Ei ihme että ihmiset vaan lihovat ja lihovat, kohta ollaan kuin jenkkilässä.
Asenne kun tuntuu ainakin tätä palstaa lukiessa olevan se, että ei lihavuus ole vaikeuttanut mitenkään elämääni, raskaus ja synnytys meni normaalista, mitä nyt diabetes tuli mutta ei ylipaino siihen vaikuttanut. Miehiäkin näin ylipainoisena riittää enemmän kuin muilla. Ja ne terveysriskit on ihan huuhaata.
Voi kun te käsittäisitte, että ylipaino on vakava, kansanterveydellinen ongelma, ja riskit todellisia. Ihmistä ei ole tarkoitettu olemaan järjettömän ylipainoinen, elimistö ei sitä pitemmän päälle kestä. Ja jos juuri sinulla ei satu tällä hetkellä olemaan mitään terveys ym ongelmia, se ei kumoa todistettuja riskejä, vaan kertoo vain ja ainoastaan sinun tämänhetkisestä tilanteestasi. Toivon jaksamista kaikille painonsa kanssa taisteleville, laihdutus kannattaa:)!
Kommentit (13)
Jokainen lihava varmasti yrittää laihduttaa. Älä sinä siitä huoli. Tällä palstalla vaan on ollut kyse siitä ettei lihavat muka voi olla onnellisia, ne ei voi olla kauniita, ne ei mahdu matkustamaan, ne haisee, ne ei saa kumppaneita jne. jne. Missään en näe ketjua missä lihavat sanoisivat etteivät he tiedä riskeistä ja sanovat että ovat varmasti terveitä lopunikää!
Mutta se on huomioitava että joskut ylipainoiset kyllä selviytyvät terveinä. Minulla on kaikki isovanhempani lihavia. Olleet koko elämänsä ja terveinä ovat pysyneet. Ei edes polvivaivoja ollut. Sekin on hieman rakenteesta ja muista seikoista kiinni kun siitä painosta. Siis terveys. Lihava ihminen voi olla terve jos syö terveellisesti ja liikkuu. Ja nyt joku sanoo että jos lihava ihminen söisi terveellisesti ja liikkuisi niin ei olisi lihava... ;) Ei se aina mene niin kuulkaas.
Harvan suomalaisen naisen tarvitsee painaa yli 80 kg, siinä vaiheessa kun vaaka alkaa lähestyä tuota lukemaa, voisi ehkä alkaa miettiä, että pitäisköhän syömisiä rajoittaa? Tiedän kyllä, että moni yrittää laihduttaa, mutta on myös niitä, jotka kieltävät ongelman, päästävät itsensä vastuusta " oli nämä raskaudet" " mulla on isot luut" " tää on perinnöllistä" Jos jo tietää, että suvussa on lihavuutta, niin sittenhän pitäisi käsittää, että omia syömisiä on tarkkailtava enemmän!
Ottaistte tietysti mieluiten molemmat, mutta mitä pytytte itse tarjoamaan kumppanillenne ylipainoisena? Miettikääpä sitäkin. Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta...
Kun ei vaan pysty olemaan syömättä? Kun on niin riippuvainen makeasta, että voisi vaikka repia jonkun pään irti sitä saadakseen?
Minä oon käyny lääkäreillä ja psykologeilla ikäni, eikä mistään ole apua löytyny, vaikka kuinka yrittäny olen, mitä teen?
itsekseen kuinka paljon viehättävämpi ja kauniimpi on laihempana. Siis, läskit nostaa teidän onnettomien itsetuntoa, tekin koette olevanne " jotain" !
nykyään kun kaikki on ylipainoisia ja läskejä jos bmi on yli 20=(
Minä nautin kyllä hyvästä seksistä päivittäin vaikka bmi onkin yli 50. Vähemmän nautin siitä hoikkana.. Nyt on jostain syystä ikä ja kokemus tehnyt hyvää ja osaan jopa nauttia seksistä.
Ja nautin siitä vielä monta kertaa päivässä.. Ja hyvin monessa asennossa.. miten tuo nyt mitenkään liittyi lihavuuteen?
yhtä paljon kuin sinä? Poikkeuksiakin on, mutta miksi älähdit jos olisit sellainen poikkeus ihan oikeastikin?
Mutta kyllä mä sen tajuan että sille lihavuudelle jotain tekeminen vaatii todellisia ponnisteluja.
Mutta herrantähden älkää nyt ainakaan opettako lapsillenne niitä huonoja ruokailutottumuksianne! Vaikka olisittekin itse lihavia niin antakaa lapsillenne mahdollisuus olla normaalipainoisia.
Ja ihminen on nyt tietysti vain tuollainen, selittelee että kyllä sitä lihavanakin on onnellinen jne. No varmasti onkin, mutta luulenpa että normaalipainoisena sitä on kuitenkin usein tyytyväisempi itseensä.
Itsekin olin kerran BMI 28. Nykyään BMI:ni on vain 23. Vaatii päivittäistä työtä.
Joo ja kyllä mieheni nauttii seksistä ja niin myös entiset heilani ovat nauttineet. Puhun kyllä hyvin rehellisesti kumppanin kanssa näistä asioista. Miehelläni seisoo saunassakin kanssani joten ei ole ongelmia kyllä siinä vaiheessa kun koskemaan pääsee. ;)
minäkin toki vaihtaisin ihan koska vaan oman painoindeksini kanssasi :))
BMI 19,5
jos heitä on painostaan pilkattu joskus, näin luulisin. Mutta ihan totta on, että suomalaiset, jopa lapset lihovat hirveää tahtia :(