Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä! Mikä tekee kodista kodikkaan??

Vierailija
14.11.2008 |

Eli sisustusvinkkejä kaipailen. Millä saisin kodistamme kodikkaan? Pidän verhoistamme, matoistamme, huonekkaluista ym. Ne ovat minusta kauniit ja sopivat yhteen, mutta silti joku mättää ja kotona ei ole kodikasta oloa ja tunnelmaa. Mikä avuksi?

Meillä on iso tupakeittiö, ja luulen että se on osa ongelmaa. Se on iso ja typerän muotoinen ja antaa hallimaisen vaikutelman. Mikäköhän siihen tepsis?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvatyynyillä saa aika kivasti muutettua ilmettä ja pehmeällä valaistuksella, ei mitään loisteputkivalaisimia.

Kynttilöitä esille, ne luo lämpimän vaikutelman vaikka ei palaisikaan :)

Vierailija
2/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas kattovalo on jotenkin tylsä. Puulattia on kotoisa, muovilattia inhottavan kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilaa on paljon, tee huonekaluista pieniä ryhmiä esim ruokailuun omansa, lukunurkkaus, tv-sohvaryhmä, jos on takka niin jotain sen ympärille. siis jaottele pieniin osasiin, jokaiseen oma pikku juttunsa. yhtenäistä matoilla verhoilla ja väreillä. jos olet viherpeukalo, jotain vihreää/kukkivaa piristämään. ja todellakin, valolla on suuri merkitys, iso loisteputkilamppu pois ja vaikka himmennettävät spotit tilalle. keittiössähän on pakko olla säädettävä valaistus, jotta eri toiminnot onnistuvat.. ryhmittele tauluja ja valokuvia muutamaan paikkaan..

Vierailija
4/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sohva keskelle huonetta keittiöosan ja olkkariosan rajakohtaan? Ja sohvan taakse vaikka sohvan selkänojan korkuinen kaappi-laatikostosysteemi tms.? Tai jotain muuta? Kysy tarvittaessa sisustussuunnittelijalta vinkkiä.

Maanläheiset ja lämpimät värit, aito puu, isot viherkasvit, kirjat hyllyssä, taide (myös kunnolla kehistetty lasten tekemä) tuovat kodikkuutta. Ei monta pientä viherkasvia, vaan muutama iso.

Vierailija
5/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkeistä!

Lämpimiä värejä löytyy jo, samoin viherkasveja. Kynntilöitä voisi polttaa enemmänkin...

Toi vinkki tauluista tms seinillä oli tosi hyvä! Meillä on seinät tosi paljaat, ja luulenkin että se vaikuttaa aika paljon...

Hmm, täytyy jatkaa tuumailua...

ap

Vierailija
6/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin voisi kokeilla tota vinkkiä isosta viherkasvista. Meillä kun on nyt juuri noin, että on monta pientä (eikä niille mitään järkevää paikkaa...)

Kiitokset :)

Vierailija
7/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalarinvalkoiset ovat tosi kylmät ja kolkot. Sen värisiä siis valkoiset seinät ovat yleensä... Taulut jne. ovat tosiaan avuksi.

Valaistus on tosi tehokas tunnelmanluoja. Vähitellen voi viritellä jo jouluvalojakin...

Hanki ja säilytä kodissa (esillä) ainoastaan esineitä, joista todella pidät tai jotka ilahduttavat sinua/ saavat hyvälle mielelle jne.

Pieni sekaisuus ei haittaa, mutta likaisuus ei ole kodikasta :)

Tekniikka on usein kylmää ja kolkkoa...saisiko telkkarit jne. esim kaappiin tms. piiloon?

Lisätehoa saat vielä ruoan tai leivonnaisten tuoksusta ja ihmisistä ;) Eli kokkailusta, leipomisesta ja yhdessäolosta tulee kotoisa olo :)

Vierailija
8/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa pieniä esineitä ei ole hyvä juttu. Selkeät sisutuselementit, ja sopusuhtaiset huonekalut rauhoittavat. Mittasuhteet täytyy olla kohdallaan, esim oikean kokoinen sohvapöytä suhteessa sohvaan, oikean kokoinen pöytälamppu jne. Epäsuora valo on kodikasta, eli ei tyyliin yksi roikkuva kattovalo keskellä huonetta.

Vierailija
9/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonekalut eivät ole kodikkaita.

Vierailija
10/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinänvierustoille lingolla paiskautuneet huonekalut eivät ole kodikkaita.

Valkoiset seinät ilman mitään on kyllä niin kolkon näköistä ja tuo just sitä semmosta hallimaisuutta. Joku nätti valkoisen sävy seiniin ja/tai yks seinä jollain erivärisellä maalilla ja tauluja seinille niin tuo kodikkuutta.

Vierailija
11/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa asettaa johonkin ryhmäksi eikä sirotella ympäriinsä. Kotia ei tosiaan kannata myöskään tukehduttaa hirveällä määrällä "kodikkaita" esineitä, siis läjäpäin sohvatyynyjä, torkkuhuopia, tunnelmavalaisimia ja tauluja, vaan sopiva, tarpeellinen määrä ainoastaan.

Vierailija
12/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muiden vinkkien tai saati sisustuslehtien mukaan. Itse tykkään kovasti omasta kodistani. Minulle on aivan sama mitä muut ovat mieltä, kunhan itse täällä viihdymme.

Vierailija
13/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vain kun tämä ei ole meidän oma, eikä saada täällä maalailla :(

"Minusta kodikkuus lähtee siitä, että sisustaa kotinsa niin kuin itse haluaa.

Eikä muiden vinkkien tai saati sisustuslehtien mukaan. Itse tykkään kovasti omasta kodistani. Minulle on aivan sama mitä muut ovat mieltä, kunhan itse täällä viihdymme."

Olen samaa mieltä, mutta kun en täällä kotona viihdy, enkä millään keksi mitä kivaa tänne laittaisin, että saisin kodikkaan tunnelman aikaan, siksi ajattelin vinnkejä kysellä.

Hehee, nyt innoistuin isosta viherkasvista. Pitääkin viikonloppuna lähteä kasvikauppaan! :D Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa ala lutviutua :)

ap