Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotihoidontuesta

09.01.2008 |

Tietääkö täällä kukaan, voiko kotihoidontukea saada siltä ajalta kun lapsi on poissa päivähoidosta (esim.kesäkuukaudet). Saako esim. opettajat kotihoidontukea kesällä,jos pieni lapsi on kotihoidossa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut viime kesänä viettää pitkän kesäloman lasten kanssa ja pitää lomien lisäksi ainakin kuukauden hoitovapaata kesällä. En olisi kuitenkaan saanut kotihoidontukea, koska lapsieni hoitopaikka olisi kokonaan pitänyt sanoa irti ko. tuen saamisesksi. Ja sitä en halunnut, enkä voinutkaan tehdä, koska minimijakso kunnallisessa hoidossa olisi ollut 4 kk. Mielestäni tilanne oli kohtuuton, koska pph piti yli 7 vk:n kesäloman, eli lapseni eivät todellakaan olisi vieneet hoitopaikkaa keltään muulta tuona aikana.

En pitänyt hoitovapaata, vaan pidimme mieheni kanssa lomat käytännössä peräkkäin (en halunnut laittaa 1,5-vuotiasta sijaishoitoon päiväkotiin). Hieman olen katkera näille tukisysteemeille. Mielestäni olisi kohtuullista, että jos äiti joutuu palaamaan töihin lasten ollessa pieniä, voitaisiin kotihoidontukea myöntää edes harkinnanvaraisesti (esim. jos todistus psiitä, että pitää palkattonta hoitovapaata töistä) myös kesälomien pidentämiseen ja mahdollistaa näin edes muutama viikko koko perheen yhteistä loma-aikaa pikkulapsivaiheessa.

Vierailija
2/2 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistuu siten, että irtisanon lasten hoitopaikan väliaikaisesti vähintään kahdeksi kk:ksi aina kesäisin (olen juuri se opettaja =)). Niin tässä nykyisessä kuin edellisessäkin asuinkunnassa onnistuu siten. Eli käytännössä hoitopaikka on ja säilyy samana, hoito on vain irtisanottu kyseiseltä ajalta! Kannattaa kysyä päivähoidonohjaajalta tms. kunnan vastuuhlöltä varmistus oman kunnan osalta. Saattaahan noita käytännön eroja kuitenkin olla kunnittain.

Pahnu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla