tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21628)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Ehkä kuitenkin pitää antaa itselleen joku myönnytys, käydä vaikka kampaajalla tavaran ostelun sijaan.
Tavoitetila vaan olisi sellainen, että ei joutuisi miettimään tavaraa niin paljon, ei kieltämään itseään ostelemasta, ei ostella, ei järjestellä, ainakaan ihan jatkuvasti.
Ongelma ehkä piilee siinä, että altistun jatkuvasti ostoskuvastolle, netissä algoritmit pukkaavat kohdennettua mainontaa, Instagramista pääsee kadehtimaan toisten tyylejä ja koteja, ja kävelyilläni eksyn helposti kauppaan jos toiseen tai katson ikkunoita.
Huomasit ongelmasi. Nyt suuntaatkin kävelyillä kauppakatujen sijaan puistoihin, metsiin tai asuinalueille ja jätät instan selailun vähemmälle tai kokonaan pois vähäksi aikaa. Todellista vapautta on se, kun ajattelet tavaroiden sijaan ihan muita asioita.
Vuosikausia sitten, kun kirppiksillä kävi kauppa, myin irtaimistoa vain saadakseni rahaa.
Mulla oli sellaisia tupperwaran mahtuvia. Keittiön isossa yläkaapissa oli 4 hyllyä, joka oli aivan täynnä. Siitä vuoden päästä 2 ylintä oli tyhjiä ja osa näistä mahtuvistakin.
Kun aikanaan muutin pois asunnosta, koko ns irto-omaisuus mahtui muutamaan isoon muuttolaatikkoon ja ehkä 10 kestokassia.
Meidän lasinen leikkuulauta on Stala merkkinen, esim. Netrauta myy. Hyvä kun ei ole enää tarvinnut ostella alvariinsa niitä muovisia heti naarmuuntuvia.
Muoviset säilytysastiatkin olen heittänyt pois kaikki keittiön kaappien raivauksen yhteydessä ja ostanut lasisia mm. Clas Olsonilta.
Mikäköhän tässä vuodenvaihteessa oikein on? Minulle shoppailu on lähinnä mahtavien kirppislöytöjen tekemistä, koska en ostele halpiskrääsää eikä minulla ole rahaa tuhlata luksusjuttuihin. Mutta en varsinaisesti tarvitse mihinkään sitä hienoa 1800-luvun taulua (maksoi vain 13 euroa!!!) tai 50-luvun koirapatsasta (maksoi vain vitosen!!!) tai Pentikin Omena-sarjan kuppeja (maksoivat vain 2 e/kappale!!!). Ja pari viikkoa sitten löysin hienoja vaatteita Sellpystä (vain 3-5 euroa kappale!!!). Jokin tammikuussa saa aina minut tyytymättömäksi nykyiseen ympäristööni ja visioimaan miten paljon nätimpää ja miellyttävämpää kaikki voisi olla. Kaikista eniten talo hyötyisi remonteista, joihin ei ole varaa, joten tätä sitten peitetään antiikkitaululla.
Kai se sama vuodenvaihteen tyytymättömyys sitten iskee useimpiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lasinen leikkuulauta on Stala merkkinen, esim. Netrauta myy. Hyvä kun ei ole enää tarvinnut ostella alvariinsa niitä muovisia heti naarmuuntuvia.
Muoviset säilytysastiatkin olen heittänyt pois kaikki keittiön kaappien raivauksen yhteydessä ja ostanut lasisia mm. Clas Olsonilta.
Meillä ei tykätty lasisesta laudasta ja möin kirppiksellä pois. Ehkä se oli vain liian suuri ja siksi kömpelö pestä tai jotain sellaista. Veitset myös tylsyivät. Kaivoin puisen lautamme takaisin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkuulauta lähti tänään. Tajusin että olen käyttänyt sitä samaa muovista 20 vuotta 😵💫😵💫
Toisaalta nyt pitäisi ostaa uusi, en vain tiedä mikä olisi yhtä hyvä kuin tuo poislaitettu, sillä sen jälkeen tulleet laudat on olleet kaikki sellaisia jotka ovat vääntyneet tiskikoneessa. Niin ja puista ei tule vaikka monen mielestä on paras, pitää pystyä pesemään tiskikoneessa ja pitää olla kevyt.
Osta lasinen leikkuulauta, se on hygieeninen ja kestävä
No ei missään nimessä jos välittää veitsistään yhtään!! Veitset menevät pilalle tuollaisessa laudassa!
Järkikin sen kertoo että lasinen leikkuulauta pilaa veitset
Juu lasinen leikkulauta kyllä kaunis, mutta veitset tylsyvät siinä.
Suosittelen komposiittileikkuulautaa. Hygieeninen, veitset pysyvät hyvinä, voi pestä astianpesukoneessa.
Mistä sellaisen voi ostaa?