Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Goretex kenkien takuu? Myyjän mukaan 1 vuosi vaikka talvikengät käyttämättä 8 kk vuodesta.

11.01.2008 |

Ostin viime talvena ekaluokkalaiselle elämämme ensimmäiset goretex kengät, hintaa oli 89 euroa (mokka, kotimaiset). Teimme ostokset hyvissä ajoin syksyllä kun syysuutuudet tulivat kauppaan (syyskuun lopussa) talvi tuli kuitenkin vasta tammikuussa, joten kenkiä aletteiin käyttää vasta tammikuun puolivälissä.

Maaliskuun alussa ensimmäiseillä loskekeleillä lapsi valtti märkiä jalkoja ja tosiaan kengät oli 2 kk käytön jälkeen sisältä läpimärät. Laitoin sähköpostia valmistajalle, joka käski kiikuttaa kenägät myyjäliikkeeseen. Asumme kaukana myyjäliikkeestä, kevät eteni viikossa, lumet suli ja ajettelin ettei kengät ehkä syksyllä enää mahdukaan, asia jäi (oma vika myönnetään!).

Nyt syksyllä kokeiltiin kenkiä ja olivat vielä aivan sopivat. Ensimmäiset pakkaset tuli viime viikonloppuna (Helsingissä) ja kengät siis käyttöön. Eilen loskakelissä lapsi tuli taas kotiin jalat läpimärkinä.

Harmittaa vietävästi. Onko tosiaan niin ettei goretex muka kestäkään vettä, yhteensä kenkiä on käytetty alle kolme kuukautta vaikka ostohetkestä on ehtinyt vierähtää 1 v 3 kk. Eihän talvikenkiä kuitenkaan käytetä kesällä.

Tänään suivaantuneena ajoin myyjän luo tekemään reklamaatiota ja myyjä väitti goretexeillä olevan 1 v takuu. Onko kukaan kuullut tällaista? Tajuen attei takuu voi olla ikuinen, mutta jos siis ostan itselleni goretex kengät ja minulla aikuisena ei ole pieneksi jäämis ongelmaa, niin ensi talvena kengistä saa vesi jo mennäkin läpi? Mitään tällaista aika rajoitusta en löydä valmistajan nettisivuilta jossa goretex ominaisuudet on kyllä esitelyty hienoin lausein.

Tällä perusteella siis jos ostaa goretexit syksyllä, voi luottaa niiden veden pitävyyteen vain sen yhden talven, kesän ne seisovat käyttämättöminä mutta seuraavana syksynä ei goretexin enää tarvitsekaan pitää vettä.

Ihan huijausta minusta, en osta enää ikinä yhtää gore kenkiä jos niiden veden pitävyys kestää vain kuivaa pakkaslunta!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomarin kengät oli.

Vierailija
2/5 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenkien pitäisi olla mitään kertakäyttötavaraa. Kyllä niissä varmaan on joku valmistusvirhe.

Minulla on varmaan jo viidettä vuotta samat vikingin goret ja edelleen vedenpitävät. Tytöillä olen käyttänyt Eccon ja vikingin goreja ja kyllä ne useamman vuoden kestävät ja vanhanakin ovat vedenpitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosivat juuri eilen kuin seula. Poika tuli kotiin jalat aivan märkinä. Olivat kävelleet kunnon loskassa yht. n 3 km koulusta kirjastoon.

Asiallisesti pidetyt kengät, viime talvena ei ongelmia. Tänä talvena ei ole lumen puutteen vuoksi edes olleet montaa kertaa jalassa ja eilien keli vasta oikein kunnon loska.

Vierailija
4/5 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kulumasta ym. mennyt rikki niin silloihan ei tietenkään korvata, mutta jos on heti vuotanut, niin kyllä siinä silloin valmistusvirhe ja valmistusvirhe on korjattava aina. Takuu on vain myyjän/valmistajan antama " lisäturva" .

Vierailija
5/5 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin ne käyttöön tammikuussa ja maaliskuussa 2 kk käytön jälkeen kengät olivat joka käytön jälkeen sisältä märät. Hassua siinä oli se, että pojan sukat olivat kuitenkin kuivat! Jostain kautta (pohjasta vai päältä) kosteus meni kengän sisään ja kengät olivat silloin märät aina pari päivää putkeen. Soitin maahantuojalle tms. joka kehoitti viemään kengät liikkeeseen, josta olin ne ostanut. Olin ostanut ne Sellosta ja koska en siellä kovin usein käy, vein kengät sinne vasta joskus touko-/kesäkuussa, kun seuraavan kerran oli sinne asiaa. Myyjä laittoi mun tiedot ylös ja joskus kuukauden-parin päästä sieltä soitettiin ja kerrottiin, että kengät oli tutkittu tehtaalla (tai jossain) ja todettu viallisiksi. Sain rahat takaisin =)