Onpa tosiaan asuntomarkinat hiljentyneet... joopajoo
Kohtuuhintainen, hyväkuntoinen ja kohtuukokoinen perheasunto tuli myydyksi vieläpä ilman välittäjää neljässä viikossa. Kysyntää oli melkoisesti, vaikka julkista näyttöä emme edes pitäneet. Kymmenen perhettä kävi katsomassa, kolme jätti tarjouksen ja saimme lopulta sen minkä pyysimmekin. :-)
Kommentit (13)
Eli hyvät asunnot suosituilta alueilta myydään niin kuin ennenkin. Mutta asunnot, joissa ei niin hyvä pohja, kunto tai sijainti mutta reilu hintapyyntö - jäävät käsiin.
Ja loppumetreillä tuli vielä monta innokasta ostajaa. Eli ilmeisesti hyväkuntoinen perheasunto menee melko nopeastikin.
Asuntomme oli myynnissä 2 viikkoa (ensimmäisen viikon aikana näyttö vain sop. mukaan). Ensimmäisen julkisen näytön jälkeen meni 2 päivää ja asunto oli myyty lähes pyyntihinnalla (2% alle).
oli myynnissä 8 viikkoa, saimme 2500 euroa enemmän kuin pyysimme
Minun mielestäni on ihan hyvä, että ostajat harkitsevat edes pari viikkoa ennen sitoutumistaan, ei sitten katumapäälle jälkikäteen.
viikon ja yksi yleisesittely ja monta halukasta jo käynyt toiseen kertaan katsomassa. Toivottavasti menee pian!
kaiken selväksi ennen kuin menee yhteenkään näyttöön. Ja miettiä senkin, mitä on hakemassa.
Ja ap:na jatkan vielä, että tuon neljän viikon aikana oli myös joulu/uusivuosi, jotka vaikuttavat kyllä käytännln järjestelyihin...
vasta kunnolla neuvottelemaan. Katsoahan aina voi käydä.
ja sovittu lisälaina ja että se käytetään kun sopiva löytyy. Asuntokaupat on aina tehty saman tien. Nopeimmillaan ostettu, myyty, saatu kylkiäisenä yksi yksiö ja pantu se vuokralle ja muutettu viidessä päivässä.
Viimeksi olen meidän pankissa käynyt vuonna 1988.
12
kysyisin ap:lta ja muiltakin asiaan liittyen, että kun myitte itse, niin missä teillä oli oma ilmoitus? Oliko lehti-ilmoitus tarpeeksi, eli seuraako ihmiset niitäkin? Tuntuu, että nykyään kaikka katsoo asunnot vain etuovi comista..
Oliko tympeää olla esittelemässä vieraille omaa kotiaan ja kuunnella kommentteja ja arvosteluja? Mekin harkittiin itse myyntiä, mutta noista syistä annettiin välittäjälle.
Meillä kukaan näyttöön tullut ei kommentoinut mitenkään ikävästi. Kerroimme totuudenmukaisesti pieneistä viostakin. Mielestäni oli helpompi pienten lasten kanssa esitellä itse sopivana aikana kuin häipyä aina jonnekin näytön ajaksi. Voi olla, että joku jätti tulematta, kun omistaja myi itse, mutta emme kaivannetkaan enempää katsojia. Yksikin kiinostunut ostaja riittää! Välittäjän puuttumisen huomioimme myyntihinnassa ja molemmat voittivat muutaman tonnin. Emme kaivanneet välittäjää missään vaiheessa.
Jos on vilkasta, tuollainen menee jo ennen ekaa näyttöä.