HELP! Miten nopeasti eroon käytetyistä vaatteista...
Tätä on varmaan paljon kyselty ja keskusteltu mutten nyt tähän hätään löytänyt vastuksia.
Eli kuten otsikossa jo tulikin, niin miten pääsisin nopeasti eroon pieneksi jääneistä pojan vaatteista. Vaatteita on taas kertynyt paljon ja kaappitilaa käy ahtaaksi.
Aikaisemmin olen käyttänyt tätä vauva palstaa, hidas kuin mikä. Miljoona kyselyä ja kuvien lähettämistä...No thanks!
Huutiksessakin olen myynyt ja hyvin on kauppa käynyt, mutta kun en ehdi nyt kuvailemaan ja listaamaan, no no!
Asun Helsingissä, joten osaako joku neuvoa esim. hyvää itsepalvelukirppistä lähialueella, jossa tosiaan kauppa kävisi....
Kiitokset vastauksista jo etukäteen
Kommentit (31)
voisin olla kiinnostunut vaatteistasi, mutta jos haluat niin meilaa pikkumatruusi@hotmail.com, niin voidaan vaihtaa muutama sana lisää vaatetarjonnasta ja -kysynnästä :-)
tosiaan en ole sinne koskaan myytäväksi vienyt, mutta ostoksilla olen käynyt. Eli en osaa sanoa, mitä myyjä vie välistä.
Siellä on myös ulkovaatteita myynnissä. Hinnat ovat korkeampia kuin kirppiksillä, luonnollisesti, mutta vielä kohtuullisia. Nyt ostin Hilfigerin neuletakkia 15¿, timben sandaalit 10¿, legon collegepuvun 12¿. Vaatteiden kunto toki vaikuttaa, niin kuin kaikkialla. itse en osta kuin tosi siistiä, lähes uuden veroista.
SIHA:
Meillä on pojalla käytössä nyt 116 cm, joten minua kiinnostaisi 116-120 cm pojan vaatteet. Jos sinulla on halukkuutta niin meilaa, jos värit ja maku menee kohdalleen niin voisin tehdä kauppoja isommastakin erästä. Tai jos laitat huutikseen, niin olisi kiva jos meilaat nimimerkkisi mistä voin katsoa. Olen valmis maksamaan hyvän hinnan, mutta kuten joku muukin totesi niin en kuitenkaan ihan puolia ostohinnasta.
RÖPÖLÄINEN:
Minulta löytyy muutama siisti kesävaate koossa 100-104 cm? Myin tuon koon jo aiemmin pois, mutta jotain oli jäänyt kaapin perälle. Tosin ne merkkikamat on sitten jo tehnyt kauppansa muille. Meilaa jos kiinnostaa, kyse on muutamista shortseista ja paitapuseroista. (HM pääasiassa, Mayoral, muistaakseni marimekkoakin).
aipa@luukku.com
Kirppiksellä pitää olla kaikki halpaa...kunnosta ja merkistä riippumatta ... :/
Itse olen ratkaissut ajan puutteessa asian niin, että ihan parhaat merkkikamat/käyttämättömät myyn, muut annan tutuille/hyväntekeväisyyteen. Saan paremman mielen siitä, että lahjoitan vaatteet tosi tarvitsevalle, kuin että myyn viidelläkymmenellä sentillä per vaate pois..
Itse tykkään laadukkaista merkkivaatteista ja niitä mielelläni ostan käytettynä hyvään(?) hintaan...kierrätys-idea on musta pop, pienten lasten kanssa kaupoissa kiertely ei niin herkkua ja toki kun budjetti ei niin iso ole-niin kiva ostaa hiukan halvemmalla kuin kaupan hinnat.
Olen valtavan onnellinen kun sain ostaa juuri pienemmälle tytölleni isomman kasan kauniita vaatteita toiselta äidiltä edullisesti...esim.uudenveroisesta kenzosta 15e oli musta halpa hinta.
Mielelläni maksan enemmänkin hyvistä käytetyistä jos ovat mieluisia...en toki uuden hintaa mutta... :)
Jos m_rit haluaisit vaki-ostajaa, niin voisin olla kiinnostunut...pojallani timben vaatteet yksi suosikeista ja nyt 104siirrytään, eli 110senttisiä voisin jo mielellään katsastaa. Huikkaa jos vaki-ostaja-idea tuntuu hyvältä :)
Myyn siellä vain tosi hyväkuntoiset haalarit tms. Jotain euron vaatetta ei paljon kannata ilmoitella, kun sitten on vaivaa vielä postituksista.
Itse olen hyvällä menestyksellä myynyt itsepalvelukirppiksellä lastenvaatteita. Kauppa käy, kunhan hinta on kohdallaan, sisävaatteista esim. euron kappaleelta. Pöytä kannattaa järjestää hyvin, eikä tupata liian täyteen. Klaukkalan Viirin kirppis on minusta hyvä myyntipaikka, eikä tavaroiden katoaminenkaan ole ollut ongelma. Kiinnostaisi kokeilla myös uutta lastentarvikekirppistä Villa Lyhtyä Rekolassa.
Itse olen vailla ns. vakimyyjää pojan vaatteille koossa 104-
Voin ostaa varastoon kokoja 110-116. Haussa on laadukkaat vaatteet, esim. PO.P, Timberland, mutta myös ihan tavalliset Bogit ja HM:t käyvät, jos laatu kohdillaan ja muuten kiva. Erityisesti pidän punaisista ja oransseista ja muista kirkkaista väreistä. Poikamaiset örkit ja muut kierrän kaukaa.
Kaipaisin erityisesti suoralahkeisia collegehousuja ja huppareita tai ns. rugbypaitoja, koska pojalla on aika isokokoinen pää. Myös pyjamat kelpaavat plus kaikenlainen muukin sisä- ja ulkovaate plus hyväkuntoiset kengät 28-.
Tyyliini ei kuulu tinkiminen tyyliin kaksi yhden hinnalla, inhoan sitä itse yli kaiken. Maksan mielelläni laadusta kohtuullisen hinnan. Asun Espoossa, voin mielelläni tulla katsomaan vaatteita pk-seudulla. Otan kuvia vastaan myös sähköpostilla.
Kiitokset etukäteen!
eh1705@kolumbus.fi
liikkeeseen. He ottavat myyntiin hyväkuntoiset vaatteet ja urheiluvälineet, saat pitää puolet hinnasta. Ne jotka eivät kelpaa myyntiin voi sinne jättää hyväntekeväisyyteen jos haluu.
...ja tosiaan ottavat 60% ja myyjälle tilitetään 40%. No täytyy miettiä, että maksaako vaivan. Vaikka olisi toisaalta helppoa, kun ei tartte muuta kun viedä ja kukaan tuskin tällaisesta liikkeestä varastaa.
Kiitos kaikille jotka tarjoutuivat vakiostajaksi. Saatan palata pikimmiten asiaan. Mutta kun on päivät töissä, iltaisin joko omat, perheen tai pojan harrastukset ja viikonloppuisin mökkiprojekti, niin yhteisen ajan löytäminen vaatii hieman kärsivällisyyttä ja sumplimista.
Jos joltain sellaista löytyy, niin sitten :))
Tosiaan tosta hinnoittelusta. En itse ainakaan kehtaa pyytää mitään älyttömiä hintoja. Mutta mielestäni esim 6-8 euroa timben uudenveroisista farkuista ei ole liikaa. Jos itse löytäisin sellaiset siihen hintaan, niin ostaisin ilomielin. Mutta toiset ovat sitä mieltä, että tähän hintaan pitää saada kahden housut.
Tarkoitan siis sitä, että olisi mukava, että ostaja olisi samalla aaltopituudella.
Mutta tämä on hyvä ketju ja ehkä tämän avulla saadan ainakin muutama epätoivoinen myyjä ja reilu ostaja kohtaamaan :)
ota mun s-posti osoite talteen. idaanton@suomi24.fi
Olen enemmän kuin kiinnostunut pidemmälläkin aikavälillä teille shoppaamaan, joko paikan päälle tai postin kautta, mikä sinulle helpointa. Ja kyllä maksan enemmänkin kuin 6-8e timben farkuista :)
ja jos pidempi aikaisen osto-myynti-suhteen saisi niin aina parempi :))
Kuulostaa tuo 60% todella kovalta hinnalta. Jos myyt 100e, saat itse vain 40e.
m__rit:
...ja tosiaan ottavat 60% ja myyjälle tilitetään 40%. No täytyy miettiä, että maksaako vaivan. Vaikka olisi toisaalta helppoa, kun ei tartte muuta kun viedä ja kukaan tuskin tällaisesta liikkeestä varastaa.Kiitos kaikille jotka tarjoutuivat vakiostajaksi. Saatan palata pikimmiten asiaan. Mutta kun on päivät töissä, iltaisin joko omat, perheen tai pojan harrastukset ja viikonloppuisin mökkiprojekti, niin yhteisen ajan löytäminen vaatii hieman kärsivällisyyttä ja sumplimista.
Jos joltain sellaista löytyy, niin sitten :))Tosiaan tosta hinnoittelusta. En itse ainakaan kehtaa pyytää mitään älyttömiä hintoja. Mutta mielestäni esim 6-8 euroa timben uudenveroisista farkuista ei ole liikaa. Jos itse löytäisin sellaiset siihen hintaan, niin ostaisin ilomielin. Mutta toiset ovat sitä mieltä, että tähän hintaan pitää saada kahden housut.
Tarkoitan siis sitä, että olisi mukava, että ostaja olisi samalla aaltopituudella.
Mutta tämä on hyvä ketju ja ehkä tämän avulla saadan ainakin muutama epätoivoinen myyjä ja reilu ostaja kohtaamaan :)
valitettavasti! Huutiksessakin myyvät erikseen kivat yhdistelmät eikä aina voitto osu kotiin joka kohteessa, huoh.
Missä koossa tuo mainitsemasi yhdistelmä löytyy ;o)
Terkuin itsekin vaivaa näkevä yhdistelijä :o)
Niin ja tuosta hintapolitiikasta vielä...tosiaan uudenveroinen käytetty on ihan eri asia kuin siisti käytetty ja sellaisesta uudenveroisesta käytetystä (joka ei siis uudelle häpeä) minäkin voisin maksaa enemmän kuin tuon aiemmin mainitsemani, varsinkin jos se olisi jotain " mikä on pakko saada" . Toki näitä " on pakko saada" on joskus muitakin, eikä silloin hintalapulle välttämättä ole kattoa (no joo, jossainkohtaa tietenkin se kipuraja kulkee), mutta noin pääasiallisesti siistikin käytetty pitäisi mielestäni olla hinnoiteltu järkevästi.
juppis: