myyty huutiksessa, postissa hajonnut
kuinka olette toimineet? Oletteko palauttanut raht ja ottanut hajonneen tavaran takaisin, kuka on maksanut pk:t? Vai onko jäänyt ostajan murheeksi hajonnut tavara? Kenelläkään kokemuksia, myyjän tai ostajan näkökulmasta?
Kommentit (2)
Jos tavara hukkuu tai menee rikki postissa, niin vastuu sen selvityksesta yms. on aina lähettäjällä. Vastaanottaja voi valittaa myyjälle, mutta myyjän pitää tehdä valitus postille. Posti ei yleensä korvaa mitään, heillä kun on erikseen palvelu jossa paketit on vakuutettu :(
Ja nämä kahden yksityishenkilön väliset kaupat on aina vaikeita, mutta tappiot tulee aina lähettäjälle. Ja voisihan vastaanottajakin sanoa, että tuote on ollut rikki jo lähetettäessä...
Tohko:
Minulle ei ole koskaan käynyt niin että tuote olisi rikkoutunut, mutta en ottaisi siitä vastuuta, mutta koettaisin saada postin korvaamaan, varsinkin jos kyseessä kalliimpi tuote.
Kannattaa laittaa omaan tai kohteen kuvaukseen ettei vastaa siitä jos posti kadottaa tai hajottaa tuotteen.
mistä syystä ja miten tuote on hajonnut?
Jos on kyse herkästi rikkotuneesta tuotteesta, se pitää ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun laittaa kohteen huutoon. Että vaatiiko herkästi rikkoutuvat postituslisän ja miten pakkaa jne.
Minulle ei ole koskaan käynyt niin että tuote olisi rikkoutunut, mutta en ottaisi siitä vastuuta, mutta koettaisin saada postin korvaamaan, varsinkin jos kyseessä kalliimpi tuote.
Kannattaa laittaa omaan tai kohteen kuvaukseen ettei vastaa siitä jos posti kadottaa tai hajottaa tuotteen.
Voiko olla käynyt niin, että ostaja/huutaja onkin itse hajottanut tuotteen ja sanoo että se oli avatessa hajonnut!??!