Ihana kuulla, että joku haluu lapsille ison ikäeron.
Luin Elina Nurmesta juttua. Harvassa nämä mammat. Aina vaan toitotetaan kuin lapset pitää tehdä putkeen!
Kommentit (18)
Vierailija:
eli 7 v ikäeroa...oli irtselle unelmaratkaisu, kun sain olla vanhemman pojan koulun alettua kotona ja olin sitten hoitovapaalla niin, että hän ennätti jo 3. lk:lle asti: )
Ja meillä pojat touhuaa tosi paljon yhdessä, itselle helppoa, kun isompi pystyy jonkin aikaa jo paimentamaan pienempääkin: )))En voi kuin suositella!
Itselläni on 2 vuotta vanhempi sisko, mutta läheisempi olen 6 vuotta nuoremman veljeni kanssa.
mielestäni liikaa, vaikka yllättävän paljon leikittiin ja hyvät välit on nyt aikuisenakin. Vanhemmista varmaan näytti, että ideaali ratkaisu eikä ikäero vaikuta siihen, etteikö voisi olla kaveria.
No, itsepä tiedän paremmin ja siksi lapsillani on 2v ikäero. Tulevat tosi tosi hyvin juttuun keskenään, ovat alle kouluikäisiä. Harmi tietty, jos eivät aikuisina enää ole väleissä, mutta kyllä minä pienenlaisen ikäeron halusin nimenomaan lasten lapsuutta silmällä pitäen.
Kyllä se nyt perheelämän kannalta on paljon luontevampaa, että lapset
on edes suurinpiirtein saman ikäisiä
Olen lapsia tehnyt just silloin kun on siltä tuntunut. Itseäni varten mä olen ne synnyttänyt kun olen halunnut, en mä ole lähtenyt tekemään lapsia periaatteella että, jo syntyneelle teen kaverin.. Omat lapset tekee sitten omat ratkaisut.
Mun esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa melkein 7 vuotta, ja kuopuksella ja esikoisella 9 vuotta. Joten on isoa ikäeroa ja pientä. Tällä hetkellä vanhin ja keskimmäinen näyttäisivät tulevan parhaiten juttuun. Keskimmäinen ja kuopus taas ottavat koko ajan yhteen, ja heitä saa erotella toistensa kimpusta alvariinsa.
jouduin aina hoitamaan nuorempia, eikä minulla ollut heistä mitään leikkiseuraa. Kaipasin sisaruksia, jotka olisivat pari vuotta vanhempia/nuorempia ja kadehdin niitä lapsia, joilla sellaisia oli (ja jotka tulivat hyvin toimeen keskenään).
Käsi sydämelle: ettehän tee lapsia tarkoituksella isolla ikäerolla sen takia, että pääsette itse helpommalla kun on sitten aina isoista sisaruksista hoitoapua kotona valmiina!!?!
" pikkuäidiksi" ja minua hoitamaan, että äiti sai omaa aikaa ja pääsi helpommalla.
Eli jos teette lapsia isolla ikäerolla, antakaa sen isommankin olla lapsi, älkääkä tehkö siitä pelkkää lapsenvahtia.
ja nyt kun hänkin on aikuinen, olemme paljon tekemisissä keskenämme. Edustamme eri ikäkausia, mutta ei se ole este, voimme jakaa asioita hieman eri näkökulmista.
Olisi todella surullinen ajatus, jos häntä ei olisi tehty sen vuoksi, että ikäerosta olisi tullut " liian iso" . Hän on rakas juuri sen ikäisenä ja sellaisena kuin on.
No oli miten oli, niin minä haluan ikäeroksi sellaiset viitisen vuotta. Jos tulisi kolmas niin se saisi tulla vähän nopeemmin tokan perään...
Mun siskolla lasten ikäero on 8 vuotta. En ole vielä keksinyt siitä juurikaan hyviä puolia, paitsi syyn siihen, että näin on. Äiti ei olisi enempää jaksanut. Sinänsä ihan pätevä syy. En kuitenkaan keksi asiassa juuri mitään etua lapsille. Ei se 8 vuotiaskaan nimittäin lakkaa olemasta lapsi, kun vauva syntyy.
mutta vasta kun hän oli 17 v. niin aloimme olemaan enemmän tekemisissä ja pystyi juttelemaan samalla tasolla. Lyhyempi ikäero olisi tuonut hänestä kaverin jo ihan lapsuuteenkin. Siksi omilla pojillani ikäeroa 2 vuotta.
vaikuttavat välit, ei ikäero. Lyhyt ikäero ei tod. tarkoita hyviä välejä automaattisesti.
toiminut tosi hyvin! Lapset viihtyvät tosi hyvin keskenään. Piikuveli on myös veljen kavereiden " maskotti" jne.
Haluavat jopa yhteisen huoneen : )
Pojat 12 ja 4..
Teini-ikäisen veljenikin kanssa soittelen melkein päivittäin.
Miehelläni taas on ikäeroa siskoonsa 2 vuotta eivätkä ole tekemisissä juuri lainkaan.
kuin pakon edessä. Lomareissuilla mä olin se, joka lähti etsimään uusia kavereita lomakohteista. Nyt lapsilleni tulee ikäeroa 7 vuotta..saas nähdä onko heistä mitään seuraa toisilleen. Toivottavasti edes jotain.:)
että ikäeron PITÄÄ olla pieni. Missä ihmeessä sinä kuljet jos tuollaisia sinulle tullaan sanomaan?
Mutta minulla on siskon kanssa 8 vuotta ikäero ja suhteemme oli lapsena pelkästään se, että sisko joutui hoitamaan minua. Nyt aikuisina ollaan sillai hyvän päivän tutut. Kadehdin aina naapurin tyttöjä, joilla oli vuosi ikäeroa. Ovat nykyäänkin toistensa parhaat kaverit.
Omilla lapsilla on lyhyet ikäerot. Ehkä juuri omien kokemusten takia tai sitten jonkun muun syyn takia. En ole tehtaillut lapsia sillä tavalla, että niillä pitäisi olla joku määrätty kuukausi tai vuosi ikäeroa.
eli 7 v ikäeroa...oli irtselle unelmaratkaisu, kun sain olla vanhemman pojan koulun alettua kotona ja olin sitten hoitovapaalla niin, että hän ennätti jo 3. lk:lle asti: )
Ja meillä pojat touhuaa tosi paljon yhdessä, itselle helppoa, kun isompi pystyy jonkin aikaa jo paimentamaan pienempääkin: )))
En voi kuin suositella!