tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21687)
Vierailija kirjoitti:
Kangaskasseihin meilläkin hukutaan. Laatikot myös täynnä eri tapahtumista ja töistä tulleita avainkaulanauhoja, avaimenperiä ja heijastimia.
Eikö näistä voi kieltäytyä? Jo yli kymmenen vuotta sitten eräillä koulutuspäivillä pyysivät palauttamaan sen kaulanauhan jossa nimikortti-muoviläpyskä roikkui. Oletin että tuo tapa olisi levinnyt jo laajemmalti. Kassinkin voi jättää ottamatta jos ei ole tarvetta. Joskus ennen vanhaan ihmiset oikein jonotti noita kasseja messuilla ja vastaavilla. Itse olen vienyt mainoskasseja kierrätyskeskukseen jossa niitä sitten myydään halvalla halukkaille tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Mies perkaa tuolla keittiön kaapeista kaikki saamansa sinapit ja muut jotka on jostain saanut mutta joita ei ole syönyt eikö syödä meinaa. Hämmästyi kun kysyin että meinaatko joskus tuota syödä, että jos et niin sen voi laittaa roskiin. Hänen mielestään lahjaksi saatu pitäisi säilyttää siihen saakka kunnes se on mennyt vanhaksi😅
Eikö teillä ole ketään jolle noita voisi lahjoittaa? Tuntuu hullulta heittää roskiin kelvollista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
itse sain ilmaiseksi paljon kynttilötä ja polttelen niitä viikottain. nyt kun ne on ilmaiseksi saatu niin säästän sähkössäkin normaalisti kynttilän polttaminen olisi kalliimpaa kuin sähkövalo
Kun elin, toivottavasti, elämäni köyhimmilläni, mulla oli työpaikan intrassa ilmoitus otan vastaan kynttilän jämiä,
Puuvillalangasta tein sydämen, kynttilät sulatin grillillä ja kaadoin steariinin faily pulloon. Sain näitä työpaikan keittiöstä. Helposti vuodessa tuli 8 isoa, pitkää kynttilää.
Kynttilän poltin soihdussa, siinä oli mm peliä, ikivanha, mökiltä toin, kun myytiin. Tää valaisi koko huoneen.
Lapset olivat viikko viikko ja pystyin polttamaan pitkään kynttilää niin, että en muuta käyttänyt valonlähteenä.
Saunassa siinä asunnossa oli ikkuna ja ikkunan toisella puolella oli ulkovalo. Kun piti saunan ovea auki ja suihkuverhon sivussa, se valo riitti siellä.
Joo ja mulla oli jääkaapissa sinkkiämpäri. Talvella laitoin sen täyteen lunta, vein jääkaappiin ja vettä tuli ämpärillisestä pari desiä, sillä huuhtelin pyttyä.
Kyllä sähkölasku olikin minimissä.
Edelleen kollegat tuo kynttilän jämiä ja sulattelen niitä kerran vuodessa, tai joka 2. Parvekkeella on kiva poltella syksyllä
Soihtu meni toiseen osoitteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse sain ilmaiseksi paljon kynttilötä ja polttelen niitä viikottain. nyt kun ne on ilmaiseksi saatu niin säästän sähkössäkin normaalisti kynttilän polttaminen olisi kalliimpaa kuin sähkövalo
Kun elin, toivottavasti, elämäni köyhimmilläni, mulla oli työpaikan intrassa ilmoitus otan vastaan kynttilän jämiä,Puuvillalangasta tein sydämen, kynttilät sulatin grillillä ja kaadoin steariinin faily pulloon. Sain näitä työpaikan keittiöstä. Helposti vuodessa tuli 8 isoa, pitkää kynttilää.
Kynttilän poltin soihdussa, siinä oli mm peliä, ikivanha, mökiltä toin, kun myytiin. Tää valaisi koko huoneen.
Lapset olivat viikko viikko ja pystyin polttamaan pitkään kynttilää niin, että en muuta käyttänyt valonlähteenä.
Saunassa siinä asunnossa oli ikkuna ja ikkunan toisella puolella oli ulkovalo. Kun piti saunan ovea auki ja suihkuverhon sivussa, s
Onko tämä trolli vai totta 😄
kyllä otan kaiken mahdollisen kangaskassit jos niitä tulee liikaa niin voihan sen käyttää vaikka kertahyödykkeenä roskakassina kun on mukavampi viedä roskat samalla jos lähtee johonkin niin ei tarvitse ämpäriä takaisin sisälle viedä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä otan kaiken mahdollisen kangaskassit jos niitä tulee liikaa niin voihan sen käyttää vaikka kertahyödykkeenä roskakassina kun on mukavampi viedä roskat samalla jos lähtee johonkin niin ei tarvitse ämpäriä takaisin sisälle viedä.
No eikö sulla tule taloudessa muita roskiin joutavia muovipusseja muka ihan vaikka sämpylöistä tai leivistä, vihanneksista tai hedelmistä. Aika outoa käyttää uutta kangaskassia roskapussina. Jos otat sen, niin anna mieluummin tarvitsevalle. Vielä parempi ettet edes ota, jos et kerran oikeasti tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Mies perkaa tuolla keittiön kaapeista kaikki saamansa sinapit ja muut jotka on jostain saanut mutta joita ei ole syönyt eikö syödä meinaa. Hämmästyi kun kysyin että meinaatko joskus tuota syödä, että jos et niin sen voi laittaa roskiin. Hänen mielestään lahjaksi saatu pitäisi säilyttää siihen saakka kunnes se on mennyt vanhaksi😅
Sinappeja voi käyttää vähän kerrallaan pois kastikkeiden seassa. Hölmön hommaa heittää pois. Antakaa samantien seuraavaksi pois, vaikka naapurille. Tai menkää isommalla porukalla vaikka grillaamaan, kyllä ne sillee kuluvat.