apua! Verta tulee taas mutta nyt enemmän!
Mitä mun pitäis tehdä? Viikko sitten kävin päivystyksessä, kun tuli paperiin kirkasta verta. Ultrattiin ja näkyi elävä alkio. Viikko mennyt ihan ok ja nyt sitten hulahti taas verta housuihin. Tällä kertaa vaan enemmän! Ja vieläkin tulee. On edelleen kirkasta ei näy hyytymiä eikä riekaleita. Mutta mitä mun nyt pitäis tehdä? Odottelenko vaan vai soitanko jonnekin? Minne? En ole neuvolassakaan vielä käynyt. Eka aika on vasta 2 viikon päästä.
rv 7+2
Kommentit (8)
Vuoto kesti muutaman tunnin verisempänä, muuttui rusehtavaksi ja seuraavana päivänä oli poissa.
Odottele, helpommin sanottu kun tehty, muuttuuko vuoto runsaammaksi. Jos muuttuu niin päivystykseen sitten kyllä!
Ei ole tullut enää hulahduksia, muuta kuin ne kaksi aamulla. Silloin oli kyllä ihan menkkamainen olo. Selkäkin on kipeä niinkuin aina menkkojen aikaan. Verta tulee nyt vähemmän, vain pyyhkiessä. Ei edelleenkään kokkareita tai riekaleita. Lepäilen tän päivän. Mitähän pistän siihen sairaslomalappuun, kun ei ne vielä tiedä töissä, että olen raskaana, enkä haluais kertoa? Meillä saa omalla ilmoituksella olla 3 päivää pois. Yritän vielä soittaa neuvolaan. Ei aamulla vastannut. En tiedä, milloin siellä on soittoaika.
Ystävälläni oli edellisessä raskaudessa hematooma, joka vuoti muistaakseni rv 11. Verta tuli ihan kamalasti (ainakin se siltä näytti), mutta ultrassa kaikki oli ok ja terve vauva syntyi sitten aikanaan.
Toivottavasti sullakin kyse jostain sinänsä harmittomasta vuotamisesta!
Tsemppiä!
Fuulis 6+3
Ikävä tilanne, koita kestää ja toivotaan että verentulo loppuu. Jos kyse on keskenmenosta, niin voit vain lohduttautua sillä, että et pysty tekemään asialle mitään jos se on tapahtuakseen. Jos verta vuotaa pitkään paljon tai jos kivut yltyvät koviksi, niin sitten menet päivystykseen. Muutoin voit olla kotona ja odotella mihin suuntaan tilanne kääntyy.
Minäkin tunnen monia naisia, joilla on ollut alkuraskaudessa erittäin kovaakin verenvuotoa ja silti on raskaus mennyt kunnialla loppuun saakka. Itselläni on yksi keskenmeno takana, ja kyllä sieltä sitten tuli isoja hyytymiä ja kokkareita, ja todella NIIN paljon verta, että asianlaita ei jäänyt epäselväksi.
Voimia!
eli olin silloin rv 7 ja nyt on vuotoa jatkunut milloin kirkkaana ja ryöppyämällä,ja niukkana rusehtavana....toivo tässä menee ja itku on herkässä..tänään kättärille tarkistamaan että pieni on matkassa.tiistaina siellä sydän löi tuhatta ja sataa muutenkin jäi vähän auki tuo hematooma juttu..mistä sellanen tulee...
...toivottavasti joudutte kuitenkin huolehtimaan turhaan!
Itselläni vastaava tilanne pari vuotta sitten. Rv 6:n aikoihin alkoi suhteellisen runsas vuoto, jossa myös hyytymiä. Satuin olemaan sairaalan päivystyksessä tiputuksessa muista syistä ja siellä lääkäri kirjoitti epikriisiin asiaa paremmin tutkimatta " runsas verinen vuoto, siis alkuraskauden keskenmeno" ja sain ultra-ajan vasta seuraavalle viikolle. Vuoto jatkui useamman päivän, gyne teki ensin sisätutkimuksenkin oletuksella, että raskaus oli keskeytynyt ja vasta sen jälkeen ultrasi vain todetakseen, että alkio olikin täysissä " voimissaan" ja turvassa. Ehdin siis jo viikon verran murehtia keskenmenoa ja sitten olinkin taas raskaana! Vähäistä vuotoa jatkuikin sitten nelisen viikkoa, joskus enemmän, joskus vähemmän, eikä kukaan koskaan pystynyt kertomaan miksi.
Nyt pian kaksivuotis tyttäreni tuhisee päiväunilla ja asialle voi jo vähän naureskella. Silloin olin kyllä huolesta sekaisin monta viikkoa. Joten tsemppiä ja hyviä uutisia kaikille alkuraskauden vuotajille...
pigeon
Itselläni keskenmeno alkoi rv 6 vähäisellä vuodolla. Yön yli kotona katselin.. Yöllä ei vuotanut juuri mitään, aamulla vuoto yltyi.
Lähdin päivystykseen ja ultrassa todettiin kohdun olevan täysin tyhjentynyt.
niin mene uudelleen päivystykseen. Kun ultraavat niin saat varmistuksen suuntaan jos toiseen. Muuten et voi varmaankaan itse tilaan vaikuttaa kuin ottamalla rauhallisesti ja lepäämällä.