Onko järkeä ostaa 4,5-v pojalle kevääksi (ja syksyksi) goretex-välikausilenkkareita?
Talvella pojalla on ollut käytössä Viking goretexit, mutta koska se " välikausiaika" sekä keväällä että syksyllä voi olla niin lyhyt (joskus kun lumet sulavat keväällä nopeasti ja sää pysyy kuivana, ois " välikausikenkien" tarve ollut vain pari viikkoa), en ole raaskinut mitään goretexeja siihen väliin ostaa, vaan on mennyt tavallisilla (alle 30 ¿) lenkkareilla ja kumppareilla. Nyt oli Anttilassa Adidaksen korkeavartiset goretex-lenkkarit tarjouksessa alle 50 ¿ (ovh oli 79,90 ¿) ja ostin ne pojalle kevääksi.
Onko kukaan muu ostanut noita kenkiä tai onko kellään niistä muuten kokemuksia? En tykkää varsinkaan pojalla käyttää kumisaappaita kuin ihan pahimmilla lätäkkökeleillä, kun kävelee kuitenkin kaikki matkat kerhoon tai puistoon ja lampsii ärsyttävästä niillä kumppareilla. Eli kai toi sitten oli ihan hyvä ostos, varsinkin jos kengät mahtuisivat vielä ensi syksynä.
Kommentit (5)
Onhan nille käyttöä kesälläkin. Suomessakun sitä vettä voi sataa melkein joka päivä kesälläkin.
Tosin olen huomannut, että syksyllä niitä tarvitaan pidempään ja talven aikana jalka ei kasva ihan niin paljoa, joten ostan kengät yleensä syksyllä ja useimmiten ne ovat mahtuneet vielä keväälläkin sen hetken kuin on ollut tarvis.
Ostin lapselle samaiset kengät, kun olen viimeiset pari kukautta sellaisia hänelle kaivannut. Tavalliset lenkkarit tuntuivat liian ohuilta ja talvigoret liian paksuilta.
Minusta on järkeä. Meillä noita välikausikenkiä (siis varrellisia) on ollut isommalla gorena vasta oikeastaan nyt, kun en ole aikaisemmin moisia löytänyt, mutta gore-lenkkareita on ollut käytössä jo hyvän tovin ja pienemmälle ostin just kolmet (apua, tosin kahden numeron välein, joten eiköhän siitä aika pitkäksi iloksi ole) Addun gorenilkkurit välikautta varten kun löysin 35 e kpl.
Kosteaa ja sateista on kuitenkin niin usein, joten kumisaappaissa en viitsi lapsiani ulkoiluttaa. Huonosti on vaan saatavilla gore-tex kevät/syksy kenkiä pidemmällä varrella kuin tavalliset lenkkarit. Ihan tavallisissa lenkkareissa tuo gore ominaisuus menee vähän hukkaan. Huonolla kelillä hörppää kuitenkin niin helposti varresta. Timberlandilta olen itse löytänyt parhaat, mutta viimeksi Pompiista ostettaessa maksoin 80 tai 90 ¿, joten aika suolaisen hintaisia.