Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mua palelee aina?! Sisälämpötila 20 astetta, vaatteet päällä,

Vierailija
15.01.2008 |

ja silti palelee. Sama töissä, vaikka siellä on viileempää mutta toisaalta myös enempi vaatetta päällä. Kesällä saa olla aika kuuma, ennenkuin tarkenen kunnolla.

Ääreisverenkierto on kai aika huono, koska sormet ja jalat on usein kylmät. Vähänkin kun liikun, tulee ihan lämmin.

Mutta mistä tää jatkuva palelu johtuu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paksut vaatteet. En tupakoi, syön terveellisesti ja kuntoilen. BMI on 19.

Vierailija
2/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että palelet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin kun on n. 23 astetta niin tietsikalla istuessa pidän talvitakkia päällä. Muuten palellun kuoliaaksi. Olen ihan oikeasti mitannut, ruumiinlämpö laskee lähelle 35 astetta.

Vierailija
4/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös muuten jotain 21 asteen huoneenlämpöä suositella?

Vierailija
5/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä on lämpöä ehkä 21-22 astetta, joskus enemmänkin. Mittaria ei ole, mutta veikkaan että kyl on enempi kuin tuo 20 astetta minkä aloituksessa mainitsin.

Tosiaanko verenpainekin voisi liittyä tähän palelemiseen??

ap

Vierailija
6/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee näillä keleillä sormetkin tunnottomiksi jos olen ulkona ilman hanskoja. Villasukat on aina jalassa. Ja joskus jopa sisällä (meillä sisälämpötila n. 20 astetta) sormet menee sellasiks oudoiks tunnottomiks (jos vaikka kirjottelen tietsikalla kauan jotain :O).

Mut huomenna selviää että sairastanko kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se vois olla myös yksi palelemisen " aiheuttaja" . Tutkimukset aloitettiin kyllä ihan muista syistä kuin tästä palelemisesta.

Vierailija
7/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli akuutin tai jonkun terveysohjelman aihe, eiku yhteishyvästäkö luin. Mutta että nuoret ja miehet palelevat vähemmän herkästi. Veto tai jonkin kylmän pinnan läheisyys aiheuttaa palelemisen tunteen. Kylmä maa, ikkuna tms.

Vierailija
8/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kylmyys iskee imuroi vaikka talo.

En tiedä mistä palelu johtuu.. luulisi elimistön tottuvan oman kodin lämpötilaan.

Meillä n. 18 astetta ja harvoin minulla on kylmä.. usein olen t-paidalla talvellakin.

Vierailija
9/9 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääreisverenkierto huono, kylmät jalat ja kädet ja en ole koskaan tupakoinut, että siitä ei ainakaan johdu. Joskus palelu voi johtua alhaisesta hemoglobiinista, mutta mulla sekin normaalirajoissa. Laihuus voi olla myös syynä, mutta kun mulla ei siitäkään kyse, koska en ole laiha, pikemminkin pullukka ja läskit pitäisi lämmittää...