Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahoinvoinnista...

14.01.2008 |

Kärsin todella voimakkaasta pahoinvoinnista. Olot tulevat monta kertaa päivässä ja ihan yhtäkkiä.Mikään ei auta..ei pysty puhumaan, ei juomaan...tuntuu että uni on ainut mikä auttaa, on siis pakko mennä pötköttää ja koittaa vedellä syvään henkeä ja olla liikkumatta.En kuitenkaan ole oksentanut (vielä ainakaan).

Olen asiakaspalveluduunissa ja työnteko näissä oloissa on lähes mahdotonta. Kukaan ei tiedä työpaikallani että odotan ja olen nyt joutunut olemaan sairaslomalla..tänään taas lääkäriin. Tää tuntuu niin turhauttavalta, kun olen muutenkin niin huono ollut ottamaan sairaslomaa. Olis kiva kuulla onko muilla vastaavanlaista.

Nyt rv 7 ...Sanoiko joku fiksu että viikolla 9 yleensä helpottaa? Onhan se yksilöllistä tietenkin, mut jotenkin siihen on kiva lohduttautua:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa ei mitään, mutta kakkosta ja nyt tätä kolmosta odottaessa kesti toi pahin vaihe 3 viikkoa. en mäkänn oksentanut (paitsi kerran), mutta just sellainen kokonaisvaltainen kuvotus ja uuvutus oli kyllä aivan järkyttävää. Kummallakin kerralla sain saikkua, ja lääkärin lapussa luki jopa flunssa koska mulla sellainenkin pukkas siihen päälle.

Hae rohkeasti vaan saikkua koska et ole työkykyinen. Yleensä lääkärit ottaa ihan kivasti huomioon että kyseessä varhaisraskaus jota halutaan vielä salailla.

Vierailija
2/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta lastamme rv26 ja oksentelu on onneksi nyt jo helpottanut. En halua luoda toivottomuutta, mutta itse kaipasin joka kerta kohtalotovereita jakamaan kokemuksiani.

Ensimmäistä odottaessa oksensin ja voin pahoin 14 viikolle saakka. Toista odottaessani oksensin ja voin pahoin vuorokauden ympäri 17 viikolle saakka ja nyt kolmatta odottaessa sama toistui 16 viikolle saakka. Todella ymmärrän olosi. Itsellä vaivat ovat vain pahentuneet kerta toisensa jälkeen. Oksensin päivällä ja yöllä. Olin kahdelta viimeseltä tiputuksessa sairaalassa, kun mikään ei pysynyt sisällä ja olo oli niin heikko, että vain " vapisin horkassa" . Elämä oli aivan kamalaa. En jaksanut iloita koko raskaudesta, ennenkuin oksentaminen helpottui, vaikka vauva oli todellakin odotettu.

Itselläni mikään kokeilemani konsti ei oikein auttanut. Tiheä raikkaan syöminen auttoi hetkeksi. Itse söin noin 1/2-1h välein. Jos verensokeri laski yhtään, oksensin heti. Lääkäri neuvoi syömään " siripiriä" että jaksaisin olla hetken pystyssä. Nukkuminen oli ainut keino, jolla jaksoin. Nukuinkin 12-14h vuorokaudessa mahdollisuuksien mukaan. Kyllä mies oli tiukoilla, kun hoiteli kaksi lasta pitkien työpäiviensä jälkeen yksin huushollin hoidon ohella :).

Yritä jaksaa. Olotilaa ei ymmärrä kukaan muu kuin asian itsellään kokenut. Ota asia päivä kerrallaa, tunti kerrallaan. Lepää ja nuku jos sinulla on siihen mahdollisuus. Itse sinnittelin 5 viikkoa töissä, jonka jälkeen oli pakko jäädä sairaslomalle. Kyllä asia varmaan töissä ymmärretään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

jää vaan reilusti saikulle, koska et ole todellakaan työkykyinen! Ekaa odottaessa olin 2 viikkoa pois töistä, huijasin vatsavaivoja, ja sitten kun asian uskalsi julkaista, sanoin pomolleni että se oli valkoinen valhe, ja hän ymmärsi. Olo helpotti 12 viikon paikkeilla. Kuvotus 24 tuntia, mutta en oksennelut, nukuin vaan kaiket ajat....

Nyt kakkosta odotan, olen hoitovapaalla niin ei tarvitse selitellä, mutta olo taas IHAN kamala, ja välillä rajua oksentamista joka yltyi vkolla 11. Lääkäri lohdutteli että viikolla 16 viim loppuu, yleensä. Toivon, koska olen aivan lamaantunut, poikki ja tuntuu että kaikki ilo on kadonnut. Tiedän, kun keskiraskaus koittaa, kaikki on taas IHANAA ja elämä hymyilee!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville, meitä on paljon ja nämä kokemusten jakamiset auttavat. Juo kylmää sokerivettä, niin saat energiaa, se on nyt minun pelastus!

Bertta rv 11+3

Vierailija
4/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viikolla 18. Kolmatta odotan. Aikaisemmista en olekaan voinut pahoin..

Vierailija
5/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pystynyt enää olemaan töissä. Lääkäritodistukse(i)ssa luki oikea syy, enkä nähnyt enää syyksi ollakertomatta, vaikka muutama kuukausi aiemmin olinkin kokenut keskenmenon. Tai ehkä juuri siksi. olo oli nyt aivan eri (silloin ei oksettanut) ja jos olisi mennyt kesken, tiesin, että myös silloin tarvitsisin sairaslomaa.

Ensimmäinen sairaslomajakso oli 1vko, sen jälkeen ne tulivat 2 vkon välein. Kerran jouduin tiputukseen, jonka jälkeen söin 2 vkoa pahoinvointilääkkeita. Olin töistä poissa noin 2kk, jolloin pahoinvointi alkoi pysymään aiksoissa, kun söi koko ajan.

Nyt viikko 23 menossa ja oksennan yhä lähes joka aamu ja pahoinvointi tulee jos ei syö. Paitsi nyt flunssassa syöminenkään ei meinaa auttaa. Pitäisi saada nukkua enemmän.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville!