tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (22124)
Onko jossain raja, jossa tavaroiden karsiminen lähtee lapasesta? Tottakai se raja on yksilöllinen, mutta olen konmarittamisessa sellaisessa vaiheessa että alan epäillä kärsiväni jonkinasteisesta nihilismistä, toisin sanoen yhä harvempi tavara tuntuu tärkeältä/tuottaa iloa. Taidan tehdä ns kuolinsiivousta, koska nyt monen tavaran kohdalla luovun palasta elettyä elämää enkä tosiaankaan tiedä mitä asioita elämääni tulee tilalle. Kääk, vai tuleeko mitään🥲
Tuttua edellinen kirjoitus ! Olisiko se tämä ikä 50 plus ja sen tajuaminen ettei minun jälkeeni jäävä "muistotavara" kiinnosta ketään ? Tänään vein paperinkeräykseen 2 lapsuuden kirjaa vähän ristiriitaisin tuntein. Kirjat olivat revittyjä, piirreltyjä, sotkuisiakin mutta aikanaan olleet toki tärkeitä. En ollut kuitenkaan edes avannut niitä vuosikausiin. Selasin läpi nyt ja laitoin pois. Joku tuttu läikähdys niistä kuitenkin tuli. Ehkä joku vuosikymmenten takainen muisto ? Mutta luovuin koska minulla on muitakin rakkaita kirjoja-joita en myöskään koskaan tutkaile.
Pari vanhaa leluani poistin myös kun ajattelin että ovat jo niin leikeissä ja varastossa rähjääntyneitä.
Totuus on että ne tavarat olivat tärkeitä vain minulle ja tehtävänsä jo aikanaan suorittivat.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on jäänyt poistamastani tavarasta harmittamaan vain Myyräpeli, jonka sitä paitsi heitin pois varmaan joku 10-15 vuotta sitten ja tämäkin harmitus on alkanut vasta äskettäin. Olen saanut selville, että tuota ei enää valmisteta ja käytettyjä noita myydään korkeaan hintaan. Tuo peli on jonkunlainen kulttiklassikko. Täytyy varmaan lähettää palautetta eteenpäin, että tuon valmistus aloitettaisiin uudelleen. Monopoli, Afrikan tähti, Trivial pursuit, Muuttuva labyrintti ja Kimble ovat esimerkkejä peleistä, joita valmistetaan varmaan ikuisesti, vähän vaan uudistetaan ulkoasua, mutta kaipa joku peli voidaan ottaa uudelleen tuotantoon.
Suosikkivaatteeni käytän ihan loppuun ja noissa harmittaa vain se, että vaate on kulunut loppuun, vaikka onkin ollut kovassa käytössä. Onneksi suosin aika perusvaatteita ja vastaavia löytää helposti, mutta joidenkin vähän erikoisempien kohdella on suuri harmi kun samanlaista ei sitten löydykään. Juuri pitäisi luopua ihan rikki olevista jo vuosia todella paljon käyttämistään koti/olo/yöhousuista ja nyt kun on tällaisten vaatteiden sesonkikin olen löytänyt parit uudet tarjouksella, mutta ne eivät ole samanlaiset. Harvoin kiinny tavaraan tai vaatteeseen niin kuin nyt olen kiintynyt näihin koti/olo/yöhousuihin ja aikaisemmin vastaavien kohdalla kävi samoin. Tämä johtunee varmasti siitä, että käytän lähes aina kotona ollessani tällaisia housuja.
Asun Englannissa ja ainakin täällä saa tilattua Amazonista 28 punnalla Myyräpelin - kokeile ettiä englanninkielisellä nimellä Under the Ground. Hyvä peli on kyllä :)
Tänään poistelin ruokareseptejä. Olin repinyt lehdistä sivuja ja ajatellut että kansioin ne joskus. No enpä ole kansioinut. Paljon oli tarpeetonta. Vain vähän jäi ja ne niputin nyt samaan paikkaan.
Torissa meni pari tavaraa ja ostin yhden puseron. Niin ihailen teitä jotka ette osta vaatteita ! Kunpa pystyisin samaan. Oli jo kolmas pusero tänä vuonna tämä...Harmittaa oma ostokäyttäytyminen mutta toisaalta olen iloinen kun löysin hyvään hintaan käytetyn merkkivaatteen.
Mulla on tosi paljon kodin tekstiilejä. Ja kaikki mieluisia ja hyviä. Niitä en ole enää lisää ostanut. Nyt kaikki mahtuvat samaan kaappiin. En vaan voi olla miettimättä mikä rahasumma niihinkin on mennyt kun ovat Pentikiä, Marimekkoa jne jotka ennen olivat tärkeitä "olla". Nyt onneksi olen päässyt eroon tuollaisesta haluamisesta ja tekstiilejä riittää lopuksi ikää.