Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reippaalle kissaneidolle nimi

10.01.2008 |

Hei kaikille!

Kiinnostasko jotakuta ehdotella pikkuiselle kissaneidille kutsumanimeä?

Olen kerran aiemminkin pyytänyt täältä kissannimi-apua ja tuli todella hieno lista, joka on toki tallessa ja nimet harkinnassa. Mutta se silloin suunniteltu kissanpentu ei olosuhteiden sanelemana minulle tullutkaan, muuten olisin toki tullut kertomaan mihin nimeen päädyin.

Tässä vinkkejä:

* kyseessä on tyttökissa, eli joko tytön nimi tai sukupuolineutraali

* rotu on Pyhä Birma, eli valkoinen puolipitkäkarvainen suloinen, sinisilmäinen karvapallo, jolla on (harmaan)beigeä naamassa, jaloissa ja hännässä.

* nimi voi olla myös suomalainen sana, joka sopisi kissan kutsumanimeksi (kun asuu ulkomailla voi kissan nimi olla vaikka Kissa) ;o)

* mieluummin ei alkaisi kirjaimella L tai T, eikä nimestä erottuva päävokaali (ensimmäinen, tai se mitä on eniten) olis I eikä U. (tällaiset kisut kun meiltä jo löytyy)

* saa käyttää vieraitakin aakkosia, esim B-alkuinen voisi olla kiva, mutta ei kiitos ääkkösiä.

* pehmoinen nimi olis kiva, mutta kissillä on reipas luonne ja omanarvon tunto kohdallaan ja ääntäkin löytyy pehmoisesta ulkomuodosta huolimatta

* kissan oma virallinen nimi tarkoittaa pientä kukkasta, mutta Kukka ei ainakaan ole mulle mieluinen nimi ;-/

Harkinnassa päällimmäisenä mulla on tällä hetkellä nimet Soma, Zoma, Darla, Ruuti, Nekku, Pulu...

Mm. Lilla, Anni ja Peppi olisivat kivoja nimiä, mutta tutuilla käytössä.

Kiitokset etukäteen!

t. abaco :o)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny

Ansa

Doro

Exä

Fina

Heili

Iitu

Jutta

Chisu

Lola

Maisi

Opri

Oosa

Pimu

Rosi

Sole

Tutta

Ulpu

Valpu

Åsa

Vierailija
22/25 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempi

Venni

Iisa

Malla

Lyyti

Tyyne

Paju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen tyttökisu on Nessu tai Emma.

Pojalleni sanoin joskus aiemmin, että jos meillä on joskus kissa niin annan sille nimeksi Noku. Tulee selityksen sanoista no kun. Toinen nimiehdotus oli Niiku eli niin kuin!

Vierailija
24/25 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap on jo 15 vuoden aikana keksinyt kissalleen nimen.

Vierailija
25/25 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap on jo 15 vuoden aikana keksinyt kissalleen nimen.

Ilonpilaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän