Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21858)

Vierailija
21821/21858 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon tänään työhuoneen noin ämpärin vetoinen roskakori puolilleen toimimattomia kyniä ja olkkarista 2 muovikassillista kirjoja joita ei tee mieli lukea uudestaan, eteisen lipastosta pipo, jotain muutakin laitoin joita en muista enää mitä olivat. Aiemmin viikolla testaailin ulkovalosarjan jatko-osia joista moni oli joko todella himmeästi palavia tai sellaisia että puolet ketjusta pimeänä, näitä kiikutin eteiseen odottamaan kierrätykseen viemistä. Vielä pähkäilen niinkin hölmöä asiaa mitä tehdä shampoille ja hoitoaineille joita olen saanut joululahjoina ja joita olen kokeillut enemmän tai vähemmän mutten ole tykännyt?

Vierailija
21822/21858 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon tänään työhuoneen noin ämpärin vetoinen roskakori puolilleen toimimattomia kyniä ja olkkarista 2 muovikassillista kirjoja joita ei tee mieli lukea uudestaan, eteisen lipastosta pipo, jotain muutakin laitoin joita en muista enää mitä olivat. Aiemmin viikolla testaailin ulkovalosarjan jatko-osia joista moni oli joko todella himmeästi palavia tai sellaisia että puolet ketjusta pimeänä, näitä kiikutin eteiseen odottamaan kierrätykseen viemistä. Vielä pähkäilen niinkin hölmöä asiaa mitä tehdä shampoille ja hoitoaineille joita olen saanut joululahjoina ja joita olen kokeillut enemmän tai vähemmän mutten ole tykännyt?

voikohan näitä shampoita/hoitoaineita "unohtaa" salille/uimahallille, veikkaan että sosialisoidaan suht nopeasti sieltä? taikka tarjota johonkin asuntolahommaan jos sellainen on lähellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21823/21858 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ne shampoot vaikka käsisaippuapulloon. Voi niillä pestä suihkunurkkaa, lavuaaris ja wc-pöntönkin. Tai anna ystäville. Mä ainakin ottaisin heti.

Vierailija
21824/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanut toriin annetaan -ilmoituksen ja kertonut, että kokeiltuja, mutta eivät sovi itselle ja arvio millon avattu, esim. 12/25. Ne on mennyt todella nopeasti. Suihkusaippuoita olen käyttänyt välillä käsisaippuana tai vessanpöntön pesuun, riippuen syystä miksi en käyttänyt alkuperäisessä tarkoituksessa.

Vierailija
21825/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja on tää ketju ottanut vähän takapakkia, aiemmin täällä oli jotenkin ns. kivempi henki, nyt on vähän erilaista sisältöä ja sivukaupalla vääntöä mikä on oikein ja mikä väärin."

Tämä juuri on saanut itseni pitämään taukoa tästä palstasta, mutta harmi kyllä kannustavan vertaistuen vuoksi on karsintakin jäänyt. Eilen tuli pitkästä aikaa yksi torimyynti kuin merkkinä universumilta, että on aika alkaa taas hommiin. Vien paketin tänään postiin ja yritän herätellä itseäni jatkamaan tavaratyötä.

Mutta se hyöty tuosta turhan pitkään kestäneestä kangaskassikeskustelusta oli, että itse en ainakaan ottanut mitään ilmaistavaraa messuilta, millä pari viikkoa sitten olin. Satunnaisia karkkeja söin, mutta kaikelle muulle sanoin ei kiitos. Sinnikkäimmille tarjoajille valehtelin, että kävin osastolla jo aiemmin ja sain jo silloin tavaran. Tuntui että monella painopiste oli tavaran jakamisessa eikä asiansa kertomisessa.

Vierailija
21826/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kertoi nyt on talo tyhjä ykimääräisestä.Kävivät alkusyksystä meillä ja katsoi vierestä, kun lajittelin ja vein kirppikselle. Syyslomalla kertoi eka tonni on tullut täyteen.

Heidän vanhin lapsi täytti 30, halu muuttaa kerrostaloon. Nykyisessä on tilaa varmaan lähemmäs 150 neliötä, 4 maluuhuonetta, 2 olohuonetta jne.

Läheltä löytyi kirppis provikkapalkalla ja ovat vieneet autollisen kotoa kerran viikossa, toisen autollisen anoppilasta. Ottaa yhden huonekalun kerralla myyntiin per koti. 
Tää kirppiksen omistaja on 2 krt paluumatkalla, kun on ostajalle vienyt jotain, hakenut lisäksi heiktä jotain ja nyt haki mm lasten huoneista sängyt.

Sain just viestin nyt luult heidän koti on karsittu. Talo on myynnissä ja anoppilaan, joka myls on myynnissä, on viety jo ne, mitä ei hävitetä esim joulukoristeet, kesävaatteet , jne,

Sanoi aivan älytön työ ja niin vaan homma etenee, kun tekee jotain.

Vierailija
21827/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kertoi nyt on talo tyhjä ykimääräisestä.Kävivät alkusyksystä meillä ja katsoi vierestä, kun lajittelin ja vein kirppikselle. Syyslomalla kertoi eka tonni on tullut täyteen.

Heidän vanhin lapsi täytti 30, halu muuttaa kerrostaloon. Nykyisessä on tilaa varmaan lähemmäs 150 neliötä, 4 maluuhuonetta, 2 olohuonetta jne.

Läheltä löytyi kirppis provikkapalkalla ja ovat vieneet autollisen kotoa kerran viikossa, toisen autollisen anoppilasta. Ottaa yhden huonekalun kerralla myyntiin per koti. 
Tää kirppiksen omistaja on 2 krt paluumatkalla, kun on ostajalle vienyt jotain, hakenut lisäksi heiktä jotain ja nyt haki mm lasten huoneista sängyt.

Sain just viestin nyt luult heidän koti on karsittu. Talo on myynnissä ja anoppilaan, joka myls on myynnissä, on viety jo ne, mitä ei hävitetä esim joulukoristeet, kesävaatteet , jne,

Sanoi aivan älytön työ ja niin vaan homma etenee, kun tekee jotain.

Todella ahkeraa, ihailen! Nyt vain nauttimaan tuloksista 😊

Vierailija
21828/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite, etten osta lisää koristeita. Hyvännäköiset käyttöesineet saavat hoitaa koristeen tehtävääkin.

Vierailija
21829/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä määritellään koristeeksi? En taida omistaa varsinaista tavaraa tai siis sellaista tavaraa, jonka määrittelisin koristeeksi.

Vierailija
21830/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määritellään koristeeksi? En taida omistaa varsinaista tavaraa tai siis sellaista tavaraa, jonka määrittelisin koristeeksi.

No esine on koriste, jos sillä ei ole mitään käyttöfunktiota. Se vain on pelkästään silmää miellyttääkseen olemassa. Monilla onkin vain kausikoristeita esim joulukoristeita, mutta varsinkin vanhemmalla väellä on usein kirjahylly ja sen reunoilla kaikenlaista tilpehööriä, posliinikissaa, kristallijoutsenta, puukippoa jne. Minäkin olen pyrkinyt käännyttämään kotiin pyrkineet koriste-esineet aina samantien pois, mutta yksi auton pienoismalli meilläkin on, miehen ainut koriste-esine, niin antaa olla. Sai sen jo pienenä isoisältään. Mulle koristeina toimivat mm koukussa roikkuvat Fiskarsin Muumisakset ja kaunis kori hedelmillä.

Vierailija
21831/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esineet jotka koristavat asuintilaa. Esim taulut.

Vierailija
21832/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ne shampoot vaikka käsisaippuapulloon. Voi niillä pestä suihkunurkkaa, lavuaaris ja wc-pöntönkin. Tai anna ystäville. Mä ainakin ottaisin heti.

Jos joku uimahallissa ottaisi, sehän tarkoittaisi ulkopuolisin silmin varastamiselta. Ellet laita maalarinteippiä saa ottaa.

Itse olen käyttänyt hoitoaineet, joista ei ole tukännyt, kun olen ajanut karvoja. Shampoot ja saippuat vessan pesussa

Vierailija
21833/21858 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti kaksi muovikassillista meille tarpeetonta tavaraa seuraavalle käyttäjälle. Lisäksi yksi muovikassillinen poistoja roskiin. 

Sulatettiin ja pestiin pakastin ja sieltä lähti vanhentuneita pakasteita pois. 

Aloitin myös uuden poistopussin samantien. 

Vierailija
21834/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan saippuat ja shampoot ei ole hyviä pesuaineita kylppäriin tai pönttöön. Siihen on syynsä

Miksi pesuaineet ovat erilaisia eri käyttökohteisiin. Lisää löytyy googlaamalla.

Vierailija
21835/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivän kunniaksi keräsin taas muovikassillisen poistoja. Tämä metodi toimii itselle parhaiten. Ei tarvitse joka päivä miettiä poistoja ja tavaroita, mutta tulee kuitenkin huolehdittua siitä, että tavarat eivät ala kasaantumaan kotiin. 

Vierailija
21836/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ei ole tavaradta luopumista vaan sellaisen muokkaamista, olen nimittäin viimeisen viikon aikana ommellut pannunalusiin uudet päälliset, pari tyynyliinaa sekä saunaan uudet pefletit ja pukuhuoneeseen tekstiilejä myös. Nyt on kaapissa vähemmän kankaita ja kotona siistit uudet tekstiilit!

Vierailija
21837/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin eilen tyttären 11 v huoneen. Teen näin 3-4 kertaa vuodessa eli avaan kaikki kaapit, järjestelen tavarat samanlaisten kanssa laatikoihin, kerään roskat roskiin ja kerään yhteen kasaan ne tavarat joista arvelen tyttäreni voivan luopua. Sitten kutsun hänet paikalle ja hän kertoo kuinka moni roskista on oikea roska ja mistä tavaroista hän on oikeasti valmis luopumaan. 

Roskia lähti pois yksi iso roskakassillinen ja kirppikselle noin 10 tavaraa. Muualta kodista siivosin pois 5 tavaraa. 

Vierailija
21838/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan saippuat ja shampoot ei ole hyviä pesuaineita kylppäriin tai pönttöön. Siihen on syynsä

Miksi pesuaineet ovat erilaisia eri käyttökohteisiin. Lisää löytyy googlaamalla.

No tässä tarkoitetaankin tilapäisesti. Kaikkihan sen nyt tietää, ettei niistä ole vakituiseen käyttöön ja sitäpaitsi kalliiksikin tulisi kaataa jotain Tresemmeä veskin pönttöön.

Vierailija
21839/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin eilen tyttären 11 v huoneen. Teen näin 3-4 kertaa vuodessa eli avaan kaikki kaapit, järjestelen tavarat samanlaisten kanssa laatikoihin, kerään roskat roskiin ja kerään yhteen kasaan ne tavarat joista arvelen tyttäreni voivan luopua. Sitten kutsun hänet paikalle ja hän kertoo kuinka moni roskista on oikea roska ja mistä tavaroista hän on oikeasti valmis luopumaan. 

Roskia lähti pois yksi iso roskakassillinen ja kirppikselle noin 10 tavaraa. Muualta kodista siivosin pois 5 tavaraa. 

Älä tee karhunpalvelusta jo 11- vuotiaalle, siivoa hänen kanssaan, jotta hänkin oppii.

Vierailija
21840/21858 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee karhunpalvelusta jo 11- vuotiaalle, siivoa hänen kanssaan, jotta hänkin oppii.

Joo tuon ikäisen olisi hyvä jo osallistua enemmän. Mutta tykkään ideasta, että useamman kerran vuodessa käydään kerralla kaikki läpi. Taidan ottaa käyttöön tuon tavan toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan