Matka Costa del Sol:iin...
Hei,
olemme menossa Costa del Sol:iin helmikuun alussa 2,5 vuotiaan poikamme kanssa. Onko kellään kokemusta reissaamisesta sillä alueella?
Oletteko antaneet lapselle paikallista ruokaa ja/tai maitoa? Onko jotain vinkkejä tai ongelmakohtia mitä meidän tulisi huomioida?
Kommentit (3)
On asuttu vuosi ilman lapsia, ja myöhemmin pari kuukautta lapsen kanssa. Hyvin meni! Näppärät rattaat mukaan tai sieltäkin saa ostettua, ainakin Fuengirolassa on hyvät kaupat siihen. Hyvälaatuista ruokaa saa kaupasta, valmis ruokia lapsille löytyy ja teillä tais olla niin iso että syö samaa kuin aikuiset joten ruuan kanssa ei ole ongelmaa... Siisteystaso vessoissa varsinkin ei ole Suomen luokkaa jokapaikassa joten desinfioivaa käsihuuhdetta mukaan ja niitä kosteuspyyhkeitä sehän jo sanottiinkin.
Eläintarha on ehdoton käyntipaikka, kallis mutta hyvä! Bussit on halpoja, mutta rattaita ei voi ottaa kyytiin. Ja paikallisjunalla pääsee hyvin, siihen voi ottaa rattaat. Ihmiset on ystävällisiä ja tulevat taputtelemaan lasta... joskus kasvoista, siitä en oikein pitänyt mutta minkäs teet. Aina ei ehdi väliin tai kehtaakaan.
Jos on mahdollista vuokrata auto niin käykää katsomassa ympärillä olevia kyliä, ihania!
Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen, niin ja vartioikaa lastanne koko ajan!!!
Reissaamme siellä suunnalla joka vuosi eli tuttua seutua meille. Itse olen antanut lapsilleni sikäläistä maitoa heti siitä lähtien, kun korvikkeesta on tavalliseen maitoon siirrytty. Helppo matkakohde lapsia silmälläpitäen. Kaiken tarvittavan saat paikanpäältä ja espanjalaiset RAKASTAVAT lapsia!
Hyvää matkaa!!
Jos tarkoitat siis tuota Etelä-Espanjan rannikkoseutua. Oltiin siellä juuri loppuvuodesta silloin 1v3kk-ikäisen poikamme kanssa. Hyvin meni reissu eikä mitään kummempaa tullut eteen. Me tehtiin itse loma-asunnolla ruoat paikallisista elintarvikkeista ihan samalla tavalla kuin kotonakin. Pullovettä tosin juotiin ja käytettiin ruoanlaitossa. Ja se maito on ihan tavallista maitoa, jota voi turvallisin mielin juoda. Meidän poika tykkäsi, kun sehän oli sitä vähän makeampaa UHT-maitoa. :) Ravintoloissakin jos oltiin, me tilattiin pojalle vaan yleensä jotain pastaa tms. perusruokaa ja hyvin maistui. Kerran mentiin tapaspaikkaan ja silloin oltiin varattu pojalle mukaan valmisruokapurkki, kun ajateltiin, että tapakset voi olla vähän turhan mausteisia tai muuten eksoottisia makuja pojan mieleen. Mutta yllärinä se ei suostunut maistamaankaan sitä omaa purkkiruokaansa vaan söi innokkaana paikallisia herkkuja ja totesi vaan että NAM! :)
Espanjassa myydään erikseen tosi makeita ja mehukkaita mehuappelsiineja. Jos asutte jossain huoneistossa, jossa teette itse ruokaa, suosittelen tekemään aamupalalle itse puristettua appelsiinimehua. Siitä tuli meidän pojan ehdoton suosikki viikossa.
En nyt keksi mitään, mitä erityisesti kannattais ottaa huomioon tai varoa tms. Tää nyt ei liity pelkästään tohon alueeseen vaan yleensäkin matkailuun, mutta kannattaa ottaa mukaan paketti kostutettuja käsipyyhkeitä niin saatte pyyhittyä käsiä jos eväsnälkä yllättää kesken reissun.
Fuengirolassa on tosi hieno eläintarha. Sellaisia eläimiä, joita ei Korkeasaaressa näe: esim. orankeja, gorilloita, simpansseja, krokotiileja, virtahepoja... Poikkeuksellisen kivaa on se, että kaikki noi eläimet on sellaisissa aitauksissa, että ne näkee varmasti eikä eläimet pääse samalla tavalla piiloon lymyilemään kuin monesti Korkeasaaressa. Meidän poika oli aivan ihmeissään, kun tiikeriemo tuli katselemaan sitä suoraan silmiin lasin takaa.
Et kertonut minne päin menette, mutta joka tapauksessa suosittelen myös päiväretkeä Gibraltarille. Siellä on niitä villejä apinoita, jotka teki vaikutuksen ainakin meidän pikkuherraan. Niin ja passit mukaan, kun se on Iso-Britannian aluetta.
Oikein hyvää matkaa koko perheelle!
-Q-