HELP! Miten nopeasti eroon käytetyistä vaatteista...
Tätä on varmaan paljon kyselty ja keskusteltu mutten nyt tähän hätään löytänyt vastuksia.
Eli kuten otsikossa jo tulikin, niin miten pääsisin nopeasti eroon pieneksi jääneistä pojan vaatteista. Vaatteita on taas kertynyt paljon ja kaappitilaa käy ahtaaksi.
Aikaisemmin olen käyttänyt tätä vauva palstaa, hidas kuin mikä. Miljoona kyselyä ja kuvien lähettämistä...No thanks!
Huutiksessakin olen myynyt ja hyvin on kauppa käynyt, mutta kun en ehdi nyt kuvailemaan ja listaamaan, no no!
Asun Helsingissä, joten osaako joku neuvoa esim. hyvää itsepalvelukirppistä lähialueella, jossa tosiaan kauppa kävisi....
Kiitokset vastauksista jo etukäteen
Kommentit (31)
Eli tämä on ihan hyvä vinkki, jos ei muu auta, niin sitäkin voisi kokeilla. Nyt on vaan laiskuus iskenyt ja yritän löytää oikotietä onneen eli mahdollisimman vähän vaivaa ja nopea kierto...
Niin ja sitten pitää opetella näiden kuvakansioiden tekemistä. Olen tosi surkea näissä....
helposti haet kuvan ja laitat sen linkin palstalle. Mitäs kokoa poikien vaatetta olet myymässä?
suurin osa vaatteista on 110 ja jonkun verran jo pieniä 116 senttisiä. Huutiksessa nämä 110 senttiset on mennyt kyl tosi hyvin kaupaksi, mutta meneekö myös kirpparila :O
Nyt olen vaan ostanut kaapit täyteen seuraava kokoa ja pienet joutais pois alta...
Kaapit pursuaa poikien vaatteita mutta kun ei millään jaksaisi ruveta listaamaan niitä huutikseen...
toivoisi vain että joku tulisi hakemaan ne pois!
Välttyy niiltä turhilta sähköpostien lähettelyltä. Ostaja näkee sopiiko hinta hänen taloudelleen ja myös onko yhtään ostajan maun mukaista vaatetta. Itse petyn joka kerta ostajana, sillä kuvat saatuani huomaan vaatteiden olevan monia vuosia vanhoja. Tähän asti olen siis ostanut kaiken uutena, joten meiltä lähtee tosi hyväkuntoista vaatetta myyntiin. Kaiken lisäksi kaapeissa on niiiin paljon vaatetta, kun en millään osaa vastustaa kaikkea ihanaa. Vaatteet eivät siis ehdi kulumaan paljoa, kun käyttö vähäistä ja olen tarkka vaatteiden hoidossa.
Kiitos vaan niille ostajille, jotka ostivat poikieni pieneksi menneet vaatteet!
...kun joskus minulla oli vakio-ostaja, joka tosiaan haki kaiken pieneksijääneen tavaran. Mutta kun otti ja muutti ulkomaille ja sinne ei kannata alkaa lähettelee vaatetavaraa...
Nyt en ole enää sellaista " suhdetta" saanut syntymään kun itsekin kiireinen, työ- ja harratustoiminta vie kaiken ajan :)
Mutta kiitos vinkeistä ja lisääkin otetaan vastaan...
Meillä juuri alkaa tuo 104 cm olla hyvä koko, osittain vielä menee 98cm. Käyn katsomassa ilmoituksesi, jos sellaisen päätät laittaa palstalle. Jospa maut kohtaa ja ostaisi jotain 110cm valmiiksi =)
m__rit:
...kun joskus minulla oli vakio-ostaja, joka tosiaan haki kaiken pieneksijääneen tavaran. Mutta kun otti ja muutti ulkomaille ja sinne ei kannata alkaa lähettelee vaatetavaraa...Nyt en ole enää sellaista " suhdetta" saanut syntymään kun itsekin kiireinen, työ- ja harratustoiminta vie kaiken ajan :)
Mutta kiitos vinkeistä ja lisääkin otetaan vastaan...
Minulla on itsepalvelukirppiksistä sekä kirppiksistä se kokemus, että hyvin menee kaupaksi jos hinta on alhainen. Jos yrität kaupitella siistiä merkkivaatetta hieman kalliimmalla, niin ei meinaa tehdä kauppaansa.
Laita myydään viesti palstalle että ostaja tulee teille kotiin katsomaan/ostamaan, ei kuvien lähetystä tai postitusta. Uskon että hyvinkin läheltä voisi uusi luotto-ostaja löytyä. Tai sitten laitat ilmoituksen neuvolan tai päiväkodin seinälle.
Onnea luotto-ostajan metsästykseen :-)
Vakiostaja on tosi helppo tapa päästä vaatteista eroon. Minulla on nyt jonkin aikaa ollut sellainen, mutta muutama huonokin puoli on. Kalliimmista vaatteista ei oikein tahdo saada kunnon hintaa. Ja hinnasta neuvottelu kotiovella on tylsää. Toki moni mielellään ostaa kassillisen vähänkäytettyä Timberlandia 50eurolla. Sama juttu esim. ulkovaatteiden kanssa. Ticketin toppatakista saa helposti 20-30e ja sellaisen myynti 10e tuntuu jo hyväntekeväisyydeltä. Eli molempien pitäisi arvottaa vaatemerkit samalla tavalla ja reilusti.
... kiitos Rotmee! En ole koskaan vielä myynyt itsepalvelukirpparilla ja siksi sitä vaihtoehtoa tässä pyörittelinkin. Livekirpparilla olin kerran myymässä ja sielä tosiaan olisi pitänyt lähes ilmaiseksi antaa...
Meillä on tosiaan se " ongelma" että lähestulkoon kaikki vaatteet ovat merkkivaatteita ja tosi siistejä yhden pojan jaljiltä, ettei aina viitsi ihan eurolla myydä vaikken kiskuri olekaan...
Luotto-ostaja olisi tietty ihana kun vaan sellainen löytyisi....
Meilläkin oli orastava vakio-ostaja syntymässä, joka oli alkuun tosi tyytyväinen hintoihin, mutta seuraavalla kerralla olisi pitänyt saada reiluja paljousalennuksia. Kuvastaa hyvin tämä kassillinen Timbeä hintaan 50 e. Paitsi, että tämä meidän ostaja olisi halunnut 2 kassia hintaan 50 E :)
Siellä toki myyjä ottaa välistä, mutta kauppa tuntuu käyvän ja hinnat niin reiluja, että vaikka välistä viekin, niin jotain jää varmaan myyjällekin. En tosin ole kuin ostanut sieltä.
helpoin olisi tietenkin ostajankin kannalta, että hinnat olisivat tiedossa kun kauppoja tekee. Se on vähän puolin ja toisin aina hankalaa se hinnan määrittely. minä olen ratkaissut asian niin, että olen hinnoitelut valmiiksi ja kun joku tulee katsomaan, näkee heti haluaako vai ei.
kirppareilla on se ongelma, että hinnat pitä olla alhaalla. varsinkin täällä pääkaupunkisueudulla on tarjontaa, eli ei kukaan maksa paljoa käytetystä. kirppiksillä on kirppishinnat ja huutiksessa huutishinnat.
Kuten edellä onkin jo todettu, niin yli 4 e:n hintaisten vaatteiden myyminen on ongelma kirppiksellä. Kokeilin taas syksyllä Myyrmäessä ja aina sama juttu, yhdellä pojalla olleet ja tosi siistit Legon, Mayoralin ja Timben vaatteet pitäisi myydä ihan kilohintaan, silloin kyllä on ottajia. H&M ja Lindex sen sijaan menee nopeasti 1-2 e:lla. Jätin sitten parhaimmat tiskin alle piiloon laatikkoon, kun en viitsinyt enempää kinastella ostajien kanssa siitä, pitääkö uudehko Legon vaate myydä 2-3 e:lla vai ei. Olen tullut siihen tulokseen, että laatueroja ei oikein osata arvostaa lastenvaatteissa kirppiksellä.
En osaa antaa ratkaisua, meilläkin on sama ongelma. Huuto.net on vaivalloinen, mutta toistaiseksi ainoa tapa saada esim. 5-7 e siististä ja hyvälaatuisesta pojanvaatteesta.
Meilläkin on taas pari laatikollista kokoa 110-116-120 cm odottamassa, jos löydän jostain aikaa laittaa ne Huutoon. Vakiostajia minäkin olen välillä ajatellut, mutta haluaisin myös vakiohinnat, ja se ei oikein tunnu onnistuvan, vaan käy kuten muillekin näyttää käyvän. Eli sovitaan jokin perushinta per paita ja housu ja sitten pitäisikin myydä kaksi yhden hinnalla yms. Onneksi useimmat ostajat ovat todella kivoja, mutta nämä keskihintaiset merkkivaatteet ovat hieman ongelmallisia.
Erityisesti nauratti tyyppi, joka tuli uudella mersulla oven eteen ja alkoi tinkiä jo sovitusta hinnasta (uudenveroinen Reimatec). Jos vielä törmään moiseen, passitan tyypin lähimpään lastenvaateliikkeeseen ostamaan kaupanhinnalla ja myyn tavaran jollekin enemmän tarvitsevalle.
Postikulut ovat aika älyttömät ja hankaloittavat hommaa entisestään. En ymmärrä, miten pieninkin postipaketti voi maksaa lähes 8 e! Mistä se hinta oikein muodostuu? Farkut ja isompien lasten vaatteet eivät mahdu kirjekuoriin, joten hinta tuplaantuu postikulujen kanssa.
Sinne voi viedä melkein kaikki ja jotain saa takaisinkin, vaikka leijonanosanhan liike vie.
Joskus jaksan myydä huutiksessa, mutta aika laiska olen tällä hetkellä.
kiinnostus heräsi 5xmamma! Miten paljon sielä otetaan välistä ja millaista hintatasoa siellä pidetään.
Esim. timben tai gantin neuleet, farkut, takit jne.
Jos saa edes sinnepäin hintatietoja.
Voiko sinne viedä myös ulkovaatteita esim toppavaatteet?
Mutta kaikenkaikkiaan myyjän ja ostajan kohtaaminen näyttää olevan vaikea. Aika hassua! Vaikka kierrätyksen pitäisi olla päivän sana. Höh!
itse mielelläni ostaisin siistejä käytettyjä merkkivaatteita(kin), mutta kohtuuhinnalla. tällä en tarkoita, että kassillinen Timberlandia pitäisi saada 50eurolla (riippuu tietenkin kassin koosta ;o), mutta mielestäni kohtuuhinta ei myöskään ole 50% ja siitä ylöspäin ovh:sta. Itsekin pyrin kiertämään alet ym. kampanjat mahdollisuuksien mukaan, joten sillä hintaa ostan sitten jo mieluummin uusia. Mutta huutis lienee ainoa paikka näin ostajankin näkökulmasta, mistä haluamaansa saa niin hinnaltaan kuin merkiltäänkin, kun siellä ostajana voi päättää, paljonko on valmis maksamaan. Itse en kirppareille ehdi / tuplilla pääse ja nettikirpputorien (mm. tämä vauvapalstan) kautta ei tunnu haluamaansa saavan. ostoilmoituksiin ei tule vastauksia / eivät vastaa, mitä etsii ja toisaalta myyntipuolella pyörii samat ilmoitukset päivästä toiseen, joten uusia sieltä on hankala bongata.
Summasummarum, täällä olisi poikien vaatteille koossa 80 - 98 oiva ostaja :o)
mutta tosiaan on niin monta mutkaa matkassa (hinnat, maku/tyyli). itselle tietty tosi hyvä, jos vaatteet edullisia, mutta esim. jostain haluamastani hyväkuntoisesta/uudenveroisesta olisin valmis puolet ovh:sta maksamaankin, joka kyllä maksimi.
ilmoittautua siis voi, jos löytyisi tytön 116/122cm vaatteiden myyjää :)
Olen myynyt usein ( 3 lasta, vanhin 11v) itsepalvelukirpparilla lasten vaatteita. Joka kerran jälkeen päätän, etten ikinä enää vie muksujen vähän käytettyjä vaatteita kirppismyyntiin. MIKSI?
Menee niin hermo, kun viitsit nähdä vaivan laputtaa ja ripustaa vaatteet, maksaa siitä lystistä hirveä hinta ja h....tin ihmiset kehtaavat varastaa lasten vaatteita. Eikö jukoliste syyllisyys paina, kun pidät varastettuja vaatteita lasten yllä???
Tämän vuoksi suosin nyt huutista ja vauvan myyntipalstaa. Ei maksa mitään eikä ainakaan kukaan varasta mitään. Ei tarvitse joka päivä käydä siivoomassa kirppispöytää, sillä sekaisesta pöydästä ei kukaan osta. Ei mene ajomatkoihin bensaa ja ainakin tämä mamma on paljon iloisempi näin =)
..vaikken ihan friikiksi itseäni kehtaa tässä seurassa kutsuakaan ;)
Kun vielä löytäisi selaisen ostajan, joka arvostaisi että siihen Molokidsin vihreäharmaaseen takkiin on löytynyt juuri samanväriset timben lenkkarit ja vielä kun housutkin löytyy. Mutta oikeasti sellaisia, jotka asiaan edes kiinnittäisivät huomiota, taitaa olla yllättävän vähän. Itse olen tehnyt muutaman kirppislöydön, jossa myyjällä on ollut tosi kivat yhdistelmät vaatteissa ja niitä onkin sitten pidetty hartaudella ;) Sellaista myyjää kaipaisin ja olisihan se kiva myydä koko vaivalla hankittu setti kerrallaan eikä vain paitaa tai housuja ;)
Heips!
Yleensä myyn huutiksessa, mutta nyt laitoin isot kuvat (aijaa.com...valitse BBCODE 4:Iso kuva) myyntipalstalle sekä vaatteen merkin, koon ja hinnan. Sain tosi kivasti myydyksi isomman pojan sekä nuorimmaisen lähes kaikki vaatteet ja kaikki muutamalla myyjälle eli postituskaan ei rasita. =)
m__rit: