Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22078)

Vierailija
21981/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana inspiroiva kirjoitus edellisellä ! Olem jo 5-kymppinen ja alkanut miettimään mitä jälkeeni jää. Ainoa lapseni ei erota mikä esineissäni on oikeasti arvokasta ja muistoesineet, valokuvat ovat muistoja oikeastaan vain minulle.

Okei. Minulle tuo ei ole mikään syy poistaa tavaroita, jotka ovat itselleni tärkeitä. 

Toivottavasti et ole hamsteriluonne, lapsesi vielä kiroavat..

Vierailija
21982/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana inspiroiva kirjoitus edellisellä ! Olem jo 5-kymppinen ja alkanut miettimään mitä jälkeeni jää. Ainoa lapseni ei erota mikä esineissäni on oikeasti arvokasta ja muistoesineet, valokuvat ovat muistoja oikeastaan vain minulle.

Okei. Minulle tuo ei ole mikään syy poistaa tavaroita, jotka ovat itselleni tärkeitä. 

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen myöskin viisikymppinen tavaroideni karsija. Eivät kai useimmat karsikaan itselle tärkeitä tavaroita (ellei ole esim. säilytystilojen tai muun syyn takia pakko), mutta monesti sitä säästää kaikenlaista jotain epämääräisellä ajatuksella, että jälkipolville "kuuluu" säästää tavaroita tai että kaikki (omat) valokuvat "kuuluu" säästää, tms. Kun sitten tajuaa, että ketään muuta eivät minun roinani tai valokuvani kiinnosta kuin minua, niin se vapauttaa säästämään nimenomaan itselle tärkeimmät, mutta muuta ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21983/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään vapaapäivä ja ohjelmassa kesävaatteiden läpikäynti. Epäilen, että moni vaate ei mahdu enää päälle ,joten poistoja on luvassa. Vain muutama kilo on realistista kesään mennessä laihtua ja kiristävät kesävaatteet on kauhistus.

Vierailija
21984/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini oli hamsteri. Sanottiin hänelle lukuisia kertoja, että vähentää romujaan. Hän kuoli. Ei meillä ollut aikaa hänen romuilleen. Kirppikselle meni kaikki päiväkirjoja ja valokuvia myöten. Olisi itse siivonnut ja järkkäillyt kamansa ajoissa. Apuakin olisi saanut, mutta vastasi just noin, että hänellä ei ole mitään syytä poistaa omaisuudestaan mitään. Toivottavasti päiväkirjat ovat olleet hauskaa luettavaa jollekin.. 

Vierailija
21985/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sanottu jo vanhemmille, että jos eivät vähennä tavaroitaan kaikki menee talon myynnin mukana. Jos taloa ei saa roinineen myytyä se lahjoitetaan ilmaiseksi. Emme aio selvitellä heidän kamojaan. Emme arvosta tavaraa. Nykyajan ihminen ei ole materialistinen. Tai ainakaan meistä heidän jälkikasvustaan kukaan ei ole. 

Vierailija
21986/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä. Nykyaikainen ihminen ei kerää tavaraa. Minä asun miniyksiössä ja omistan vain tarvittavan. Ennen minullakin oli kaikkea mitä vanhempieni mielestä muka piti olla. Nyt elän ja asun niinkuin itse haluan, vailla turhuuksia.

Vierailija
21987/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jokainen hamstraaja tietää että sitten kun esineitä alkaa heittämään roskikseen niin lasinkierrätykseen eivät kuulu juomalasit, mukit, lasiesineet, ikkunalasi, posliinilautaset ym. ne kaikki kuuluvat sekajätteeseen... Lasinkierrätykseen kuuluu vain ja ainoastaan pakkauksina käytetyt värilliset ja kirkkaat lasipurkit sekä pantittomat lasipullot.

Vierailija
21988/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on tavaraa riittävästi (liikaa). Eivät osaa heittää pois, vaikka olemme pyytäneet. Yritän ymmärtää heitä sota-ajan lapsia, jossa jokaisella narunpätkällä oli arvonsa. He ovat kasvaneet aivan erilaisessa ympäristössä, köyhissä oloissa, joissa kaikki oli säästettävä tulevaa tarvetta varten.

Eivät he nykyään osaa heittää tuosta vain kaikkea pois.

Haluan arvostaa ja ymmärtää myös tätä näkökulmaa.  Olemme kasvaneet niin erilaisissa ympäristöissä. Ei nykyajan ihmisen tarvitsekaan arvostaa materiaa, kun siitä harvemmin on ollut pula.

Pitäköön hyvillä mielin tavaransa. Järjestän asiat, sitten kun pitää.

Vierailija
21989/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalismin paras puoli on se, että tavaroiden puljaamiseen ei tarvitse juurikaan käyttää aikaa. Kun siivoat, voit alkaa suoraan esim. imuroimaan eikä tarvitse aloittaa tavaroiden siirtelystä. Käytin tänään kotityöaikaa kodinkoneiden, roskiskaapin ja keittiöaltaan puhdistamiseen. Lisäksi päivittäiset peruskotityöt. Poistoja/tavaroita ei tarvitse sen kummemmin miettiä. Ja koti pysyy perussiistinä. 

Vierailija
21990/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sanottu jo vanhemmille, että jos eivät vähennä tavaroitaan kaikki menee talon myynnin mukana. Jos taloa ei saa roinineen myytyä se lahjoitetaan ilmaiseksi. Emme aio selvitellä heidän kamojaan. Emme arvosta tavaraa. Nykyajan ihminen ei ole materialistinen. Tai ainakaan meistä heidän jälkikasvustaan kukaan ei ole. 

Miksi olet sanonut eläville vanhemmillesi mitään heidän tavaroistaan ? Minusta loukkaavaa eikä kuulu sinulle, elleivät ole itse asiaa puheeksi ottaneet, minulle ei tulisi mieleenkään arvostella kahdeksankymppisten vanhempieni kotia ja tavaroita. Aina voit kieltäytyä perinnöstä, jos sellaisen saat.

Vierailija
21991/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sanonut eläville vanhemmillesi mitään heidän tavaroistaan ? Minusta loukkaavaa eikä kuulu sinulle, elleivät ole itse asiaa puheeksi ottaneet, minulle ei tulisi mieleenkään arvostella kahdeksankymppisten vanhempieni kotia ja tavaroita. Aina voit kieltäytyä perinnöstä, jos sellaisen saat.

Samaa mieltä, olisi oikein että lahjoittaisivat koko omaisuutensa vieraalle jo eläessään.

Vierailija
21992/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy sanomiseen on selkeä. Se että he säästävät kaiken. Kyse on jo miltei hamstrauksesta. Olemme tarjonneet apua, mutta ei kelpaa. Ostavat uutta, kun eivät tavaroiden seasta löydä mitään. Eivät luovu mistään. Siistiä heillä on, mutta vanhenevat koko ajan, niin kuinka kauan. Jos emme sanoisi, emme välittäisi heistä. 

Vierailija
21993/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, olisi oikein että lahjoittaisivat koko omaisuutensa vieraalle jo eläessään.

Se olisi ilo meille lapsille, emme ole heidän omaisuuden perään, välitämme vain heistä

Vierailija
21994/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hakee tavarat paikkaa silloin tällöin. Eli siirtelen niitä kyllä ja järkkäilen. En voi jatkuvasti tietää mitä tulen tarvimaan vielä ja mitä en. Esimerkit jotka tulee mieleen: simaämpäri. Viime vuonna en tehnyt kertaakaan, mutta en heitä ämpäriä pois, koska olisi hullua ostaa ämpäri aina uudestaan. Käsityöt. Pari vuotta ollut ristipistotyöt jäissä, mutta nyt ajattelin jatkaa keskeneräistä työtä. Ehkä. Tai sitten vasta ensi vuonna. Sukkia en ole kutonut pariin vuoteen myöskään, mutta kohta saisi kutoa lisää. Ostin vuosi sitten hyvästä alennuksesta kivat langat. En ole pystynyt hiihtämään jalan vuoksi, joten siirsin sukset nyt kaukaisempaan paikkaan säilöön, sillä kun jalka paranee, hiihdän taas. Tai sitten en, mutta en voi sitä tietää vielä, ja jos sitten pitäisi lähteä kalliita suksia ostamaan niin en ehkä hiihtäisi enäänkoskaan.

Esimerkkejä olisi paljon muitakin, mutta tuossa nyt pari jotka tulee mieleen.

Eli minä ainakin siirtelen tavaroita, vaikka pakkohan se ei olisi, mutta pidän sujuvasta arjesta ja siksi siirrän talvivaatteet säilöön kesän ajaksi enkä katsele toppahousuja naulakossa tai pengo pipojen ja lapasten takaa kesähattua. Kahvinkeitinkin seilaa useamman kerran vuodessa sillä me emme juo kahvia, mutta kun jälkikasvu tulee vieraisille niin he sitä tykkäävät juoda. Keittiö on kuitenkin järkevämpi ilman että kahvinkeittimestä pyyhitään pölyjä ja sen alta pyyhitään tasoa ja se on vähän edessä jatkuvasti tasolla missä on sen lisäksi mikro ja vedenkeitin.

Vierailija
21995/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen myöskin viisikymppinen tavaroideni karsija. Eivät kai useimmat karsikaan itselle tärkeitä tavaroita (ellei ole esim. säilytystilojen tai muun syyn takia pakko), mutta monesti sitä säästää kaikenlaista jotain epämääräisellä ajatuksella, että jälkipolville "kuuluu" säästää tavaroita tai että kaikki (omat) valokuvat "kuuluu" säästää, tms. Kun sitten tajuaa, että ketään muuta eivät minun roinani

Olisin arvostanut että äitini olisi säästänyt vanhoja valokuvia. Ne ovat muistoja myös minulle.

Vierailija
21996/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini oli hamsteri. Sanottiin hänelle lukuisia kertoja, että vähentää romujaan. Hän kuoli. Ei meillä ollut aikaa hänen romuilleen. Kirppikselle meni kaikki päiväkirjoja ja valokuvia myöten. Olisi itse siivonnut ja järkkäillyt kamansa ajoissa. Apuakin olisi saanut, mutta vastasi just noin, että hänellä ei ole mitään syytä poistaa omaisuudestaan mitään. Toivottavasti päiväkirjat ovat olleet hauskaa luettavaa jollekin.. 

Mitähän ihmettä hänen, vainaana tulisi tuosta olla mieltä? Ei mitään. Se on perillisten typeryyttä laittaa jonkun päiväkirjat kirpparille. Ei kostaa kuolleelle enää voi, mutta ehkä teille tuli parempi mieli kun saitte näpäyttää edesmennyttä? Kirpparikävijät pitävät niitä typeryksinä jotka tuollaista kamaa kirppaille vievät, eivät sitä menehtynyttä.

Vierailija
21997/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen hamstraaja tietää että sitten kun esineitä alkaa heittämään roskikseen niin lasinkierrätykseen eivät kuulu juomalasit, mukit, lasiesineet, ikkunalasi, posliinilautaset ym. ne kaikki kuuluvat sekajätteeseen... Lasinkierrätykseen kuuluu vain ja ainoastaan pakkauksina käytetyt värilliset ja kirkkaat lasipurkit sekä pantittomat lasipullot.

Ei ole totta. Meidän kaupungissa ei sekajätteeseen saa laittaa lasia vaan se kierrätetään erillään lasikierrätyksestä.

Vierailija
21998/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivalismin paras puoli on se, että tavaroiden puljaamiseen ei tarvitse juurikaan käyttää aikaa. Kun siivoat, voit alkaa suoraan esim. imuroimaan eikä tarvitse aloittaa tavaroiden siirtelystä. Käytin tänään kotityöaikaa kodinkoneiden, roskiskaapin ja keittiöaltaan puhdistamiseen. Lisäksi päivittäiset peruskotityöt. Poistoja/tavaroita ei tarvitse sen kummemmin miettiä. Ja koti pysyy perussiistinä. 

Kyllä meillä siirretään. Pikkumatto eteisestä pois imuroinnin tieltä, samoin kylppärin matto,  olohuoneen viltit siirretään sohvalta pois kun imuroidaan sohva, pieni sohvapöytä nousee sohvalle imuroinnin ajaksi ettei tarvitse kiertää sitä eikä imuri tartu sen jalkoihin. Kengät siirretään.

Vierailija
21999/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jösses. Siirräthän sinä vesilasiakin, kun juot siitä. Äly hoi.. 

Kyllä meillä siirretään. Pikkumatto eteisestä pois imuroinnin tieltä, samoin kylppärin matto,  olohuoneen viltit siirretään sohvalta pois kun imuroidaan sohva, pieni sohvapöytä nousee sohvalle imuroinnin ajaksi ettei tarvitse kiertää sitä eikä imuri tartu sen jalkoihin. Kengät siirretään.

Vierailija
22000/22078 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä hänen, vainaana tulisi tuosta olla mieltä? Ei mitään. Se on perillisten typeryyttä laittaa jonkun päiväkirjat kirpparille. Ei kostaa kuolleelle enää voi, mutta ehkä teille tuli parempi mieli kun saitte näpäyttää edesmennyttä? Kirpparikävijät pitävät niitä typeryksinä jotka tuollaista kamaa kirppaille vievät, eivät sitä menehtynyttä.

No ei me tiedetty, että siellä oli päiväkirjoja. Katsos kun sanoinhan, ettei meillä ollut aikaa setviä hänen tavaroitaan. Niitä oli sen verran paljon. Laitettiin kaikki kirppikselle, jossa hinnoittelupalvelu ja he olivat hinnoitelleet myös päiväkirjat muiden kirjojen seassa. Kuulin vasta jälkeenpäin tutulta, että siellä oli tälläisiä ollut. Että ei tässä nyt näpäytetty vainajaa tahallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi