Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme että tällä kysellään "miksi työkaverit valittaa että haisen" kun ei pestä pyykkiä

Vierailija
13.11.2008 |

tarpeeksi usein, niin kun joidenkin ketjujen perusteella voi päätellä.

Hyi että mitä suttuperseitä. JOku vaihtaa 3-4 vk.n välein kylpypyyhkeen!! Ja vaikka mitä ihmeellistä...

Meillä 5h perhe, ja pesen viikossa VÄHINTÄÄN 10 koneellista (6 kg kone), varmaan enemmänkin.

Pesen 40 ja 60 erikseen, tummat, kirjavat ja valkoiset erikseen. Lisäksi välillä hienopestäviä vaatteita pyöräytän.

Vaihdan pyyhkeitä 1-2 x vk, lakanat joka toinen vk. Kyllä niistäkin tulee pyykkiä!

Ja en tajua niitä jotka pitää samoja vaatteita päiväkausia, korostan aina että ihoa lähinnä ollut paita tulee vaihtaa joka päviä (ne HAISEE kyllä dödöstä ja peseytymisestä huolimatta, jos ei muuten niin dödölle, te ette vaan tajua sitä!). Tietty sukat ja alusvaatteet joka pv.

Ja kyllä lapsilla on kiva olla puhtaat vaatteet, se yksikin mamma joka pesee 1 x vk pyykkiä kai pitää lapsensa maitosissa ketsuppitahrasissa vaatteissa, kun ei "huvikseen" vaihdeta puhtaita. YÖKS.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaihdan pyyhkeet yleensä 2xkk:ssa ja en ole kyllä haissut kertaakaan.

Vierailija
2/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaihdan pyyhkeet yleensä 2xkk:ssa ja en ole kyllä haissut kertaakaan.

että onpas näillä tunkkasen oloinen pyyhe... sitten vaan ajattelen että ehkä se pyyhe on niin vanha ja alunperin huonolaatuinen ja jo miljoonaan kertaan pesty, että on sen oloinen.. mutta siis YÖK on todellakin ihmisiä jotka pitää samoja pyyhkeitä iät ajat! Taitaa olla hygieenisempää jättää kädet pesemättä vessassa käydessä kun koskea niiden monta viikko käytössä olleisiin käsipyyhkeisiin, joita ilmeisesti käyttää koko perhe samaa ja kaikki kyläilemään tulevat ihmisetkin.

(Itse aina nostan esille pinon puhtaita pyyhkeitä vieraita varten. Ja tuntuu että omankaan perheen käsipyyhkeen vaihto 2 x vk ei ole tarpeeksi.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas tyydyn häpeämään kun en saa pyykätä joka päivä koko päivää.. :(

En tietenkään huvikseen vaihda lapsille puhtaita vaatteita jos heillä on jo valmiiksi puhtaat vaatteet päällä. Vaihdan toki jos tulee sotkua, mutta silloinpa se ei olekaan mitään huvikseen vaihtamista.

Myös minä vaihdan petivaatteet joka toinen viikko. Silloin pesenkin sen hurjat 2 koneelista viikossa. Mistä tämä oikein pitää vääntää kun ei tavallinen rautalanka näytä riittävän? Menkää nyt hyvät superpyykkärit äkkiä pyykkäämään sen sijaan että aloittelette täällä koko ajan uusia ketjuja.

En keksi muuta syytä kuin kateus, jos pitää mollata sellaista joka pääsee vähemmällä. Jos itse joutuisin pyykkäämään joka päivä jopa useampaan kertaan, ihan varmasti kadehtisin niitä jotka eivät joudu.

T: se yksikin mamma jonka lapsille on jo kuivunut ketsuppiset paidat ihoon kiinni kun en KOSKAAN vaihda heiltä vaatteita

Vierailija
4/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa kaikkien on kuitenkin pyykkinsä pestävä, tuli sitä sitten vähän tahi paljon.

Vierailija
5/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi muuta syytä kuin kateus, jos pitää mollata sellaista joka pääsee vähemmällä.

Pyykinpesuhan on kotitöistä kaikkein helpointa. Minä ainakin olen niin laiska, että suurinta nautintoa kotitöissä on se, että näkee jonkun tekevän asioita puolestani (koneen siis).

Enkä ole mikään superpyykkäri, ehkä 3 koneellista viikossa.

Vierailija
6/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittaa ympäristöä päästöillä ja sähkönkulutuksella + on turhaa rahan tuhlausta. Tervettä järkeä saa käyttää ja joka päivä ei todellakaan tarvi puhtaita vaatteita ottaa kaapista. Alkkarit ja sukat erikseen, mutta ei meillä ainakaan kukaan kevyessä toimistotyössä niin hikoile, että pitäisi sen takia koko vaatekerta heittää aina pesuun.

Mitä pyyhkeiden pesemiseen tulee, niin siinäkin voi käyttää järkeä. Kyllähän sen haistaa, haiseeko kylpypyyhe vai ei. Ja miksi sitä pestä liian usein, jos sen saa levitettyä kuivumaan hyvin ja puhdasta ihoahan sillä on hinkattu. Käsipyyhkeet meillä pestään ehkä kerran kuussa, mutta johtuu siitä, että se "päävessa" ei ole juurikaan ole käytössä.

Pesen 3-4 koneellista viikossa ja musta se on paljon.

Vierailija
7/7 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tykkään vaihtaa vaatteet joka päivä ja lapsi sotkee petivaatteita kun syö sängyssä ja sohvalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi