kannattaako ilmottautua työkkäriin vai hakea kotihoidontukea?
eli onko merkitystä? saako paremmin jos on itse työkkärin listoilla ja mies (työssäkäyvä) hakee kotihoidontukea? jos saankin töitä esim. osa-päiväistä niin maksaako työkkäri osan palkasta?
Kommentit (10)
Vierailija:
eli onko merkitystä? saako paremmin jos on itse työkkärin listoilla ja mies (työssäkäyvä) hakee kotihoidontukea? jos saankin töitä esim. osa-päiväistä niin maksaako työkkäri osan palkasta?
Eikös työttömyyskorvaus ole parempi kuin kotihoidontuki.
Ja jos sulla on koulutus nin ja löytävät sulle töitä niin joudut varmasti töihin ja lapsi hoitoon.
Jos haluat varmasti olla kotona ja saada vähemmän rahaa kotihoidontuella niin jää.
kotihoidontukea? haluaisin töihin. ap
jos olette kumpikin töissä niin ei kai sitä lasta kotona hoideta?
siis jos kumpikin töissä niin ei saa
Vierailija:
kotihoidontukea? haluaisin töihin. ap
päivältä lapsikorotus mukaan lukien?
Vierailija:
jos olette kumpikin töissä niin ei kai sitä lasta kotona hoideta?
Käsittääkseni kotihoidontukea saa, jos vain lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Vanhempien tuloilla ei ole merkitystä, paitsi sitä lisäosaa haettaessa. Korjatkaa jos olen väärässä.
tai sim:mummo hoitaa.
Silloin saat kotihoidontukea. Peruspäivärahan summan näet kelan sivuilta. summa en muista mutta on vähän enemmän kuin kotihoidontuki.
Mikäli oikeinmuistan, kannattaa hakea molempia. Kotihodontuesta kertyy eläkettä. Työkkäreistä ei. Työttömyyspäivärahasta vähenetään kotihoidontuki kyllä. Joten lopputulos ihan sama euroina, mutta ehkä eläkkeellä sitten joskus parempi vaihtoehto.
Vierailija: