Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSKAT vko 3 (14.1 - 20.1) **

14.01.2008 |

Hyvää uuttaa viikkoa kaikille enskoille :)

Viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12119150&p=2&tm…

-Sara-Maria-

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Kiitos linkeistä!! Pumppu lähtee tänään tilaukseen, ja vähän muutakin=) Systeri kehui kans tosi paljon aventin tuotteita ja muutenkin kuulostavat kovin hyviltä.

Butterfly: Mä myös vihaan silittämistä... Työpaidat just ja just viitsinyt silitellä. Täällä taitaa myös noi vauvan vaatteet jäädä silittämättä. Mukavaa että vauveleilla oli kaikki kunnossa ja sykkeet piirtyi hyvin. Toivottavasti ne sappiarvot ei olis enää pielessä vaan olis normalisoituneet.

Häät: Juhlapaikkaan mahtuu 80 henkee+ teltat ja yläkerta. Siel on kai järkätty tilaisuuksia n 150 henkilölle. Meiltä taitaa kutsuja lähteä noin 140 henkilölle ja toivomme hartaasti ettei ihan kaikki pääse tulemaan. Kuulostaa aika tylyltä. Eli aika isot juhlat tulossa. Messuilla oli jotain pientä mitä tarttui mukaan. Mun puvun tyyli on suunnilleen tiedossa ja mies löysi kanssa vaatteet alustavasti. Saippuakuplia ostettiin joita ainakin lapset voi puhallella kirkon portailla. Lähinnä helpottavinta oli todeta että melkein kaikki asiat on jollakin tavalla hoidossa tai ainakin suunnitteilla vahvoin ideoin. Perjantaina menen ekan kerran " sovittelemaan" hääpukuja. Ihana lukea muiden muisteluita omista häistään! Mä ehdin tosiaan varata kirkon ja juhlapaikan ja viikko tämän jälkeen tein plussa-testin, kaikki paineet häihin liittyen katosi saman tien. Hääpäivä päätettiin jo edellisenä jouluna kun mentiin kihloihin. Vauva oli kyllä ihan suunniteltu juttu mut mun selkäongelmien takia jouduttiin hieman lykkäämään ja sit sovittiin et yritetään " vikan" kerran ennen häitä ja sit tärppäs joten...

Kaikilla tuntuu asiat olevan hyvin ja jotka ovat neuvolassa käyneet ovat saaneet hyviä uutisia, parempi näin.

Sara-Maria: Mulla kyllä varmaan olis aikaa tehdä päivityksiä mut suoraan sanottuna oon niin tumpelo tän tietsikan kanssa että en uskalla ottaa sitä hommaa itselleni. Uskon kyllä et joku ottaa ton homman ilomielin vastaan, joku parempi kuin minä:)

Piti kysyä sulta että oletko jo saanut sen palapelin tehtyä?

Mama: Mä en tiedä mitään siitä ainun pumpusta, hinta ei kyllä ole paha. Uusimmassa odotus-lehdessä (muistaakseni) oli vertailua eri pumppujen välillä. Siihen oli kerätty plussat ja miinukset jonkun testaajan mielipiteistä. Siinä tais myös olla toi ainu mukana, en oo kyllä ihan varma kun hukkasin sen lehden jonnekkin...

Taidan lähteä sänkyyn lepäilemään ja lueskelemaan eilistä messu-materiaalia. jaksamisia kaikille! Halaukset niille joita en nimeltä maininnut! T:Paco rv 27+2

Vierailija
2/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Viime viikolla oli puhetta siitä verokorttiasiasta¿täytyy varmaan minunkin ottaa siinä vaiheessa yhteyttä verotoimistoon, jahka joskus tulee päätös Kelalta noista rahoista. Alku äitiyslomasta minulla onkin palkallista. Jostain vain luin, että veroprosenttia kannattaisi nostaa, mihinkähän se mahtaa perustua¿? Täytyy vielä tutkailla tuota asiaa... Taian minäkin passata tuon esittelypinon päivittämisen, ei nyt rahkeet siihen riitä. Mutta toivottavasti joku innokas siihen puuhaan löytyisi porukastamme. :)

Aurelia: Olitpa saanut tosi hyödyllistä tietoa suuhygienistiltä noista tuttiasioista yms. Itsekin olen siellä käymistä miettinyt, vaikkakin viime keväänä tuli käytyä hammaslääkärillä hoidattamassa hampaansa kuntoon. Mukava kuulla että neuvolassa on ollut kaikki hyvin ja koitahan jaksaa lepäillä. :)

Pacon hääsuunnitelmat kuulostaa hienoilta. Varmasti tulee hieno päivä, onhan se kuitenkin ainutlaatuista. :)

Uusi viikko edessä taas, toivottavasti ei ihan yhtä työntäyteinen kuin viime viikolla. Masun asukas on tainnut ¿löytää¿ minun rakon¿välillä tuntuu että on koko ajan vessahätä ja taitaa sinne suuntaan mojovasti muksia. Saa äitiin vähän liikettä¿ ;) Muuten tässä on vointi ihan ennallaan, viikonloppuna vähän huolestuin kun en tuntenut liikkeitä kovinkaan paljoa, mutta eilen taas kaveri virkistyi. :) Kyllä tämä on tosiaan tällaista huolen ja ilon vaihtelua välillä.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Weera rv. 24 + 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko on taas vierähtänyt käyntiin ja h-hetki täällä vaan lähenee.

Paco: teillä onkin tiedossa kohtalaisen kiireinen kevät, häiden järjestelyt ja sitten vielä pienokainen. Hyvä, että messuilla käynti oli hyödyllinen ja vinkkejä sieltä saitte.

Weera: En mäkään tuosta verokortti liittyvästä asiasta niin paljoa tiedä. Toki vaan sen minkä oon kuullu. Voihan se olla, että veroprosentin korkealla pitäminen estää ainakin sen, ettei tuu niitä mätkyjä sitten.

Me käytiin eilen tutustumassa synnäriin ja helpotti hiukan oloa. Nyt ainakin tietää mihin sitten mennään ku hetki tulee ja mitä siellä on odotettavissa. Silti mielessä pysyy vaan tuo, että osaanko lähteä oikeaan aikaan ja sitten miten kestän kivun? Ne on vaan niitä asioita mihin kukaan ei voi antaa selkeätä vastausta ja kun ei niitä ole aikasemmin kokenut niin ei niihin osaa itsekkään varautua.

Tänään tuli jonkin verran leivottua. Kinkkukierteitä ja pari piirakkaa. Ajattelin laittaa pakkaseen, että voi sieltä sitten ottaa ku tulee joku käymään. Koira päätti meillä sitten haukata omin lupinen paistamattomia kinkkukierteitä, saa nähä mitä sen vatsa niistä sanoo. Käänsin sen verran selkää, että poistuin keittiöstä hakemaan puhelinta, niin hän oli päättänyt sitten siinä välissä että tuossa lähellä pöydän reunaa olevat hän voikin sitten vetästä naamaan. Tyytyväisenä nuoleskeli huulia kun palasin, hiukan kiukustuin ja keittiöön ei ollu koiralla sen jälkeen mitään asiaa. Pitäis varmaan piipahtaa sen kanssa nyt ulkona.

Masuun kuuluu ihan normaalia, ahdasta siellä tuntuu olevan ja kovasti siellä yritetään liikkua. Huomenna onkin neuvola edessä.

Nyt sitten ulkoileen

-Sara-Maria rv 35+5-

Vierailija
4/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurelia: Wautsi sielläkin päästy jo kolmenkymmenen paremmalle puolelle. Onnittelut:)

Paco: ihanalta kuulostaa nuo häät:) *haaveilee*

Weer@: Vai sielläkin rakko löytynyt. Mua välillä oikeen sattuu kun niin kipakoita potkuja tulee ja vessassa tosiaan saa koko ajan. Ärsyttävintä on se ku sit ei kuiteskaa tuu just mitään, vaik käykin siel vessassa.

Sara-Maria: Vai on siellä ollu koiralla herkkupäivä;) Kuulostaa niin tutulta. Mä en kyllä uskalla jättää mitään vahtimatta tuonne keittiöön. On sen verran rohmu tuo meidän nuorempi kaveri.

Ai ku on niin ihana viikko ku mies on koko viikon tääl mun seurana. Sillä alko sairasloma eilen kun potkas varpaansa rikkalapioon ja tuli tosi syvät haavat. Ei sentään tikkejä tullu mut on kuiteskii niin kipee et hyvä lepäillä. Ja kaikkein parasta siinä on se et huomenna mies pääsee ekaa kertaa mun kaa neuvolaan:) Muuten se on aina töissä siihen aikaan...

Mulle tuli äsken suru-uutinen kun kuulin että kaverin koira joudutaan lopettamaan tällä viikolla:( Olihan se tietty odotettavissa kun on jo niin vanhakin mut silti tekee tosi pahaa. Oli mullekin tosi tärkee otus kun pienestä asti sen tuntenut ja se on aina ollu mukana joka paikassa mihin ollaan menty.

Ens viikolla ois sitten synnytysvalmennus. Mä oon jotenkii oottanu hirveesti sitä ja ihan outoa et koht se sitten ois. Tuntuu et vast vähän aikaa sitten mietin et niin hirveesti viel aikaa ennen ku se valmennus on. Niin se aika vaan vierähtää...

Paria enskaa oisin huhuillu.. Eli cotine ja hobbie missäs luuraatte? Teitä kaipailisin:)

Terkuin Butterfly+poitsut rv 31+3

Vierailija
5/19 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän moni on kohta viikoilla 30+ ja osalla paukkuu jo isommatkin luvut mittarissa :) Oli pakko tulla vähän kurkkimaan, mitä teille kuuluu!

Pacolla on häät tulossa ensi kesänä, ihanaa :)) Tsemppiä järjestelyihin!

Sara-Marian leivontatouhut kuulostaa tutulta :) Kannattaa tosiaan puuhailla tässä vaiheessa, jos jaksaa. Kun vauva on syntynyt, ei kyllä leipominen voisi vähempää kiinnostaa :)

Poika- ja tyttösykkeistä sen verran, että meidän tytöllä oli sykkeet sellasta 135-145 aika lailla koko raskausajan (paitsi ihan alussa vähän korkeemmat). Ja joku tarinahan väittää, että se linea negra olisi merkki pojasta. No mulla tuli se juova mahaan, vaikka tyttö olikin :) Ja eikös niin kanssa sanota, että ¿tyttö vie äitinsä kauneuden¿. No ilmeisesti ei ollut kauneutta mitä viedä, sillä mulla oli iho ja tukka paremmassa kunnossa raskaana ollessa, kuin koskaan ennen. Mutta maha levisi kyllä sivuille, eikös sen väitetä olevan merkki tytöstä? :D Hauskoja nuo vanhan ajan arviot, vaikka varmaan aika huuhaata :)

Vilkutukset kaikille muillekin enskoille, butterfly, sase, mama030308, Weer@, fiiu, aurelia ¿ sekä muille nimeltä mainitsemattomille!! Hyvin tuntuu kaikilla pyyhkivän ja raskaudet etenee hienosti.

Täällä piiperö kasvaa kohisten ja on alkanut olla vähän hereilläkin päivän mittaan. Alkuun vaan nukuttiin ja syötiin. Ilmavaivoja on alkanut vähän olla myös, mutta hyvin pärjätään. Nyt on jo sellainen olo, että pieni on kasvanut hurjasti ja on jo ISO tyttö, vaikka mahtuu yhä 50 cm vaatteisiin :)) On kyllä kova tyttö imemään tissiä :)

Pikku hiljaa pitäisi ruveta pohtimaan ristiäisiä ja sopimaan nimestä. Päivät vaan hujahtaa ohi, aika menee ihan siivillä. Raskausaikaa on itsellä jo vähän ikävä, vaikka loppuvaiheessa olo tukala olikin. Kyllä sitä vaan kaikki liitoskivut unohtuu alta aikayksikön.

Voikaa hyvin enskamammat! Käyn täällä teitä kurkkimassa, vielä ei ole tarpeeksi aikaa istuksia pitkiä aikoja koneella, joten tuonne vauvapuolelle en ihan vielä malta siirtyä¿ :D

Gaiole ja piiperö 2 vkoa ja 2 pv

Vierailija
6/19 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

gaiole: kiva kuulla, että siellä kaikki menee ja tyttö kasvaa :) Nauttikaan yhteisestä ajasta.

butterfly: varmasti mukava viikko kun saatte olla miehen kanssa molemmat kotosalla :)

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli siellä kunnossa. Painoa ei ollut tullut, paineet oli hyvät ja pissa puhdas. Hb oli noussut, joten enää ei tarvi joka päivä ottaa lisärautaa. Sf-mitta oli pysynyt samana. Nyt sitten alkaakin käynnin viikon välein neuvolassa.

Koiran kanssa käytiin päivällä lenkillä ja tuntu itestä tosi hyvältä kun pääsi vähän liikkumaan ja ulkoilemaan. Muuten en oo mitään ihmeellistä saanut aikaseksi tänään. Huomenna jos jaksaisin ottaa ompelukoneen esille niin olisin tosi tyytyväinen ja vaatteet odottaa silittämistä.

Eikö kukaan tosissaan halua ottaa tuota esittelypinon päivittämistä harteille? Kyllähän mä sitä vielä hetken päivittelen, mutta viikko viikolta se h-hetki täällä lähenee.

-Sara-Maria rv 36+0-

Vierailija
7/19 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei pitkästä aikaa!

ei oo kerennyt käydä kurkkimassa täällä, että ketkäs ovat jo nyyttinsä hakeneet ja uusiakin on varmasti enska-joukkoon eksynyt. hirmuisesti onnea kaikille, joilla oma nyytti jo kainalossa on. :)

en ole kerennyt edes vauva-puolelle vielä kertaakaan pinoutumaan. kiirettä siis pitää, vaikka tuo meidän pakkaus aika rauhallinen onki. :)

on tää vauva-arki kyllä ihanaa, vaikka välillä meinaa tällä mamilla vähän väsyttää. poika oli hienosti kasvanut, kun tänään käytiin neuvolassa (pituutta löytyi reilu 50cm [syntyessään 47cm], painoa 3410g [synt.3140g] ja pää 35cm [synt.32cm]). tänään oltiin myös ekaa kertaa ulkona ja kyllä piristi, kun pääsi vihdoin ja viimein neljän seinän sisältä ulos. :)

täällä tuntuu jo ihmiset olevan hurjilla viikoilla. hirmuisesti tsempiä niille joilla vielä odotusta jäljellä! kohta se odotus jo palkitaan! ;)

//mutsiko ja pikku-prinssi 2vkoa

Vierailija
8/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa! Joulun aika oli niin kiireinen että en ehtinyt/ jaksanut juuri koneella viipyä mutta nyt alkaa taas aikaa olla ja jospa aktivoituisin :)

Minulla on kaikki mennyt kohtuullisen hyvin, supistelujen kanssa olen paininut ja nyt olenkin näennäisesti sairaslomalla äippäloman alkuun saakka. Olen siis yrittäjä mutta olen toki vähentänyt töitä reilusti. Vauva potkii välillä rajusti ja herättää öisin ja muutenkin uni on katkonaista.

Minä myös mietin synnytystä ja lapsen tuloa ja sitä kuinka sen kanssa pärjätään.. Meillä alkaa olla kaikki jo hankittuna pinnistä lukuunottamatta. Vielä jotain apteekkikamaa pitää hommata.

Anabela 32+2

Vierailija
9/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kaikki alkoi näin:

Joulukuussa vielä töissä ollessani minulla oli(ja on siis vieläkin vähäsen) ennenaikaisia supistuksia, joiden vuoksi jäin sairaslomalle ja meidän Riikan reissukin peruuntui sen vuoksi, kun lääkäri ei suositellut matkalle lähtöä. ( siitäkin siis lääkärin todistus saatiin). Niin sitten eilen tuli postissa ilmoitus, että vakuutusyhtiö Turva ei korvaa meille mitään koko matkasta, kun raskaus tai sen oireet eivät ole sairaus. Vaikka tosiaan hetki ennen matkan peruttamista soitin vakuutusyhtiölle ja kysyin asiasta, niin puhelimessa sanoivat, että pitäisi korvata kaiken. Kysyin tuostakin, mutta selittivät sen sillä, että olivat varmaan käsittäneet asian väärin. Jonkun valituskirjeen voin ainoastaan tehdä yhtiön ylemmälle tasolle, mutta tuskin sekään mitään auttaa. Eli sinne meni monta sataa euroa ihan turhaan. Vähän ollut paha mieli ja näinkö yhteiskunta " tukee" raskaana olevia.... ;( Niisk!!!

Mutta muuten raskaus menee hyvin ja tosiaan paremmin kuin aikaisemmin, kun supparitkin ovat vähentyneet. ja pystyy jopa kävelemään monta kilometriäkin. Ihana kun voi taas liikkua itsekkin kauppaan ja takas esim! :)

Meillä ohi nyt synnytysvalmennus. Oli ihan kiva ja sai hyödyllistä tietoa, niin synnytykseen kuin myös sen jälkeiseen elämään. Meitä oli ryhmässä vaan niin paljon(13 paria), että yksilöllistä neuvoa /keskustelua tai yms ei kyllä saatu.

Butterfly:lla valmennus vielä edessä päin. Muista paljon kysellä kaikenlaisa, mitä tulee mieleen siellä valmennuksessa. Itsestä ainakin tuntu, että tosi kiva kun mieskin oli siellä, niin hänkin tujus tän tilanteen ja muuta. kun aina neuvolassa yksin olen. Tuleeko sulla mies mukaan?

Synnärissä tutustumassa meidän pitää sit käydä ihan itse. Eli Oysissa joko ke tai to klo15. Kyllä siellä tosiaan pitää käydä, että sitten tietää mihin on menossa, niinkuin Sara-Mariakin kirjoitti. Itsellä myös päälimmäisenä mielessä, että milloin sitä oikein osaa sit lähteä oikeaan aikaan sinne...no onneksi sitä voi ainaa soittaa sinne ja kysyä neuvoa. Kyllä kaikki järjestyy! :)

Weer@lla vähän sama homma kuin itsellä, eli joka päivä ei potkuja paljon tunnu. Eli välillä tuntuu ihan hirveesti, kun taas toisena päivänä ei paljoakaan. Ja olen jo monesti huolestunut asiasta ja päättänyt, että huomenna soitan sit neuvolaan, mutta aina on kuitenkin vauva taas jossain vaiheessa aloittanut möykkeen mahassa. Taitaa vauva olla niin itsepäinen, että potkii vain silloin kuin itselle sopii, eikä esim silloin kun yritän sitä joskus herätellä, että onko siellä kaikki hyvin.. ;)

Gaiolelle terkkuja vauvan kanssa ja kivasti kuuluu teillä menevän. Kannattaa tosiaan hyvissä ajoin ainakin pappi varata ristiäisiin, että saatte sen sille päivälle mille haluatte.

Ensi viikolla onneksi taas neuvola ja pitäkää peukkuja ettei kohdunsuu ole auennut enempää kuin sen 0,5cm aikasemmin.

Tänään tuntuu jo vähän paremmalta mieli tuon vakuutusjutun vuoksi..eli torstai on toivoa täynnä. :)

rv-31+0 JEE! uusi viikko taas alkanut! :)

p.s äitiyspakkausta edelleen odotellaan...

Vierailija
10/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole ja Mutsiko: Kiva että kävitte meitä moikkaamassa. Teillä onkin päässyt vauva-arki hyvin käyntiin, mukava kuulla että kaikki on kunnossa. :)

Mama: Tulehan kertomaan miten on lomapäivät alkaneet¿vai pitääkö se loma kiireisenä ;)

Anabelallakin on jo mukavasti viikkoja kasassa, koitahan jaksaa lepäillä myös sairasloman aikana.

Aurelia: No voihan sen vakuutusyhtiön kanssa¿toivottavasti asia kuitenkin järjestyy. Olisi luullut tosiaan tuommoisessa tilanteessa lääkäritodistuksen käyvän, vaikkei sairaudesta nyt suoranaisesti olisikaan kyse. Ja kun muutenkin vakuutusyhtiöille aika paljon vakuutuksista maksaa, niin toivoisi myös vastinetta rahoilleen. Tsemppiä ¿taisteluun¿! Onneksi kuitenkin raskauden suhteen on tilanne parempi. Niin ja noista vauvan liikkeistä, tosiaan hiljaisemmilla hetkillä saatan yrittää herätellä hieman pukkaamalla vauvaa liikkeelle, mies jo varoitteli, että elä kiusaa sitä, tai se kostaa sinulle vielä¿ ;)

Sara-Marian leipomukset kuulostaa hyvälle. Moni onkin minuakin neuvonut pakastetta täyttämään ennen vauvan syntymää että olisi sitten jotain tarjottavaa ja itsellekin syötävää.

Kelan papereiden täyttäminen kävikin melko kivuttomasti. Työpaikalla on henkilö aivan sitä varten, jonka luona eilen kävin ja täytettiin ne yhdessä ja sieltä sitten laittaa ne eteenpäin. Eli nyt vaan odottamaan postia ja äitiyspakkausta. :) Toisaalta huojentavaa että se ¿paperisota¿ noiden osalta nyt tehty. Muuten ei omassa voinnissa sen erikoisempia ole, massu kasvaa päivä päivältä. On hauska seurata ihmisiä jotka tulee käytävällä vastaan, ettei ne katsokaan silmiin vaan mahaan :)

Onneksi huomenna on jo perjantai!

Terveiset kaikille muillekin enskoille! Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan, hieman on hiljainen viikko meillä enskoilla, jospa tästä virkistyttäisiin. :)

Weera 24+2

Vierailija
11/19 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterfly oli minua huhuillut, täällä ollaan!

Tänne kirjoitteleminen on ollut vähän vähäisempää, enempi olen ollut aktiivinen tuolla msn-puolella Maalismurusissa. Olen kyllä kovasti lukenut teidän juttujanne, onnea vaan kaikille vauvansa jo saaneille!!

Raskaus on mennyt hyvin, mitään suurempia vaivoja ei ole ollut. Nyt on jo 33 vk kasassa eli loppumetreillä alan minäkin olemaan :) Äitiyspakkaus tuli jo ennen joulua, ja tänään viimein päätös Kelan rahoista. Tuli vähän enempi kun olin ajatellut, hyvä näin päin! Kyllähän tolla pärjää ihan kivasti!!

Suurimmat hankinnat on täälläkin jo tehty. Jotain pienempiä puuttuu joista mainittakoon sitteri ja itkuhälytin, sekä apteekista yhtä sun toista. Vaatteita alkaa olla jo paikat pullollaan ja kestovaippojakin hankittuna jonkin verran, alan nyt jo olla aika hurahtanut niihin. Mites te enskat joilla nyt ihan pienet vauvat, oletteko käyttäneet kestovaippoja? Mites on sujunut?

Äitiysloma alkaa parin viikon päästä, jos vaikka sitten yrittäis tännekin enempi kirjoitella!!

cotine 33+0

Vierailija
12/19 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukavaa ku on hyvin nukuttu yö takana vaikken aamulla saanutkaan pitkään nukuttua. Eilen tuli tosissaan ommeltua pinnasänkyyn verhokatos sekä pinnasuojiin päällinen samasta kankaasta ku tuo verhokatos. Kohtalaisen tyytyväinen olen lopputulokseen, vaikken mä ikinä mikään hyvä ompelija olekkaan ollut. Tänään ajattelin hiukan käydä shoppailemassa kun sattui vielä olemaan tilipäivä :)

Paco: Piti tosissaan jo aikasemmin vastata että palapelin tekeminen on hiukan jäänyt kun en oo vielä löytänyt sopivan kokoista alustaa. Tuohon 3000 palan palapeliin tarvii ihan kiitettävänä kokonen alusta, eikä meiltä täältä kotoa tähän hätään löytynyt

mutsiko: Kiva kuulla, että siellä on kaikki lähteny hyvin sujumaan pikkuisen kanssa :)

anabela: Kivaa kuulla, että siellä kaikki on sujunut hyvin. Muista nyt lepäillä sairaslomalla

Aurelia: Aika ikävä tuo vakuutusyhtiön tapaus, varmaan kannattaa kuitenkin koittaa laittaa valitusta eteenpäin josko sieltä jotain vastinetta sais. Kyllä mäkin oon sitä mieltä että hyödyllistä tietoa noista valmennuksista sai ja synnytyksestä itsestään sai vielä paremmin tietoa tuolla synnärikäynnillä.

Weera: Hyvä kun sait apua noihin kelan papereiden täyttämiseen, vaikka ei niissä kyllä niin älyttömästi vaikeita kohtia ollu. Mulla ainakin ongelmallisimmat olis ollu ne työpaikkaan liittyvät kysymykset, jotka jätin työnantajan täytettäväksi. Toivottavasti päätökset tulee sinne pian ja pääset saamaan äitiyspakkauksen.

contine: Siellä kaikki sujuu hyvin ja hankinnatkin on hyvässä mallissa. Pian pääset äippälomalle " odottelemaan" sitä h-hetkeä :)

Masuasukilla kaikki hyvin, kovin se aktiivisesti siellä liikuskelee vaikkei sitä tillaa niin oo. Muuten kaikki sujuu hyvin, paitsi kädet on alkanu puutumaan ja menemään tunnottomaks. Turvotuksesta taitaa tääkin johtua.´onneks noi on kohtalaisen lyhyitä hetkiä ja sitten olo taas normalisoituu, mutta niitä tulee pitkin päivää. Ei onneks mitään sen pahempaa.

Aamupalan tekoon ja sitten kaupunkia kohti.

-Sara-Maria rv 36+1-

Vierailija
13/19 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cotine: Itellä ei oo kestovaippailukokemusta, mutta muistaakseni Bianco kestoili ja joku muukin. Käyppä huhuilemassa tuola vauva-puolella niin saat varmasti vastauksia ja vinkkejä.

Wautsi, täälähän on monet jo rikkonu 30 rajan ja jutshan te vasta plussasitte :) Kylläpäs aika rientää...

Meillä ollan pysytty terveinä. Masulle käännytään jo ja jonkinlaista ryömimisen yritystä alkaa olla ilmassa. Vauvauintikin päästiin aloittamaan viime viikonloppuna ja Neea tuntui viihtyvän.

Hyviä vointeja kaikille enskoille ja enskojen masuille.

T: Buuffa ja Neea 4kk+

Vierailija
14/19 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkutukset Gaiolelle ja Mutsikolle:) Kiva kun olitte käynyt meitä moikkaamassa

Anabela: Hyvä että olet pystynyt työtahtia hieman hidastamaan:)

Aurelia: No eipä ole kyllä reilua tuo matkajuttu:( Inhottavaa kun noitten vakuutusyhtiöiden kanssa joutuu aina tappelemaan. Jaksuja:)

Kyllä meillä mies tulee sinne synnytysvalmennukseen. Saa nähdä kuin paniikkin se tällä kertaa menee sen jälkeen;) Me ei vissiin valitettavasti päästä sairaalassa kiertelee ollenkaan kun siellä on remontti menossa:(

Weer@: Toi on kyl hassu juttu et ku masu alkaa kasvaa niin tuntemattomatkin ihmiset kaupassa tuijottelee masua ja alkaa hymyillä.

Cotine: Kiva kuulla että siellä kaikki menee hyvin:)

Sara-MAria: Täällä kans kädet puutuu tosi usein. Ikävä vaiva, mutta ei onneks kestä enää kauaa:)

Buuffa: Hauska kuulla teistäkin:) Neeahan on jo iso tyttö ja must tuntuu et vastahan me sua onniteltiin hänen syntymänsä johdosta. Minkäs ikäsenä tonne vauvauintiin voi muuten mennä? Onks siinä joku kerta maksu vai joku muu systeemi?

No sitten hiukka omaa napaa...

Keskiviikkona lääkäri soitti sappihappojen tulokset ja arvo oli onneks laskenu tosi paljon:) Onneks ei tarvii sitä enää stressailla, kun muuten stressaankin ihan kaikkea mahdollista.

Eilen käytiin hakee serkulta meille pinnasänky, kassillinen vaatteita, yhet äitiyshousut, liivinsuojia ja rintapumppu. Ihan kiva kun sai ilmaseks kun nää raha-asiat päin honkia. Hauska kun noi vaatteet oli mun kummipojan vanhoja ja puolet varmaan niist sellasia mitkä mä ite oon ostanu;) Olin vähän innokas kummi...

Tänää pitäs ahkeroida koulutehtävien parissa ja huomenna sit vähän rentoutuu. Mennää kaverin kaa leffaan kattoo se Tummien perhosten koti. Saa nähdä miten sitä viel jaksaa istua leffateatterissa. Sit aattelin jos huomenna ois jaksanu vaik vähän leivoskella:)

Noh nyt niitten tehtävien pariin... Vilkutuksia kaikille:)

-Butterfly- rv 31+6

Vierailija
15/19 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ikäsuositus on 3-6 kk ja minimi painovaatimus 5kg. Meillä maksu on 9 eur/kerta/perhe eikä mitään kausimaksua ole. Jos ei pääse uintiin niin ei tarvi maksaa. Joissain paikoissa on toi kausimaksu ja se on ainakin täälä tampereenseudulla 70 eur luokkaa ja sit lisäks viä käyntimaksu.

Vierailija
16/19 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai ainakaan uni ei tuu, vaikka väsyttäiskin. Päätäkin särkee niin kaameesti ku unohdin ottaa iltasella verenpainelääkkeen:( Mies heräilee varmaan koht ihmettee et mitä tääl koneel kukun. Eipä sitä viiti sängyssäkään pyöriä.

Eilen leivoskeln suklaakakun. Ite en kyllä sitä saa syödä, mut miehelle maistu:) Tänää aattelin tehdä jotain sämpylöitä. Vois kohta mennä googlettaa jotain kivoi ohjeita...

Lueskelin äsken tota vauvan odotus kirjasta minkä saa neuvolasta. Ekaa kertaa taidettiin tämän raskausviikon kohdalla mainita jotain erikseen kaksosten odottajille. Inhottaa jotenkin et hirveesti pitäs ite olla aktiivinen et saa tietoa. Mulle terkka ei oo oikeestaan tarjonnu mitään informaatiota. Onneks tää netti on olemassa niin täält kyl saa aika kattavasti tietoa:)

Jaa kai sitä pitäs lopettaa tää kirjottelu tältä erää (ennen ku te kaikki kyllästytte...)

Terkuin Butterfly rv 32+

Vierailija
17/19 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, sitä on viikonloppu taas edessä ja vettä/räntää tulee taivaan täydeltä. Ei oikein tee mieli tuonne ulos lähteä. Sais tulla vähän lunta maahan, olis paljon mukavampaa.

Buuffa: Kiva kuulla teistä :) hyvä, että kaikki on siellä menny hyvin. Tuo vauvauinti kuullostaa kivalta, toivottavasti täällä järjesteittäis sitä myös, että pääsis sitten vaavin kanssa veteen

Butterfly: Siellä oli arvot laskenut. Sehän on tosi hyvä juttu. Kyllä niitä hankintoja tehdä ja tavaroitakin saada. Toivottavasti sait yöllä vielä nukuttua tai ainakin aamusta :)

Eilen tuli sitten hiukan kierreltyä kaupungilla, sain rintapumpun ja toiset imetysliivit ostettua. Rintapumpussa päädyin tuohon avent isis käsikäyttöseen, sattui olemaan täällä vielä lastentarvikeliikkeessä tarjouksessa. Jotain pientä varmasti vielä puuttuu, mutta tähän hätään ei tuu mieleen, että mitä.

Paljon on mielessä käynyt, että mitä sille vaaville tarvii pakata kotiintulovaatteiksi ja kuinka paljon sitä vaatetta oikeesti tarvii laittaa päälle. Pakko laittaa ite tavarat valmiiksi ku en usko siihen, että mies osais ettiä kaikki tarvittavat vaatteet mukaan. Sairaalakassinkin pakkaaminen on käynyt mielessä.

Pitäis lähteä käymään ulkona tuon koiran kanssa, mutta motivaatio mennä tuohon keliin tällä hetkellä on täys nolla. Taidan tehdä tähän aikaan vaan pikakäynnin ja kattoa josko sää vähän paranis iltaa kohti ja mennä sitten pitemmästi tai jättää se lenkki miehen huoleks :)

Hauskaa viikonloppu enskoille :)

-Sara-Maria rv 36+2-

Vierailija
18/19 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hereillä liian aikaseen. Menee hermo. Painaa toinen vauva vissiin tuota virtsarakkoa niin pahasti, että tuntuu et ois koko ajan vessahätä. Sit ku menee vessaan ni ei tuu mitään. Kertoiskokohan tää sitä et herra A ois vihdoin ja viimein kääntynyt pää alaspäin?!? Jos se pää vaikka painais siellä niin paljon tuota rakkoa. Toivottavasti!!!!!

Sara-Maria: Mä oon kans pohdiskellu et mitä vaatteita sitä pitäs vauvoille pakata mukaan. Vaikee tu ei voi tietää et kuin kylmä sillon on. Pitäs vissiin varmuudeks varata tosi lämmintä vaatettakin mukaan. Mies on yrittänyt mua jo hyvän tovin saada pakkaamaan omaa sairaalakassia:)

Mulla on jotenkin kauhean epätodellinen olo et meille tulee kaks vauvaa. Jotenkaan mä en voi käsittää sitä, vaikka miten noi tuol masussa meuhkaa. Mies sano samaa mulle eilen et " Aatella et kuukauden pääst meil voi hyvinkin olla jo kaks muksuu." Kai sitä vast todella käsittää sen ku he ovat tossa rinnan päällä:)

Eilen käytii tosiaan se leffa kattomassa. Oli tosi hyvä, vaikkakin synkkä. Jaksoin jopa istua hyvinkin sen ajan paikallaan. Vessahätä tosin sillonkin vaivas ja mä kun en vessaan lähe kesken leffan:)

Ehkä mä alan taas väsäilee kouluhommia et ois jotain hyötyäkin siitä et herää aikaseen. Halauksia kaikille enskoille ja masuille:)

-Butterfly- rv 32+1

Vierailija
19/19 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurelia: kuulostaapa ikävältä tuo vakuutusjuttu. Tuntuu, että aina siellä on joku porsaanreikä, ettei niiden tarvitse korvata. Luulisi kyllä, että kun sinun tapauksessasi kyseessä ei ollut tavallinen raskaus vaan lääkärin kielto matkustaa, että se pitäisi korvata. Tee joku valitus. Olen myös kuullut, että vakuutusyhtiöt nauhoittavat puhelut, joten löytyisiköhän tuolta tuo sinun puhelusikin, jossa korvaus on jo luvattu?

Weeralla ja jollakin muulla (sori en muista vieläkään kaikkien nimiä..) oli puhetta vauvan liikkeistä. Täälläkin vauveli on viime viikkoina liikkunut aika vähän. Sain neuvolasta ohjeet laskea liikkeitä (annetaan kai täällä meillä päin kaikille loppuraskaudessa) ja kun oikein pysähdyn paikoilleni hiljaa laskemaan, saan kyllä tarvittavan määrän liikkeitä kasaan. Välillä ehtii kyllä jo päivän aikana huolestua, että onko kaikki kunnossa, illalla ja yöllä liikkeitä tulee jonkin verran enemmän.

Sara-Maria: kuulostipa kivalta sinun leipomiset. Pitäisi minunkin leipoa jotain pakkaseen, sekä vieraille tarjottavaksi että itselle ruokaa ensimmäisiä vauva-ajan viikkoja varten.

Olipa kiva myös lukea Gaiolen ja Mutsikon vauva-arjen kuulumisia!

Lomalla siis ollaan ja vielä nyt olen pysynyt kiireisenä, kun valmistelin pari päivää ' vauvakutsuja' , jotka olivat viikonloppuna. Ideana oli vaan kutsua ystäviä ympäri Suomen käymään, kun en itse enää jaksa reissata eikä välttämättä heti vauvankaan kanssa tule sitten lähdettyä kyläilemään. Käytiin lenkillä, saunottiin, syötiin, pelattiin lautapelejä yms. rentoa. Ja tietysti puhuttiin vauvoista ja synnytyksestä. Sain lahjaksi jalkahoidon :) On tämä kyllä outoa, kun yhtäkkiä ei tarvitse tehdäkään mitään. Millonkahan viimeksi olisin ollut yli kuukauden tekemättä mitään? Opiskeluaikana tuli tehtyä lomilla töitä tai vähintäänkin luettua tentteihin, eikä työaikanakaan ole ollut yhtäjaksoista kuukauden lomaa. Pitäisi nyt vaan malttaa levätä ja rentoutua ja osata nauttia siitä.

Aurinkoista masun kasvattelua kaikille enskoille!

Mama ja Justus 33+6