tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20687)
Motivaatio vinkkejä viikonloppusiivouksen aloittamiseen? Kun olo on ihan öööh ja haluaisi vaan jatkaa sarjamaratonia
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio vinkkejä viikonloppusiivouksen aloittamiseen? Kun olo on ihan öööh ja haluaisi vaan jatkaa sarjamaratonia
Laita se sarja pyörimään tabletista tai puhelimesta ja kanna huoneesta toiseen mukana kun touhuat. Aloita laittamalla nyt tiskit ja pyykit pyörimään ja tsemppaat siivoamisessa sen aikaa kun koneet päällä. Teet niin paljon kun ennätät ja jaksat ja sit loppupäivän saat vaikka löhötä. Tunnissa, kahdessa saa yllättävän paljon aikaa ja saatat jopa innostua jatkamaan vaikka pesukoneet lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita puhelimen ajastimeen vaikka 30min ja leiki, että teille on tulossa yllätysvieraita 30min kuluttua ja koti pitää saada nopeasti siistiksi. Kun pääset alkuun niin ehkä innostut jatkamaan.
Vieraiden tuleminen on aina hyvä motivaattori siivota!
Aloitin niinkin epäloogisesta ja pienestä paikasta kuin roskiskaappi, mutta sieltä lähti rikkinäiset muovikassit, vanhat paristot ja metallit kierrätykseen. Tasot ja kaapin sisäpinnat pyyhitty.
Vierailija kirjoitti:
Ne lapsen tavarat voi ottaa kannustuksena poistaa vielä vastaava määrä omia tavaroita että lapsen tavarat ei tavallaan veisi tilaa mitä itse tarvitsee. Jos nyt haluaa löytää jotain positiivista asiasta.
Vaikka ymmärrän kyllä hyvin miksi ottaa päähän!
Niin, tätä olen tehnytkin. Mutta kun lasten isäkin on tavarahamsteri. Ottaa tosiaan päähän, että joudun poistamaan omia tavaroitani niin suuresti miehen ja poismuuttaneiden lasten tavaroiden vuoksi, vaikka olen asuntoni nettomaksaja. Maksan toisten tavaroiden säilytyksestä. Itse mahtuisin tavaroineni vaikka yksiöön.
Pankkikorttini ei jostain syystä toimi. Toisaalta eipä tässä mitään turhia tai hukkahankintoja tehdä kun käteisenä olevat rahat riittävät hädin tuskin johonkin perusruokaan. Aluksi oli tosin enemmän käteistä rahaa, ihan kunnon summa, mutta odotin toimimattomuuden olevan hetkellistä ja ostin sitten ihan turhaa syötävää. Palautin myös jo yhden aikaisemmin kortilla ostamani tuotteen, josta sain rahat onneksi käteisellä. Maanantaina pitää mennä lähialueen ainoaan pankkiin, jossa on asiointia ilman ajanvarausta. Onneksi sentään bussilipussani on vielä aikaa jäljellä.
Ja näin olemme tehneetkin. Kierrätyskirja on jo kääritty pakettiin. Vieläpä uutuuskirja, joka tuli vasta hiljattain myyntiin. Samoin yksi paita, jossa on vielä laput kiinni.