen että missä vaiheessa elämää pitää hävittää ne omat roinat? Pitääkö se alkaa jo lapsuudesta, teini , parikymppisenä kolmekymppisenä vai vasta kuusikymppisenä? Ihminenhän voi kuolla milloin tahansa.

No herranjestas. Ihme viisastelua ja selittelyä. 

Itse aloitun kun lapset kasvoivat ja sitä lasten roinaa piti prosessoida. Sitten kun lapset muutti pois niin mitä heiltä jäi. Joka muutossa olen miettinyt näitä asioita.

Ja nyt kun tässä vanhuutta kohti elelen niin vähän kerrallaan. Eläkkeelle kun jään niin on taas hyvin aikaa. Loput sitten jää lapsille hoidettavaksi.

Ehkä muutan tästä vielä hoitokotiin ja sitten menee loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi