Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pph vaikuttaa ylirasittuneelta, mitä voisin tehdä?

Vierailija
13.11.2008 |

pph keroo, että hänellä on vaikeuksia jaksaa. Sanoo syyksi, että hänen tällä hetkellä olevat hoitolapset ovat niin vaativia, että hän ei jaksa. Lähinnä kysymys on siitä, että hoidossa on kaksi reilu nelivuotiasta, jotka tarvitsivat enemmän aktiviteettia, mitä pph kykenee antamaan. Pelkkä runsas ulkoilu ei riitä. Seurauksena on riehumista. Mielestäni nelivuotiaat ovat ihan normaaleja lapsia, eli kysymys on mielestäni lähinnä siitä, ett pph on nyt poikkeuksellisen ylirasittunut syystä tai toisesta eikä siis syy mielestäni ole lapsissa. Pph:n väsyminen näkyy mielestäni siinä, että hän antaa esimerkiksi jäähyn lapselle kovin pienestä asiasta.

Pph:n esimies on käynyt seuraamassa tilannetta ja ratkaisuna on tehty, että isommat lapset (myös oma lapseni) ovat jonossa päiväkotiin. Vaan jonot pitkät, enkä usko päiväkotipaikkaa löytyy aivan heti. Lapseni on jouluaikaan lomalla, mutta lähinnä mietityttää, että jouluun on vielä niin pitkä aika. Minua pohdituttaa, miten pph mahtaa jaksaa sinne asti.

Voinko tehdä muuta kuin yrittää seurata tilannetta?

M

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

ap

Vierailija
2/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäiväni ovat pitkiä 10-12 tuntisia. Minun työni tekee raskaaksi ne pienimmät hoitolapset. Itkevät paljon ikäväänsä ja heitä täytyy kantaa paljon. Päivän askareet hankala tehdä jos sylissä 1 tai 2 lasta. Huonoa omaatuntoa tunnen myös koska isommat lapset jäävät vähemmälle, eivät saa tarpeeksi huomiota. pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen tässä kerran soittanut pph:n esimiehelle, mutta soitollani oli varmaan huono ajankohta, koska esimies vaikutti tosi kiireiseltä enkä saanut puhuttua kaikista niistä asioista, joista aioin, kun esimies oli jo kiittämässä soitosta ja lopettelemassa.

ehkä mun pitäis soittaa uudestaan, jos tilanne vaivaa edelleen.

ap

Vierailija
4/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin varmasti arvostaa sitä, jos kerrot suoraan ja arvostavasti, että olet vähän huolissaan hänen jaksamisestaan, ja toivot hänelle voimia. Toivottavasti saatte pian päiväkotipaikan tai asia ratkeaa muuten parhain päin.

Vierailija
5/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne pitäisi päästä nopeammin

Vierailija
6/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

k> Olisipa minunkin hoitolasten äiti noin huomaavainen

Olen toki kiitollinen lapseni hoitajalle hänen vuosien työpanoksestaan lapseni hyväksi. Ja siksi toki yritän olla myös huomaavainen.

Valitettavasti kuitenkin olen huolestunut itsekkäistä syistä eli oman lapseni takia. Olen muun muassa nähnyt hoitajan retuuttavan toista hoidossa olevaa lasta hieman kovakouraisesti jäähylle. Pelkään, että hoidossa olevat lapset eivät saa aivan niin hyvää hoitoa, kun heidän pitäisi voida olettaa saavan.

ap

Vierailija
7/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kertakaikkiaan kauhea---huutaa ku peijoona koko ajan lapsille---tekis mieli sekaantua asiaan

Vierailija
8/8 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiaa haittaa vielä se, että olen sairastunut (en kuitenkaan saa sairaslomaa..) ja en millään jaksaisi. Olen anonut siirtoa päiväkotiin ja se taitaa onnistuakin. Mutta minun ryhmä on todella vaativa: kolme alle 3-vuotiasta ja kaikki vaipoissa ja lisäksi ryhmässä on ylivilkas 4v. poika. Minun rahkeeni eivät siis riitä täyttämään hänen rahkeitaan vaan hän tarvitsisi pikaisesti päiväkotipaikan, mutta eihän niitä ole (kiitos lukuisien virikelasten...). Ja vanhemmat viis veisaavat jaksamisestani vaan pitävät lastaan ylipitkiä päiviä hoidossa (käyvät itse tietysti kaupassa ennen hakua) vaikka tietävät sairastumisestani. Parhaani yritän ja se tuntuu riittävän vanhemmille, mutta itse olen voimieni äärirajoilla :( OMiakin lapsia on 3....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän