Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutoksia iholla!apua

Vierailija
05.01.2008 |

Miehelleni on varpaaseen ilmestynyt mustanruskea itkulainen ihomuutos, kaipa luomi Huomasin sen äskön ja mies sanoi sen olleen kuukauden. Ei ollut itse ehtinyt mennä lääkäriin, mutta mä nyt pakotn sen ma lääkäriin näytille.

Mikä muu se voisi olla kuin melanooma???????Kauhea

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti ilmaantuvat ihomuutokset voivat säikäyttää. Jos luomi tai jokin kohta ihossa muuttaa muotoaan päivissä tai muutamassa viikossa, syynä on yleensä viaton verenpurkauma, joka paranee nopeasti.

Vierailija
2/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää mennä lääkärille esittelemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli melanooma ihan terveeseen ihoon, ei vanhaan luomeen. Noin kuukaudessa se kasvoi halkaisijaltaan puolisenttiseksi, oli väriltään lähes musta ja kutisi kauheasti.

Vierailija
4/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveeseen ihoon, jossa ei ole ollut mitään luomea aikaisemmin. Mies pitää sitä harmittomana verenpurkuksena, mutta musta se on todella outo.

5, miten sinulle kävi? Koska huomasit muutokset ja kuinka pian diagnoosi ja riittikö vain sen poisto? Oliko se juuri melanooma?

ap

Vierailija
5/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaista en ole varma..?

Vierailija
6/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkapohjassa luomi. Ei koholla, aika iso, tummanruskea. En ole lääkärille koskaan näyttänyt - pitäisikö sitten?

Vierailija
7/7 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leikattiin 20 vuotta sitten ja pelkkä leikkaus riitti. Luomen ympäriltä otettiin kyllä runsaasti tervettä ihoa ja läskiä tai lihaa ja ihonsiirto tehtiin. Mulla se alkoi ensin kutinana ja vasta parin kuukauden kutinan jälkeen ilmestyi pienen pieni luomi, joka kasvoi nopeasti, ja kutisi edelleen. Ensin poistettiin pelkkä luomi, sitten tehtiin tuo laajempi leikkaus. Melanooma ei ollut levinnyt.

Miehelläsi voi hyvinkin olla vain verenpurkauma. - 5