Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset vko3 ma-ke

14.01.2008 |

Uuden pinon aloitus

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivä tiedossa! Hetken nörtteilyn sallin itselleni heti alkajaiseksi ;)

Voi hitsit! Eilen sain tietää että Kaupunkimme ei tarjoakkaan rakenneultraa! Voi JUMPE sentään! Varasin ajan yksityiselta 4d-ultraan ja se olis 5.2. Hinta on aikas huima 130e.

Tosin anoppi on äitiysneuvolassa töissä 70km päässä meiltä ja soitin hänelle voisiko hän ultrata työpaikallaan sen verran että nähtäisiin sukupuoli.. ja se kuulemma onnistuisi. Sitten voisin perua ton hemon ajan.. Tälläistä pähkäilyä täällä. Sukupuoli kiinnostaa vaan kovasti, koska olisi remonttia tulossa.

Noh, tällästä ihmettelyä täälltä:)

Hauskaa päivää!

L rv 15+3

Vierailija
22/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä uusi heinäkuisten äiti. Laskettu aika on 21.7, tosin ultran mukaan saattaa olla viikkoa aiemmin, mutta la:ta ei kuitenkaan muutettu.

Lyhyesti itsestä, pk-seudulla asutaan, entuudestaan tyttö 02/06 ja tämä masuvauva ilmoitti olemassaolostaan heti kun sai mahdollisuuden :) Työelämään palasin elokuussa, joten hieman lyhyeksi jää aika duunailla, muttei se haittaa kyllä yhtään! Aiemmin ihan mielenkiintoinen työ on menettänyt lapsen myötä kiinnostukseni, ja suoraan sanoen motivaatio työntekoon on tällä hetkellä minimaalinen. Jännää kyllä, esikoisen aikana oli niiin vaikea irroittautua työelämästä, ja nyt vaan odottaa heinäkuuta...Tosin motivaatio ei viimeksi oikein riittänyt kotona oloon, joten aika on tainnut jo kullata muistot. Mutta se itsestä...

Niskapoimu-ultrassa siis käyty, ja turvotus oli 2,2 mm eli ihan ok. Veriseeruminäytteen olisin halunnut, mutta vauva oli liian iso siihen. Seuraava ultra on helmikuun lopussa.

Alun järisyttävää väsymystä ja etomista lukuunottamatta olo on mitä mainioin. Liikkuminen jäi työhön menon myötä, mutta nyt olen tilannut liikuntaseteleitä josko sitä itsestään taas saisi irti ja skolioosi-selkäkin voisi paremmin.

Hyviä vointeja kaikille!

baby2006 ja masuvaavi 13+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova olo aamusta iltaan... Pari päivää oli pois mutta silloin kärsin järkyttävistä selkä/pakaralihaskivuista! Sitten tämä yökötys jälleen palasi ja selkäkivut hävisi... Lisäksi väsyttää ja iltaisin särkee päätä. Alkaa oikeesti jo ärsyttää!

Tervetuloa baby2006 mukaan! Mehän ollaan ennestäänkin " tuttuja" jo tuolta helmisten -06 pinoista! :)

chili82 , onneksi kaikki oli hyvin!!

Millähän viikoilla tuonne 4d ultraan kannattaa mennä jos haluaa siitä mahdollisimman paljon " irti" ?

Meillä kyllä kuuluu ilmaisena rakenneultrakin mutta se tehdään ihan tavallisella ultralla. Muakin on alkanut kiinnostaa tää vauvan sukupuoli, kun on niin erilainen raskaus kuin eka oli.

En jaksa millään muistaa mitä muuta piti kommentoida... Tää yökköolo vie kaikki voimat ja ajatukset! :(

Maha on mullakin kasvanut ja pikkuhiljaa pitäis saada uusia paitoja, kun entiset meinaavat jäädä turhan lyhyiksi. :) Aluksi mua vähän ahdisti tuo mahan kasvu mutta nyt yritän vakuutella itselleni, että se on vauvasta johtuvaa eikä mitään turhaa läskiä! ;-) Pari vuotta, kun on koko ajan yrittänyt painoa tiputtaa niin nyt tää tilanteen muutos oli aluksi " shokki" ...

Mutta nyt pitää mennä syömään jotain pientä...

kumppari rv 15+3

Vierailija
24/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on fiilikset eilistä valoisammat:D kiitos chilin ja aina yhtä auttavaisen neuvolatädin uskon,että tämä minun listeria vouhotus alkaa laantua..:) verenpaine oli hieman koholla,mistä täti sanoi,ei kyllä maininnut,miten sen sais laskemaan takaisin kohilleen,mutt ilmeisesti ei ollut mitenkään liian korkea. hemppa oli jälleen 135,joten en tarvinne rautatabuja laisinkaan,olisin kyllä ihmetellyt.jos se olis laskenut,mulla on aina ollut korkea hemoglobiini. viime raskaudessa se huiteli jopa 150:ssä!

ja mikä parasta,ne ihanat sydänäänet saatiin kuunnella :)) esikoinen oli mukana toimituksessa,kun olen puhunut tällä viikolla,että mennään kuuntelemaan " vauvan ääniä" ja oli kyllä ihmeissään. nyt osoittelee vatsaansa ja sanoo " pumpum" :D

jos tällä viikolla en saa soittoa sairaalasta,en ole " jäänyt kiinni" veriseulonnassa ja kaiken pitäisi sen osalta olla ok. täytyy sitten vaan toivoa,ettei sitä puhelua tule! ensi viikon lopussa joka tapauksessa soitan vielä neuvolaan ja kysäisen,mitä niissä tuloksissa oikein oli. ihan vaan oman mielenrauhan tähden:)

nyt sitten rauhoittelee poikaa.. ei ole nukkunut päiväkodissa unia,joten alkaa olla riehakkaalla päällä..:/

mukavaa loppuviikkoa!

-annu ja sintti 16+1-

Vierailija
25/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas outo yö. Pyörin vaan sängyssä ja ensin särki päätä, sitten tuntui että kolottaa joka paikkaan, pissalla piti ravata vähän väliä ja närästi ja sitten vielä rupesi nenä vuotamaan... Valvoin viiteen!

baby2006: Meillä on samanikäiset esikoiset. :) Meidän poika on syntynyt myös helmikuussa 2006. Kiva saada lisää heiniksiä joukkoon. Muistakaahan taas lisäillä tietojanne esittelypinoon. :)

Eipä ihmeempiä tänään.

Anne rv 13+6

Vierailija
26/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kirjeen KOKSista!

Seerumiseulan mukaan mahdollisuus kromosomipoikkeavuuteen on suhteessa 1:12222 eli todella pienet!!Jee,päästiin läpi...vaikka en minä siitä huolissani ollut,ultrassa kaikki oli niinkuin pitikin ja kätilö sanoi että näyttää niin normaalilta kun vaan voi.Eli todennäköisesti tervettä vauvaa odotellaan...nyt enää 25 raskausviikkoa jäljellä....:)

Ja huomenna koeaika menee umpeen,jolloin vakituinen työ on mun eikä mua voida irtisanoa ilman pätevää syytä.Raskaus ei onneksi ole sellainen.

Vierailija
27/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat läpi viikon ahkerasti katselleen ultrakuvia. Kilpaa jo arvailevat onko se sisko vai veli, ja kovasti odottavat milloin senkin saisi tietää. Onko joku ottanut lapsia mukaan tuonne värilliseen 4D ultraan? Ajattelin, että siellä varmaan kuukauden päästä käytäisiin jollei seuraavassa ultrassa Kättärillä näy sukupuolesta merkkiä... On niin kamala kasa noita pikkutytön mekkoja sun muita vielä varastossa, tietäisi mitä niille tehdä. Nyt on kivempi silitellä, kuin sitten kesähelteillä. Niin ja tyttö varsinkin kamalasti haluaisi ultraan mukaan, ja tuonne ehkä sen voisi ottaakin. Mutta katsotaan.

Olo on taas tänään kamala, aamulla juoksin töihin vain appelsiini masussa, ja töissä haisi niin kamalalle joku kokkaus, ettei tehnyt mieli mennä syömään... Kotimatkalla sitten haukkasin pinaattipiirasta jossain kahviossa, mutta silloin jo hieman heikotti. Yleensä on ollut omat eväät mukana, nyt ei vaan yksinkertaisesti kerennyt. Onneksi huomenna on taas iisimpi päivä, ja puoliso jaksoi viedä pojan telinevoimisteluun illaksi... Itse nukuin hyvällä omalla tunnolla päiväunia.

Nyt on tyttö vaahtokylvyssä, ja huutaa olevansa valmis... Meillä menee nämä voikkaillat hieman pidemmiksi, kun poika kotiutuu vasta lähempänä ysiä eikä pikkuprinsessa oikein osaa orientoitua nukkumiseen kun odottaa isoa veljeä kotiin.

28/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin sitten np ultrassa, mieskin onneksi pääsi mukaan. Mun vanhemmat tuli lapsia hoitamaan siksi aikaa ja kerrottiin sitten samalla mihin ollaan menossa. Äiti oli kuulemma jo arvannut aikoja sitten, muttei ollut vaan mitään puhunut.. Samoin kun siskoni tänään kuuli vauvasta, sanoi hänkin sen jo arvanneen. Ei sitä näköjään kovin hyvin pysty läheisiltä salaamaan =)

No, ultrassa siis oli kaikki niinkuin pitääkin. Kooltaan vauveli oli 2 päivää pienempi kuin viikot ovat, mutta laskettua aikaa ei muutettu. oli se jälleen vaan niin ihanaa nähdä pikkuinen ensimmäistä kertaa! Aika vilkas kaveri näytti olevan. Niskaturvotus oli 1.1 mm, eli ihan normaali. Sen verikokeenkin olisi saanut jos olis halunnut, mutta päätettiin jättää väliin. Kotona näytettiin lapsille kuvia vauvasta ja kyllä niistä oltiinkin kiinnostuneita! 3-vuotiaskin katseli tarkasti ja hahmotti kyllä hyvin vauvan.

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.

Oikee enkeli ja Tintti 12+0

Vierailija
29/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eilen oli se kauan odotettu ultra ja voi kinkku miten se jannittikin tallakertaa...Mutta kaikki oli onneksi niin kuin piti.np-turvotus oli 1.3mm,jotenka normaali, ja meille kuuluu viela se verikoe taalla uk:ssa, vaikka en olekkaan mikaan vanha mamma,niin se otetaan silti kaikilta...ihan kiva!!!

Kovasti vauva menna hyori masussa,ja nieleskeli lapsivetta...Miten pysahdyttavaa se onkaan,ihan joka kerta...

Baby2006 ja Anne-Maria(menikohan oikein???)

Myos meilla tytto, joka on syntynyt helmikuussa 2006, meita on taalla jo nakojaan monta entista helmimammaa...Lisaksi pikkuveikkaa tai siskoa meilla odottelee tytto 2004...ja kovasti odottaakin =)Ja kyseli jo toissapaivana etta mamma,mista se vauva sitten tulee ulos...???? Kolme vuotias...ajattelin joutuvani vastaamaan tuohon kysymykseen kun neiti on 5vuotias...En nakojaan ole ihan ajantasalla,tai sitten tytto on aikaansa edella =)

Paa on ollut melkoisen kipea tanaan,ja mikaan ei auta..

Pari paivaa selkaa seka masua on jomotellut kovanlaisesti ja oma gynekologini Suomesta sanoi sen ehka olevan vaan kohdun kasvukipua,mutta voi jo enteilla ennenaikaisia suppareita,joita mulla on ollut molemmista aikaisemmastakin raskaudesta...voi kumpa ne ei viela vaan alkais...

No mutta se siita, nyt taas syomaan,muuten oksu yllattaa...

Kauniit unet pimenevasta Englannista!!!

Brampton+ Little Pumpkin rv 13+1

Vierailija
30/38 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Olen lueskellut teidän kuulumisia ja vakaasti päätin, etten lähde mukaan tälle kirjoittelulinjalle, mutta pakko sukeltaa mukaan...

Asustelen pk-seudulla ja kuten yllättävän monella muullakin, täältäkin löytyy 02/06 syntynyt poika! Nyt siis toinen lapsi tulossa ja LA olisi 6.7. Kättärille oon menossa synnyttämään kuten esikoistanikin. Uuden Vuoden aaton kunniaksi käytiin ekassa ultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin. Oli mahtavaa, kun laitteet oli kehittyneet niin paljon, että nämä kuvat vastasi meidän pojan tokan ultran kuvia! Kummaa kyllä, nyt tämä raskaus jännittää jotenkin enemmän kuin eka...

Olikohan jossain sellainen esittelypino, johon voi laittaa tietonsa...?

Vointeja kaikille! Mä palaan taas gradun kimppuun, jota pitäisi yrittää ahkerasti naputella. Sen takia yritän olla tällä puolella hiljempaa:)

Vierailija
31/38 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään jonon jatkoksi...pitkään olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja nyt otin itteeni niskasta kiinni ja rekisteröidyin.

Tässäpä vähän tausta tietoja...Olen siis 25- vuotias, avoliitossa asuva kohta 2- vuotiaan tytön äiti. tyttö on syntynyt tammikuussa 06. Edellinen raskaus päättyi valitettavasti keskenmenoon. Nyt kuitenkin viikkoja kasassa 13+6, ja heinäkuun 18 olisi laskettuaika. Tällä hetkellä olen tosin sairaslomalla verenvuodon takia. Istukassa hematoomaa, sama vaiva oli tytön aikaan jolloin vuoto kesti 3 vk. Nyt sitten lepäilen ja toivon parasta. Vakaasti olen kyllä päättänyt että tästä vauvasta en luovu. Kävin tiistaina ultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin, tilanne tarkistetaan uudelleen 28 pv.

muuten raskaus on edennyt ilman suurempia pahoin vointeja, lievää heikotusta oli ilmassa alussa...nyt ei muita vaivoja kuin hillitön jäätelön himo, onko se sit hyvä vai paha?

kirjottelen aina kun ehdin..

Vierailija
32/38 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmiska: voit lisätä tietosi tonne ketjuun, joka on otsikoitu: ♥ ♥ ♥HEINÄHATUT 2008 ♥ ♥ ♥ esittelypino 16.01.08

Kiva, kun meitä on näin monta, joilla on kaksivuotias lapsi. :) Ollaankohan me helmiskan kanssa oltu samaan aikaan kättärillä 2 vuotta sitten? Meidän poika syntyi 16.2. ja kättärillä siis. :)

Tsemppiä -nekkuli-:lle, toivottavasti menee kaikki hyvin.

Kiva kuulla lasten reaktioista, kun on kerrottu vauvasta. Me näytettiin 2-vuotiaalle ultrakuvaa ja kerrottiin, että siinä kuvassa on se vauva, joka on äidin mahassa. Poika ei sanonut mitään, mutta silitti nätisti vauvan kuvaa. :)

Anne rv 14

Vierailija
33/38 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ihan pudonnut jutuista, kun en varmaan kahteen viikkoon ole koneelle jaksanut. Meillä on miehellä loppurutistus koulussa, joten tekee koko ajan kotona hommia koneella ja kun on vaan tää yks kone, niin eipä mulle paljoa nettiaikaa jää:(

Vanhoja tekstejä en jaksanut ruveta selaamaan, kun niitä oli NIIN paljon. Mut sen verran tän vkn pinosta tajusin, että Chilillä on ollut hurjat kokemukset. Toivotaan että kaikki on masussa hyvin, kuten varmaan onkin kun kerran vauveli ultrassakin liikkui:) Ja tuo 6 päivän heitto on kyllä ihan tavallista! Mulla on kaksi aiempaa heittänyt paljonkin. Toinen reilulla viikolla ja toinen just kuudella päivällä...

Mulla oli tänään neuvola. Ihana oli jälleen kuulla sydämenjumputus!!! SyKe oli n. 160, joten tytöltähän tämäkin vaikuttaa;)

Muutenkin kaikki oli ihan ok. Paineet ja hemppa mulla kyllä yleensä onkin kunnossa. Painoa on nyt tullut ihan alusta alkaen 1,2kg, mikä mulle on kyllä liikaa, mut eiköhän se siitä keskiraskaudessa tasoitu. Ainakin aiemmissa raskauksissa on niin käynyt. Nälkä vaan mullakin tuppaa olemaan koko ajan!

Mut nyt täytyy lähteä lukemaan kun tytöt vihdoinkin rauhoittuivat sänkyihinsä!

Pricilla ja Muru rv 14+2

Vierailija
34/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... esittelypinosta! Laitanpas itseni sinne jatkoksi.

Samaan aikaan ei olla oltu kättärillä, koska meidän poika syntyi ihan kuun lopussa 28.2. Mä tosin olin jo viisi päivää sitä ennen laitoksella pre-eklampsian takia.

Hauskaa kuulla tässä jatkossa, miten samanikäiset isoveljet/siskot reagoi uuteen tulokkaaseen!

Viikonloppua!

Vierailija
35/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ultrakuulumisia on tullu monilta, onnittelut jokaiselle niistä!

Aina ei yhtä onnellisesti käy, juuri eräs nettituttava sai ikävämmät uutiset np-ultrastaan.. :( Sehän on omiaan pistämän itsellekin paniikkivaiheen päälle, varsinkin kun ei np-ultrassa käynyt. Sitä ei täällä kunta tarjoa.

Muuta uuttapa ei täällä juurikaan. Pahoinvointi on helpottanut kovasti, ja tänä aamuna puolestaan lensi niin lahjakkaasti yrjö että.. Vaihtelevalla menestyksellä siis, enimmäkseen kuitenkin ihan hyvä olo. Massulla on tosiaan kokoa jo kiitettävästi, vähempikin riittäis! Eilen räppäsin uudemman kuvan paljaasta massusta, ja tuttu sen nähdessään totes, että jättiäkö siellä kasvatat?!?

Meillä on tulevat isosiskot ja veli innoissaan. Neiti 5v. hölisee innoissaan jokaiselle joka vähänkin pysähtyy kuuntelemaan, et " Äidilleppä syntyy ensi kesänä vauva! Äidin masussa on sellanen pieni vauva!" :D Kuopus 2v9kk puolestaan on saanut päähänsä, et äidin masussa on kaksi vauvaa! Ei usko vaikka kuinka sanotaan ettei ole kuin yksi! Lapsen mieli on arvaamaton.. ;) Esikoinen taas puolestaan totesi, että se on taas kumminkin pikkusisko, hänellä kun on niitä jo neljä kappaletta! (isällään siis myös kaksi tyttöä uudessa liitossaan) Esitti varovaisen hartaan toiveen, että olis tällä kertaa se veli!

Jahas, täytynee painua sukimaan karvaisemman lapsen turkkia, siis koiran, on päässyt hiukka huonoon jamaan kun on enimmäkseen pihakoirana..

Ädä+papunen rv14+2

Vierailija
36/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs tänä aamuna kävin toisella neuvolakäynnillä. Kaikki oli " normaalia" , enkä oikeen mitään osannut kysyäkään. Eli aika sujuva ja pikainen käynti oli. Sydänääniä etsittiin jonkin aikaa, kun oli pikkuinen niin kovassa liikkeessä koko ajan ettei ehtinyt laite kuulla ääniä :) Mutta saatiin ne sitten kuuluville hetken odottelun jälkeen. Reippaasti ja tasaisesti sydän sykki 140 ja risat.

En tosiaan osannut kauheesti kysellä mitään. Vielä kun ei oikeen mitään tapahdu. Maha vielä vain hieman turvonneen näköinen, eikä oikeen kummempia raskaustuntemuksia tällä hetkellä. Liikkeitä ja rakenne ultraa odotellessa.. Ehkä siihen mennessä herää mullekin jotain kysymyksiä.. tai sitten ei :) Kaikkihan on selvää pässinlihaa :D

Nyt pitäs keksiä motivaatiota liikkumiseen. Liikun kyllä, mutta en todellakaan niin paljon kuin ennen raskautta. Sikiö sais sillä liikunta/urheiluhulluudella pikkasen liian kovaa kyytiä. Nyt sitten olen topputellut itseäni.. mutta kun ei voi tehdä samoja juttuja kuin ennen, niin tuntuu että kiloja tulee vaan ja tulee. Olen kyllä " herkkä" lihoamaan elikäs aina olen kovasti joutunut tekemään töitä pitääkseni painoni hallinnassa. Ruokailutottumuksetkin ovat paremmat kuin hyvät. Eli en syö mitään rasvaista ruokaa (pikaruokia, eineksiä yms.), en vaaleaa leipää, enkä oikeestaan muita herkkuja kuin karkkeja. Pääasiassa ruokavalio kasviksia ja paljon kuituja. Mutta sehän on selvä yhtälö, että jos nyt syön enemmän kuin ennen ja liikun vähemmän kuin ennen niin niitä kiloja vaan tulee, ei voi mitään :(

Vielä tohon liikkumiseen ainakin itselläni vaikuttaa se että maha on koko ajan " sekaisin" . Turvottaa ja myllertää vatsassa jatkuvasti, varsinkin pitkän istumisen jälkeen ja sitähän teen kaiket päivät töissä koneen ääressä.. Sitten illalla kun pääsee kotiin, niin sitä mieluummin vain lepuuttaisi vatsaa kun lähtee ulos kippurassa pinnistelemään..

Kovasti toivon, että kohta helpottaisi tämä mahan oireilu, vaikka tuskin kun olen muutenkin niin herkkävatsainen..

Johan tuli paljon turistua. Tällaisia tuntemuksia tänään tässä päässä.

Kaikki hyvin mahassa asuvalla, se pääasia, vaikka itselllä ei niin loisto olo olisikaan :)

MyLauren 15+3

Vierailija
37/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vointi voisi olla parempi... Mieheni isä kävi meillä pari päivää sitten hoitamassa kuopusta, ja sitten hän paljasti että hänellä on hyvin kipeä olo... Ja tietysti tauti tarttui minuun. Eli makaan sängyssä kuumeessa ja kurkku on järkyttävän kipeä. Ei kivaa, kun oksennan monta kertaa päivässä, ja nyt kun kurkku on niin kipeä oksennan verta... Toivottavasti tämä tauti menee nopeasti pois. Raskauspahoinvointi ja kurkkukipu eivät sovi yhteen... Toivottavasti te muut pysytte terveinä!

Saminta rv 12+3

Vierailija
38/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kävin eilen ja siellä oli kaikki hyvin. Lääkäri löysi virtsarakon, mahalaukun, nenäluun, hampaat ym. Sikö oli siisti, eli maha oli nätti, suolet paikoillaan ja selkäranka oli selvä ja yhtenäinen. Turvotusta oli 1,2mm elikkä normaalia :) Vauva raaputti oikeaa korvaansa ja työnsi käden suuhunsa. Suloinen oli. Pituutta oli 6,5cm eli jo isompi kuin tulitikkurasia :D Lääkäri sanoi että on hyvä merkki kun sikiö reagoi tutkimukseen ja että kaikin puolin nätti raskaus!

Kysyisinpäs nyt teiltä että koskeeko teillä mahaan (kohtuun)? Minulla koskee joka päivä ja lääkäri selitti sitä sillä, että kohtu nousee lantion kuopasta ylös ja sen aikaa koskee mahaan. Sen jälkeen kuulemma loppuu. Toivottavasti siis on normaalia. Tänään alkoi koskemaan ja vihlomaan häpyluuhunkin :( Maha on kasvanut valtavasti, itsekin tänään säikähdin isoa kumpua.

Nyt kauppaan ruoka ostoksille.

Jouhi 13+2